--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

FLEX RIDE pukający prawy przód

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: krupniok » 13 lip 2020, o 07:02


seburaj pisze:krupniol, żeby nie było że u Ciebie stuki powrócą - było już tu kilku takich, co odtrąbiło sukces - a później go odwoływało Obrazek Obrazek Obrazek
Ja nie z tych na których działa efekt placebo ;) Miesiąc cieszenia się ciszą nie może być przypadkiem, stuki były na tyle głośne, że od razu słychać różnicę. Mało tego, po zneutralizowaniu pukania z zacisków zaczęło mnie irytować mnóstwo innych rzeczy na które wcześniej nie zwracałem uwagi - roleta bagażnika, tylne stukanie, listwy ozdobne wydające dźwięki...

Awatar użytkownika
seburaj
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: śląsk
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: seburaj » 13 lip 2020, o 16:33

ja z nudów przejrzałem dziś również lewy zacisk - czyszczenie blaszek, kontrola prowadnic, takie tam p.ierdoły - uwag brak, prowadnice niewytarte, luzy minimalne

oczywiście zlikwidowałem wczorajszy patent "ścieśniający" górną prowadnice zacisku od strony stukającej (taśma teflonowa to była tylko pomoc w diagnostyce) - pomimo wykasowania luzu do wartości poniżej zera nic sie nie zmieniło w charakterystyce stukania, więc wróciłem do stanu "normalnego" (czyli z lekkim luzem) - TO NIE TA BAJKA

krupniock, ciekaw jestem jaki dupny musiał być luz u Ciebie ? i to na dwóch prowadnicach ? (bo luz na jednej nie bardzo będzie robił stuki)... k.wa, w aucie z 2017 r ??????

jaki masz układ hamulcowy w tym polifcie ?

-----------------------
podsumowując - u mnie: jednotłoczkowy zacisk Mando, średnica 296 mm - lekkie stuki z tematu wątku nie pochodzą absolutnie z zacisku, zostało to empirycznie wyeliminowane :-(

co więcej - dzis pobawiłem sie znowu górnym mocowaniem mcphersona (te wszystkie sztuczki typu podkładki, wyrzynanie cycków z gumy, przekładanie talerzyków, podkładanie gumy pod górny talerzyk) i powiem tak: to wszystko GÓWNO daje, niestety...

delikatne stuki się nie zmieniają - jedyna prawidłowość, którą NIEZMIENNIE zauważam, jest jedna: na trybie Sport jest zauważalnie ciszej - czyli wszytko wskazuje na amortyzator :!:

(ewentualnie moja druga teoria związana z maglownicą i stwierdzonym w niej luzie promieniowym po tej stronie - ale tego tematu absolutnie nie ruszam)

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: krupniok » 13 lip 2020, o 16:40


seburaj pisze:krupniock, ciekaw jestem jaki dupny musiał być luz u Ciebie ? i to na dwóch prowadnicach ? (bo luz na jednej nie bardzo będzie robił stuki)... k.wa, w aucie z 2017 r ??????

jaki masz układ hamulcowy w tym polifcie ?
Tak jak pisałem, był luz ale nie jakiś ogromny... ruszając ręką prowadnice w zacisku było go czuć, na nowych nie.
To nie polift tylko Insignia B. Myślę, że to nie robi rocznik a przebieg (130000) - takie materiały...


Awatar użytkownika
seburaj
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: śląsk
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: seburaj » 13 lip 2020, o 19:18

jakoś tego nie czuję... :roll:

karol307
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 31 paź 2015, o 19:34
Auto: Insignia SW
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: otwock

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: karol307 » 5 paź 2020, o 20:01

Witam
Ja magiel robiłem cały, wymieniłem łożyska, talerzyki, poduchy na amortyzatorze na te na trudne warunki (mają inne wypustki do okola) jak i te na wahaczach i dalej puka, najbardziej uwidacznia się to na przejeździe przez garby.
Moim zdaniem to wina amortyzatorów.

Szturmowiec
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 5 paź 2020, o 16:33
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 1 raz

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: Szturmowiec » 5 lis 2020, o 13:31

Każdy właściciel ISI z flexride prędzej czy później dozna tego problemu. Mnie też dopadł, wyeliminowałego go nową poduszką oraz podkładką M14 :) NASTAŁA CISZA :)

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: Szulcu » 5 lis 2020, o 14:15

Którą poduche zmieniałeś?

Awatar użytkownika
seburaj
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: śląsk
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: seburaj » 5 lis 2020, o 23:30

Szturmowiec pisze:
5 lis 2020, o 13:31
Każdy właściciel ISI z flexride prędzej czy później dozna tego problemu. Mnie też dopadł, wyeliminowałego go nową poduszką oraz podkładką M14 :) NASTAŁA CISZA :)
już kilku takich było w tym wątku :lol:
sukces, sukces - a szybko okazywało się, że....

dzamej
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
Auto: Insignia kombi 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wałbrzych
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: dzamej » 7 lis 2020, o 21:52

Wszyscy mówią amortyzator amortyzator a czy ktoś próbował go wymienić? Regenerowane ok 1400 za parę.

Pracuję w firmie gdzie budujemy maglownice, zaciski i amortyzatory do sporej ilości top marek i wiele razy zdarzało się że pomimo pozytywnego testu na linii, amor pukał albo ćwiekał jak kanarek, gdzie okazało się że zawór przepływy (składający się z około 60 elementów w tym ok. 40 blaszek) został krzywo osadzony i takie dźwięki..

Logicznym wydaje się, że skoro brak luzów na maglownicy, swożniach, kołach, wahaczach, tulejach to zostaje sam w sobie amortyzator..

ARTUR_K
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 1 gru 2019, o 22:08
Auto: Opel Insignia 2.8
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: ARTUR_K » 9 sty 2021, o 11:35

Powstrzymywałem się przed ogłoszeniem swego sukcesu ;)
Teraz po dobrym miesiącu jazdy i przejechanych ponad 3 tys mogę obwieścić, że stukanie zginęło.
Nieco ryzykując, kupiłem prawy amortyzator (używka z demontażu po kasacji).
Czyli w moim przypadku ewidentnie pukanie pochodziło z amortyzatora. Wszelkie inne, opisywane tutaj metody nie pomagały.

Awatar użytkownika
Fede
Użytkownik
Posty: 227
Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
Auto: czarny sedan, 205KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: Fede » 11 sty 2021, o 08:26

Tak z ciekawości: wymieniał ktoś amortyzatory na te regenerowane z aledrogo? 690 zł/szt. to jeszcze nie dramat, a moje mają już prawie 300kkm, podejrzewam, że to one stukają na nierównościach, kiedy koło spada w dół, chociaż generalnie auto nadal trzyma się sztywno.

Szturmowiec
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 5 paź 2020, o 16:33
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 1 raz

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: Szturmowiec » 21 sty 2021, o 17:25

Fede pisze:
11 sty 2021, o 08:26
edit
Spróbuj sprawdzić amorki:
1- poproś kogoś do pomocy
2-otwórz maskę, zdejmij plastikowy kapturek z gwintu amortyzatora i przytrzymaj na nim palec
3- osoba pomagająca niech pobuja autem
4- jeżeli będziesz czuł pod palcem drgania oznacza to, że amorek zaczyna umierać.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2021, o 18:51 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
seburaj
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: śląsk
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: seburaj » 21 sty 2021, o 20:19

absolutnie rada nie mająca zastosowania do tego wątku :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: krupniok » 21 sty 2021, o 20:21

Rada niczym z forum FSO :D

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: Szulcu » 21 sty 2021, o 20:31

A wez rozbujaj iśke z flexem. Sztywne to jak cholera.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: dare50 » 22 sty 2021, o 10:59

nie ma szans , kiedyś na przeglądzie jak sprawdzaliśmy amory włączyliśmy Sport to myślałem że auto z rolek wyskoczy , a co tu dopiero ręcznie rozbujać :lol:

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: Szulcu » 28 sty 2021, o 16:16

Pytanie do wszystkich którym coś puka i podejrzewają ids: jak ustawicie na sport jest faktycznie ciszej? Ktoś wie czy to faktycznie jest wina amortyzatora?

ARTUR_K
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 1 gru 2019, o 22:08
Auto: Opel Insignia 2.8
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: ARTUR_K » 30 sty 2021, o 19:37

u mnie na SPORCIE nie było żadnej różnicy w dźwięku

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: Szulcu » 30 sty 2021, o 19:37

A wymieniałes amory? Przestało pukać?

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: FLEX RIDE pukający prawy przód

Post autor: krupniok » 16 maja 2021, o 09:28


ARTUR_K pisze:Powstrzymywałem się przed ogłoszeniem swego sukcesu ;)
Teraz po dobrym miesiącu jazdy i przejechanych ponad 3 tys mogę obwieścić, że stukanie zginęło.
Nieco ryzykując, kupiłem prawy amortyzator (używka z demontażu po kasacji).
Czyli w moim przypadku ewidentnie pukanie pochodziło z amortyzatora. Wszelkie inne, opisywane tutaj metody nie pomagały.
Co prawda ja borykałem się z problemem stuków z przodu w Insignii B, ale sprawa bliźniacza. Początkowo stuki zmniejszyłem wymianą prowadnic zacisków hamulcowych. Stukanie jak się okazało tylko zmniejszyłem (bo faktycznie prowadniczki miały luz), ale pukanie pozostało i się nasilało. Raz pukało mocniej, raz mniej, ale ewidentnie pukało a ścieżki diagnostyczne jednoznacznie mówiły, że z zawieszeniem jest wszystko w najlepszym porządku. Zaryzykowałem i kupiłem za niewielkie pieniądze używane kompletne kolumny przedniego zawieszenia (poduszka+amortyzator+sprężyna) z samochodu o niewielkim przebiegu. Po wymianie całkiem inny samochód :)

Dodam - co ważne - informację, że przy okazji zniwelowało to drgania na kierownicy powyżej 120km/h z którymi też walczyłem.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”