--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Klocki hamulcowe
-
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
- Auto: 2.8T 4x4 OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Klocki hamulcowe
Miałem podobny problem z grzaniem jednego koła ale u mnie trzymał lekko klocek. Okazało się że jedna prowadnica na zacisku ta dolna była zabrudzona, zacisk niby przesuwał się na prowadnicach ale za mało.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Klocki hamulcowe
Czemu nie sprawdzili jak obraca się koło bez zacisku? Wystarczyło odkręcić dwie śruby i zweryfikować czy ciężko obraca się z zaciskiem czy bez i wtedy wymieniać. Zdarza się, że w Insigniach piasty wysiadają.
Ja tego nie rozumiem jak działa część warsztatów. Nie wiedzą co się zepsuło, a naprawiają.
Dodano po 1 minucie 2 sekundach:
Być może wystarczy wyczyścić i nasmarować prowadnice, ale kilka stówek już wydane.
Ja tego nie rozumiem jak działa część warsztatów. Nie wiedzą co się zepsuło, a naprawiają.
Dodano po 1 minucie 2 sekundach:
Być może wystarczy wyczyścić i nasmarować prowadnice, ale kilka stówek już wydane.
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 mar 2015, o 18:05
- Auto: 1.8 T
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Klocki hamulcowe
Ehh, czytam i nie wierzę... Jedź do mechanika, podkreślam mechanika a nie przypadkowego gościa jak ten u którego już byłeś. Niech sprawdzi zaciski czyli tłoczki i prowadnice, przy okazji czyszczenie i smarowanie i sprawdzenie piasty na zdjętym zacisku jak kolega wyżej wspomniał ale raczej obstawiam na prowadnice lub tłoczek. Nie wiem jak można zacząć od wymiany linek, przecież można odpiąć i zobaczyć czy dźwignia postojwego wraca czy też nie... Jak już zrobisz to rachunek za naprawę zawieź do tamtego partacza Przy okazji wystaw mu odpowiednią opinię na google, może uchronisz kogoś przed tym naciągaczem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 lip 2019, o 20:59
- Auto: insignia A
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: kato
Re: Klocki hamulcowe
Niby bardzo dobry warsztat
Opel naftowa, niby specjalizują się w oplach
Btw
Ugotuje te klocki na 100-200 km?
Opel naftowa, niby specjalizują się w oplach
Btw
Ugotuje te klocki na 100-200 km?
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 lip 2019, o 20:59
- Auto: insignia A
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: kato
Re: Klocki hamulcowe
Nie wydaje mi się, żeby klocki trzymały, bo koło sie swobodnie kręci
Postaram sie tym zająć jak najszybciej i mało jeździć w między czasie
Postaram sie tym zająć jak najszybciej i mało jeździć w między czasie
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Klocki hamulcowe
Kolego, zastanów się co się dzieje, bo stronę wcześniej napisałeś, że koło się ciężko obraca, wydaje hałas i się grzeje. Dostałeś kilka odpowiedzi zgodnych z opisem usterki, a teraz piszesz, że swobodnie się kręci.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 lip 2019, o 20:59
- Auto: insignia A
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: kato
Re: Klocki hamulcowe
Kręci się ciężej niz to z drugiej strony, ale bylo to sprawdzane bez zaciskow i klockow.
Jak pisałem trzeszczy z łożyska.
Po założeniu klckow i zacisku opór nie jest większy. Prowadnica byla na smarowana, a tloczek czysty.
Może określenie swobodnie się kręci było nie fortunnym doborem słów
Jak pisałem trzeszczy z łożyska.
Po założeniu klckow i zacisku opór nie jest większy. Prowadnica byla na smarowana, a tloczek czysty.
Może określenie swobodnie się kręci było nie fortunnym doborem słów
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Klocki hamulcowe
Mam pytanie: jak patrzę w epc, klocki do tarcz 337 maja w komplecie jakies takie male blaszki montażowe (nie mówię tu o czujniku akustycznym). Czy to jest w komplecie z klockami czy trzeba sobie osobno zakupic?
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 mar 2015, o 18:05
- Auto: 1.8 T
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Klocki hamulcowe
To zależy od firmy. Podeślij VIN na PW i napisz jaka firma klocków Cię interesuje.
- quadzz
- Użytkownik
- Posty: 288
- Rejestracja: 14 mar 2020, o 18:24
- Auto: Insignia A ST FL 4x4
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Klocki hamulcowe
To są blaszki przeciwpiskowe. Firmy klasy Textar, ATE, Zimmermann itp itd wrzucają je do kompletu. W markach niebudżetowych to raczej standard. Jak ich nie ma - musisz je przełożyć ze starego kompletu.
Jeżeli mowa o blaszkach do zacisku, to też w markach niebudżetowych to jest.
Jeżeli mowa o blaszkach do zacisku, to też w markach niebudżetowych to jest.
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 mar 2015, o 18:05
- Auto: 1.8 T
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Klocki hamulcowe
Nie wprowadzaj w błąd
Zimmermann akurat ich nie dołącza, EBC również nie. Można je dokupić osobno i kosztują grosze. Nie zaleca się używać ich ze starego kompletu, powinno się je wymieniać przy każdej zmianie klocków.
Zimmermann akurat ich nie dołącza, EBC również nie. Można je dokupić osobno i kosztują grosze. Nie zaleca się używać ich ze starego kompletu, powinno się je wymieniać przy każdej zmianie klocków.
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 06:48
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kalisz/ Wlkp. płd.
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Klocki hamulcowe
Trochę odkopuję, ale nurtuje mnie jedna kwestia i celowo cytuję powyższe.
Układ hamulcowy z tarczami 337 i wątpliwości,co na przednią oś.
Wszystko niby zostało napisane, ale cały czas pozostaje kwestia parowania powyższych trzech zestawów klocków z rodzajem tarczy pod kątem trwałości całości, bo skuteczność myślę w każdym przypadku lepiej niż dobrze.
Zatem- czy lepiej wybrać pełne Zimmermanny i EBC YellowStuff (bo ze tarczami Sport EBC Yellow wypada nienajlepiej w kwestii trwałości) i odpuścić wiercone tracze,czy jednak warto zdecydować się na Zimmermann Sport i wtedy któreś z dwóch pozostałych wyborów?
A może pełne Zimmermanny i klocki z pozostałej dwójki?
Poproszę praktyków o wsparcie.
Pozdrawiam
Robakkk
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Klocki hamulcowe
Osobiscie mam zimmermanny sport nawiercane plus ebc green. Spisują sie świetnie. W moim przypadku yellow przy 170km to lekki przerost formy nad treścią.
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 mar 2015, o 18:05
- Auto: 1.8 T
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Klocki hamulcowe
Zgadza się, do mocy poniżej 200km wystarczy Green Stuff, tarcze mogą być gładkie a mogą być wiercone.
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Klocki hamulcowe
Czy ktoś mi podpowie, czy klocki do tylnych tarcz 292mm i 315mm są takie same? bo wg katalogu ebc to jest ten sam klocek.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 31 lip 2020, o 11:07
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wrocław
Re: Klocki hamulcowe
Witam! Czy ktoś z Was używa klocków Brembo Xtra? Zamierzam niedługo zmieniać klocki i waham się między Ferodo, ATE Ceramic i właśnie Brembo Xtra. Do czynienia miałem z klockami ATE i Ferodo, z Brembo nie, więc wolę zapytać Nie jeżdżę szybko i agresywnie, raczej dość spokojnie.
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 mar 2015, o 18:05
- Auto: 1.8 T
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Klocki hamulcowe
Brembo Xtra to klocki zupełnie inne niż Ferodo Premier czy ATE Ceramic bo to klocki lekko sportowe, mają trochę wyższy współczynnik tarcia i wyższą wytrzymałość temperaturową. Bardzo fajne klocki
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 31 lip 2020, o 11:07
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wrocław
Re: Klocki hamulcowe
Spoko, okazało się że do mnie nie pasują - mam tarcze 296mm , także wybór padł na ATE Ceramic.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2020, o 15:27 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum