--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
---------------------IX Zlot Insignia Club Polska 27-29 maja - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

B20DTH błąd P20EE-00

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 6703
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 119 razy
Otrzymał  piwo: 81 razy
Kontakt:

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: dokia » 3 gru 2021, o 23:11

No właśnie, tak jak Marcin pisze, pompa nie poda na zimnym. My tak naprawdę to do końca nie wiemy kiedy ten system ma najwyższą sprawność. On jest po to aby wypełnić wymagania ekologiczne, abyśmy mogli jeszcze diesle kupować. Może to działa jak klima, w sensie że i tak nie działa poniżej 4stopni. Ja nigdy nie wyłączam klimy, nawet zimą.
A właśnie, poobserwujcie proszę czy zużycie mocznika jest mniejsze zimą na określonym dystansie niż latem.

Chłopaki, ale gorzej jak jest ciepło, tj powyżej 25 stopni Celsjusza.
Screenshot_2021-12-03-23-13-53-284_com.android.chrome.jpg
W związku z tym to nigdy ten zbiornik nie powinien być pełen. W sumie w skali roku to my mamy więcej dni gorętszych niż wymagania AdBlue niż tych poniżej -11. A jak autko pod robotą postoi na gorącym parkingu 8h to tam można na masce jajka smażyć, a wewnątrz mamy 50+
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 4120
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 112 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Rooff_ » 4 gru 2021, o 04:32

Paradoksalnie wystarczyłoby, żeby zbiornik AdBlue był w konstrukcji termosa. Wtedy procesy termodynamiczne byłyby mniej rozległe

Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka


Kub@
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Kub@ » 4 gru 2021, o 08:36

Dorotka, byłoby super gdyby każdy miał dostęp do garażu, bez względu na to czy ogrzewany - czy nie.
Na swoim przykładzie - mieszkam na Dolnym Mokotowie, nie mam żadnego garażu. Po powrocie z pracy niejednokrotnie musze zarobić kilka kółek po osiedlu, gdyż nie mogę znaleźć miejsca do zaparkowania pod "chmurką". Kilkanaście garaży murowanych jest, ale są to budowle z czasów PRL i zajmowane są przez "leśnych dziadków", w których są składziki na tzw. przydasie.
Jeśli pojawi się ogłoszenie najmu takiego garażu, to ceny ewentualnego najmu zaczynają się od ok. 500 zł/m-c !!!!

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 7529
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 82 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mazmarcin » 4 gru 2021, o 08:37

Działa w każdej temperaturze. Tylko silnik musi być ciepły i obciążony.

mr.henio
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
Auto: Insignia A 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kartuzy
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mr.henio » 5 gru 2021, o 18:08

U mnie błąd pojawił się we wrześniu chyba, więc raczej na niskie temperatury nie można tego zrzucić. Może komuś uda się w końcu znaleźć przyczynę i pozbyć się tego błędu raz na zawsze

Radek84
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Radek84 » 6 gru 2021, o 05:08

Adblue zachowuje swoje parametry przez 18mc w odpowiednich warunkach. Więc dochodzi jeszcze kwestia wyjeżdżenia tego specyfiku w terminie jego przydatności do spożycia przez iśke.

Awatar użytkownika
Spartakus900
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 24 maja 2021, o 18:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Nowogard

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Spartakus900 » 28 lut 2022, o 21:44

u mnie bez zmian. kasowanie błędu mniej więcej co 350 km.

Misiek07
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 8 mar 2022, o 10:30
Auto: Opel Insignia 1.6 Sp
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Częstochowa

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Misiek07 » 8 mar 2022, o 12:07

Jeśli szukacie informacji na temat błędu p0456, to znajdziecie je na stronie https://autobezpieczniki.pl/blad-p0456-jak-naprawic/ Bardzo merytoryczny artykuł, w którym znajdziecie wszystko to, czego szukacie.

mr.henio
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
Auto: Insignia A 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kartuzy
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mr.henio » 8 mar 2022, o 16:04

Jeszcze Cię admin nie zablokował?

Misiek07
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 8 mar 2022, o 10:30
Auto: Opel Insignia 1.6 Sp
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Częstochowa

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Misiek07 » 9 mar 2022, o 11:12

@mr.henio nie wiem dlaczego miałbym być zablokowany, tak wiem podałem linka w poście, ale ja tu nic nie sprzedaję, nikogo nie namawiam do zakupu, taki artykuł dla tych co nie znają się na tym lub też inni nie potrafią konkretnie udzielić odpowiedzi, może być bardzo pomocny, sam poczytaj to zobaczysz

mr.henio
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
Auto: Insignia A 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kartuzy
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mr.henio » 9 mar 2022, o 21:14

Czytałem, ten artykuł kompletnie nic nie wnosi do tego tematu.

mumin126
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 19 sty 2021, o 00:28
Auto: Zafira
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Puck

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mumin126 » 23 mar 2022, o 20:26

Witam wszystkich.Obecnie również wałkuję moją zafirę ,
jeśli chodzi o wskazania ppm to tłumik musi być konkretnie rozgrzany.
Z testów wynika ze po pierwszych dwudziestu minutach normalnej jazdy od zimnego silnika zacznie pokazywać sonda pierwsza (przy temperaturze 70"na pulpicie bo na gds będzie wyższa).
Po upływie 15 minut (przy temperaturze 81"na liczniku) zaczyna pokazywać sonda druga ,ale -100ppm
i teraz ciekawe!zaczynam pałować 150km/h do 200km/h i w ten czas pojawiają sie wskazania ppm na drugiej sondzie i są przy spokojnej jeździe niższe niż na pierwszej.Wahania są różne o 50ppm do 600 a nawet 1000ppm.
Nieraz na pierwszej są niższe wartości niż na drugiej w zależności jak klepniesz w pedał gazu.

A teraz temat błędu ,co ja już zrobiłem w tym zakresie.
Najpierw kasowanie pomagało ,potem już nie i uruchamiałem test układu nox w gds2 i pomaga ale muszą być spełnione warunki by test dotrwał do końca i żeby wszystko wróciło do normy na pulpicie czyli to co powyżej dwie sądy muszą poprawnie wskazywać wartości w sensie nie -100 albo 0.
W skrócie 40min spokojnej jazdy potem 15min pałowania i wtedy przystępujemy do testu na gds2.
czas trwania testu około 7 do 10 minut i wtedy wszystko wraca do normy na pulpicie.

Tylko to jest zabieg na jakiś czas i potem znowu wyskoczy akcja z liczeniem kilometrów i tak dalej.

Jeśli chodzi o sprawy techniczne,zrobiłem test wtrysku i nie leje. ok!
Pompa daje 500kpa tyle co komputer wymaga . OK!
Wypalanie dpf. OK!
Wskazania poziomu adblue .Nie ok!!!!
Mam jeszcze zastrzeżenia do grzałek bo grzałka nr1 da się przetestować a nr2 nie
ale na teście układu adblue chodzą normalnie i w trakcie jazdy momentami też normalnie działają .
Pierwsza pokazuje oporność 7 omów a druga 6,7 oma

No i dalej wywalało po jakimś czasie odliczanie i błąd.
wczoraj wyjąłem pompę z baku są w niej grzałki, magnetyczny miernik poziomu cieczy i pompa.
Miernik na gds2 przy nie pełnym zbiorniku ale ponad połowę dziwnie zaczął pokazywać że momentami pusty i wadliwe działanie,więc na pierwszy strzał wziąłem pomiar tego miernika poziomu adblue.
Cyli tak gniazdo w pionie i język od blokady wtyczki mamy po prawej stronie i liczymy od góry lewy 3pin i prawy 3pin tu pokazuje nam zmianę rezystancji z wyższej na niższą przesuwając krążkiem(pływakiem ) od góry do dołu czyli od max do minimum potem badamy lewy 3pin i prawy 4pin od góry wtedy przesuwamy pływakiem od dołu do góry i zmienia się rezystancja z wyższej na niższą.

U mnie problem wykryłem taki że w trakcie przesuwania mniej więcej na poziomie 3/4 występowały zaniki w oporności i miernik kompletnie nic nie wskazywał na pinie 3 i 3 tak i na pinie 3 i 4 .

Przez to komputer mógł wyłapywać że nie ma adblue w baku i hamował pompę bądź wtrysk i z tond wysoka emisja spalin i błędy .

Ja osobiście podwiązałem trytytką ten pływak i jest cały czas na maximum teraz.
Cóż ,zobaczymy czy będzie się coś działo po tym zabiegu.

Dam znać czy jest ok za jakiś tydzień albo i wcześniej.

Dodano po 1 godzinie 27 minutach 46 sekundach:
mumin126 pisze:
23 mar 2022, o 20:26
Witam wszystkich.Obecnie również wałkuję moją zafirę ,
jeśli chodzi o wskazania ppm to tłumik musi być konkretnie rozgrzany.
Z testów wynika ze po pierwszych dwudziestu minutach normalnej jazdy od zimnego silnika zacznie pokazywać sonda pierwsza (przy temperaturze 70"na pulpicie bo na gds będzie wyższa).
Po upływie 15 minut (przy temperaturze 81"na liczniku) zaczyna pokazywać sonda druga ,ale -100ppm
i teraz ciekawe!zaczynam pałować 150km/h do 200km/h i w ten czas pojawiają sie wskazania ppm na drugiej sondzie i są przy spokojnej jeździe niższe niż na pierwszej.Wahania są różne o 50ppm do 600 a nawet 1000ppm.
Nieraz na pierwszej są niższe wartości niż na drugiej w zależności jak klepniesz w pedał gazu.

A teraz temat błędu ,co ja już zrobiłem w tym zakresie.
Najpierw kasowanie pomagało ,potem już nie i uruchamiałem test układu nox w gds2 i pomaga ale muszą być spełnione warunki by test dotrwał do końca i żeby wszystko wróciło do normy na pulpicie czyli to co powyżej dwie sądy muszą poprawnie wskazywać wartości w sensie nie -100 albo 0.
W skrócie 40min spokojnej jazdy potem 15min pałowania i wtedy przystępujemy do testu na gds2.
czas trwania testu około 7 do 10 minut i wtedy wszystko wraca do normy na pulpicie.

Tylko to jest zabieg na jakiś czas i potem znowu wyskoczy akcja z liczeniem kilometrów i tak dalej.

Jeśli chodzi o sprawy techniczne,zrobiłem test wtrysku i nie leje. ok!
Pompa daje 500kpa tyle co komputer wymaga . OK!
Wypalanie dpf. OK!
Wskazania poziomu adblue .Nie ok!!!!
Mam jeszcze zastrzeżenia do grzałek bo grzałka nr1 da się przetestować a nr2 nie
ale na teście układu adblue chodzą normalnie i w trakcie jazdy momentami też normalnie działają .
Pierwsza pokazuje oporność 7 omów a druga 6,7 oma

No i dalej wywalało po jakimś czasie odliczanie i błąd.
wczoraj wyjąłem pompę z baku są w niej grzałki, magnetyczny miernik poziomu cieczy i pompa.
Miernik na gds2 przy nie pełnym zbiorniku ale ponad połowę dziwnie zaczął pokazywać że momentami pusty i wadliwe działanie,więc na pierwszy strzał wziąłem pomiar tego miernika poziomu adblue.
Cyli tak gniazdo w pionie i język od blokady wtyczki mamy po prawej stronie i liczymy od góry lewy 3pin i prawy 3pin tu pokazuje nam zmianę rezystancji z wyższej na niższą przesuwając krążkiem(pływakiem ) od góry do dołu czyli od max do minimum potem badamy lewy 3pin i prawy 4pin od góry wtedy przesuwamy pływakiem od dołu do góry i zmienia się rezystancja z wyższej na niższą.

U mnie problem wykryłem taki że w trakcie przesuwania mniej więcej na poziomie 3/4 występowały zaniki w oporności i miernik kompletnie nic nie wskazywał na pinie 3 i 3 tak i na pinie 3 i 4 .

Przez to komputer mógł wyłapywać że nie ma adblue w baku i hamował pompę bądź wtrysk i z tond wysoka emisja spalin i błędy .

Ja osobiście podwiązałem trytytką ten pływak i jest cały czas na maximum teraz.
Cóż ,zobaczymy czy będzie się coś działo po tym zabiegu.

Dam znać czy jest ok za jakiś tydzień albo i wcześniej.
Dodam jeszcze że jeśli chodzi o ten pływak to podwiązanie to jedyne wyjście by uniknąć potężnych kosztów ponieważ trzeba by było wymienić cały moduł pompa pływak grzałka,czytałem na forach że wymiana pomaga tylko to koszt około 4000zł z wymianom.
Pozdrawiam

mr.henio
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
Auto: Insignia A 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kartuzy
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mr.henio » 24 mar 2022, o 20:47

Rozumiem miałeś błąd P20EE-00 i po zabiegu z trytytką masz nadzieję, że to pomoże. Takie pytanko, bo jeśli dobrze rozumiem, podwiązany pływak trochę oszukuje i cały czas pokazuje zasięg AdBlue na max, więc nie boisz się, że zapomnisz dolać?? GDS2 masz swoje prywatne, czy u kogoś te wszystkie pomiary robiłeś? I jesteś z Pucka, tak?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 7529
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 82 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: mazmarcin » 24 mar 2022, o 22:02

Trytytka tak długo pomoże jak długo pewnie wytrzyma wtrysk i pompa. Bez błędu się nie obędzie. Kwestia czasu.

Holios
Klubowicz
Posty: 383
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: Holios » 25 mar 2022, o 07:08

Widzę że wchodzimy w level master druciarstwa. ]:-<

andrzejhu@icloud.com
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 17 maja 2022, o 14:34
Auto: Insignia Sedan OPC
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Zywiec

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: andrzejhu@icloud.com » 17 maja 2022, o 14:50

Cześc . Mam ten sam problem czyli P20ee od sierpnia 2021. Kontrolka mi się zapaliła i we wrześniu zatkało mi katalizator Adblue . We wrześniu miałem bardzo poważna awarie auta i wybuchła rura Flex wydechowa od zatkanego katalizatora . Pokazywało mi wiele błędów . Zrobiłem bardzo dużo rzeczy wymienione sondy , rura wydechowa , katalizator adblue , dpf wyczyszczony . I zmów powraca mi ten błąd P20ee . Nie wiem co może być grane bo już naprawę mnóstwo pieniądzy zapłaciłem za wymiany wymienionych części . Dolewam Tunap do adblue ale co 500 km pojawia mi się błąd P20ee a po około 900 kontrolka check się zapala . Aż strach jeździć autem .

Dodano po 2 minutach 41 sekundach:
Aa i mechanik mi wysłał jak wyglada tez katalizator adblue i cały był pokryty taka ruda wydzielina . Zauważyłem ze na EGR mam nalot czerwony . Jest mózliowsc ze to od tego mi się zatyka katalizator ? W sumie ten nalot już widziałem jak kupiłem ten samochód czyli jak miał 75 tys . Teraz mam 160 k.
Pozdrawiam

wlodek25
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 28 maja 2022, o 19:02
Auto: Insignia b gs
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Będzin

Re: B20DTH błąd P20EE-00

Post autor: wlodek25 » 1 cze 2022, o 05:57

witam. byłem szczęśliwym posiadaczem insigni b 2018r silnik b20dth 41tys. km przebiegu dopóki nie walneła rura intercolera, przejechałem tak ok. 120km co spowodowało zapchanie dpf 250%, po wymianie rury doszedł błąd p20ee. wszystko jest już ogarnięte,ale dalej jest problem z usunięciem błędu p20ee. po podpięciu pod komputer diagnostyczny gm niby wszystko jest ok niema żadnych błędów a w samochodzie dalej jest komunikat o limicie kilometrów do przejechania oraz sprawdź układ adblue i mróga kontrolka.ponoć jakieś tam ppm są w porządku, ale problem dalej jest. co może być przyczyną, czy może być też zapchany drugi katalizator za wtryskiem adblue, czy może jakieś macie inne sugestie.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”