--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zapach spalin w kabinie
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 sty 2016, o 17:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Zapach spalin w kabinie
Ja nie czuję, ale dolewam 2T do paliwa. U mnie odpowiedzialny za dymek i spaliny był wtrysk. Wymieniłem tylko jeden i od 7 tys. km nic się nie dzieje na wydechu.
Re: Zapach spalin w kabinie
u mnie winowajca to najprawdopodobniej pompa wysokiego cisnienia,
jest wilgotna z ropy
jest wilgotna z ropy
- RadON85
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 27 lip 2016, o 23:12
- Auto: Insignia ST 4x4
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wrocław
Re: Zapach spalin w kabinie
Mi tez śmierdzi spalinami w kabinie. Wydech sprawdzony, po dłuższej jeździe jak stanę na światłach to widać ze dymek/para uchodzą spod maski od strony kierowcy. W czasie jazdy komora silnika jest przedmuchiwania a na postoju spaliny się w niej kumulują i zaciąga je do kabiny. Połączenia przy turbinie szczelne. Wypalania dpf przebiegają prawidłowo i spalanie tez w normie. Zna ktoś dociekliwego mechanika we Wrocławiu a nie wymieniacza/naciągacza?
Re: Zapach spalin w kabinie
Witam od jakiegoś czasu borykam się z problemem nieprzyjemnego zapachu (spalonego oleju) podczas jazdy nie czuć nic, smród pojawia się na postoju (np. Postoj na światłach). Nie widać żadnych wycieków, poziom oleju się nie zmienia-oleju nie ubywa(silnik nie bierze). Miał ktoś podobny problem i wie jak sobie z tym poradzić ?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1662
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Zapach spalin w kabinie
Nie rozlał ktoś oleju po silniku? Zajrzyj pod pokrywę. Powąchaj pod maską rozgrzany silnik. Powinien być niemal bezwonny. Tylko stare jednostki mają ten swój smrodek rozgrzanych zacieków.
M.
M.
Re: Zapach spalin w kabinie
Pod maską nie czuć żadnych zapachów ani oleju ani żadnego innego. Smród pojawia się tylko w środkuwassermann pisze: ↑6 wrz 2018, o 20:43Nie rozlał ktoś oleju po silniku? Zajrzyj pod pokrywę. Powąchaj pod maską rozgrzany silnik. Powinien być niemal bezwonny. Tylko stare jednostki mają ten swój smrodek rozgrzanych zacieków.
M.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1662
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Zapach spalin w kabinie
To jeszcze upewnij się czy to nie sprawka uszczelek przy turbosprężarce.
Miałem taki przypadek w Vectrze, jedyny raz kiedy przyoszczędziłem... Tzn. chciałem przyoszczędzić, a zapłaciłem finalnie 4x tyle co potencjalna oszczędność. Przy montażu turbo poprosiłem mechanika, by dał uszczelki z zestawu, jaki przyszedł razem z turbo regenerowanym (swoją drogą - regenerowane "nie jechało z dołu"). On kręcił nosem, że chciałby włożyć oryginalne uszczelki. Stanęło pół na pół - od trudniejszej strony dał oryginalne, od tej łatwiej dostępnej - zamienniki. Odebrałem auto, pojeździłem kilka kilometrów. Na skrzyżowaniu, stojąc, w kabinie czuć smród palonego oleju. Na parkingu to samo, a nawet jakiś dymek dostrzegłem. Nerwy. Jadę do mecha, a on na to, że jest wyciek spod kołnierza rurki powrotnej oleju z turbiny. Tam gdzie zamontował jedną z tańszych uszczelek... Ta spuchła, zniekształciła kołnierz rurki, pojawiła się nieszczelność. Samo turbo było sprawne. Naprawa -> nowa rurka + ori uszczelka. Problem minął.
M.
Miałem taki przypadek w Vectrze, jedyny raz kiedy przyoszczędziłem... Tzn. chciałem przyoszczędzić, a zapłaciłem finalnie 4x tyle co potencjalna oszczędność. Przy montażu turbo poprosiłem mechanika, by dał uszczelki z zestawu, jaki przyszedł razem z turbo regenerowanym (swoją drogą - regenerowane "nie jechało z dołu"). On kręcił nosem, że chciałby włożyć oryginalne uszczelki. Stanęło pół na pół - od trudniejszej strony dał oryginalne, od tej łatwiej dostępnej - zamienniki. Odebrałem auto, pojeździłem kilka kilometrów. Na skrzyżowaniu, stojąc, w kabinie czuć smród palonego oleju. Na parkingu to samo, a nawet jakiś dymek dostrzegłem. Nerwy. Jadę do mecha, a on na to, że jest wyciek spod kołnierza rurki powrotnej oleju z turbiny. Tam gdzie zamontował jedną z tańszych uszczelek... Ta spuchła, zniekształciła kołnierz rurki, pojawiła się nieszczelność. Samo turbo było sprawne. Naprawa -> nowa rurka + ori uszczelka. Problem minął.
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 31 sty 2019, o 11:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pruszków
Re: Zapach spalin w kabinie
witam,
mam problem, od jakiegoś czasu czuję spaliny w kabinie samochodu, nadmieniam, że wymieniłem łącznik (siatkę) wydechu, przeczyściłem egr, oraz naprawiłem cieknący wtrysk. natomiast spaliny czuć tylko na niskich biegach 1, 2. kazałem mechanikowi sprawdzić szczelność kolektora niby sprawdził i stwierdził że jest ok. jakoś w to nie wierzę. mechanik rozkłada ręce a woń dalej pozostała. gdy wymieniłem filtr kabinowy to ewidentnie śmierdział śmierdział spalinami.
Pomożecie jak poradzić sobie z tym problemem?
mam problem, od jakiegoś czasu czuję spaliny w kabinie samochodu, nadmieniam, że wymieniłem łącznik (siatkę) wydechu, przeczyściłem egr, oraz naprawiłem cieknący wtrysk. natomiast spaliny czuć tylko na niskich biegach 1, 2. kazałem mechanikowi sprawdzić szczelność kolektora niby sprawdził i stwierdził że jest ok. jakoś w to nie wierzę. mechanik rozkłada ręce a woń dalej pozostała. gdy wymieniłem filtr kabinowy to ewidentnie śmierdział śmierdział spalinami.
Pomożecie jak poradzić sobie z tym problemem?
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Zapach spalin w kabinie
Sprawdź w okolicy wtryskiwaczy czy nic nie czuć. U mnie puszczały dwie podkładki pod wtryskiwaczami i też zaciągało zapach spalin do środka. Możesz prysnąć jakimś testerem szczelności chociaż u mnie to już było słychać uchem takie cykanie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 31 sty 2019, o 11:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pruszków
Re: Zapach spalin w kabinie
Ale to może być taka nieszczelność, że nic nie widać pocenia się przy wtryskach? Dzięki za odpowiedź.
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Zapach spalin w kabinie
Jeżeli będzie malutka nieszczelność to może nie być widać tylko nie wiem przy jakiej czuć spaliny. U mnie to już było słychać uchem takie cykanie. Dlatego lepiej czymś prysnąć i poobserwować. Taki tester kosztuje w sieciówkach nie całe 10 zł a tak na szybkiego to znam takich co wodę z mydłem rozrabiali i pryskali
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 paź 2020, o 19:30
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Zapach spalin w kabinie
Odświeżam miałem podobnie. Spalinowy zapach do czasu dobrego rozgrzania. Okazało się że po dogrzaniu odpowiedni cug przepychał wszystko przez układ wydechowy a wcześniej leciało z łącznika elastycznego wydechu. Pierścienie tej plecionki były skorodowane. Widać było to przy wyginaniu plecionki ręką ,na kanale. Nowa 70zł i po problemie. A i mam wrażenie że lepiej jedzie. Jest możliwe że przez nieszczelny łącznik elastyczny uciekała moc?
1.8 Pb
1.8 Pb
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 paź 2024, o 15:22
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Głuszyca
Re: Zapach spalin w kabinie
Mam dokładnie ten sam problem, jak ruszam czy na zimnym czy na rozgrzanym silniku czuję lekki smrodek i od momentu jak ten problem zaczął występować odczułem spadek mocy także raczej masz rację. Dzięki za podpowiedź za tydzień oddaję auto do doktora na wymianę dwumasy to poproszę żeby to sprawdził. Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 3 lut 2021, o 23:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Bieruń
Re: Zapach spalin w kabinie
Witam.
Od jakiegoś czasu rowniez zmagam sie z sapachem spalin na postoju i tylko na zimnym silniku, wymieniłem juz połączenie elastyczne, lecz to nie rozwiazalo problemu. Dzisiaj zdemontowalem oslone termiczna i okazało sie ze jesf okopcona na wysokosci drązka sterowania turbo(tak mi sie wydaje, dodaje zdjecie z zaznaczonym), sprawdzone testerem w spreju. Po rozmowie w serwisie turbo okazalo sie ze tam nie ma zadnych uszczelniaczy tylko powodem moze byc zapchany DPF, ktory cofa spaliny. Sprawdzałem ciśnienie delta p wynosi ok 0.7 kPa w spoczynku. Powiedzcie jakie jest rozwiazanie? Czy rzeczywiscie filt zatkany? Czy moze jednak turbo do uszczelnienia?
Od jakiegoś czasu rowniez zmagam sie z sapachem spalin na postoju i tylko na zimnym silniku, wymieniłem juz połączenie elastyczne, lecz to nie rozwiazalo problemu. Dzisiaj zdemontowalem oslone termiczna i okazało sie ze jesf okopcona na wysokosci drązka sterowania turbo(tak mi sie wydaje, dodaje zdjecie z zaznaczonym), sprawdzone testerem w spreju. Po rozmowie w serwisie turbo okazalo sie ze tam nie ma zadnych uszczelniaczy tylko powodem moze byc zapchany DPF, ktory cofa spaliny. Sprawdzałem ciśnienie delta p wynosi ok 0.7 kPa w spoczynku. Powiedzcie jakie jest rozwiazanie? Czy rzeczywiscie filt zatkany? Czy moze jednak turbo do uszczelnienia?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.