--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zmiana zawieszenia ze sportowego na Standardowe
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 sty 2021, o 22:01
- Auto: INSGNIA KOMBI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bedzin
Zmiana zawieszenia ze sportowego na Standardowe
Sprawa posiadam ins .A 2,0 131km 2010r z fabrycznymi sportowymi sprężynami ,pytanie chce wymienić na standardowe czy trzeba zmieniać amory ? vin W0LGM8EY2A1106962
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Zmiana zawieszenia ze sportowego na Standardowe
Sportowe jest 20mm niższe od srandardowego. Zatem zgodnie ze sztuką amorki do wymiany
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 maja 2021, o 20:59
- Auto: A 2.0 BiTurbo CDTI
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zmiana zawieszenia ze sportowego na Standardowe
Podepnę się pod temat.
Czy da się po VINie sprawdzić, czy sportowe sprężyny (przód: Eibach KBA 91403, tył: Eibach 11-65-019-05-HA) były fabryczne, czy założone później? (VIN: W0LGS8EN9C1110053, Insignia Sports Tourer A 2.0 BiTurbo CDTI 143kW kombi z FlexRide)
A jeśli fabrycznie były standardowe, to jakie do tego samochodu?
Kupując standardowe, warto inwestować w oryginalne GM? Czy polecacie coś innego: Lesjofors? KYB?
Czy da się po VINie sprawdzić, czy sportowe sprężyny (przód: Eibach KBA 91403, tył: Eibach 11-65-019-05-HA) były fabryczne, czy założone później? (VIN: W0LGS8EN9C1110053, Insignia Sports Tourer A 2.0 BiTurbo CDTI 143kW kombi z FlexRide)
A jeśli fabrycznie były standardowe, to jakie do tego samochodu?
Kupując standardowe, warto inwestować w oryginalne GM? Czy polecacie coś innego: Lesjofors? KYB?
- VipoSek
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 5 cze 2021, o 09:27
- Auto: Country Tourer 4x4
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Pomorskie
- Postawił piwo: 12 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zmiana zawieszenia ze sportowego na Standardowe
20mm niżej (OPC Line) lub 20mm wyżej (Country Tourer) nie słyszałem, żeby wymiana amortyzatorów była konieczna. Ta legenda krąży po internecie już od bardzo dawna. W moim poprzednim samochodzie montowałem zestaw Bilstein B12 ze sprężynami Eibach Sportline (-50mm) i zadzwoniłem specjalnie do firmy Bilstein i amortyzatory B8, które np. jak wiele osób uważa w przypadku McPersonów wcale nie mają zmienionego skoku. Oprócz grubej lagi, innej charakterystyki pracy są jak zwykłe amory. Sprężyny trzeba jedynie wbijać w dowód rejestracyjny (w Niemczech), amortyzatorów nie trzeba bo równie dobrze można założyć standardowe sprężyny pod amory Bilstein B8. Amortyzator musi pracować przy tym samym skoku bo całe zawieszenie nie może przecież pozwolić na więcej, amortyzator McPerson ma siłę tłumienia, odbicie i to czy pracuje standardowo bardziej „wgięty” czy wyciągnięty na nic nie wpływa, w skrajnych przypadkach zadziałają odboje amortyzatorów jako koniec skoku. W przypadku obniżania sprężynami konstrukcji McPerson koła idą w negatyw, więc możliwe, że w (extremalnych przypadkach obniżenia) wahacze trzeba dać inne lub mocowania wahaczy, przy mocnych modyfikacjach wstawia się regulowane gumy w wahaczach, żeby wyrównać geometrię.
Tak czy siak -20mm i +20mm to śmiesznie małe zmiany więc wątpię, żeby cokolwiek było inne niż sprężyny. Ja mam Country Tourera z FlexRide i z tego co patrzyłem nie ma różnych amortyzatorów FlexRide.
W VW czy to GTI czy Sportline miały -15mm inne sprężyny. A mocniejsze wersje silnikowe w tym samym modelu w VW potrafiły się różnić zwrotnicami pod grubszą średnice amortyzatorów (sztywność), ale nie miało nic wspólnego z wysokością zawieszenia, bo mocniejsze wersje (140KM +) były też w wersjach komfortowych, a nie tylko GT, Sportline, GTI, R.
Takie tam dywagacje..
Tak czy siak -20mm i +20mm to śmiesznie małe zmiany więc wątpię, żeby cokolwiek było inne niż sprężyny. Ja mam Country Tourera z FlexRide i z tego co patrzyłem nie ma różnych amortyzatorów FlexRide.
W VW czy to GTI czy Sportline miały -15mm inne sprężyny. A mocniejsze wersje silnikowe w tym samym modelu w VW potrafiły się różnić zwrotnicami pod grubszą średnice amortyzatorów (sztywność), ale nie miało nic wspólnego z wysokością zawieszenia, bo mocniejsze wersje (140KM +) były też w wersjach komfortowych, a nie tylko GT, Sportline, GTI, R.
Takie tam dywagacje..