--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Poliuretanowe tuleje wahacza

tomeck
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 30 lis 2017, o 22:23
Auto: Insignia 2.0 ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: tomeck » 4 kwie 2018, o 21:26

Cześć,

Podbijam temat - czy ktoś z Was montował jeszcze tylne tuleje poliuretanowe przedniego wahacza? Jak ze sztywnością w porównaniu do oryginału zwykłego / wzmacnianego? Mam problem z trzepaniem kierownicy, koła wyważone zimowe / letnie od 120km do 140-150 drżenie

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Dan » 5 kwie 2018, o 00:49

Tak ja montowalem rok temu, są ok, sztywność 80 Shorea czyli jak guma, a trwałość jak wiadomo na.plus.
Ogólnie jestem zadowolony ;)

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: elfiasty » 5 kwie 2018, o 15:48

@Dan a gdzie kupowałeś?

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Dan » 7 kwie 2018, o 12:03

Msbs.pl czy jakos tak to ci sami co na alle sa

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: elfiasty » 7 kwie 2018, o 21:03

A na tył zawieszenia tez maja ?

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Dan » 8 kwie 2018, o 12:42

Jak ja kupowalem to nie mieli w ofercie, pewnie mogli by zrobić ale zainteresowania nie było.

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: elfiasty » 9 kwie 2018, o 10:49

Szkoda bo planuje wymienić tylny poprzeczny i myślałem właśnie nad poli.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Dan » 9 kwie 2018, o 19:38

Właśnie sprawdziłem i już mają :)

http://mpbs.pl/insignia-2008-/2074-tule ... 9158-.html

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: elfiasty » 18 kwie 2018, o 12:05

Mam pytanie jeszcze odnośnie tych dużych tulei do przedniego wahacza bo te poliuretanowe nie maja tej osłony czyli trzeba ja wprasować do starej ? A cena tych na tył mega wysoka 100 zł kosztuje cały wahacz nowy...

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Dan » 18 kwie 2018, o 12:33

Tak te duże z przodu trzeba praską potraktować.
Co do tylnych to faktycznie cena może aż tak bardzo nie zachęca do kupna ale 130zl za tuleje na wahacz to nie jest też jakas wygórowana cena tym bardziej że gumy z tyłu jednak dostają po d piaskiem i solą przez co po 3 latach wyglądają jakby mialy drugie tyle, a poliuretanowch by tak nie degradowało.
Tak że to już indywidualnie trzeba sobie przekalukować co komu bardziej sie opłaca czy wybulić raz 650zl na tył i mieć ciągle feel nowych tulei i spokój do końca zywotu auta czy robić co 3-5 lat za 600zl gumy.

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka



panoramico

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: panoramico » 29 kwie 2018, o 23:51

ile jest tych wszystkich tulei, wszystkie warto wymienić odrazu by wyeliminować drgania ?
http://mpbs.pl/1011-insignia-2008-
cena na stronie wyższa niż te same 4 tuleje z allegro chociażby
http://allegro.pl/poliuretan-opel-insig ... 20709.html

chyba ludzie się boją tego wynalazku albo po prostu nie wiedzą i im jakoś bardzo nie schodzi, może warto by było wynegocjować jakąś cenę bezpośrednio ze strony na całym komplecie zawieszenia ?

vakos8
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 6 lut 2017, o 23:22
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: vakos8 » 21 maja 2018, o 14:03

Witam,
i ja się dzisiaj skusiłem na poli, zakupiłem komplet 80sha za 341zł na sklep.oemtuning.pl.
Może uda się zamontować jeszcze w tym tyg.
Mam pytanie co do twardości, czy to jest tak że 90sha wytrzymają dłużej? oraz jest mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia drgania na kierownicy w tych twardszych?

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Dan » 21 maja 2018, o 21:52

Nie, to że elastomer posiada twardość 90 shore'a to znaczy że jest poprostu twardszy. Żywotność 80tki i 90tki będzie raczej taka sama (kolorami będą się różnić).

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


mexx2323
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 6 sie 2017, o 11:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: mexx2323 » 1 kwie 2019, o 21:10

Odswieżam temat, jak odczucia po dluzszym uzytkowaniu tych poliuretanowych tulei? Stoje przed wyborem orginal gm wzmacniane lub poli.
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2019, o 21:10 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Didi-K2 » 8 maja 2019, o 21:32

Witam w piątek wymieniam na te same tuleje.Mam do was pytanie wywalając stare tuleje prasom trzeba wyjąc ze starych cały środek czy obejmę metalowa zostawić a sama gumę z środka wywalić?

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Bartol » 8 maja 2019, o 21:45

Jeśli poliuretan to potrzebna praska, bo aluminiowe obudowy tulei zostają.

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Didi-K2 » 8 maja 2019, o 21:47

Tak wiem te stare obudowy zostają żeby włożyć tuleje tylko kurde zrobię zdjęcie powiesz mi czy są dobrze wstawione ok? Zaraz wyślę


https://zapodaj.net/30693e6d99cf0.jpg.html


https://zapodaj.net/938c394621860.jpg.html

Dodano po 22 minutach 38 sekundach:
Czy jest jakiś wyznacznik montażu w która stronę ma iść na wahaczu czy obojętnie jak będą tuleje włożone

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Bartol » 8 maja 2019, o 22:35

Sama aluminiowa obudowa jest zamienna stronami, ale z wprasowaną już tuleją jest jednostronna.
Niestety nie zostało mi w pamięci czy stożek jest do wewnątrz wahacza czy od strony śruby. Ma to znaczenie i musisz to wiedzieć przed założeniem.

Dodano po 3 minutach 43 sekundach:
Pierwsze zdjęcie to mniejsza średnica tulei stalowej, a drugie to średnica zmienna i musisz wiedzieć która stroną założyć.

Dodano po 5 minutach 23 sekundach:
https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... ar#p160630
Tutaj podałem wymiar starej tulei od strony śruby, więc jeśli drugi znacznie odbiega to może być trop. Albo drugiego nie podałem,bo jest stożkiem... musisz sprawdzić.

Dodano po 5 minutach 33 sekundach:
Śruba mocująca tuleję ma chyba podkładkę płaską, więc dziwne żeby był z tej strony stożek na tulei.
Chyba na trzpień wahacza, przed tuleją zakłada się taki dystans stożkowy i na to idzie tuleja tą stroną ze zmienną średnicą.

Dodano po 4 minutach 23 sekundach:
https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... 60#p104771

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Didi-K2 » 8 maja 2019, o 23:32

Ok dzięki wielkie.Czyli śruba z podkładka od strony płaskiej tulei a stozek idzie do tulei na tym 2 zdjęciu co wyslalem tak ?

Dodano po 1 minucie 48 sekundach:
A te małe tuleje z przodu pamiętasz może? One maja dosyc duzy kapelusz metalowy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Dan » 9 maja 2019, o 09:02

Stozek od strony wahacza, a plaski koniec od strony śruby. Sruba na klej bo inaczej sie bedzie luzowala. No i skreca sie na gotowo dopiero po ustawieniu auta na kolach (pozycja neutralna tuleii wzgl. Wahacza) 100nm +75st +15st z tym że ciężko tam wepchac nasadke z kluczem dynamometrycznym. Wiec raczej klucz plaski i wyczucie bo wkrecasz w alu.
Te przednie lookne bo juz nie pamietam.

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”