--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Składka klubowa ICP na 2025 - ZAPRASZAMY
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Składka klubowa ICP na 2025 - ZAPRASZAMY
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



Przepustnica
Przepustnica
Panowie Insignie kupiłem w grudniu z przebiegiem 58000. Diesel A20DTH 160km 4x4 skrzynia automat.
W chwili obecnej mam 64400 i zaczął mi się jakiś dziwny problem, mianowicie auto normalnie odpala, ma moc, jeździ, filtr dpf się wypala-diodę zamontowałem wiem kiedy co działa:), ale jadę sobie normalnie głównie jeżdżę autostradą 130-140km/h. i po 30km bo tyle mam z pracy do domu, dojeżdżając do ronda auto zatrzymałem i wciskam gaz a auto wydaje z siebie dźwięk jak by dostawało za dużo powietrza, ale ciągnęło przed siebie i po wyżej 1200obr/min poszło normalnie, jadąc dalej znów po zatrzymaniu i ruszeniu to samo.
Dojechałem do domu auto pod op-coma ZERO błędów NIC.
Myśl następna podłączyłem obd bluetooth i na telefonie uruchomiłem Torque( wiem żadna wyrocznia tylko zabawa ale) po podłączeniu okazuje się że na wolnych obrotach jak auto stoi przepustnica otwarta na 80% a zawsze było 20%.
W domu do kompa forum itd. wyciągnąłem przepustnice, umyłem, wyczyściłem, poskładałem ucieszony wszystko ok.
Wczoraj po pracy załączam auto i po uruchomieniu słyszę że dziwnie pracuje, więc znów telefon patrzę przepustnica otwarta 80%, wkurzony odłączyłem przepustnice, oczywiście na wyświetlaczu AWARIA pojazdu skontaktuj się z serwisem. Zgasiłem auto podłączyłem przepustnicę, zaczęła piszczeć, terkotać i zamilkła. Odpalam auto z podłączonym telefonem patrzę na wskaźnik przepustnicy oczywiście otwarta 80% i po chwili zamknięta i 20% auto jedzie ok. Dojeżdżam do domu znowu przepustnica na wolnych otwarta na 80%, niestety odłączanie i podłączanie już nie pomogło. Dziś rano wszystko OK , po pracy jadę do domu wszystko ok i do następnego razu.
Czy któryś z was miał coś podobnego.??
Dodam że
węże sprawdziłem ok
elektryka OK
podciśnienia OK
zawór ten na przednim pasie OK
wszystkie ruchome części ruszają się OK
mam DPF i wg op coma wypalał się ostatnio 299km temu i zapełniony jest w 38%
Co jeszcze powinienem sprawdzić, jakieś wskazówki.
Jestem za granicą w NL i jadę do polski za tydzień i obawiam się żeby coś się nie stało po drodze.
Wiem rozpisałem się ale chciałem dodać najwięcej szczegółów.
W chwili obecnej mam 64400 i zaczął mi się jakiś dziwny problem, mianowicie auto normalnie odpala, ma moc, jeździ, filtr dpf się wypala-diodę zamontowałem wiem kiedy co działa:), ale jadę sobie normalnie głównie jeżdżę autostradą 130-140km/h. i po 30km bo tyle mam z pracy do domu, dojeżdżając do ronda auto zatrzymałem i wciskam gaz a auto wydaje z siebie dźwięk jak by dostawało za dużo powietrza, ale ciągnęło przed siebie i po wyżej 1200obr/min poszło normalnie, jadąc dalej znów po zatrzymaniu i ruszeniu to samo.
Dojechałem do domu auto pod op-coma ZERO błędów NIC.
Myśl następna podłączyłem obd bluetooth i na telefonie uruchomiłem Torque( wiem żadna wyrocznia tylko zabawa ale) po podłączeniu okazuje się że na wolnych obrotach jak auto stoi przepustnica otwarta na 80% a zawsze było 20%.
W domu do kompa forum itd. wyciągnąłem przepustnice, umyłem, wyczyściłem, poskładałem ucieszony wszystko ok.
Wczoraj po pracy załączam auto i po uruchomieniu słyszę że dziwnie pracuje, więc znów telefon patrzę przepustnica otwarta 80%, wkurzony odłączyłem przepustnice, oczywiście na wyświetlaczu AWARIA pojazdu skontaktuj się z serwisem. Zgasiłem auto podłączyłem przepustnicę, zaczęła piszczeć, terkotać i zamilkła. Odpalam auto z podłączonym telefonem patrzę na wskaźnik przepustnicy oczywiście otwarta 80% i po chwili zamknięta i 20% auto jedzie ok. Dojeżdżam do domu znowu przepustnica na wolnych otwarta na 80%, niestety odłączanie i podłączanie już nie pomogło. Dziś rano wszystko OK , po pracy jadę do domu wszystko ok i do następnego razu.
Czy któryś z was miał coś podobnego.??
Dodam że
węże sprawdziłem ok
elektryka OK
podciśnienia OK
zawór ten na przednim pasie OK
wszystkie ruchome części ruszają się OK
mam DPF i wg op coma wypalał się ostatnio 299km temu i zapełniony jest w 38%
Co jeszcze powinienem sprawdzić, jakieś wskazówki.
Jestem za granicą w NL i jadę do polski za tydzień i obawiam się żeby coś się nie stało po drodze.
Wiem rozpisałem się ale chciałem dodać najwięcej szczegółów.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3299
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 23 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Problem przepustnica czy co innego
Odłączałeś aku na paręnaście min? Może taki reset załatwi sprawę?
Insignia MY2012.
Jag XE 2,0D AWD ,MY2020
Jag XE 2,0D AWD ,MY2020
Re: Problem przepustnica czy co innego
Nie akurat o tym nie pomyślałem, spróbuje dziś i zobacze myślałem jeszcze czy nie wyczyścić czujnika doładowania.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Problem przepustnica czy co innego
Zobacz w opcom dzialanie sensora położenia pedału gazu (bedzie w voltach podane) i stopień otwarcia przepustnicy podczas wyciskania gazu. Powinno gładko chodzić, jeżeli nie to w opcomie zobaczysz czy winny jest potencjometr pedału gazu czy sama przepustnica sie przycina.
Wysłane przez tapatalk
Wysłane przez tapatalk
Re: Problem przepustnica czy co innego
Przepustnica otwiera sie normalnie przy wciskaniu pedalu a jak zamyka sie to wg. procentów spada po 10 czyli 86-76-66-56itd ale wszystko jakos normalnie. Dzis wyczysciłem MAP sensor. I dalej testuje co i jak. Map sensor był zatkany cały brudny.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2016, o 21:12 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
- soulck
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
- Auto: 2.0 Ecoflex
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 1 raz
Przepustnica -czyszczenie
Panowie po czyszczeniu przepustnicy zaworu egr i map sensor silnik zaczął metalicznie stukać przy gaszeniu. Dwu mas z kompletem sprzęgła wymieniony 1 msc temu. Identyczny dźwięk jak na filniku:
https://www.youtube.com/watch?v=X8AFAtOwfWI
Jakieś sugestje?
https://www.youtube.com/watch?v=X8AFAtOwfWI
Jakieś sugestje?
Re: Przepustnica -czyszczenie
Witam, miałem bardzo podobny dźwięk. Mechanik stwierdził, że do wymiany sprzęgielko/łożysko alternatora. Wymieniłem też przy okazji napinacz, pasek i rolkę prowadząca. Przy gaszeniu silnika znacznie ciszej pod maską. Chociaż jak to przy A20DTH kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Pozdrawiam
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 18 razy
Re: Przepustnica -czyszczenie
Objaw podobny jakbyś gasił ale przepustnica się nie zamykała, wtedy zatelepie silnikiem. Odkręć rurę idacą do przepustnicy i zobacz co się dzieje podczas gaszenia po przekręceniu kluczyka na stop. Przepustnica powinna od razu zamknąć przepływ, jeżeli się gdzieś przytnie to będzie właśnie taki sam efekt jak na filmiku.
- soulck
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
- Auto: 2.0 Ecoflex
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Przepustnica -czyszczenie
Hej. Wyjaśniło się źle skręciłem metalową rurkę idąca od Egr . Łapało "lewe" powietrze i właśnie taki był efekt. Dzięki za sugestie Panowie. Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Sieradz
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Przepustnica
Witam, podpinam się pod temat u mnie czy na zapalonym, czy zgaszony, czy podczas jazdy przepustnica otwarta na 81% tylko przy gaszeniu spada na 9. Auto ma muła nie chce ciągnąć. Komp nie pokazuje żadnych błędów? Proszę o pomoc.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 maja 2022, o 11:01
- Auto: insignia
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
Re: Przepustnica
Witam, mam identyczny problem - Czy udało się rozwiązać go jakoś??
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 3 lut 2025, o 22:23 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.