--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Czujnik ABS - problemy diagnoza
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Czujnik ABS - problemy diagnoza
Bez flex ride: https://opel.7zap.com/pl/car/g09/p/12/30-3/
Założyłem, że sobie znajdziesz, jeśli nie masz FR
Założyłem, że sobie znajdziesz, jeśli nie masz FR
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:28
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Toruń
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Czujnik ABS - problemy diagnoza
Czujnik kupiłem, chciałem wymienić i same schody. Najpierw ukrecilem łeb od śruby a potem nie mogłem wyjąć plastikowego trzpienia i się zatrzymałem na dziś. Jakieś pomysły co dalej?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Czujnik ABS - problemy diagnoza
Podlewaj odrdzewiaczem i powinno puścić aczkolwiek dziwne, że czujnik nie chce wyjść. Mój po odkręceniu śruby wyszedł bez najmniejszego oporu.
Jedynie mógł się przykleić płaską powierzchnią, więc jeśli jest odkręcony to puknij gumowym młotkiem i powinien się ruszyć.
Jedynie mógł się przykleić płaską powierzchnią, więc jeśli jest odkręcony to puknij gumowym młotkiem i powinien się ruszyć.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:28
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Toruń
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Czujnik ABS - problemy diagnoza
Czujnik wymieniony i dalej na tablicy mam komunikat o sprawdzeniu esp. W aplikacji wywala mi błąd C0045. Co robić dalej, gdzie szukac przyczyny?
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 4 paź 2019, o 14:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
Re: Czujnik ABS - problemy diagnoza
Miałem to samo, błąd C0045, wymieniłem czujnik i dalej błąd. Pomogła dopiero wymiana piasty.
-
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 19 paź 2019, o 19:17
- Auto: Buick Regal GS
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Piła
Re: Czujnik ABS - problemy diagnoza
Koledzy potrzebuje porady, mianowicie padł mi czujnik w tylnym prawym kole. Czujnik zamówiony niestety przy demontażu starego połowa czujnik została w zwrotnicy. Czy rozwiercenie jest bezpieczne (aby nie uszkodzić wieńca w piascie) czy trzeba teraz wszyciagnac zwrotnice na zewnątrz i wybić z drugiej strony??
Wysłane z mojego I4213 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego I4213 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:28
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Toruń
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Czujnik ABS - problemy diagnoza
Ile Ciebie to kosztowało? Wystarczy, że z allegro zamówie samą piastę i będzie ok?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 wrz 2020, o 18:44
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
Re: Czujnik ABS - problemy diagnoza
Pozwolę sobie podbić temat. Również mam problem z czujnikiem ABS w prawym tylnym kole (Insignia 2014) wymieniłem na zamiennik było ok przez dwa dni i znowu przestało działać. Wymieniłem na oryginał nie pomogło. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak leci wiązka kabli do tego czujnika, chciałem go przedzwonić miernikiem i mieć pewność, że też mnie czeka wymiana piasty zanim za to się w ogóle zabiorę.
Dziękuje pozdrawiam
Dziękuje pozdrawiam
- Robson_GDN
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 16 kwie 2015, o 20:28
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Czujnik ABS - problemy diagnoza
Cześć. Mnie też dopadł błąd C0045-0F (czujnik ABS lewy tył).
Czy możecie mi pomóc w ustaleniu numeru tego czujnika? Nie mam flex ride.
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/p/12/30-4/#19
Czy to na pewno będzie kod części 1247246 // GM 22785575 ?
Dzięki
Czy możecie mi pomóc w ustaleniu numeru tego czujnika? Nie mam flex ride.
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/p/12/30-4/#19
Czy to na pewno będzie kod części 1247246 // GM 22785575 ?
Dzięki
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 31 paź 2020, o 21:01
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
Re: Czujnik ABS - problemy diagnoza
Cześć,
Najlepiej dobrać czujnik u sprzedawcy po numerze VIN. Ja tak zrobiłem, kupiłem przez allegro. Okazało się jednak że to nie była wina czujnika. Przerwał się przewód zaraz przy kostce. Nie widziałem tego od razu bo to się stało w pancerzu/peszlu, trzeba było to trochę podciągnąć do gory(czujnik lewy tyl C0045-06).
Można sprawdzić najpierw czujnik miernikiem. Wartości z tego co pamiętam to coś koło 90 kohm. Jeżeli na mierniku pokaże taką wartość to trzeba szukać przerwanej wiazki.
Najlepiej dobrać czujnik u sprzedawcy po numerze VIN. Ja tak zrobiłem, kupiłem przez allegro. Okazało się jednak że to nie była wina czujnika. Przerwał się przewód zaraz przy kostce. Nie widziałem tego od razu bo to się stało w pancerzu/peszlu, trzeba było to trochę podciągnąć do gory(czujnik lewy tyl C0045-06).
Można sprawdzić najpierw czujnik miernikiem. Wartości z tego co pamiętam to coś koło 90 kohm. Jeżeli na mierniku pokaże taką wartość to trzeba szukać przerwanej wiazki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 1 lip 2019, o 22:03
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wałbrzych
Re: Czujnik ABS - problemy diagnoza
OPEL INSIGNIA
2.0 CDTI 163 KM
ECOTEC 2014 LIFT
130.000 km
Witam Panowie. Sorry, że odgrzeje kotleta, ale wczoraj miałem problem z moją czarną perłą. Wyskoczyło mi parę błędów różnej maści od razu pojechałem do ASO Niemcy. Niestety przebywam aktualnie za granicą i tutaj musiałem pokusić się o odczyt błędów z mojego auta. Wyskoczyło mi parę błędów, których za ch**erę nie mogę znaleźć w internecie, a sam wydruk nie wiele mówi.
Kod Błędu to: C0246,C055,P0297
C0246>Na forum Astry znalazłem, że to sensor prawy tył, zaś w kodach błędu od insigni piszę, że cały tył, jeszcze indziej że przód także nie mam pojęcia w końcu co to może być, a jeszcze gdzie indziej ten kod oznacza dla insigni problem z uszczelką pod głowicą, także tego...
Pan w Aso [Niemcy] poinformował mnie, że tymi błędami należy się zająć; dotyczą one błędu ABS. Gdyby było to w Polsce zostawiłbym Auto w moim ASO w Jeleniej Górze "Ligęza", niestety muszę poradzić Sobie z problemem sam ponieważ w DE roboczo godzina w ASO kosztuje od 116 euro wzwyż. Pan już kombinował, że może mu diagnoza zając pięć godzin plus auto na 3 dni muszę oddać w razie zamówienia części. Słysząc stawki i warunki odmówiłem i od razu zadzwoniłem do ASO do Polski z prośbą o pomoc; w ASO [Polska] wskazali na rozładowany akumulator i problem z napięciem i rzeczywiście część błędów, które teraz wyskoczyły są opisane jako spowodowane niskim napięciem, planuje wymienić akumulator w przyszłym tygodniu, ale nie dają mi spokoju te błędy dotyczące ABS ponieważ nie mogę znaleźć nic pasującego w sieci. Dodam tylko, że od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd na desce "sprawdź układ ESP" czy coś w tym stylu. Czytałem podobne tematy, ale problem raz się pojawia raz nie, nie ma znaczenia ruszanie kablami czy skręcanie kierownica prawo lub w lewo. Jakby ktoś miał podobny problem, znał ten kod albo znał rozwiązanie będę wdzięczny.
PS1: Aczkolwiek coś mi się wydaję, że te błędy odczytane przez ASO będą dla nas jak o kant **** rozbić.
PS2: To pierwszy w sumie taki post tutaj [do tej pory aktywny czytacz] także jak dowaliłem jakiegoś bułczana to sorki
Dzięki wielkie. Pozdrowionka
~Oskar
2.0 CDTI 163 KM
ECOTEC 2014 LIFT
130.000 km
Witam Panowie. Sorry, że odgrzeje kotleta, ale wczoraj miałem problem z moją czarną perłą. Wyskoczyło mi parę błędów różnej maści od razu pojechałem do ASO Niemcy. Niestety przebywam aktualnie za granicą i tutaj musiałem pokusić się o odczyt błędów z mojego auta. Wyskoczyło mi parę błędów, których za ch**erę nie mogę znaleźć w internecie, a sam wydruk nie wiele mówi.
Kod Błędu to: C0246,C055,P0297
C0246>Na forum Astry znalazłem, że to sensor prawy tył, zaś w kodach błędu od insigni piszę, że cały tył, jeszcze indziej że przód także nie mam pojęcia w końcu co to może być, a jeszcze gdzie indziej ten kod oznacza dla insigni problem z uszczelką pod głowicą, także tego...
Pan w Aso [Niemcy] poinformował mnie, że tymi błędami należy się zająć; dotyczą one błędu ABS. Gdyby było to w Polsce zostawiłbym Auto w moim ASO w Jeleniej Górze "Ligęza", niestety muszę poradzić Sobie z problemem sam ponieważ w DE roboczo godzina w ASO kosztuje od 116 euro wzwyż. Pan już kombinował, że może mu diagnoza zając pięć godzin plus auto na 3 dni muszę oddać w razie zamówienia części. Słysząc stawki i warunki odmówiłem i od razu zadzwoniłem do ASO do Polski z prośbą o pomoc; w ASO [Polska] wskazali na rozładowany akumulator i problem z napięciem i rzeczywiście część błędów, które teraz wyskoczyły są opisane jako spowodowane niskim napięciem, planuje wymienić akumulator w przyszłym tygodniu, ale nie dają mi spokoju te błędy dotyczące ABS ponieważ nie mogę znaleźć nic pasującego w sieci. Dodam tylko, że od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd na desce "sprawdź układ ESP" czy coś w tym stylu. Czytałem podobne tematy, ale problem raz się pojawia raz nie, nie ma znaczenia ruszanie kablami czy skręcanie kierownica prawo lub w lewo. Jakby ktoś miał podobny problem, znał ten kod albo znał rozwiązanie będę wdzięczny.
PS1: Aczkolwiek coś mi się wydaję, że te błędy odczytane przez ASO będą dla nas jak o kant **** rozbić.
PS2: To pierwszy w sumie taki post tutaj [do tej pory aktywny czytacz] także jak dowaliłem jakiegoś bułczana to sorki
Dzięki wielkie. Pozdrowionka
~Oskar
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Czujnik ABS - problemy diagnoza
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_c0246/
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_p0297/
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_c0055/
Ja bym zaczął od porządnego skasowania błedów (zrobili to w DE w ASO?). A później zobaczyć w PL, które powrócą.
Mnie się wydaje, że to jednak nie aku, tylko problem z modułem electronic brake control module (EBCM).
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_p0297/
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_c0055/
Ja bym zaczął od porządnego skasowania błedów (zrobili to w DE w ASO?). A później zobaczyć w PL, które powrócą.
Mnie się wydaje, że to jednak nie aku, tylko problem z modułem electronic brake control module (EBCM).
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 1 lip 2019, o 22:03
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wałbrzych
Re: Czujnik ABS - problemy diagnoza
RE: Ja bym zaczął od porządnego skasowania błedów (zrobili to w DE w ASO?). A później zobaczyć w PL, które powrócą.
Mnie się wydaje, że to jednak nie aku, tylko problem z modułem electronic brake control module (EBCM).
Tak błędy skasowali, ale powróciły dzisiaj rano w sumie błąd ESP.
Mam na myśli inne błędy mogą być spowodowane aku których nie wymieniłem np. C0460, B124C, U15E1 Brak komunikacji z radiem, B1325 za niskie napięcie, B1325 napięci za niskie: klimatyzacja i ogrzewanie i jakieś inne błędy w sumie nie związane z układem ABS. I teraz w sumie najważniejszy błąd o którym zapomniałem napisać C0800 03 Sterowanie ABS za małe napięcie i C0800 0F Nie regularny sygnał.
Dlatego może winne leży po stronie za słabego akumulatora, dodam tylko, że błąd pojawia się za każdym razem po dłuższym postoju np. po 8 godzinnej pracy, albo po nocy i tylko przy pierwszym odpaleniu. Jak po chwili zgaszę auto i odpalę żaden komunikat nie wyskakuje.
Przed chwilą umówiłem się na darmowe sprawdzenie akumulatora w ATU w Niemczech, bo w sumie bez sensu kupować nowy jak ten może być jeszcze sprawny. Sprawdzą go pod obciążeniem i zobaczymy,
Dlaczego podejrzenia leża po stronie akumulatora ostatnio próbowałem go ładować specjalną ładowarką do akumulatorów AGM. Bateria ładowała się max do 97 procent na szybkim ładowaniu na wolnym max co osiągnąłem do 76 procent... Przez noc spadała do 46 procent bez uruchamiania silnika i bez mrozów. Sprawdzałem multimetrem teoretycznie ma 12,4 V, alternator też ładuje 14,6 V ładowanie. Czytałem na forum, że słaby akumulator albo aku na wykończeniu może wyczarować masę błędów i artefaktów w naszych insigniach.
Dziękuje za podesłane linki zaraz zbadam temat
Mnie się wydaje, że to jednak nie aku, tylko problem z modułem electronic brake control module (EBCM).
Tak błędy skasowali, ale powróciły dzisiaj rano w sumie błąd ESP.
Mam na myśli inne błędy mogą być spowodowane aku których nie wymieniłem np. C0460, B124C, U15E1 Brak komunikacji z radiem, B1325 za niskie napięcie, B1325 napięci za niskie: klimatyzacja i ogrzewanie i jakieś inne błędy w sumie nie związane z układem ABS. I teraz w sumie najważniejszy błąd o którym zapomniałem napisać C0800 03 Sterowanie ABS za małe napięcie i C0800 0F Nie regularny sygnał.
Dlatego może winne leży po stronie za słabego akumulatora, dodam tylko, że błąd pojawia się za każdym razem po dłuższym postoju np. po 8 godzinnej pracy, albo po nocy i tylko przy pierwszym odpaleniu. Jak po chwili zgaszę auto i odpalę żaden komunikat nie wyskakuje.
Przed chwilą umówiłem się na darmowe sprawdzenie akumulatora w ATU w Niemczech, bo w sumie bez sensu kupować nowy jak ten może być jeszcze sprawny. Sprawdzą go pod obciążeniem i zobaczymy,
Dlaczego podejrzenia leża po stronie akumulatora ostatnio próbowałem go ładować specjalną ładowarką do akumulatorów AGM. Bateria ładowała się max do 97 procent na szybkim ładowaniu na wolnym max co osiągnąłem do 76 procent... Przez noc spadała do 46 procent bez uruchamiania silnika i bez mrozów. Sprawdzałem multimetrem teoretycznie ma 12,4 V, alternator też ładuje 14,6 V ładowanie. Czytałem na forum, że słaby akumulator albo aku na wykończeniu może wyczarować masę błędów i artefaktów w naszych insigniach.
Dziękuje za podesłane linki zaraz zbadam temat
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Czujnik ABS - problemy diagnoza
Czyli odpowiedziałeś sobie sam na pytanie robiąc szybką diagnozę,odnośnie błędów związanych z nie trzymającym napięcia aku.