--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Stuki na nierównościach tył zawieszenia

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Pro » 19 sty 2022, o 08:30

Ja wymieniłbym jeszcze gumy stabilizatora. Koszt w porównaniu z amorami śmieszny. Są różne średnicę, brałbym milimetr węższą niż średnica stabilizatora.
Na własnym przykładzie, wymieniałem chyba ze 3 razy w poprzednim aucie (VC) i nawet milimetr różnicy w nowych powodował, że tłukło.

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2216
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Mateo » 19 sty 2022, o 09:42

VC miała z tym problem. Tam gumy wybijały się na potęgę. Znam to z autopsji, tym bardziej u mnie na drogach w mojej okolicy...

Pozdrawiam
-M


Awatar użytkownika
Citek
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Lublin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Citek » 19 sty 2022, o 20:39

Jak odjezdzalem to mi powiedział, że następnym razem przy okazji jakiejś wymiany oleju czy cokolwiek to właśnie zdejmie mi te gumy stabilizatora. Może to jest jakiś trop. Byłoby super bo mam już tego serdecznie dość. I tak nie wiem czy sprzedawać czy liczyć że uda się to namierzyc i nastawiać się na dalsze użytkowanie i modzenie które mam w planach...

Awatar użytkownika
Citek
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Lublin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Citek » 9 lut 2022, o 10:36

Nic z tego. Stabilizator odpięty, pukanie nie ustało.
Gumy i łączniki w idealnym stanie.
To nie to.
Pomysły się kończą...

Awatar użytkownika
Citek
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Lublin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Citek » 25 maja 2022, o 09:49

Zapomniałem całkiem napisać.
Po wymianie amorów na oryginały z ASO przeznaczone do zawieszenia XJ6 nastała błoga cisza.

Lordigez84
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 29 mar 2019, o 22:27
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Lordigez84 » 26 sty 2023, o 17:14

U mnie identyczne objawy, zawieszenie bez luzów. Po scizece diagnostycznej i wizualnych oględzinach okazało się że wylał lewy tylny amortyzator który de facto trzymał parametry na trzepaku ale po demontażu okazało się że przy pełnym rozprężeniu ma dosyć duży luz

andrzej74
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 31 sty 2023, o 18:27
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Siemianowice Śląskie

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: andrzej74 » 23 mar 2023, o 19:32

Panie i Panowie, u mnie były głośne stuki w okolicach tylnego zawieszenia a okazało się że są luzy na teleskopach tylnej klapy

Toxico
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 18 lut 2023, o 18:45
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Staszów

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Toxico » 24 maja 2023, o 17:56

Wie ktoś może czy da się wymienić tą dolną tuleje na amortyzatorze bo się rozleciała i nie mogę znaleźć zamiennika?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Kub@
Użytkownik
Posty: 534
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Kub@ » 27 maja 2023, o 05:22

Ta tuleja jest zwulkanizowana razem z amortyzatorem, raczej cały amor do wymiany

andrzejek2511
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 22 wrz 2022, o 12:17
Auto: opel insignia 2.0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kraków

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: andrzejek2511 » 20 cze 2023, o 08:35

Witam, ja znalazłem przyczynę stukania i była to poduszka amortyzatora tył która się rozpadła i mam teraz pytanie czy ktoś miał sytuację że w ciągu krótkiego czasu (u mnie trzy miesiące) w taki sam sposób rozpadła się druga poduszka ? I z tej samej strony

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8487
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: dokia » 20 cze 2023, o 08:42

A ta druga też była nowa?

Mi dwa auta temu mechanik mówił przy wymianie poduszki silnika że najlepiej wymienić wszystkie cztery, bo one tak lubią jedna po drugiej odchodzić

andrzejek2511
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 22 wrz 2022, o 12:17
Auto: opel insignia 2.0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kraków

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: andrzejek2511 » 20 cze 2023, o 09:12

Komplety wymieniałem , i chodzi mi o poduszki amortyzatora tylniego nie silnika

blachamc
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 15 lip 2021, o 04:59
Auto: Opel Insignia Sport
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Puławy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: blachamc » 26 paź 2023, o 16:31

U mnie stuki z tylnego zwieszenia zaczęły się po wymianie amortyzatorów.
Stukało i z lewej i z prawej, z prawej bardziej.
Samochód do mechanika pierwsza diagnoza poduszki amortyzatorów. Wszystko rozmontowali, poduchy sprawdzili to nie one. Więc szukają dalej, nic nie znaleźli. Tłucze się nadal.
Kolejna diagnoza amorki z wadą fabryczną. Wymontowane sprawdzone i to nie one. Poduchy również wymontowane i ich stan jest dobry.
Za jakiś czas musiałem wymienić łożyska więc chciałem żeby znów mechanik spróbował znaleźć przyczynę stukania i znowu nic.
Takich prób w różnych odstępach czasu było cztery. Ostatnia po tym jak pękł mi wahacz, myślę w końcu przestanie stukać. Jakież było moje i mechanika zdziwienie jak po wymianie wahaczy, tulei, śrub po obu stronach stukanie nie ucichło.
Mój mechanik stwierdził, że jest głupi i nic nie umie.
W między czasie na ścieżce diagnosta też nic nie znalazł. Trząsł samochodem, słuchał stetoskopem i rozłożył ręce.
Tu wracamy z mechanikiem do pierwszej diagnozy, że to muszą być poduchy, chociaż były sprawdzane za każdym razem i nie wykazywały zużycia.
Zdesperowany i mający już dość ciągłych stukach nawet na najmniejszej nierównościach stwierdziłem wymieniaj pan.
I co? Po wymianie stukanie w końcu ustało.
Pierwsza diagnoza okazała się słuszna, jednak mylący był dobry stan fabrycznych poduszek.
Okazało się, że fabryczne poduszki amortyzatorów nie koniecznie chcą współgrać z nie fabrycznymi amortyzatorami, u mnie z Sachsami.
W końcu nastała błoga cisza.

dedevil
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 2 sty 2021, o 11:00
Auto: Insignia
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Włocławek
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: dedevil » 28 mar 2024, o 19:12

W moim przypadku stukanie pojawiło się po wymianie amortyzatorów. Kupiłem. BILSTEINy. Pomyślałem że to właśnie one stulają więc kupiłem drugi komplet monroe i dodatkowo dokupiłem nowe mocowania amortyzatora febiego. Stukanie występowało mimo tych zmian. Przez jakiś czas tak jeździłem. Ale ostatnio wymieniałem łożyska z tyłu i górne wahacze i to stukanie nasiliło się albo poprostu zawieszenie zaczęło po.wymianie wahacza ciszej pracować i zaczęło mnie to stukanie strasznie irytować.Postanowiłem zająć się tym i zdiagnozować to stukanie. Najpierw wymieniłem dolny wahacz prosty.Nic to nie dało. Postanowiłem zrobić testy i wymieniłem jeden amor na bilsteina którego kupiłem na samym początku. Stukanie cały czas występowało. Więc podmieniłem.gorne mocowanie na te które miałem na samym początku oryginalne. Nic to nie dało. W akcie desperacji założyłem stary oryginalny amor który był.w aucie od nowości. Stukanie nadal było. Wtedy zrozumiałem że nie możliwe jest to by 3 różne amortyzatory stukały. I olśniło mnie by kupić jeszcze raz mocowanie amortyzatora. Tym razem kupiłem lemfordera i sukces. Nic nie stuka. Mocowanie febiego mimo że nowe powodowało stukanie. Jestem w szoku. Ale szczęśliwy że udało się to zrobić.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”