--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



A20NHT - turbo późno się włącza
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 11 wrz 2022, o 03:54
- Auto: sports tourer
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
A20NHT - turbo późno się włącza
Hej. Czy warsztat jest w stanie coś zadziałać, żeby samochód szybciej załączął turbo? W moim aucie, nawet jak docisne podłogę to najpierw zawyje silnik a dopiero po 2-3 sekundach zacznie przyspieszać. Jest to uciążliwe bo w sytuacjach gdzie musze szybko przyspieszyć (np. włączanie się do szybkiego ruchu czy omijanie przeszkody) to czuje się jakbym tego turbo w ogóle nie miał bo załączy się w połowie albo pod koniec manewru.
Nie wiem czy "ten typ tak ma" i muszę się przyzwyczaić czy można coś na to zaradzić.
Nie wiem czy "ten typ tak ma" i muszę się przyzwyczaić czy można coś na to zaradzić.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 9065
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 244 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
- Kontakt:
Re: A20NHT - turbo późno się włącza
Jeśli to automat to poczytaj sobie o Kick Down w Insigni tych modeli
-
- Klubowicz
- Posty: 1936
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: A20NHT - turbo późno się włącza
Nie napisałeś jaka skrzynia. Jak automat to TTTM (automaty w IA nie należą do wybitnych, lubią się dłuższą chwilę zastanowić co mają zrobić), jak manual, to możesz mieć coś nie tak z silnikiem/osprzętem, bo 2.0T wstaje dość przywozicie. Wtedy zostaje tylko porządna diagnostyka.
-
- Użytkownik
- Posty: 258
- Rejestracja: 24 mar 2024, o 22:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
-
- Klubowicz
- Posty: 1936
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: A20NHT - turbo późno się włącza
Tu masz z mojego, jak to się zachowuje w trybie OPC, czyli najbardziej "hardcorowym". Z tym, że ja mam prawdopodobnie inny soft w skrzyni niż Ty.
-
- Użytkownik
- Posty: 258
- Rejestracja: 24 mar 2024, o 22:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: A20NHT - turbo późno się włącza
To mój jak jadę ciężko się zbiera zanim się zastanowić to coś może mnie rozjechać
Startuje dobrze ale jak już trzeba się zebrać podczaszy jazdy to się zastanawia myśli czy zrzucić bieg czy przyspieszyć chyba się trzeba z tym oswoić albo jedzic na ręcznej skrzynia taka nam
Startuje dobrze ale jak już trzeba się zebrać podczaszy jazdy to się zastanawia myśli czy zrzucić bieg czy przyspieszyć chyba się trzeba z tym oswoić albo jedzic na ręcznej skrzynia taka nam

-
- Klubowicz
- Posty: 1936
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: A20NHT - turbo późno się włącza
@mazmarcin - stary filmik, jeszcze przed dotarciem 
@Paweledi123 - weź pod uwagę, że to w trybie OPC, w standardowym myśli trochę dłużej na moje oko. Miałem też okazję przejechać się 2.0T ze skrzynią po regeneracji i tam skrzynia pracowała bardzo gładko, u mnie czuć każdą zmianę, być może są ustawione wyższe ciśnienia na zaworach i trochę ostrzej/szybciej skrzynia pracuje, choć możliwe, że moja swoje już wycierpiała.
PS.: Jak widzę, że będę wyprzedzał i będzie ciasno, to zrzucam na łopatkach biegi. Na szybki start nie mam metody, podobno pomaga nie wciskanie gazu do oporu tylko jakieś 3/4

@Paweledi123 - weź pod uwagę, że to w trybie OPC, w standardowym myśli trochę dłużej na moje oko. Miałem też okazję przejechać się 2.0T ze skrzynią po regeneracji i tam skrzynia pracowała bardzo gładko, u mnie czuć każdą zmianę, być może są ustawione wyższe ciśnienia na zaworach i trochę ostrzej/szybciej skrzynia pracuje, choć możliwe, że moja swoje już wycierpiała.
PS.: Jak widzę, że będę wyprzedzał i będzie ciasno, to zrzucam na łopatkach biegi. Na szybki start nie mam metody, podobno pomaga nie wciskanie gazu do oporu tylko jakieś 3/4
-
- Użytkownik
- Posty: 258
- Rejestracja: 24 mar 2024, o 22:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 11 wrz 2022, o 03:54
- Auto: sports tourer
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
Re: A20NHT - turbo późno się włącza
@xul twój ładnie startuje. też bym tak chciał ;p
Mam przycisk OPC ale jedyne co robi to zapala led'a, a poza tym nie czuje żeby w tym samochodzie cokolwiek się zmieniało. Ktoś mi kiedyś mówił że cośtam zawieszenie się sztywniejsze robi, ale przy felgach 20'' to ja i tak mam wrażenie że jadę bez opon, nieważne w jakim trybie. Do dziś nie wiem do czego ten przycisk służy...
Z tym 3/4 to prawda. Ja jak chce przyspieszyć to właśnie nie mogę wciskać podłogi tylko te 3/4 i wtedy jakoś idzie
ogólnie żal.de
Mam przycisk OPC ale jedyne co robi to zapala led'a, a poza tym nie czuje żeby w tym samochodzie cokolwiek się zmieniało. Ktoś mi kiedyś mówił że cośtam zawieszenie się sztywniejsze robi, ale przy felgach 20'' to ja i tak mam wrażenie że jadę bez opon, nieważne w jakim trybie. Do dziś nie wiem do czego ten przycisk służy...
Z tym 3/4 to prawda. Ja jak chce przyspieszyć to właśnie nie mogę wciskać podłogi tylko te 3/4 i wtedy jakoś idzie
ogólnie żal.de
-
- Klubowicz
- Posty: 1936
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: A20NHT - turbo późno się włącza
@ringo - u mnie czuć zmianę pracy zawieszenia (też 20"), do tego skrzynia ostrzej działa, podtrzymuje wyższe obroty i chyba minimalnie wyżej silnik się kręci (może ze 200 rpm), teoretycznie powinno wspomaganie mniej działać (tego nie odczuwam). Mniej też ingeruje ESP i spięcie napędu jest bardziej agresywne - ładniej zamiata tyłkiem na śliskim 

-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 11 wrz 2022, o 03:54
- Auto: sports tourer
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
Re: A20NHT - turbo późno się włącza
tak czy inaczej. przycisk ten nie działa na wolne zrywanie (czy w ogóle na zrywanie). Chyba będę musiał zacząć wyrabiać sobie pamięć mięśni do zrzucania biegu :<