--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Poliuretanowe tuleje wahacza
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Poliuretanowe tuleje wahacza
Ja dokręcałem w ten sposób, że pod wahacz podłożyłem podstawkę i opuściłem samochód żeby stanął na niej. Wtedy wahacz pod ciężarem samochodu ustawia się w prawidłowej pozycji. Dostęp do śrub jest idealny, bo nie ma koła.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Poliuretanowe tuleje wahacza
Po 2 latach nadal jak nowe, jednak poliuretan do wozów o masie jak nasze to powinien być fabrycznie.mexx2323 pisze:Odswieżam temat, jak odczucia po dluzszym uzytkowaniu tych poliuretanowych tulei? Stoje przed wyborem orginal gm wzmacniane lub poli.
Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
- Didi-K2
- Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
- Auto: Opel insignia 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Poliuretanowe tuleje wahacza
A powiedzcie mi czy te duże tuleje weszły wam normalnie na wahacz bo ja muszę oddać do przetoczenia nie chcą wejść na wahacz.
- ZicO
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 21 gru 2018, o 10:20
- Auto: Insignia Biturbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Dąbrowa Górnicza
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Poliuretanowe tuleje wahacza
Z racji, że zawodowo zajmuje się poliuretanami odpowiem, że twardość nie będzie miała wpływu na stopień zużycia.
Wyższa twardość to mniejsza elastyczność i mniejsze tłumienie drgań.
Wpływ będą też miały pozostałe elementy zawieszenia.
Miałem klientów, którzy sami odlewali sobie nowe elementy zawieszenia do prototypowych pojazdów lub "regenerowali" stare elementy i do samochodów używanych na co dzień używali twardości 70 - 80 Shore A z naciskiem na to drugie.
Twardość 90 Shore A często wykorzystywana była do aut używanych w sporcie.
Nie mniej stopień amortyzacji i wpływu na komfort to odczucie indywidualne.
- Didi-K2
- Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
- Auto: Opel insignia 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Poliuretanowe tuleje wahacza
U mnie fajnie ciasno weszły. Tam im mniej luzu tym lepiej
Btw
Te mniejsze tuleje metalowym kolnierzem od strony dużej tulei.
Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
Btw
Te mniejsze tuleje metalowym kolnierzem od strony dużej tulei.
Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
- Didi-K2
- Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
- Auto: Opel insignia 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Poliuretanowe tuleje wahacza
Tego to nie wiem mówię jak u mnie bylo. Ważne by luzu nie było na tym trzpieniu co wchodzi w tuleje no bo wątpię czy ta srubka utrzyma trzpien w osi przy przeciazeniach i tej masie auta.
Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
- Didi-K2
- Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
- Auto: Opel insignia 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Poliuretanowe tuleje wahacza
Koledzy a są jakieś tuleje na tylne zawieszenie 4x4 ?
Dodano po 2 godzinach 10 minutach 18 sekundach:
No nic kolejna sumka w błoto poszła wibracje na kierownicy jak i w podłodze nadal są.Po prostu nie da się jeździć a sił brak.
Dodano po 10 minutach 37 sekundach:
Wymienione:
Wahacze Tuleje Poli
Półosie lewa+prawa
Kompletne tarcze z klockami
Koła wyważanie na hunter nowe opony Dębicy
Wymienione końcówki drążków.
Dodano po 2 godzinach 10 minutach 18 sekundach:
No nic kolejna sumka w błoto poszła wibracje na kierownicy jak i w podłodze nadal są.Po prostu nie da się jeździć a sił brak.
Dodano po 10 minutach 37 sekundach:
Wymienione:
Wahacze Tuleje Poli
Półosie lewa+prawa
Kompletne tarcze z klockami
Koła wyważanie na hunter nowe opony Dębicy
Wymienione końcówki drążków.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Poliuretanowe tuleje wahacza
Może na wewnętrznej stronie drążka masz ekstremalnie zużyty przegub kulowy? Złap za drążek kierowniczy(głębiej za końcówkami) i niech ktoś rusza kierownicą.
- Didi-K2
- Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
- Auto: Opel insignia 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Bydgoszcz
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Poliuretanowe tuleje wahacza
I u mnie na przeglądzie w sobotę wyszło, że do wymiany mam tuleje. Chcę wziąć komplet poliuretanów, żeby mieć spokój. Dla pewności zapytam - czy do zawieszenia Flexride są takie same tuleje?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 15:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Grodzisko
Re: Poliuretanowe tuleje wahacza
Mam pytanie własnie o tą śrubę czy po wymianie całego wahacza też trzeba tą śrubę wykręcić i na kołach wkręcić ją jeszcze raz może mi ktoś podpowiedzieć?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Poliuretanowe tuleje wahacza
Zasada działania czy poliuretanów czy gumowych jest taka sama - jak je skręcisz na podniesionych kołach, czyli wahaczach w dół, to później całe naprężenia pójdą tylko w jedną stronę. W najgorszym przypadku na jednej z pierwszych dziur zerwiesz nową tuleję lub objedziesz mocowanie wahacza
A jak skręcisz tą śrubę gdy auto jest na kołach, to można powiedzieć "zerowe" naprężenia będą zarówno 'w górę' jak i 'w dół'. Dopiero jak będzie konieczność ruchu wahacza w dół czy w górę, to będzie to działać na tuleje - mniej więcej z taką samą siłą w jedną, jak i w drugą stronę.
A jak skręcisz tą śrubę gdy auto jest na kołach, to można powiedzieć "zerowe" naprężenia będą zarówno 'w górę' jak i 'w dół'. Dopiero jak będzie konieczność ruchu wahacza w dół czy w górę, to będzie to działać na tuleje - mniej więcej z taką samą siłą w jedną, jak i w drugą stronę.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 12:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Poliuretanowe tuleje wahacza
Cześć,
Mam założony B12 pro-kit. Samochód dość wyraźnie się utwardził. Czy wymiana tulei na poliuretanowe nie spowoduje jeszcze większego utwardzenia zawiasu? Komfort komfortem, ale czy cały zawieszenie + buda nie będą dostawały po 4 literach?
Ktoś coś? Z góry dzięki
Mam założony B12 pro-kit. Samochód dość wyraźnie się utwardził. Czy wymiana tulei na poliuretanowe nie spowoduje jeszcze większego utwardzenia zawiasu? Komfort komfortem, ale czy cały zawieszenie + buda nie będą dostawały po 4 literach?
Ktoś coś? Z góry dzięki
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Poliuretanowe tuleje wahacza
Jak kupisz 80 w skali shore'a to będzie miała twardość taką samą jak guma, jak dowalisz 90 albo 120 to będą twardsze niz guma. Przeważnie kolor czerwony to 80 żółte 90 Sha
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 sie 2019, o 16:13
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kębłowo
Re: Poliuretanowe tuleje wahacza
Zastanawiam się nad założeniem poliuretanowych tulei do wahacza tylnego górnego "banan", czy ktoś montował kiedyś tam poli? Chcę to zrobić sam, więc mam kilka pytań, czy tuleje, które kupię trzeba wchodzą w całości czy z starych muszę coś odzyskać? Oraz czy wgl takie tuleji poli do tego wahacza istnieją?
-
- Użytkownik
- Posty: 196
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 13:24
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Poliuretanowe tuleje wahacza
Cześć. Mam takie tuleje z nr 13257785 z tego co wiem to są wzmacniane.
Czy mogę wstawić poliuretany: https://sklep.oemtuning.pl/pl/p/Opel-In ... ylna/27569?
Czy wstawić oryginalne czy lemfonder TRW?
Co sugerujecie?
Dzięki
Czy mogę wstawić poliuretany: https://sklep.oemtuning.pl/pl/p/Opel-In ... ylna/27569?
Czy wstawić oryginalne czy lemfonder TRW?
Co sugerujecie?
Dzięki
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Poliuretanowe tuleje wahacza
Ja 3 lata temu włożyłem poliuretany i nadal jest ok, nic nie skrzypi, nie wygiotly się, generalnie nie odczułem jakiejkoliwek degradacji jest tak samo fajnie jak zaraz po wymianie. Tyle ze więcej zabawy jest przy wymianie z fabrycznych czy wzmacnianych na poliuretanowe bo trzeba wykorzystać obudowe ze starych tuleii i mieć prasę min 20t.
No i warto sie zorientować czy sworzen wahacza jest w dobrym stanie przed wprasowabiem tulei.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
No i warto sie zorientować czy sworzen wahacza jest w dobrym stanie przed wprasowabiem tulei.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 23 maja 2017, o 09:03
- Auto: Opel Insignia LPG
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Radomsko, Piotrków Tryb
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Poliuretanowe tuleje wahacza
Pytanie do tych co wymieniali tuleje wahacza przednie (mniejsze). Kołnierz tulei jest na równo z wahaczem więc nie ma jak podłożyć tulei w którą weszłaby wyprasowana tuleja. Jak sobie z tym radziliście ?