--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 7 lut 2019, o 05:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Lublin
Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
Witam. Mam zjechane klocki do minimum. Efekt tego taki ze przy chamowaniu jest bicie i swego rodzaju harmider. Teraz pytanie czy wystarczy wymienić same klocki czy muszę też tarcze? Powierzchnia jest okey jednak są na niej takie plamki w odstępach kilku cm bardzo podobne jak na załączonym obrazku. Czy takie przegrzaniem tarczy wymaga zmiany? Czy jed AK wszystko wróci do normy po zmianie klocków? Miał ktoś podobnie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
Ja wymieniłam w takiej sytuacji. Auto jest ciężkie , a poza tym to też nasze bezpieczeństwo.
Tył, czy przód? Ja miałam taką sytuację na tylnej osi, w lutym wklejałam fotki na wątku mojego auta. Bezapelacyjnie kazano mi to wymienić w kompletach.
Przy nowym zestawie nie tłucze się, nie ma bicia.
Tył, czy przód? Ja miałam taką sytuację na tylnej osi, w lutym wklejałam fotki na wątku mojego auta. Bezapelacyjnie kazano mi to wymienić w kompletach.
Przy nowym zestawie nie tłucze się, nie ma bicia.
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 7 lut 2019, o 05:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Lublin
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
Jak dość gruba ta tarcza jeszcze to mogą ci to "liznąć" na tokarce. Ale to taka Januszowa metoda. Teraz to chyba zwykle tarcze wymienia się już z klockami razem. Nie są to jakieś mega drogie zestawy. Ja chyba za dwa tysiące wymieniłam wszystkie tarcze i klocki, teraz już nie pamiętam ale też gdzieś były fotki faktur. Chyba przód 1400 a tył 600, cena zależy też od tego jaki tam rozmiar tych zestawów hamulcowych tj czy 17tki czy 16tki.
Radio 357 :)
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
Na tej tarczy ewidentnie widać że nie ma kontaktu z klockami w paru miejscach. Czy jest to kwestia maksymalnie zużytych klocków to trudno orzec przez neta. Każda tarcza ma grubość nominalną i minimalną - przykład (nie ma znaczenia czy od insigni):
https://hamulcesklep.pl/o/150.3483.52
Ja bym zmienił cały komplet ale tak jak pisze @dokia można rozważyć przetoczenie z uwzględnieniem minimalnej grubości tarczy. Najważniejsze to ustalić przyczynę, żeby nie okazało się, że po założeniu nowego kompletu jest podobnie. Tak będzie np. gdy bije piasta.
https://hamulcesklep.pl/o/150.3483.52
Ja bym zmienił cały komplet ale tak jak pisze @dokia można rozważyć przetoczenie z uwzględnieniem minimalnej grubości tarczy. Najważniejsze to ustalić przyczynę, żeby nie okazało się, że po założeniu nowego kompletu jest podobnie. Tak będzie np. gdy bije piasta.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
Ja bym dał do przetoczenia jeśli grubość pozwala , tylko nie do pierwszego lepszego tokarza bo ją skopie tylko do gościa który się tym zajmuje , bo nie dość że musi mieć pojęcie to po przetoczeniu musi ją jeszcze przeszlifować .
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
To są ślady miejscowego przegrzania tarczy. Przetoczyć to można, ale efekt tylko i wyłącznie wizualny bo raz przegrzana tarcza będzie się przegrzewać ponownie dużo wcześniej przez co tracimy na sprawności hamulcy. Takie tarcze często przy jeździe autostradowej i hamowaniu buczą. Nie jest to buczenie jednostajne.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 4 gru 2020, o 17:44
- Auto: Insignia my 2009
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
Czy chodźi o to że przy większej prędkość np. 160km/h gdy zaczynasz hamować np do 100km/h zaczynają buczec? Efekt zjechanego łożyska? Dobrze rozkminiam?
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 4 gru 2020, o 17:44
- Auto: Insignia my 2009
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
Pany a powiedzcie mi co może być przyczyną że tarcze wraz z klockami nowe, dotarte po około 600km i raz leciałem 180 i delikatnie dochamowalem do 100 bo dojeżdżałem do zjazdu i właśnie zaczął się ten efekt, tarcza się przegrzała? Reklamować to czy to przyczyną np złych klocków? Jarzma i reszta wyczyszczone i nasmarowane
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
Klocki się zeszkliły i zamiast trzeć odbijały się od tarczy. No i hamowanie że 180 do 100 to nie jest delikatne dohamowanie. Energia którą wytracasz jest porównywalna z hamowaniem ze 140 do zera
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 4 gru 2020, o 17:44
- Auto: Insignia my 2009
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
Czyli co klocki out? Może troszkę przedobrzyłem ze 180 do 100 było troszkę więcej 140km/h
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
Chodziło mi o to że hamując 180->100 wytworzysz tyle samo ciepła co 140->0.
Jeżeli auto hamuje normalnie i nic nie dudni to może przegrzały się tylko punktowo i już się wytarły i wróciły do normy. Jeżeli teraz słabo hamuje albo szybciej zaczyna dudnić to pewnie klocki do kosza. Jak je wyjmiesz i na powierzchni będzie lusterko i powierzchnia twarda że się zarysować śrubokrętem nie da to do kosza i nowe klocki. Tarcze do przetoczenia żeby zebrać ten syf z wierzchu i powinny dalej posłużyć, albo nowe. Zależy od Ciebie.
Jeżeli auto hamuje normalnie i nic nie dudni to może przegrzały się tylko punktowo i już się wytarły i wróciły do normy. Jeżeli teraz słabo hamuje albo szybciej zaczyna dudnić to pewnie klocki do kosza. Jak je wyjmiesz i na powierzchni będzie lusterko i powierzchnia twarda że się zarysować śrubokrętem nie da to do kosza i nowe klocki. Tarcze do przetoczenia żeby zebrać ten syf z wierzchu i powinny dalej posłużyć, albo nowe. Zależy od Ciebie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 4 gru 2020, o 17:44
- Auto: Insignia my 2009
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
Nowe to akurat one są teraz. Dzięki za informację na dniach sprawdzę czy są zeszklone.
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
Średnica tych hamulcy w tak ciężkim aucie to jakaś kpina. Opel odwalił tu kichę jak nie wiem. W VC miałem założone większe hamulce i tam zaczynało się dudnie podczas 3 z zrzędu hamowania z 200 do 0.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8971
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
No bo Ty tam masz pewne układ 16 i to jest faktycznie kpina.
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
Pomijając wagę auta, która de facto jest mocno zróżnicowana w stosunku do wyposażenia i wersji silnikowej - Insignia w konfiguracji 296/292 w moim mniemaniu może nawet stanowić realne zagrożenie dla kierowcy w sytuacji awaryjnej przy prędkościach autostradowych. Zestaw ten płynął (w moim przypadku) za każdym razem przy silniejszym dohamowaniu (z prędkości 200+ do 90-120). Fading pojawiał się błyskawicznie. Przychylam się do stwierdzenia, że J60 jest fatalnym wyborem do Insignii.
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 lis 2017, o 04:24
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Białystok,Hamburg
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
Mam fabrycznie 18 calowe koła i trochę się dziwie że dali takie śmiesznie małe tarcze ,321/315.Ostatnio jadąc sobie spokojnie ok 190 km/h musiałem energicznie przyhamować do 30 km/h i słyszałem dudnienie ale też i hamowało.Tarcze zimmermany ,klocki ferodo tak więc średnia półka .Normalnie nie mam bycia.Trzeba z tym żyć i tyle.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
321 to nie tak mało w tej klasie, a na pewno nie śmiesznie mało. A już 315 z tyłu i to wentylowana („podwójna”) to wręcz rzadkość.
Passaty, Arteony i Superby mają z tyłu zwykłą (litą) 300 mm, a ich użytkownicy skarżą się, że to nie wytrzymuje 10 tys. km i strach mocniej hamować z większej prędkości. A zobacz jakie tarcze ma Mazda 6 GJ - spodki pod filiżanki kawowe...
Dudnienie masz gdy kończą się klocki. Miałem tak na 337 mm. Wymiana na nowe i dudnienie znikało, powróciło znów pod koniec klocków.
Insignia B na zestawie 321/315 w testach notuje świetne wyniki rzędu 33-34 metrów ze 100 km/h. Inna sprawa, że testy nie ocenianą trwałości ani zachowania z 200 km/h
M.
Passaty, Arteony i Superby mają z tyłu zwykłą (litą) 300 mm, a ich użytkownicy skarżą się, że to nie wytrzymuje 10 tys. km i strach mocniej hamować z większej prędkości. A zobacz jakie tarcze ma Mazda 6 GJ - spodki pod filiżanki kawowe...
Dudnienie masz gdy kończą się klocki. Miałem tak na 337 mm. Wymiana na nowe i dudnienie znikało, powróciło znów pod koniec klocków.
Insignia B na zestawie 321/315 w testach notuje świetne wyniki rzędu 33-34 metrów ze 100 km/h. Inna sprawa, że testy nie ocenianą trwałości ani zachowania z 200 km/h
M.
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych
W którymś magazynie motoryzacyjnym, bodajże Magazynie Auto sprzed jakichś 2 lat udział w teście brała Insignia GSI na Pilot Sport 4S. Wyhamowała na 31,9m.
Nie znam specyfiki Insignii B ale zakładam, że jest tam za pewne czterotłoczek Brembo na tarczy ~345mm. Nie mniej jednak jestem przekonany, że to i tak w przeważającej mierze zasługa PS 4S.
J60 z obu osi na dniach poleci do mnie na sztangę do siłowni bo akurat brakuje mi trochę żelaza
Nie znam specyfiki Insignii B ale zakładam, że jest tam za pewne czterotłoczek Brembo na tarczy ~345mm. Nie mniej jednak jestem przekonany, że to i tak w przeważającej mierze zasługa PS 4S.
J60 z obu osi na dniach poleci do mnie na sztangę do siłowni bo akurat brakuje mi trochę żelaza