--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
---------------------VIII ZLOT Insignia Club Polska 24-26.09 - fotorelacja
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Pranie DPF i wracający błąd P2453

ODPOWIEDZ
crejzus
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
Auto: Insignia A ST 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Trzebinia
Postawił piwo: 1 raz

Pranie DPF i wracający błąd P2453

Post autor: crejzus » 2 sie 2021, o 12:18

Panowie już sam nie wiem co mam z tym zrobić więc może tu znajdę pomoc

w czerwcu zapchało DPF poziom zapełnienia 111% dystans od wypalania 60km i błędy
P2453-5A błąd algorytmu (czujnik różnicy ciśnień DPF)
P2455-11 błąd generalny powyżej max progu
P2458-57 Błąd algorytmu

Oddałem samochód do gości co piorą DPFy maszyną pod ciśnieniem wody - nie mogę znaleźć wydruku ale generalnie przed zapchany mocno a po jak nówka.

przez niecały miesiąc było wszystko ok i w lipcu znowu
P2458-00 błąd algroytmu
P0030-00 Heated oxygen sensor (HO2S) 1 bank 1 heater control circuit malfunction
P2033-05 zwarcie do zasilania lub przerwa

Samochód w trybie serwisowym bez mocy itp. Wymieniono w serwisie zawór N95? ten od sterowania podciśnieniem w turbinie. Było ok przez tydzień i znowu auto w tryb serwisowy

P2453-5A błąd algorytmu (czujnik różnicy ciśnień DPF)
- Czujnik ciśnienia wymieniony na FEBI bo nie mogłem dostać oryginału, podjechałem do serwisu żeby go zaadaptowali i na następny dzień czyli wczoraj "Check Engine" tym razem bez trybu serwisowego i bez muła - sama ikonka silnika na desce i błąd P2453-52 błąd algorytmu - możliwy do skasowania przez OPL OBD READER

Przejrzałem cały dolot czy nie ma czasem pękniętej rury turbo ale tym razem nic nie znalazłem i już powoli tracę siły - co jeszcze powinienem wymienić? strach tym autem jechać gdzieś dalej niż do sklepu a za 2 tygodnie mam dojechać nad morze.



Dodam bo w seriwsie też o to pytali - samochód praktycznie cały czas lata autostradą A4 i obwodnicą do Skawiny. Jakieś 90% użytkownia to autostrada 10% Miasto więc to raczej nie jest ten problem

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 3672
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 92 razy

Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453

Post autor: Rooff_ » 2 sie 2021, o 13:47

Hmm poczytaj to:
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 99#p204599
Może ten błąd to wina oprogramowania?

A to że przy okazji padł czujnik i zapchało DPF, to przypadek. Lub problem leży gdzie indziej np. lejące wtryski lub turbina puszczająca w dolot?

crejzus
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
Auto: Insignia A ST 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Trzebinia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453

Post autor: crejzus » 2 sie 2021, o 14:47

To ciekawa informacja tyle że
DTC P2453 00: Diesel Particulate Filter (DPF) Differential Pressure Sensor Performance
Jeśli nie ma takiego kodu, to nie przeprowadzą aktualizacji

jeszcze ani razu nie wyskoczył z końcówką 00 zawsze to 5A, 57, 53
druga sprawa że mamy ten samochód 6 lat i nigdy nie było żadnego problemu z dpfem dopiero ten rok obfituje w niespodzianki - pierwsza z grubej rury zatarty silink- wymiana, 5 miesięcy ciszy i teraz walka z dpfem :(

Jak sprawdzałem węże turbo to wiadomo były tłuste ale to powierzchowny nalot, nie było tam zalane olejem czy coś, więc turbo zawsze coś puści ale to chyba nie to. Lejące wtryski - być może, choć ile razy jechałem za tym samochodem to nie widziałem nawet najmniejszej chmurki z rury, nie ma też problemu z odpalaniem, czy jakąś nie równą pracą - ale nie mam kabla żeby sprawdzić konkretne korekty.

mati11294
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453

Post autor: mati11294 » 2 sie 2021, o 15:19

Węże gumowe od podciśnień bym sprawdził

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 3672
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 92 razy

Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453

Post autor: Rooff_ » 2 sie 2021, o 16:00

To nie musi być 00 - akurat tam taki podałem...
Zerknij tu:
https://insignia-drivers.uk/forum/insig ... -the-siggy
Spoiler:
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka

crejzus
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
Auto: Insignia A ST 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Trzebinia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453

Post autor: crejzus » 6 sie 2021, o 20:24

w sterowniku silnika mam takie info
Wersja Programu: 55591472
Data Programowania: 2015-02-19

Wygląda więc na to że mam już nowsze oprogramowanie? Cóż jeśli to będzie jedyne wyjście to podjadę do ASO i podpytam o wgranie tego oprogramowania.

crejzus
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
Auto: Insignia A ST 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Trzebinia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453

Post autor: crejzus » 18 sie 2021, o 12:00

Dzisiaj znowu wywaliło P2453-5A błąd algorytmu tym razem nie możliwy do skasowania poprzez aplikacje DTC a samochód znajduje się nad morzem :/ Ostatnio wypalało DPF przy 52% zapełnienia po 60km dystansu :/

Czy jest tu ktoś kto czyścił DPF na maszynie (ciśnieniem wodnym) i może powiedzieć czy miał jakiekolwiek problemy? może DPF nie można prać i trzeba wycinać/wymieniać?

Już mam dość specjalistów i wymieniania czujników - Polecicie kogoś kto zrobi profesjonalnie DPF, EGR OFF w okolicach Chrzanów, Jaworzno ew. Kraków albo dobrego mechanika który diagnozuje i naprawia a nie wymienia części?

spiryt4
Użytkownik
Posty: 903
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Opel InsigniaCDTI ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453

Post autor: spiryt4 » 18 sie 2021, o 12:15

Takie same objawy miałem wczoraj oddałem auto do czyszczenia dpf-a ,przed chwilką pisałem o tym w temacie adaptacji czujnika.
Oddawałem do firmy z linka mają praktycznie w całej polandi filie
https://www.carboncleanpoland.pl/oddzialy.html

https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 44#p240144

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1661
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453

Post autor: rataj73 » 19 sie 2021, o 04:58

Błąd algorytmu można usunąć tylko po zrobieniu adaptacji czujnika , nawet gdybyś wymienił na nowy czujnik i dpf to i tak bez adaptacji błędu nie skasujesz.
Przeczytaj wątek podany wyżej przez @spiryt4 i mój post na 3 stronie i zdecyduj czy chcesz wymieniać wszystko po kolei czy odpiąć na próbę wtyczkę od egr , a jak to pomoże to go wyprogramować za koszt połowy czyszczenia dpf i pozbyć się problemu raz na zawsze.

crejzus
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
Auto: Insignia A ST 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Trzebinia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453

Post autor: crejzus » 19 sie 2021, o 20:34

@rataj73 właśnie wczoraj trafiłem na twój post a ponieważ siostra jest samochodem nad morzem to będę mógł to sprawdzić dopiero w poniedziałek albo zdalnie poinstruuje gdzie odpiąć wtyczkę z EGR. Tylko pytanie czy jeśli EGR puszcza to czy objedzie 630km czy nie zalepi DPFa bo rozumiem że gdy wtyczka wypięta to DPF się nie wypali?

I jeszcze pytanie czy u siebie wymieniałeś EGR? bo zastanawiam się czy problem leży po stronie EGR tym że przepuszcza spaliny (wystarczy czyszczenie) lub że elektromagnes nieprawidłowo otwiera/zamyka zawór czy problem leży w tym że po praniu DPFa algorytm się grzybi i zwyczajnie źle steruje nawet sprawnym nowym EGRem?

Tak czy inaczej zaślepka zamówiona i EGR do usunięcia wyjdzie taniej i zdrowiej dla silnika - Czy w Insigni wyprogramowanie EGR da się przeprowadzić przez OBD? w Vectrze pamiętam że wywalili mi po OBD wszystko klapy, dpf, egr i zrobili optymalizacje spalania i mocy

spiryt4
Użytkownik
Posty: 903
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Opel InsigniaCDTI ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453

Post autor: spiryt4 » 19 sie 2021, o 20:48

@crejzus podaj linka do zaślepki. Ja dzisiaj odebrałem auto po czyszczeniu dpf-a i dalej kopci na czarno więc zobaczę jak będzie się sytuacja przedstawiała po zaślepieniu egr-a

crejzus
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
Auto: Insignia A ST 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Trzebinia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453

Post autor: crejzus » 19 sie 2021, o 21:29

spiryt4 pisze:
19 sie 2021, o 20:48
edit
https://allegro.pl/oferta/zaslepka-egr- ... 7413397548
Generalnie w allegro wpisz Zaślepka EGR Opel Insignia 2.0 CDTI to ci znajdzie ale pamiętaj że po zaślepieniu trzeba ten EGR wyprogramować.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2021, o 09:33 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

spiryt4
Użytkownik
Posty: 903
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Opel InsigniaCDTI ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453

Post autor: spiryt4 » 19 sie 2021, o 21:46

@crejzus
dzięki za linka zamówione zobaczymy czy zaślepienie się sprawdzi :)

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1661
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453

Post autor: rataj73 » 20 sie 2021, o 06:24

crejzus pisze:
19 sie 2021, o 20:34
......Tylko pytanie czy jeśli EGR puszcza to czy objedzie 630km czy nie zalepi DPFa bo rozumiem że gdy wtyczka wypięta to DPF się nie wypali?

I jeszcze pytanie czy u siebie wymieniałeś EGR? bo zastanawiam się czy problem leży po stronie EGR tym że przepuszcza spaliny (wystarczy czyszczenie) lub że elektromagnes nieprawidłowo otwiera/zamyka zawór czy problem leży w tym że po praniu DPFa algorytm się grzybi i zwyczajnie źle steruje nawet sprawnym nowym EGRem?
......
Czyściłem egr na lustro ale problem wracał po kilkuset kilometrach , a że wyprogramowanie jest tańsze od zaworu więc nawet nie myślałem o nowym.
Co do nie wypalania się dpf z odpiętą wtyczką to bez znaczenia, dpf i tak się wypala, tyle tylko że jak jest zawór niedomknięty fizycznie bo np. zacina się gdzieś pod koniec to odpięcie wtyczki nic nie da, trzeba zaślepić blaszką.
Moja teoria z niedomkniętym egr polega na tym że normalnie przy mocnym wciśnięciu gazu egr powinien się zamknąć , sterownik podlewa paliwa i auto mocniej przyspiesza. W momencie kiedy się nie zamknie a my but w podłogę to silnik daje dużo dymu i sadzy która idzie w dolot przez co ogranicza tlen. Mieszanka robi się bardzo za bogata bo dużo paliwa i mało tlenu przez co wali takim dymem jak z ciężarówki , oczywiście tego nie widać w lusterku bo dpf wyłapuje ale po 100 km okazuje się że jest juz tak zawalony że ecu na podstawie ciśnienia spalin zaczyna wypalanie, mimo że algorytm pokazuje np. 30%. Wystarczy kilka takich wypalań mocno rozbieżnych z algorytmem i wywala właśnie błąd algorytmu .

crejzus
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
Auto: Insignia A ST 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Trzebinia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453

Post autor: crejzus » 2 wrz 2021, o 16:01

Powracam z tematem.
1) EGR nie możliwy do wyciągnięcia, ktoś już był tam przede mną i wszystko osadził na sylikonie - nie wyjdzie ani z uszczelką ani bez.
2) ale to bez znaczenia ponieważ założyłem fizyczną zaślepkę pomiędzy EGR a kolektorem i odpiąłem wtyczkę.
3) na razie nie został wyprogramowany EGR z ECU silnika stąd dwa błędy związane z EGR.

4) Na aplikacji po założeniu zaślepki 56% Zapełnienia 423km Dystansu, założyłem przy okazji diodę DPF przejechałem ok. 5km i dioda się zaświeciła... myślałem że to błąd ale na aplikacji faktycznie pokazało rozpoczęcie regeneracji DPF więc poleciałem na autostradę - po regeneracji 9% - wnioskuje więc że wypięcie EGRa nie pomogło ale pojeżdżę z wypiętym EGRem i zobaczymy po jakim czasie teraz zacznie wypalać.

5) Jest progres bo ostatnio też wypalał przy ~52% ale dystans był 60km teraz 423km co mogłoby potwierdzać tezę że te problemy pojawiają się gdy jest ciepło (ostatnie tygodnie są dość zimne)

6) Jest jeszcze jedna kwestia -w aplikacji Torque wartość: DPF Press na postoju pokazuje dziwną wartość ok. 665000 psi po dodaniu gazu pojawia się 0/10/20/120/250 i max chyba miałem 600 podczas jazdy. Czy ktoś mógłby sprawdzić w Torque jakie ma wartości DPF Press na postoju? Wygląda to tak jakby faktycznie czujnik ciśnienia pokazywał bzdury na postoju z minusowym ciśnieniem PSI wartości pięcioliczbowej a po lekkim dodaniu gazu dopiero zaczynał wskazywać poprawne 0/20/30 itd... Być może szukam dziury w całym a to kolejny wadliwy czujnik jaki już założyłem 1-orginalny tylko adaptacja nie pomogło 2-najtańszy z allegro 50zł nie pomogło 3-febi bo nie mieli ori za 200zł z adaptacją nie pomogło - może musi być ori?

jefrey137261
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 26 cze 2021, o 13:10
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wałbrzych
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453

Post autor: jefrey137261 » 10 paź 2021, o 07:19

Witam wszystkich, u mnie podobnie z tym błędem Kolego crejzus czy uporałeś się z problemem?

MBJ
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453

Post autor: MBJ » 15 paź 2021, o 19:37

Mój przypadek pokazuje, że nawet profilaktyczne czyszczenie DPF na maszynie przed chipowaniem może zaowocować usterką w postaci dwóch błędów: P2428 i P2458.
Wyobraź sobie sytuację - jedziesz na upragniony urlop - auto załadowane pod sufit sprzętem. Przy dużej prędkości na A1 nagle tracisz moc i auto przestaje jechać. Nie pomaga restart silnika. Temperatura pokazuje 130 oC i komunikat auto przegrzane - wyłącz silnik. :lol:
Zajechałem na lawecie, przyjechał spec, usunął błędy. Sytuacja się powtarza, z tym, że potem był typowy notlauf, tzn, można było jechać w trybie awaryjnym. Zrobiliśmy wypalanie statyczne, serwisowe. Pomogło na dojazd do domu 400km.
Wróciwszy z urlopu - zajrzałem na poziom oleju...

Auto przestało spełniać swoją funkcję - należało działać tak, żeby nie mieć więcej tego problemu. I Wam co poniektórym, również życzę podjęcia męskich decyzji.

Hej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”