--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Poliuretanowe tuleje wahacza

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Bartol » 9 maja 2019, o 09:29

Ja dokręcałem w ten sposób, że pod wahacz podłożyłem podstawkę i opuściłem samochód żeby stanął na niej. Wtedy wahacz pod ciężarem samochodu ustawia się w prawidłowej pozycji. Dostęp do śrub jest idealny, bo nie ma koła.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Dan » 9 maja 2019, o 10:00

mexx2323 pisze:Odswieżam temat, jak odczucia po dluzszym uzytkowaniu tych poliuretanowych tulei? Stoje przed wyborem orginal gm wzmacniane lub poli.
Po 2 latach nadal jak nowe, jednak poliuretan do wozów o masie jak nasze to powinien być fabrycznie.

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Didi-K2 » 9 maja 2019, o 11:57

A powiedzcie mi czy te duże tuleje weszły wam normalnie na wahacz bo ja muszę oddać do przetoczenia nie chcą wejść na wahacz.

Awatar użytkownika
ZicO
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 21 gru 2018, o 10:20
Auto: Insignia Biturbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Postawił piwo: 1 raz

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: ZicO » 9 maja 2019, o 12:38

vakos8 pisze:
21 maja 2018, o 14:03
Mam pytanie co do twardości, czy to jest tak że 90sha wytrzymają dłużej? oraz jest mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia drgania na kierownicy w tych twardszych?
Z racji, że zawodowo zajmuje się poliuretanami odpowiem, że twardość nie będzie miała wpływu na stopień zużycia.
Wyższa twardość to mniejsza elastyczność i mniejsze tłumienie drgań.
Wpływ będą też miały pozostałe elementy zawieszenia.
Miałem klientów, którzy sami odlewali sobie nowe elementy zawieszenia do prototypowych pojazdów lub "regenerowali" stare elementy i do samochodów używanych na co dzień używali twardości 70 - 80 Shore A z naciskiem na to drugie.
Twardość 90 Shore A często wykorzystywana była do aut używanych w sporcie.
Nie mniej stopień amortyzacji i wpływu na komfort to odczucie indywidualne.

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Didi-K2 » 9 maja 2019, o 16:04

Pamiętacie czy one wam wchodziły luźno na wahacz?

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Dan » 9 maja 2019, o 20:38

U mnie fajnie ciasno weszły. Tam im mniej luzu tym lepiej ;)

Btw
Te mniejsze tuleje metalowym kolnierzem od strony dużej tulei.

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Didi-K2 » 9 maja 2019, o 20:45

To one nie muszą się swobodnie kręcić na wahaczu?

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Dan » 10 maja 2019, o 06:16

Tego to nie wiem mówię jak u mnie bylo. Ważne by luzu nie było na tym trzpieniu co wchodzi w tuleje no bo wątpię czy ta srubka utrzyma trzpien w osi przy przeciazeniach i tej masie auta.

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Didi-K2 » 10 maja 2019, o 13:24

Koledzy a są jakieś tuleje na tylne zawieszenie 4x4 ?

Dodano po 2 godzinach 10 minutach 18 sekundach:
No nic kolejna sumka w błoto poszła wibracje na kierownicy jak i w podłodze nadal są.Po prostu nie da się jeździć a sił brak.

Dodano po 10 minutach 37 sekundach:
Wymienione:
Wahacze Tuleje Poli
Półosie lewa+prawa
Kompletne tarcze z klockami
Koła wyważanie na hunter nowe opony Dębicy
Wymienione końcówki drążków.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Bartol » 10 maja 2019, o 17:17

Może na wewnętrznej stronie drążka masz ekstremalnie zużyty przegub kulowy? Złap za drążek kierowniczy(głębiej za końcówkami) i niech ktoś rusza kierownicą.

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Didi-K2 » 10 maja 2019, o 17:27

Sprawdzane były przy wymianie końcówek żadnego luzu.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: marcin.1987 » 13 maja 2019, o 07:47

I u mnie na przeglądzie w sobotę wyszło, że do wymiany mam tuleje. Chcę wziąć komplet poliuretanów, żeby mieć spokój. Dla pewności zapytam - czy do zawieszenia Flexride są takie same tuleje?

Darkman007
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 16 cze 2019, o 15:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2011
Miasto: Grodzisko

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Darkman007 » 17 cze 2019, o 18:47

Mam pytanie własnie o tą śrubę czy po wymianie całego wahacza też trzeba tą śrubę wykręcić i na kołach wkręcić ją jeszcze raz może mi ktoś podpowiedzieć?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Rooff_ » 17 cze 2019, o 20:08

Zasada działania czy poliuretanów czy gumowych jest taka sama - jak je skręcisz na podniesionych kołach, czyli wahaczach w dół, to później całe naprężenia pójdą tylko w jedną stronę. W najgorszym przypadku na jednej z pierwszych dziur zerwiesz nową tuleję lub objedziesz mocowanie wahacza ;)
A jak skręcisz tą śrubę gdy auto jest na kołach, to można powiedzieć "zerowe" naprężenia będą zarówno 'w górę' jak i 'w dół'. Dopiero jak będzie konieczność ruchu wahacza w dół czy w górę, to będzie to działać na tuleje - mniej więcej z taką samą siłą w jedną, jak i w drugą stronę.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

kw8
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 29 cze 2015, o 12:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: kw8 » 27 gru 2019, o 16:41

Cześć,

Mam założony B12 pro-kit. Samochód dość wyraźnie się utwardził. Czy wymiana tulei na poliuretanowe nie spowoduje jeszcze większego utwardzenia zawiasu? Komfort komfortem, ale czy cały zawieszenie + buda nie będą dostawały po 4 literach?

Ktoś coś? Z góry dzięki :)

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Dan » 30 gru 2019, o 17:45

Jak kupisz 80 w skali shore'a to będzie miała twardość taką samą jak guma, jak dowalisz 90 albo 120 to będą twardsze niz guma. Przeważnie kolor czerwony to 80 żółte 90 Sha

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


LubieLays
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 18 sie 2019, o 16:13
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kębłowo

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: LubieLays » 17 mar 2020, o 20:57

Zastanawiam się nad założeniem poliuretanowych tulei do wahacza tylnego górnego "banan", czy ktoś montował kiedyś tam poli? Chcę to zrobić sam, więc mam kilka pytań, czy tuleje, które kupię trzeba wchodzą w całości czy z starych muszę coś odzyskać? Oraz czy wgl takie tuleji poli do tego wahacza istnieją?

bartekb14
Użytkownik
Posty: 196
Rejestracja: 19 sie 2015, o 13:24
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: bartekb14 » 28 kwie 2020, o 09:26

Cześć. Mam takie tuleje z nr 13257785 z tego co wiem to są wzmacniane.
Czy mogę wstawić poliuretany: https://sklep.oemtuning.pl/pl/p/Opel-In ... ylna/27569?
Czy wstawić oryginalne czy lemfonder TRW?
Co sugerujecie?
Dzięki

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: Dan » 26 maja 2020, o 00:22

Ja 3 lata temu włożyłem poliuretany i nadal jest ok, nic nie skrzypi, nie wygiotly się, generalnie nie odczułem jakiejkoliwek degradacji jest tak samo fajnie jak zaraz po wymianie. Tyle ze więcej zabawy jest przy wymianie z fabrycznych czy wzmacnianych na poliuretanowe bo trzeba wykorzystać obudowe ze starych tuleii i mieć prasę min 20t.

No i warto sie zorientować czy sworzen wahacza jest w dobrym stanie przed wprasowabiem tulei.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


marsz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 23 maja 2017, o 09:03
Auto: Opel Insignia LPG
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Radomsko, Piotrków Tryb
Postawił piwo: 1 raz

Re: Poliuretanowe tuleje wahacza

Post autor: marsz » 7 lip 2020, o 11:35

Pytanie do tych co wymieniali tuleje wahacza przednie (mniejsze). Kołnierz tulei jest na równo z wahaczem więc nie ma jak podłożyć tulei w którą weszłaby wyprasowana tuleja. Jak sobie z tym radziliście ?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”