--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Stuki na nierównościach tył zawieszenia

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Rooff_ » 17 lip 2019, o 14:39

Jeśli dobrze zrozumiałem, to kolega kupił (sklep mu sprzedał) amory do obniżonego zawieszenia, a on go nie ma. W takim przypadku amor będzie pracował wyżej, niż powinien. Teoretycznie może być tak, że dobija do górnego, skrajnego położenia amora. Aczkolwiek te stukania to chyba są słyszalnie nie tylko podczas jazdy po dużych dziurach, ale również podczas jazdy prawie po płaskim - wtedy taka teoria jest mocno naciągana.

Co do samego zwrotu - zobacz czy na dowodzie sprzedaży masz napisany dokładny model amorów, które Ci sprzedali. Jeśli tak to można walczyć. No chyba, że nie masz tego numeru, ale to sprzedawca Ci je dobierał po numerze VIN, i najlepiej jakbyś miał to gdzieś udokumentowane. Jeśli tak, to niech się tłumaczy 'jak to się stanęło, się' ;)
Ostatnio zmieniony 17 lip 2019, o 14:49 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

prusak_glatz
Użytkownik
Posty: 122
Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
Auto: Insignia 2.0CDTI 140
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kłodzko
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: prusak_glatz » 17 lip 2019, o 14:47

tak, dali mi amory do obniżonego zawieszenia , sachs napisał że to do zwykłego zawieszenia inne powinny być.

,,Witam, Amortyzator 315 439 jest dla zawieszenia obniżonego / i nie dla FlexRide Opla Insigni 2,0 CDTI, jeżeli posiada Pan standardowe zawieszenie, powinien Pan zastosować amortyzator 315 440. ''

Dzwoniłem do sklepu i powiedziałem im że dali mi złe do obniżonego, że kontaktowałem się z sachs, to powiedzieli żeby przynieść. Powiem albo pieniądze albo KYB
P. S rozmawiałem z dwoma mechanika i powiedzieli że to zapewne przyczyna stukania, fakt podczas prostej jazdy też stuka, nie ma reguły, wiec dla bezpieczeństwa KYb wezmę albo kasę zwrot

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Bartol » 17 lip 2019, o 15:52

Jeśli wymieniłbyś na prawidłowy model Sachs być może wyjaśniłoby to całą sprawę z tym stukaniem ;)
Nie namawiam jednak, bo jak będzie tak samo... nie chcę brać za to odpowiedzialności ;)
Daj znać co wybierzesz i czekamy na opinie po montażu.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: kecraminsignia » 17 lip 2019, o 21:36

Zwróciłem uwagę że skutki w moim przypadku są od wahacza.
Czy przy wymianie wahacza trzeba robić zbieżność?

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


prusak_glatz
Użytkownik
Posty: 122
Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
Auto: Insignia 2.0CDTI 140
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kłodzko
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: prusak_glatz » 20 lip 2019, o 06:34

Dzisiaj znowu dostałem e-mail od sachs i chyba to jest rozwiązanie dla tych co stuka amory. Dlatego nie kupować sachs chyba że się dobrze sprawdzi że do tego modelu jest, ponieważ sach nie robi dla wszystkich typów insigni na rynek wtórny, A sprzedawcy sprzedają nam złe amorki z tej firmy i dlatego stuka

,, Jeszcze jeden problem w wypadku Pańskiej Insigni, sprawdziliśmy dokładnie co opel montował w Pańskim roczniku i dla numeru Pańskiego nadwozia powinien Pan oryginalny amortyzator ( na rynku wtórnym sprzedawca nie powinien Panu sprzedawać naszego amortyzatora) nabyć po przez ASO. Na rynek wtórny sprzedajemy tylko amortyzatory do numeru nadwozia z literką A amortyzator 315 439 lub D amortyzator 315 440. I to jasno nasz katalog pokazuje. Pan ma serie Insigni E. Tutaj amortyzatory dostarczamy na razie tylko dla Opla i nie sprzedajemy na dzień dzisiejszy tej serii na rynku wtórnym.

pozdrowienia

unsere SD passen für die Fahrzeuge bis zu der Fgst.Nr. bis : B1999999

Dieses Fahrzeug ist ab dieser Fgst.Nr.''

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: mcrace » 21 lip 2019, o 19:11

Ciekawe info od sachsa i taki trochę samobój. Bo znaczy, że bezpieczniej wybierać amory innej firmy bo jest większa szansa, że będą pasować?

Co to są wersje nadwozia A D i E?

xul
Klubowicz
Posty: 1869
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: xul » 21 lip 2019, o 19:17

Myślę, że może chodzić o rok modelowy

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8970
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: mazmarcin » 21 lip 2019, o 19:45

Wersja nadwozia to chyba sedan, kombi i habeta.

prusak_glatz
Użytkownik
Posty: 122
Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
Auto: Insignia 2.0CDTI 140
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kłodzko
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: prusak_glatz » 21 lip 2019, o 20:08

Czyli E to kombi, bo mam kombi, chyba że te literki co innego oznaczają

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: marcin.1987 » 21 lip 2019, o 20:31

Stawiałbym na rok modelowy, 10-ty i kolejne cyfry w nr VIN.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8970
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: mazmarcin » 21 lip 2019, o 20:36

Też tak myślałem na początku, ale pewnie co roku nie było zmian. A w każdym roku były te trzy nadwozia produkowane plus później CT.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: mcrace » 22 lip 2019, o 05:21

Faktycznie, w katalogu widać kilanaście rodzajów amorów https://opel.7zap.com/pl/car/g09/m/1/

Z ciekawostek - strona prawa i lewa mają również różny numer katalogowy :O

Przyznam szczerze, że byłem przekonany, iż można amory stosować zamiennie stronami...

Co do oznaczenia A D E, to chyba chodzi o jednak rok modelowy.
E oznacza MY14 więc patrząc na auto w profilu kolegi miałoby to sens.
Informacje o VIN https://dixi-car.pl/vin.htm

I owszem, pewnie co roku nie zmieniali, a chodziło o zakresy modelowe (chociaż jak zobaczycie w katalogu mnogość amorów...),

prusak_glatz
Użytkownik
Posty: 122
Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
Auto: Insignia 2.0CDTI 140
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kłodzko
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: prusak_glatz » 22 lip 2019, o 05:42

a tak z boku jak sprawdzić czy zawieszenie jest standard , czy obniżone sportowe?

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: mcrace » 22 lip 2019, o 05:49

W VIN dekoderze powinna być ta informacja

prusak_glatz
Użytkownik
Posty: 122
Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
Auto: Insignia 2.0CDTI 140
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kłodzko
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: prusak_glatz » 23 lip 2019, o 09:22

Dziś chciałem zwrócić amory do sklepu, że to wina sklepu, pokazałem im co sachs napisał , a oni mi każą pisać reklamację i podbita przez mechanika. Napiszę do sachs że każą mi reklamację pisać i rzucać winę na sachs.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4193
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: IBZI » 23 lip 2019, o 09:26

Daj koniecznie znać, jak to się skończyło. I może namiary na ten sklep. Ku przestrodze. Coś czułem, że tak właśnie będzie...

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Bartol » 23 lip 2019, o 09:57

Mechanik nie ma tu nic do rzeczy, zamontował to co dostał od klienta, więc nie rozumiem w jakim celu ma cokolwiek podpisywać czy "podbijać".Jeśli to on zamówiłby nieprawidłowe części to odpowiedzialność spoczywa po jego stronie. W tej sytuacji sklep się pomylił, producent amortyzatorów to potwierdził i sprawa jest jasna. Sklep zamiast przyznać się do błędu robi ci dodatkową robotę ganiając do mechanika.

Poproś mechanika niech wystawi załącznik do tej reklamacji z informacją jaki czeka cię dodatkowy koszt ponownej wymiany amortyzatorów. Zapytaj w sklepie "co z tym robimy"? ;)

Awatar użytkownika
balldome
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: EL

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: balldome » 23 lip 2019, o 11:32

Ja swoje sachsy oddałem na gwarancji, po paru dniach dostałem telefon że reklamacja uznana i mam przyjść po pieniądze. Zero problemów, żadnych oświadczeń mechaników i jeszcze przeprosili za zaistniałą sytuacje :) Jedynie co ode mnie potrzebowali to VIN auta, na którym były zamontowane amory. A przypomnę ze u mnie i mechanicy i na stacji diagnostycznej mówili ze amory są sprawne i nie są powodem stukania.
Jak widać, kwestia reklamacji zależy od podejście sklepu ...

prusak_glatz
Użytkownik
Posty: 122
Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
Auto: Insignia 2.0CDTI 140
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kłodzko
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: prusak_glatz » 23 lip 2019, o 16:56

Zaniosłem dziś amortyzatory , oczywiście sprzedawcy/właściciele ironicznie podeszli do mnie , powiedzieli że to jakieś wypociny ktoś mi napisał ze sklepu internetowego , a powiedziałem ze to przedstawiciel Sachs to napisał i chyba ma większe pojecie o amortyzatorach niż wy , w reklamacji napisałem do dystrybutora bo to do niego pójdzie reklamacja

,, po założeniu amortyzatory stukają, część nie pasuje do tej wersji Opla Insigni , konsultacja z przedstawicielem Sachs - dane konsultanta serwis Sachs email ............... i to podbił mi mechanik

Na końcu powiedziałem albo Sachs albo wy macie mi zwrócić pieniądze bo pójdę do rzecznika prawa konsumenta i zażądam także pieniądze za robociznę montażu amorów. p.s Sklep motoryzacyjny Auto Lex Wincentego Witosa 4, 57-300 Kłodzko omijać z daleka , chamsko się odzywają do klienta, może warto założyć na forum post sklepy które warto wybrać i te co omijać ??

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: mcrace » 24 lip 2019, o 08:48

myślę, że tutaj możesz napisać o tym -> https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=23&t=341

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”