--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
---------------------IX Zlot Insignia Club Polska 27-29 maja - Zarejestruj się, info tu
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Turbo

xul
Klubowicz
Posty: 1602
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 51 razy

Re: Turbo

Post autor: xul » 18 lut 2022, o 13:30

Czy konieczny jest demontaż turbosprężarki?

Precyzyjne wyregulowanie turbosprężarki na samochodzie jest trudne (brak dostępu do śrub regulacyjnych, wysoka temperatura tuż po wykonanym pomiarze). Ze względu na to iż czasem 1/4 obrotu ma znaczenie prób testowych podczas regulacji trzeba wykonać od kilku do kilkunastu razy. W przypadku niesprawności turbosprężarki ciężko na samochodzie jednoznacznie ocenić, czy osiągnięte parametry wynikają ze złego ustawienia czy np. usterki turbosprężarki. Osobom które mają problemy z właściwym ustawieniem turbosprężarki polecamy demontaż turbo oraz odesłanie na diagnostykę i ustawienie do naszego warsztatu. Ustawienie turbosprężarki i badanie jej parametrów przeprowadzamy na specjalnym stanowisku testowym.
Pierwszy link z google odnośnie regulacji zmiennej geometrii.
Oczywiście zakładamy, że trubo jest prawidłowo zregenerowane, tylko geometria nie jest ustawiona tak jak należy.

gingop
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Turbo

Post autor: gingop » 13 maja 2022, o 14:47

Dziś podłączyłem auto pod opcom. bo mam ciągle problem z dynamiką auta po regeneracji turbo.
Nie pokazuje żadnych błędów, ale auto jest mułowate nie to co było wcześniej.
Poniżej dane na biegu jałowym. Wcześniej coś piszecie o regulacji cięgna turbo ale nie wiem czy w moim przypadku jest to wskazane.
Może Ktoś podpowie coś więcej co z tym dalej robić?
Dane z bloków pomiarowych:

BARO (cisnienie atmosferyczne),101 kPa
Żądane ciśnienie ładowania,120 kPa
Czujnik ciśnienia ładowania,89 kPa
Czujnik ciśnienia ładowania,1.43 V
Żądany przepływ powietrza,10.5 g/s
Czujnik masowego przepływu powietrza,11.5 g/s
Polecenie dot. świecy żarowej,Wył
Polecenie nasterowania elektromagnetycznego zaworu pozycjonowania łopatek turbosprężarki,70 %
Żądana pozycja łopatki turbosprężarki,80 %
Czujnik pozycji łopatki turbosprężarki,80 %
Czujnik pozycji łopatki turbosprężarki,3.49 V
Polecenie nasterowania obwodu sterującego zaworu regulacyjnego kanału ssącego kolektora dolotowego,21 %
Sygnał zwrotny zaworu sterującego kanału ssącego kolektora dolotowego,10 Hz
Pożądana prędkość jałowa,850 obr./min
Prędkość obrotowa silnika,853 obr./min
Pozycja pedału przyspieszenia,0 %
Pozycja dławika przepływu powietrza dolotowego,15 %
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnika,86 °C
Czujnik temperatury powietrza dolotowego 1,1.41 V
Czujnik temperatury powietrza dolotowego 1,47 °C
Czujnik temperatury powietrza dolotowego 2,1.94 V
Czujnik temperatury powietrza dolotowego 2,49 °C
Czujnik położenia EGR,0 %
HO2S rząd 1 czujnik 1,1.47 V
Obciążenie silnika,20 %
Napięcie systemu,14.0 V
Prędkość pojazdu,0 km/h
Czas pracy silnika,00:02:59

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”