--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 8 mar 2021, o 23:38
- Auto: Vauxhall Insignia
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: York
Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej
Witam serdecznie.
Chciałbym zaczerpnąć trochę informacji od Was koledzy i koleżanki.
Ostatnio jedna z tylnych sprężyn pękła, zamówiłem zestaw na tył, do tego modelu, do standardowego zawieszenia i co się okazało, tył stoi teraz sporo wyżej. Sprzedawca twierdzi, że auto nie było modyfikowane. Znalazłem gdzieś info, że auto mogło być obniżone fabrycznie.
Mam kilka pytań w związku z tym:
1. Czy faktycznie zawieszenie mogło być fabrycznie obniżone?
2. Proszę o potwierdzenie, że jeśli wymienię tylko sprężyny, dedykowane do tego modelu, ale obniżające zawiedzenie o 2cm, to będzie ok?
3. Czy jest możliwość sprawdzenia, jakie zawieszenie fabryczne jest w moim aucie?
4. Zanim pękła sprężyna, myślałem o obniżeniu auta o 2cm. Czy jest możliwość zrobienia tego, poprzez zmianę tylko sprężyn?
5. Czy mógłbym prosić właścicieli Insigni po lifcie, o sprawdzenie odległości, pomiędzy osią felgi a nadkolem? Fajnie jakby wymiar podał ktoś kto ma standardowe zawieszenie, a także ktoś z obniżonym.
U mnie obecnie wygląda to tak:
Prawy/przód - 39cm (na starych sprężynach)
Prawy/tył. - 41cm (na nowych sprężynach)
Lewu/przód. - 39cm.(na starych sprężynach)
Lewu/tył - 41.5cm (na nowych sprężynach)
Mój model auta to:
Insignia Techline CDTI Eco S/S (2.0 160hp) vx line.
A tak wygląda po wymianie sprężyn
Chciałbym zaczerpnąć trochę informacji od Was koledzy i koleżanki.
Ostatnio jedna z tylnych sprężyn pękła, zamówiłem zestaw na tył, do tego modelu, do standardowego zawieszenia i co się okazało, tył stoi teraz sporo wyżej. Sprzedawca twierdzi, że auto nie było modyfikowane. Znalazłem gdzieś info, że auto mogło być obniżone fabrycznie.
Mam kilka pytań w związku z tym:
1. Czy faktycznie zawieszenie mogło być fabrycznie obniżone?
2. Proszę o potwierdzenie, że jeśli wymienię tylko sprężyny, dedykowane do tego modelu, ale obniżające zawiedzenie o 2cm, to będzie ok?
3. Czy jest możliwość sprawdzenia, jakie zawieszenie fabryczne jest w moim aucie?
4. Zanim pękła sprężyna, myślałem o obniżeniu auta o 2cm. Czy jest możliwość zrobienia tego, poprzez zmianę tylko sprężyn?
5. Czy mógłbym prosić właścicieli Insigni po lifcie, o sprawdzenie odległości, pomiędzy osią felgi a nadkolem? Fajnie jakby wymiar podał ktoś kto ma standardowe zawieszenie, a także ktoś z obniżonym.
U mnie obecnie wygląda to tak:
Prawy/przód - 39cm (na starych sprężynach)
Prawy/tył. - 41cm (na nowych sprężynach)
Lewu/przód. - 39cm.(na starych sprężynach)
Lewu/tył - 41.5cm (na nowych sprężynach)
Mój model auta to:
Insignia Techline CDTI Eco S/S (2.0 160hp) vx line.
A tak wygląda po wymianie sprężyn
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2022, o 13:22 przez emillo83, łącznie zmieniany 2 razy.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej
Zdekoduj sobie VIN w naszym forumowym dekoderze i tam sprawdź szczegóły jeśli chodzi o zawieszenie.
Co do samego pomiaru - szkoda, że nie pomierzyłeś od osi felgi do błotnika/nadkola, bo wtedy średnica felgi nie miałaby znaczenia
Oczywiście, że można dodać 22,86 cm i wyjdzie wynik, no ale...
Co do samego pomiaru - szkoda, że nie pomierzyłeś od osi felgi do błotnika/nadkola, bo wtedy średnica felgi nie miałaby znaczenia
Oczywiście, że można dodać 22,86 cm i wyjdzie wynik, no ale...
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 8 mar 2021, o 23:38
- Auto: Vauxhall Insignia
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: York
Re: Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej
Poprawione
Z dekodera wynika, że jest to:
Nadwozie OPC line
XJ6 OPCJE PODWOZIA - OBNIŻONE, ZMODYFIKOWANE.
Spróbuję znaleźć tutaj na forum, jakie dedykowane sprężyny są do tej wersji.
Dzięki
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 12 sie 2018, o 09:17
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Zielona Góra
Re: Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej
Witam
U mnie też po wymianie sprężyn auto (tył) stoi wyżej.
Niestety przed naprawą nie zmierzyłem odległości od dołu opony do nadkola i jeżeli Ktoś ma podobny model
proszę o podanie dla przodu i tyłu.
Insignia 2010 hatchback 160KM eco
XJ6 OPCJE PODWOZIA - OBNIŻONE, ZMODYFIKOWANE.
U mnie też po wymianie sprężyn auto (tył) stoi wyżej.
Niestety przed naprawą nie zmierzyłem odległości od dołu opony do nadkola i jeżeli Ktoś ma podobny model
proszę o podanie dla przodu i tyłu.
Insignia 2010 hatchback 160KM eco
XJ6 OPCJE PODWOZIA - OBNIŻONE, ZMODYFIKOWANE.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 sie 2022, o 19:54
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Tarnów
Re: Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej
Witam. Nie zakładam nowego tematu gdyż problem mam podobny, kupiłem nie dawno Insignie i wiem, że poprzedni właściciel wymieniał z tyłu sprężyny bo mu pękła jedna i wydaje mi się że auto z tyłu stoi wyżej niż z przodu. (zdj) Patrzyłem pod spód, ale niestety nie widzę żadnych oznaczeń na sprężynie. Mógłby mi ktoś pomóc w doborze sprężyn do przodu?
VIN: W0LGT6EM9A1031147
VIN: W0LGT6EM9A1031147
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 wrz 2019, o 18:48
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Włocławek
Re: Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej
U mnie dokładnie to samo, dobierane po numerze vin zamowilem sachs ale od nadkola do opony jest okolo 8 cm... Niedlugo wjezdza eibach -30 lub h&r ale jeszcze sie waham. Ogolnie dobór zwyklych sprezyn do Insigni to trudny temat.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:28
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Toruń
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej
Nie będę zakładał nowego tematu. Otóż ząbkuje mi opony, amory są ok i uwagę zwróciły moja sprężyny. Zwoje są niesymetryczne. Na jednej stronie zwoje ułożone są gęściej od dołu sprężyny, na drugiej odwrotnie. Się zastanawiam czy są źle założone czy jak? Może to wpływać na opony?
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 wrz 2022, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
Re: Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej
Jeśli auto ma zachowywać się nadal podobnie, ale ma być obniżone i to we właściwy sposób, warto zwrócić się do Eibach Polska i tam uzyskać wszelkie informacje. Od kwietnia 2022 są nowe Eibach sprężyny dla różnych modeli Opel Insignia. Wartości modeli sprężyn Eibach dobiera się poprzez podanie informacji z tabliczki na drzwiach - jaka jest wartość nacisku na oś przednią , jaka jest wartość nacisku na oś tylną. Niemcy mają to doskonale opanowane. Zachęcam do kontaktu w Polsce www.inter-rally.pl
Dodano po 1 minucie 36 sekundach:
Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
Dodano po 1 minucie 36 sekundach:
Napisz do ASO , tam uzyskasz odpowiedź na swoje pytanie, napiszą Ci jakie masz te elementy.ValterB pisze: ↑30 sie 2022, o 18:44Witam. Nie zakładam nowego tematu gdyż problem mam podobny, kupiłem nie dawno Insignie i wiem, że poprzedni właściciel wymieniał z tyłu sprężyny bo mu pękła jedna i wydaje mi się że auto z tyłu stoi wyżej niż z przodu. (zdj) Patrzyłem pod spód, ale niestety nie widzę żadnych oznaczeń na sprężynie. Mógłby mi ktoś pomóc w doborze sprężyn do przodu?
VIN: W0LGT6EM9A1031147
Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
A jakie to sprężyny zostały zmontowane ? Fakt dziwnie stoi chyba nawet gorzej niż przed wymianą ???emillo83 pisze: ↑20 mar 2022, o 12:14Witam serdecznie.
Chciałbym zaczerpnąć trochę informacji od Was koledzy i koleżanki.
Ostatnio jedna z tylnych sprężyn pękła, zamówiłem zestaw na tył, do tego modelu, do standardowego zawieszenia i co się okazało, tył stoi teraz sporo wyżej. Sprzedawca twierdzi, że auto nie było modyfikowane. Znalazłem gdzieś info, że auto mogło być obniżone fabrycznie.
Mam kilka pytań w związku z tym:
1. Czy faktycznie zawieszenie mogło być fabrycznie obniżone?
2. Proszę o potwierdzenie, że jeśli wymienię tylko sprężyny, dedykowane do tego modelu, ale obniżające zawiedzenie o 2cm, to będzie ok?
3. Czy jest możliwość sprawdzenia, jakie zawieszenie fabryczne jest w moim aucie?
4. Zanim pękła sprężyna, myślałem o obniżeniu auta o 2cm. Czy jest możliwość zrobienia tego, poprzez zmianę tylko sprężyn?
5. Czy mógłbym prosić właścicieli Insigni po lifcie, o sprawdzenie odległości, pomiędzy osią felgi a nadkolem? Fajnie jakby wymiar podał ktoś kto ma standardowe zawieszenie, a także ktoś z obniżonym.
U mnie obecnie wygląda to tak:
Prawy/przód - 39cm (na starych sprężynach)
Prawy/tył. - 41cm (na nowych sprężynach)
Lewu/przód. - 39cm.(na starych sprężynach)
Lewu/tył - 41.5cm (na nowych sprężynach)
Mój model auta to:
Insignia Techline CDTI Eco S/S (2.0 160hp) vx line.
A tak wygląda po wymianie sprężyn
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:28
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Toruń
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej
Podepnę się, Może nie na temat ale spojrzałby ktoś pod auto i powiedział jak ułożone są sprężyny tzn zwoje, bo u mnie prawa od dołu ma zwoje gęsto potem szerzej, a lewa na odwrót, od dołu przerwy, od góry gęsto. Tak powinno być czy mam źle założone?