--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Poliuretanowe tuleje wahacza

ODPOWIEDZ
titanium
Użytkownik
Posty: 134
Rejestracja: 18 cze 2015, o 21:01
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: titanium » 18 lis 2016, o 20:04

Znalazłem poliuretanowe tuleje wahacza przedniego i mam pytanie czy ktoś montował i jak z jakością prowadzenia bo obecnie już zaczyna leciutko drgać kierownica i powinienem zaplanować wymianę wachaczy , cena to tylko 360 zł za komplet na przód więc oczekuje informacji czy warto taki zestaw zakładać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Poliuretanowe Tuleje Wahacza

Post autor: Alex » 18 lis 2016, o 20:35

Na pewno będzie sztywniej, dokładniej i lepiej "poczujesz" auto. Tylko miej na uwadze to, że te naprężenia gdzieś się muszą jednak rozejść. I nie stanie się to na tulejach, które już same w sobie będą bardzo sztywne. Ogólnie poliuretany to bardzo fajna sprawa ale nie w codziennej eksploatacji. Takie jest moje zdanie.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Poliuretanowe Tuleje Wahacza

Post autor: marcin.1987 » 18 lis 2016, o 20:49

Dużo zależy od sztywności poliuretanu, bo są różne, oznaczane różnymi kolorami. Te czerwone są zbliżone do zwykłych tulei, tylko są bardziej trwałe. Żółte są twardsze.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Dan » 19 lis 2016, o 09:05

O gdzieś ty to znalazł. Pytam bo miałem kupować zwykłe wzmacniane ale może bym sprawdził te poliuretany.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Alex » 19 lis 2016, o 09:42

Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: mxw » 19 lis 2016, o 10:29

Qr*cze, szkoda, że nie ma takich na tył.

Pozdro.,
MxW.

Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.

titanium
Użytkownik
Posty: 134
Rejestracja: 18 cze 2015, o 21:01
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: titanium » 20 lis 2016, o 16:55

Zastanawiam się jak wykonać wymianę tulei ,czy wymienić same tuleje pozostawiając stary sworzeń lub kupić nowy i wymienić tuleje. Jak jest z wytrzymałością sworzni i czy zaraz nie padnie po wymianie tulei.

torque
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 6 mar 2016, o 09:21
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: torque » 5 kwie 2017, o 22:32

Odświeżam temat. Ktoś to zamontował? Zastanawiam się nad zakupem tych tulei. 360zł za 4 tuleje zawsze taniej niż 420 za 2 tuleje GM. A jak jeszcze przy okazji mają być lepsze. Hmm ...?

Bodex

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Bodex » 6 kwie 2017, o 08:21

Nie rozumie , zeby to zamontować to trzeba ze starych z aluminiowej obudowy wywalić gumę która jest zawulkanizowana i odzyskać tuleje małą i wprasowac ten poliuretan ? Bo innego sposobu nie widzę .

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
_Michal_
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 21 gru 2016, o 15:45
Auto: Insignia ST / 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: łódzkie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: _Michal_ » 6 kwie 2017, o 09:16

Kolega Dan kilka dni temu pisał, że będzie montował (tutaj: viewtopic.php?f=40&t=220&p=97375#p97340).
Może będzie więcej informacji nt. montażu. Przyznam, że też jestem ciekawy.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Dan » 6 kwie 2017, o 09:19

Ja będę w weekend jak pogoda dopisze wymieniał na poliuretany.

@bodex mylisz się ta duża tuleja nie jest zespolona z obejmą tulei, poprostu po szlifowaniu nie widać miejsca "łączenia" obejmy z tuleją. Kupując ori tuleje nowe defacto dostajesz je odrazu z obejmami (tak opel tnie koszty i czas serwisowania (co jest akurat dobrą praktyką) bo pomijany jest w ten sposób proces wytłaczania tulei etc.)Obrazek

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Bodex

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Bodex » 6 kwie 2017, o 09:52

No dobra to czekam , cierpliwie .
Ciekawi mnie jak z zachowaniem komfortu bedzie .

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: konikkr » 6 kwie 2017, o 12:10

@dan może jakieś fotki zrobisz podczas wymiany na poliuretan bedzie dla potomnych i jak do tego maja sie zabrać.


Wysłane z mojego Samszunga

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Dan » 6 kwie 2017, o 22:12

Zrobię ;) jak nic nie /... /

@bodex niby poliuretanów nie zakłada się dla komfortu ale te czerwone mają twardość 80ShA czyli podobnie jak gumowe tuleje ale przy naszych ciężkich furach o twardość bym się nie martwił tylko o wytrzymałość, bo one galancie dostają po d na naszych coraz to jednak lepszych drogach :) Dla mnie komfortem będzie przelot po autostradzie bez wibracji na kierze w pewnym przedziale prędkości i to że o tulejach przedniego wahacza będe mógł zapomnieć.
Czym różnią się tuleje czerwone od żółtych?
Kolor CZERWONY - twardość ok 80 ShA* - elementy zawieszenia mają twardość zbliżoną do oryginalnych tulei metalowo-gumowych. Wytrzymałość POLIURETANU jest jednak wielokrotnie większa, a unikalne właściwości gwarantują długoletni komfort jazdy. Produkty czerwone zalecamy wszystkim "normalnym" użytkownikom samochodów, którzy oczekują poprawy stabilności oraz lepszego prowadzenia pojazdu.
Kolor ŻÓŁTY - twardość ok 90 ShA* - zalecana do pojazdów sportowych, tuningowanych (np. obniżanych). Zawieszenie staje się dużo sztywniejsze, co przy większych prędkościach ma istotne znaczenie.
http://www.strongflex.eu/pl/content/6-c ... -czy-zolte

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mW4o3GGx_u0[/youtube]
Ostatnio zmieniony 7 kwie 2017, o 06:55 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Bez wulgaryzmów proszę

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: marcin.1987 » 12 kwie 2017, o 16:51

I jak te poliuretany? Są coś warte, czy lepiej wzmacniane oryginały dać?

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Dan » 12 kwie 2017, o 23:10

No okazało się ze ja miałem właśnie wzmacniane ori, i jedna była na złom, choć zanim ją wyjąłem to wydawała się być całkiem ok.
Po wymianie powiedział bym że jest sztywno ale tragedii nie ma :) Gorzej że teraz pojawiło się pływanie na tyle jak przód się usztywnił (albo raczej zrobiło się bardziej odczuwalne) i w niedługim czasie za tył będę musiał się wziąść.
Bicie na kierze już nie występuje w sławnym przedziale 100-140km (wogóle w żadnym nie występuje :) )
Wcześniej miałem tak że przy hamowaniu z dużej prędkości było czuć bicie na kierze, tarcze ewidentnie - nic bardziej mylnego, po wymianie tulei ten efekt ustąpił :D (a już myślałem nad mikodami wierconymi ehh..)

Foty jakieś tam porobiłem ale nie ma tego za dużo bo latarka z telefonu szybko drenowała baterie telefonu :)

Pokuszę się o jakiś opis ale to jak mnie "najdzie" ...bo w sumie sama wymiana tej dużej tulei to bułka z masłem ale wymiana na poliuretany bez praski hydraulicznej minimum 12t to już raczej możliwa nie będzie bo trzeba wyprasować wkład (tuleje) z tej obejmy (a wiadomo nie każdy ma dostęp do praski).

Obrazek

Obrazek

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: marcin.1987 » 13 kwie 2017, o 19:51

Prasy nie mam. Ciekawe ile mechanik skasuje za taką robotę.

MIKI1969

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: MIKI1969 » 25 cze 2017, o 09:23

Czy po wymianie tuleji ustawialiście zbieżność?
Ostatnio zmieniony 25 cze 2017, o 20:23 przez MIKI1969, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Dan » 25 cze 2017, o 09:24

Ja tak

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

robertino86

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: robertino86 » 17 lip 2017, o 17:42

Witam.Dziś wymieniłem sobie tuleje tylne przedniego wahacza.Robótka fajna,tylko zawaliłem bo miałem kupic sobie też na przód a nie zrobiłem tego.Wymieniłem tylko tylne i drgania ustały ale nie do końca.Jest różnica duża .Przypuszczam że jak wymienie przednie to całkowicie ustaną drgania w słynnym przedziale 120-140km.Komfort jazdy rewelacja,żadnej różnicy twardości(wszystko tak jak wczesniej),ładnie wybiera dziury.Polecam ponieważ wytrzymają duuuużo więcej niż te niby wzmacniane od GM.Stare miałem już sparciałe,i można było nimi obracać a przy ruszaniu aż dudniły.Tak więc wszystko na + :D

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”