--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej

ODPOWIEDZ
emillo83
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 8 mar 2021, o 23:38
Auto: Vauxhall Insignia
Rok produkcji: 2015
Miasto: York

Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej

Post autor: emillo83 » 20 mar 2022, o 12:14

Witam serdecznie.

Chciałbym zaczerpnąć trochę informacji od Was koledzy i koleżanki.

Ostatnio jedna z tylnych sprężyn pękła, zamówiłem zestaw na tył, do tego modelu, do standardowego zawieszenia i co się okazało, tył stoi teraz sporo wyżej. Sprzedawca twierdzi, że auto nie było modyfikowane. Znalazłem gdzieś info, że auto mogło być obniżone fabrycznie.

Mam kilka pytań w związku z tym:

1. Czy faktycznie zawieszenie mogło być fabrycznie obniżone?

2. Proszę o potwierdzenie, że jeśli wymienię tylko sprężyny, dedykowane do tego modelu, ale obniżające zawiedzenie o 2cm, to będzie ok?

3. Czy jest możliwość sprawdzenia, jakie zawieszenie fabryczne jest w moim aucie?

4. Zanim pękła sprężyna, myślałem o obniżeniu auta o 2cm. Czy jest możliwość zrobienia tego, poprzez zmianę tylko sprężyn?

5. Czy mógłbym prosić właścicieli Insigni po lifcie, o sprawdzenie odległości, pomiędzy osią felgi a nadkolem? Fajnie jakby wymiar podał ktoś kto ma standardowe zawieszenie, a także ktoś z obniżonym.

U mnie obecnie wygląda to tak:

Prawy/przód - 39cm (na starych sprężynach)
Prawy/tył. - 41cm (na nowych sprężynach)
Lewu/przód. - 39cm.(na starych sprężynach)
Lewu/tył - 41.5cm (na nowych sprężynach)

Mój model auta to:
Insignia Techline CDTI Eco S/S (2.0 160hp) vx line.

A tak wygląda po wymianie sprężyn 👇
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2022, o 13:22 przez emillo83, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej

Post autor: Rooff_ » 20 mar 2022, o 13:11

Zdekoduj sobie VIN w naszym forumowym dekoderze i tam sprawdź szczegóły jeśli chodzi o zawieszenie.

Co do samego pomiaru - szkoda, że nie pomierzyłeś od osi felgi do błotnika/nadkola, bo wtedy średnica felgi nie miałaby znaczenia ;)
Oczywiście, że można dodać 22,86 cm i wyjdzie wynik, no ale...

emillo83
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 8 mar 2021, o 23:38
Auto: Vauxhall Insignia
Rok produkcji: 2015
Miasto: York

Re: Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej

Post autor: emillo83 » 20 mar 2022, o 13:21

Rooff_ pisze:
20 mar 2022, o 13:11
szkoda, że nie pomierzyłeś od osi felgi do błotnika/nadkola, bo wtedy średnica felgi nie miałaby znaczenia ;)
Poprawione 😏

Z dekodera wynika, że jest to:

Nadwozie OPC line
XJ6 OPCJE PODWOZIA - OBNIŻONE, ZMODYFIKOWANE.

Spróbuję znaleźć tutaj na forum, jakie dedykowane sprężyny są do tej wersji.

Dzięki 👍

magic13
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 12 sie 2018, o 09:17
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Zielona Góra

Re: Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej

Post autor: magic13 » 11 lip 2022, o 13:01

Witam

U mnie też po wymianie sprężyn auto (tył) stoi wyżej.
Niestety przed naprawą nie zmierzyłem odległości od dołu opony do nadkola i jeżeli Ktoś ma podobny model
proszę o podanie dla przodu i tyłu.

Insignia 2010 hatchback 160KM eco
XJ6 OPCJE PODWOZIA - OBNIŻONE, ZMODYFIKOWANE.

ValterB
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 15 sie 2022, o 19:54
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Tarnów

Re: Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej

Post autor: ValterB » 30 sie 2022, o 18:44

Witam. Nie zakładam nowego tematu gdyż problem mam podobny, kupiłem nie dawno Insignie i wiem, że poprzedni właściciel wymieniał z tyłu sprężyny bo mu pękła jedna i wydaje mi się że auto z tyłu stoi wyżej niż z przodu. (zdj) Patrzyłem pod spód, ale niestety nie widzę żadnych oznaczeń na sprężynie. Mógłby mi ktoś pomóc w doborze sprężyn do przodu?
VIN: W0LGT6EM9A1031147
Obrazek
Obrazek

Syczuan
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 24 wrz 2019, o 18:48
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Włocławek

Re: Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej

Post autor: Syczuan » 13 wrz 2022, o 15:08

U mnie dokładnie to samo, dobierane po numerze vin zamowilem sachs ale od nadkola do opony jest okolo 8 cm... Niedlugo wjezdza eibach -30 lub h&r ale jeszcze sie waham. Ogolnie dobór zwyklych sprezyn do Insigni to trudny temat.

lukjach
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:28
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Toruń
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej

Post autor: lukjach » 20 wrz 2022, o 20:03

Nie będę zakładał nowego tematu. Otóż ząbkuje mi opony, amory są ok i uwagę zwróciły moja sprężyny. Zwoje są niesymetryczne. Na jednej stronie zwoje ułożone są gęściej od dołu sprężyny, na drugiej odwrotnie. Się zastanawiam czy są źle założone czy jak? Może to wpływać na opony?

Marynka-Maximus
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 28 wrz 2022, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa

Re: Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej

Post autor: Marynka-Maximus » 11 paź 2022, o 21:52

Jeśli auto ma zachowywać się nadal podobnie, ale ma być obniżone i to we właściwy sposób, warto zwrócić się do Eibach Polska i tam uzyskać wszelkie informacje. Od kwietnia 2022 są nowe Eibach sprężyny dla różnych modeli Opel Insignia. Wartości modeli sprężyn Eibach dobiera się poprzez podanie informacji z tabliczki na drzwiach - jaka jest wartość nacisku na oś przednią , jaka jest wartość nacisku na oś tylną. Niemcy mają to doskonale opanowane. Zachęcam do kontaktu w Polsce www.inter-rally.pl

Dodano po 1 minucie 36 sekundach:
ValterB pisze:
30 sie 2022, o 18:44
Witam. Nie zakładam nowego tematu gdyż problem mam podobny, kupiłem nie dawno Insignie i wiem, że poprzedni właściciel wymieniał z tyłu sprężyny bo mu pękła jedna i wydaje mi się że auto z tyłu stoi wyżej niż z przodu. (zdj) Patrzyłem pod spód, ale niestety nie widzę żadnych oznaczeń na sprężynie. Mógłby mi ktoś pomóc w doborze sprężyn do przodu?
VIN: W0LGT6EM9A1031147
Obrazek
Obrazek
Napisz do ASO , tam uzyskasz odpowiedź na swoje pytanie, napiszą Ci jakie masz te elementy.

Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
emillo83 pisze:
20 mar 2022, o 12:14
Witam serdecznie.

Chciałbym zaczerpnąć trochę informacji od Was koledzy i koleżanki.

Ostatnio jedna z tylnych sprężyn pękła, zamówiłem zestaw na tył, do tego modelu, do standardowego zawieszenia i co się okazało, tył stoi teraz sporo wyżej. Sprzedawca twierdzi, że auto nie było modyfikowane. Znalazłem gdzieś info, że auto mogło być obniżone fabrycznie.

Mam kilka pytań w związku z tym:

1. Czy faktycznie zawieszenie mogło być fabrycznie obniżone?

2. Proszę o potwierdzenie, że jeśli wymienię tylko sprężyny, dedykowane do tego modelu, ale obniżające zawiedzenie o 2cm, to będzie ok?

3. Czy jest możliwość sprawdzenia, jakie zawieszenie fabryczne jest w moim aucie?

4. Zanim pękła sprężyna, myślałem o obniżeniu auta o 2cm. Czy jest możliwość zrobienia tego, poprzez zmianę tylko sprężyn?

5. Czy mógłbym prosić właścicieli Insigni po lifcie, o sprawdzenie odległości, pomiędzy osią felgi a nadkolem? Fajnie jakby wymiar podał ktoś kto ma standardowe zawieszenie, a także ktoś z obniżonym.

U mnie obecnie wygląda to tak:

Prawy/przód - 39cm (na starych sprężynach)
Prawy/tył. - 41cm (na nowych sprężynach)
Lewu/przód. - 39cm.(na starych sprężynach)
Lewu/tył - 41.5cm (na nowych sprężynach)

Mój model auta to:
Insignia Techline CDTI Eco S/S (2.0 160hp) vx line.

A tak wygląda po wymianie sprężyn 👇
A jakie to sprężyny zostały zmontowane ? Fakt dziwnie stoi chyba nawet gorzej niż przed wymianą ??? :?: :idea: :arrow:

lukjach
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:28
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Toruń
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Po wymianie sprężyn (tył) auto stoi wyżej

Post autor: lukjach » 2 lis 2022, o 08:44

Podepnę się, Może nie na temat ale spojrzałby ktoś pod auto i powiedział jak ułożone są sprężyny tzn zwoje, bo u mnie prawa od dołu ma zwoje gęsto potem szerzej, a lewa na odwrót, od dołu przerwy, od góry gęsto. Tak powinno być czy mam źle założone?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”