------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska 11-13.09 - zapraszamy
--------------------
---------------------------------------------------Nieco o elektryfikacji Opla - KLIK
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)

ODPOWIEDZ
Lock@
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 23 sie 2017, o 17:12
Auto: Insignia SW 4x4 AF40
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)

Post autor: Lock@ » 6 maja 2020, o 15:47

W benzynie nie ma czujnika DPF, najwyżej GPF, więc nie każdy ma co kasować.

radii86
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno

Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)

Post autor: radii86 » 20 maja 2020, o 20:21

Panowie czy da się dokupić uszczelkę do rury od turbo (rura od kierowcy)? Tą która znajduje się w miejscu złącza henn w środku. Mechanik kazał szukać uszczelki, że niby jest odpowiedzialna za mokrą rurę ale znaleźć nie mogę. Z dokumentacji serwisowej auta wynika, że rura od turbo była wymieniana 90 tys km temu ale cieknie znowu.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2655
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)

Post autor: Rooff_ » 20 maja 2020, o 20:34


radii86
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno

Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)

Post autor: radii86 » 20 maja 2020, o 21:02

Zapocona olejem jest u mnie rura od turbo zaznaczona na czarno. Błędów póki co żadnych nie pokazuje, auto chodzi normalnie. Mechanik mówi żeby wymienić uszczelkę która ma być u góry tej rury czyli wychodzi, że w miejscu zaznaczonym na czerwono. Pytanie czy taka uszczelka jest dostępna czy muszę kupić całą rurę? Druga kwestia to czy skoro póki co nic się nie dzieje to trzeba się tym zajmować i wymieniać?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

spiryt4
Użytkownik
Posty: 798
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Opel InsigniaCDTI ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Świętochłowice
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)

Post autor: spiryt4 » 21 maja 2020, o 08:40

Kiedyś dosyć dawno, był temat jak to uszczelnić. Nawet sam to stosowałem i musze powiedzieć że zdawało to egzamin

radii86
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno

Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)

Post autor: radii86 » 21 maja 2020, o 10:58

Mowa o paście uszczelniającej szarej GM 1503305 czy uszczelce z poniższego linku? Pasta prawie 100 zł a zamiennik całej rury 180 więc średnia opłacalność.

https://e-katalog.intercars.com.pl/?utm ... etrza.html

spiryt4
Użytkownik
Posty: 798
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Opel InsigniaCDTI ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Świętochłowice
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)

Post autor: spiryt4 » 21 maja 2020, o 15:22

Kupowałem jakąś inną pastę teraz nie pamiętam nazwy była nazwa w temacie, jak będę w garażu a nie zapomnę to zrobię Ci fotkę tej pasty. Na 100% nie kosztowała jakiejś poważnej kasy, a się sprawdziła uszczelka jest tam w kształcie kwadratu i też gdzieś było pisane że komuś się udało ją gdzieś dokupić osobno.

radii86
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno

Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)

Post autor: radii86 » 24 maja 2020, o 11:07

A powiedzcie mi skąd w tej rurze jest olej? Ma tam być?

pondek91
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
Auto: Opel Insignia COSMO
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Chorzów
Postawił piwo: 1 raz

Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)

Post autor: pondek91 » 24 maja 2020, o 11:55

Smarowanie turbiny?

A druga opcja to słyszałem (poprawcie mnie proszę jak sie mylę) że jak jest nieszczelność właśnie to komp rekompensuje sobie spadek mocy większym podlewaniem paliwa żeby zniwelować ten spadek

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2655
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)

Post autor: Rooff_ » 24 maja 2020, o 12:58

Olej może być przynajmniej z dwóch miejsc: puszcza układ smarowania turbiny (niedobrze) albo olej dostaje się z odmy (to raczej standard).

Awatar użytkownika
seburaj
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: śląsk
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)

Post autor: seburaj » 25 maja 2020, o 21:04

radii86 pisze:
24 maja 2020, o 11:07
A powiedzcie mi skąd w tej rurze jest olej? Ma tam być?
w każdym silniku, zwłaszcza doładowanym z przebiegiem 100+

olej w dolocie będzie, koniec i kropka - ważne, żeby nie było go zbyt dużo

radii86
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno

Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)

Post autor: radii86 » 25 maja 2020, o 21:42

Dzięki za odpowiedzi. Podpowiedzcie zatem czy szukać uszczelki ? Rurę wytarłem i na łączeniu u góry tam gdzie jest uszczelka delikatnie się poci. Rura nie jest pęknięta. Zostawić to czy uszczelniać?

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2655
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)

Post autor: Rooff_ » 26 maja 2020, o 18:42

Uszczelniać, ale z głową - a nie druciarstwo np. silikownowe ;)
Możesz spróbować dopasować coś z oferty firm handlujących uszczelnieniami technicznymi.
Tylko ja się obawiam, że oni będą mieli w nosie kolesia, który chce kupić jedna uszczeleczkę i jeszcze nie wie do końca jaką ;)

Przykładowa firma: http://www.guma.jkk.com.pl/prod11-uszcz ... ienia.html

pondek91
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
Auto: Opel Insignia COSMO
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Chorzów
Postawił piwo: 1 raz

Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)

Post autor: pondek91 » 27 maja 2020, o 07:45

A ja na coś takiego polecałbym właśnie taśmę samowulkanizującą.

radii86
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno

Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)

Post autor: radii86 » 2 cze 2020, o 14:19

A czy wypięcie tej rury i zmiana uszczelki wiąże się z pojawianiem się później jakiegoś błędu i koniecznością jego kasowania i wypalania serwisowego dpf?

pondek91
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
Auto: Opel Insignia COSMO
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Chorzów
Postawił piwo: 1 raz

Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)

Post autor: pondek91 » 2 cze 2020, o 16:50

Ja wymieniłem rurę na nową i nic mi się nie pokazało (przez wymianą parę razy przy przyspieszaniu - Awaria silnika)i nic nie resetowałem.

Natomiast z własnych obserwacji mam wrażenie, że dpf się wolniej zapycha, Ale to będę obserwował :)

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2655
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)

Post autor: Rooff_ » 2 cze 2020, o 16:52

Nie powinno być problemów z DPF. Co do błędów to teoretycznie mogą być od odpiętych czujników osprzętu silnika, ale one będą tylko jako historyczne nie wnoszące nic w działanie auta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”