--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Czujnik temperatury spalin
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 125 razy
Re: Czujnik temperatury spalin
DTC P2084 00: Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Performance
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... pl_or_lpv/
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... pl_or_lpv/
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 lip 2022, o 09:23
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Tychy
Re: Czujnik temperatury spalin
Witam. Jestem niedawno po czyszczeniu DPF, dzisiaj po rozpoczęciu procedury wypalania DPF wybrałem się na przejażdżkę wrzuciłem drugi bieg i trzymałem obroty na poziomie 2,5-2,8k w celu jego wypalenia - po jakiejś chwili komunikat "silnik przegrzany - wyłącz silnik", z automatu na pobocze oraz silnik wyłączony . Na zegarze rzekomo 120 stopni celcjusza, co dziwne pod maską żadnych objawów przegrzania silnika. Jakoś dokulałem się do mechanika na 1 biegu, obroty nierówne, jechać nie chciał, kopcił strasznie. Po podpięciu oczywiście błąd z czujnika temperatury, po skasowaniu jak ręką odjął wszystko chodzi bez problemu. Czy to wina czujnika temperatury spalin przy DPFie?, czy też są teorie o nieaktulnym oprogramowaniu. Czy przy kolejnym wypalaniu DPF będzie identyczna sytuacja że będzie konieczne kasowanie błędu? - pytam ponieważ mam do pokonania 230 KM do domu nim bede miał kontakt z mechanikiem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 mar 2017, o 22:17
- Auto: Insignia Cosmo 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Czujnik temperatury spalin
Prawdopodobnie wina czujnika - miałem takie same objawy w swojej isi.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3170
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Czujnik temperatury spalin
Wina czujnika i obroty wystarczą 2200 nie potrzeba większych. Podstawa przy wypalaniu to tempomat i nie dotykać gazu i hamulca.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 lip 2022, o 09:23
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Tychy
Re: Czujnik temperatury spalin
Jaki polecacie czujnik?, bo za ori w okolicach 400 zł nie uśmiecha mi się płacić.
A co z teorią o oprogramowaniu nieaktualnym?, trochę dziwne bo przez rok nie było żadnych problemów z czujnikiem, więc raczej obstawiam że to nie w tym problem. Silnik 2.0CDTI 165KM z 2014roku.
https://allegro.pl/oferta/czujnik-tempe ... 8219070631
Takie coś działa?
Dodano po 2 minutach 6 sekundach:
A co z teorią o oprogramowaniu nieaktualnym?, trochę dziwne bo przez rok nie było żadnych problemów z czujnikiem, więc raczej obstawiam że to nie w tym problem. Silnik 2.0CDTI 165KM z 2014roku.
https://allegro.pl/oferta/czujnik-tempe ... 8219070631
Takie coś działa?
Dodano po 2 minutach 6 sekundach:
No to może źle robiłem, ale uważałem że obroty 2,5-2,7k przy wypalaniu że są wporządku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 mar 2017, o 22:17
- Auto: Insignia Cosmo 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Czujnik temperatury spalin
Z własnego doświadczenia - nie polecam zamienników. Miałem założony zamiennik i przez kilka miesięcy "bujałem" się z wyskakującymi błędami typu przegrzany silnik (po porównaniu z oryginałem było widać różnicę w wykonaniu). 400 zł za oryginalny czujnik to i tak promocja. Ja swój kupowałem za 600 zł (w ASO były kiedyś powyżej 800)kilka lat temu. Mam ten sam rocznik co Ty, więc jak chcesz mieć święty spokój to weź oryginalny. Co do oprogramowania to w jednym ASO chcieli mi wygrywać i skasować kilka stówek przy wymianie, a w drugim wymienili bez niczego (to są czujniki rypu plug&play). Co do obrotów to była gdzieś na forum instrukcja wypalania. Jeżeli dobrze pamiętam to przez 1 min 3000 obrotów, a później 2000 obrotów przez 2 min. Tylko trzeba pamiętać że inaczej jest z wypalaniem jak jest ciepło, a inaczej jak zimno. Przy wypalaniu załączają się świece żarowe żeby podgrzać temp. wypalania.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 lip 2022, o 09:23
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Tychy
Re: Czujnik temperatury spalin
Nie będę kupował ani oryginalnego, ani tego z NTY bo to nie wiem co to jest, zakupię z firmy SKV przynajmniej znana i wydaje mi się że porządna firma.
Z tym że pytanie czy o którym czujniku mowa, bo są dwa czujniki temperatury - czy to jest ten?
https://allegro.pl/oferta/czujnik-tempe ... 2323888279
Z tym że pytanie czy o którym czujniku mowa, bo są dwa czujniki temperatury - czy to jest ten?
https://allegro.pl/oferta/czujnik-tempe ... 2323888279
-
- Zapaleniec
- Posty: 3170
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Czujnik temperatury spalin
To jest ten dolny, głównie pada ten górny. Jak wymienisz to trzeba zrobić adaptację bo inaczej nadal nie będzie działał właściwie. Nic nie szkodzi je wykręcić i przeczyścić z sadzy.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 lip 2022, o 09:23
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Tychy
Re: Czujnik temperatury spalin
Z tą adaptacją piszą że nie do końca trzeba, że to samoczynnie ogarnia temat. Widzę są różne szkoły.
Aby wymienić ten czujnik trzeba odkręcać pas przedni?, jest blisko wentylatora a sam czujnik jest dość długi który siedzi we wnętrzu.
Ok mam górny.
https://allegro.pl/oferta/czujnik-spali ... 1303396336
Aby wymienić ten czujnik trzeba odkręcać pas przedni?, jest blisko wentylatora a sam czujnik jest dość długi który siedzi we wnętrzu.
Ok mam górny.
https://allegro.pl/oferta/czujnik-spali ... 1303396336
-
- Zapaleniec
- Posty: 3170
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Czujnik temperatury spalin
Do obydwóch jest normalny dostęp. Z tego co znajomy wymieniał to ruszył dopiero po adaptacji.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 lip 2022, o 09:23
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Tychy
Re: Czujnik temperatury spalin
No i teraz sam nie wiem gdzie leży problem.
Zrobiłem od tamtego zdarzenia około 300KM bez żadnych problemów, błędów itp.
Byłem dziś umówiony z mechanikiem - przyjechałem podłączył kompa wszystkie czujniki, sondy, odczytują dobrze temperaturę spalin i wszystko mówi że nie ma do czego się przyczepić. Mogło coś po prostu zawisnąć?, bo mówi że bez sensu wymieniać skoro on też nie widzi problemu.
Zrobiłem od tamtego zdarzenia około 300KM bez żadnych problemów, błędów itp.
Byłem dziś umówiony z mechanikiem - przyjechałem podłączył kompa wszystkie czujniki, sondy, odczytują dobrze temperaturę spalin i wszystko mówi że nie ma do czego się przyczepić. Mogło coś po prostu zawisnąć?, bo mówi że bez sensu wymieniać skoro on też nie widzi problemu.
- bossplaya
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 sie 2022, o 06:05
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Łomża
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Czujnik temperatury spalin
Witam,
Jestem nowy. Zainstalowałem apkę kolegi z fotum (szacunek!) i w oknie dpfa pokazuje mi EGT - 0 stopni. Po zmianie w ustawieniach na EGT2 temp zmienia się dynamicznie. Dobrze rozumiem, że EGT - przed, EGT2 - za DPFem? Czy czujnik przed DPFem przy uszkodzeniu tak się zachowuje? Błędu czujnika brak, są za to błędy dwóch świec żarowych, pytanie czy jest związek? Z góry dzięki za naprowadzenie na rozwiązanie problemu
Jestem nowy. Zainstalowałem apkę kolegi z fotum (szacunek!) i w oknie dpfa pokazuje mi EGT - 0 stopni. Po zmianie w ustawieniach na EGT2 temp zmienia się dynamicznie. Dobrze rozumiem, że EGT - przed, EGT2 - za DPFem? Czy czujnik przed DPFem przy uszkodzeniu tak się zachowuje? Błędu czujnika brak, są za to błędy dwóch świec żarowych, pytanie czy jest związek? Z góry dzięki za naprowadzenie na rozwiązanie problemu
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 lis 2021, o 12:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Elbląg
Re: Czujnik temperatury spalin
Witajcie. Szukam symbolu wtyczki do czujnika GM 55566185. Ktoś połamał zatrzaski i teraz się wysuwa podczas jazdy. Przypiąłem "trytytką", ale wygląda słabo.
- exen
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 18:24
- Auto: ASTRA J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 6 razy
Re: Czujnik temperatury spalin
i jak chodzi?
Wróciłem do wątku, gdyż we wrześniu 2020r. wymieniłem dolny czujnik na 30SKV223 [191zł] - wytrzymał do wczoraj niestety... [P2428, P242D,P247A].
Zdemontowałem już go i szczerze nie polecam. Ukruszył się rdzeń w środku czujnika a właśnie wróciłem z bardzo długiej trasy i strach pomyśleć, jakby to się skończyło gdyby to padło dosłownie chwilę wcześniej...
W między czasie całej jego eksploatacji, przez 2 lata, po jego zastosowaniu zdarzało się wywalenie błędu, sterownik przechodził tryb awaryjny i komunikował o przegrzaniu się silnika. Zwykle jednorazowo - kasowałem błąd i leciałem dalej. Tak co pewien czas.
Szczerze powiem, że nie mam pewności, czy SKV będzie lepszy od NTY w sensie jakości.
Teraz może kupię NTY, aczkolwiek z perspektywy czasu i łącznych kosztów opłaca się jednak oryginał, tak jak wspominają koledzy wyżej...
ps.
dodam info.
Sprawny czujnik w temperaturze około 20stopni wykazuje opór 220om. Wskazanie to rośnie wraz ze wzrostem temperatury.
Jaka jest górna granica? nie wiem...
Ten uszkodzony z pękniętym rdzeniem od razu wyrzucał ponad 1200om. Sterownik to odbierał jako bardzo wysoką temperaturę i stąd nagminne błędy przegrzania silnika uniemożliwiające dalszą jazdę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 2 wrz 2022, o 08:45
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kraków
Re: Czujnik temperatury spalin
Witaj,Maciej_To pisze: ↑11 wrz 2017, o 03:26Witam,
W czasie jazdy komunikat "Uwaga, Pojazd wkrótce..." - auto przeskanowane op-com-em i gds-em.
Błąd P2084-00 - Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Performance - co potwierdzają odczyty z samego czujnika - tj. na zimnym silniku po nocy - temperatura z drugiego czujnika spalin to 120 stopni, czujnik pierwszy pokazuje 20 stopni.
Pytanie, jaki jest numer części takiego czujnika - auto Insignia 2014 A20DTR?
Mam ten sam problem. Przy silniku A20DTR mamy DPF pod spodem auta. Czy pamiętasz który to był czujnik i gdzie zlokalizowany?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 lut 2024, o 16:50
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mysłowice
Re: Czujnik temperatury spalin
Witaj mam pewien problem z Insignia 2.0cdti 163km 2014r. W grudniu ubiegłego roku wymieniłem czujnik temp spalin ten obok sondy ponieważ auto wywalało komunikat o przegrzanym silniku. Wymieniłem czujnik tyle ze na zamiennik. 6 tys km auto pokonało bez żadnego błędu aż do wczoraj. Znów to samo z tym przegrzanym silnikiem. Skasowałem błąd Aplikacja i bylo już okej. Gdzie szukać przyczyny? Kupic ori czujnik? Dodam że auto ma wycięty dpf
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 sie 2021, o 16:15
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Oświęcim
Re: Czujnik temperatury spalin
Witam,
Panowie bujam się od dłuższego czasu z awarią "silnik przegrzany - wyłącz silnik". Na początku komunikat wywalało w momencie wypalania DPFa a teraz wyskakuje różnie, raz przy 33% zapełnienia a raz przy 70%. Po podłączeniu komputera wyskakuje jak zawsze błąd czujnika temperatury spalin 1. Po skasowaniu błędu wszystko wraca do normy. Dodam, że mam obecnie założony już trzeci czujnik. Nie ukrywam, że był nowy "chińczyk" i dwa oryginalne ale używki. Możliwe żeby wszystkie padały i to było przyczyną? Dodam, że może z takich ważnych wskazówek zauważyłem działający przez chwilę wentylator po zgaszeniu pojazdu w garażu. Nie dzieje się to zawsze ale jednak się zdarza.
Mój mechanik (nie jest specem od elektromechaniki) nie ma już zielonego pojęcia co może być przyczyną. W innym warsztacie, elektromechanik stwierdził, że czujnik pokazuje prawidłowe parametry a DPF wypala się prawidłowo. Było to jakieś dwa tygodnie temu. Stwierdził, że nie jest to usterka elektryczna i raczej doszukiwał by się gdzieś pod kątem mechanicznym.
Może ktoś z Was ma kogoś godnego polecenia aby "przebadał" mojego Opla? Już naprawdę tracę siły, nie wspomnę o stresie w trakcie dalszej podróży czy coś mnie znowu nie zaskoczy. Błędy kasuję z aplikacji ale zawsze obawiam się czy nie stanie się coś więcej z tą usterką.
Insignia 2.0 CDTI EcoFlex o mocy 160 km z 2010r.
Z góry dziękuje za pomoc!
Panowie bujam się od dłuższego czasu z awarią "silnik przegrzany - wyłącz silnik". Na początku komunikat wywalało w momencie wypalania DPFa a teraz wyskakuje różnie, raz przy 33% zapełnienia a raz przy 70%. Po podłączeniu komputera wyskakuje jak zawsze błąd czujnika temperatury spalin 1. Po skasowaniu błędu wszystko wraca do normy. Dodam, że mam obecnie założony już trzeci czujnik. Nie ukrywam, że był nowy "chińczyk" i dwa oryginalne ale używki. Możliwe żeby wszystkie padały i to było przyczyną? Dodam, że może z takich ważnych wskazówek zauważyłem działający przez chwilę wentylator po zgaszeniu pojazdu w garażu. Nie dzieje się to zawsze ale jednak się zdarza.
Mój mechanik (nie jest specem od elektromechaniki) nie ma już zielonego pojęcia co może być przyczyną. W innym warsztacie, elektromechanik stwierdził, że czujnik pokazuje prawidłowe parametry a DPF wypala się prawidłowo. Było to jakieś dwa tygodnie temu. Stwierdził, że nie jest to usterka elektryczna i raczej doszukiwał by się gdzieś pod kątem mechanicznym.
Może ktoś z Was ma kogoś godnego polecenia aby "przebadał" mojego Opla? Już naprawdę tracę siły, nie wspomnę o stresie w trakcie dalszej podróży czy coś mnie znowu nie zaskoczy. Błędy kasuję z aplikacji ale zawsze obawiam się czy nie stanie się coś więcej z tą usterką.
Insignia 2.0 CDTI EcoFlex o mocy 160 km z 2010r.
Z góry dziękuje za pomoc!