------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska 11-13.09 - zapraszamy
--------------------
---------------------------------------------------Nieco o elektryfikacji Opla - KLIK
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

DPF

ODPOWIEDZ
mati11294
Forumowicz
Posty: 96
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: DPF

Post autor: mati11294 » 30 paź 2019, o 14:48

Czy spalona swieca zarowa a zatem swiecący services wstrzymuje aktywacje wypalania?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1593
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: DPF

Post autor: rataj73 » 30 paź 2019, o 15:10

Nie.

mati11294
Forumowicz
Posty: 96
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: DPF

Post autor: mati11294 » 30 paź 2019, o 15:32

Tak myslalem Dzieki (PW)

jebaroo
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 6 gru 2019, o 11:28
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: siedlce

Re: DPF

Post autor: jebaroo » 7 gru 2019, o 09:19

Witam od niedawna posiadam iśkę 2.0 cdti 131km. Mam pytanie dotyczące obrotów, otóż ostatnio ma większe obroty (utrzymują się na poziomie ~1000rpm (o dziwo spalanie pokazuje 0.7-0.9)) niż zazwyczaj (~850rpm (spalanie takie same)) czy to jest normalne przy minusowych temperaturach? Czy po prostu jestem przeczulony i cały czas zakładam że to DPF? Wczoraj wieczorem wypalałem DPF'a kompem a dziś rano po przyjeździe do pracy znów 1000rpm po czym zostawiłem go na jakieś 5min i później obroty już spadły do 850.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1593
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: DPF

Post autor: rataj73 » 7 gru 2019, o 10:14

Zimą obroty częściej oscylują ok. 1000obr/min ze względu na większe zużycie prądu a co za tym idzie potrzebę większego doładowania akumulatora.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1262
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: DPF

Post autor: Bartol » 7 gru 2019, o 10:24

Możesz podładować akumulator prostownikiem. Przy niskich temperaturach jest zwiększone zużycie prądu przez dłuższe podgrzewanie świec, elektryczne ogrzewanie szyb czy grzane fotele. Komputer podnosi obroty wytwarzają alternatorem większe napięcie ładowania.

jebaroo
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 6 gru 2019, o 11:28
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: siedlce

Re: DPF

Post autor: jebaroo » 7 gru 2019, o 12:33

Czyli na pewno nie jest to DPF. dzięki za odpowiedź od razu jakoś lepiej mi się zrobiło. A jeszcze podczas tych wyższych obrotów potrafią minimalnie falować i tak jakby spod auta wydobywa się dziwny dźwięk jakby przelewanie/bulgotanie tylko jak się wsłuchasz (chyba przewrażliwiony jestem :P ) w waszych jest podobnie?

jar-231
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: DPF

Post autor: jar-231 » 7 gru 2019, o 17:27

U mnie tak samo oprócz falowania i bulgotania :D. Jak spadnie poniżej 0 to już potrafi trzymać koło 1000 a spalanie pokazuje takie same i ładowanie 14,5. Widocznie tak jest w programie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”