--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Sprężyny sportowe

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: Sprężyny sportowe

Post autor: Engine » 14 sty 2016, o 00:41

Proponowałbym Ci wysłać maila do h&r z naciskami osi i żeby oni coś dobrali. Będziesz miał pewne, że wszystko będzie tak, jak być powinno ;) Jeśli założysz sprężyny 1160 na przód, gdzie masz 1180 to może być niżej niż te 20-30mm, a jak założysz 1180 na tył, gdzie masz 1160 to może być wyżej niż 20-30mm (może będzie -15mm a nie -30). To tak w teorii oczywiście. No i pozostaje kwestia stabilności samochodu oraz wytrzymałości sprężyn, jeśli są obliczone na 1160, a ty nasadzisz na nie 1180 to będą się bardziej eksploatować co może doprowadzić do ich pęknięcia w skrajnych przypadkach. 20kg to w sumie niedużo i o pękanie niby nie trzeba się martwić, ale radziłbym zrobić tak jak pisałem powyżej - napisz do nich i będziesz miał pewne.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Sprężyny sportowe

Post autor: Alex » 14 sty 2016, o 08:48

Dokładnie, mail do H&R na pewno rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

klimatolog
Forumowicz
Posty: 96
Rejestracja: 7 cze 2015, o 21:06
Auto: Insignia Elite
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Sprężyny sportowe

Post autor: klimatolog » 14 sty 2016, o 15:22

witam dostałam odpowiedz więc się podzielę może komuś się przyda...
http://www.jtng.pl/pokaz_produkt.php?idprod=1466

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: Sprężyny sportowe

Post autor: Engine » 3 mar 2016, o 12:22

Bardzo drogo tam mają :D ale wiem, chodzi o model 28998-6.

Wysłane z Sony Xperia Z3 przez Tapatalk

--- Edit ---

Pytanie do osób, które mają jakąś wiedzę związaną z wymianą sprężyn w Insigni z FexiRide. Jak się do tego zabrać? Powiem szczerze że nigdy tego nie robiłem i chciałem spróbować. Ktoś może poinstruować trochę co i jak? Oprócz zestawu kluczy, podnośnika o ściągaczy do sprężyn co jeszcze będzie potrzebne?


Wysłano z Sony Xperia Z3 przez Tapatalk

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Sprężyny sportowe

Post autor: kuba89 » 3 mar 2016, o 18:40

Dobre pytanie! Na święta tez chce zmieniać! Do mnie wchodzą 28998-7. Koszt 150€

Wlasnie zobaczyłem link kolegi powyżej... 999zl?????? Ponad 300zl drożej niz w DE. Na stronie H&R jest bardzo fajny konfigurator , w którym wszystko jest bardzo czytelne.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

-- edit --
Bez tytułu.png
Jak mam rozumieć obciążenie 2 osi? Od czego sa zależne te dwie wagi?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 3 mar 2016, o 19:05 przez Engine, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Scaliłem posty. Nie piszemy swoich postów jeden pod drugim tylko używamy opcji "edytuj" - regulamin

Reluk
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 7 kwie 2019, o 16:54
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Sprężyny sportowe

Post autor: Reluk » 27 lip 2022, o 11:14

Cześć,
Troszkę odgrzebie temat.
Czy mogę prosić Was o pomoc, doradztwo które sprężyny będą odpowiednie dla mojej sztuki (2015r, kombi, 2.0T 4x4, flexride, XJ2 PODWOZIE - SPORTOWE, OBNIŻONE, Przebieg 148tyś)

Tabliczka z drzwi:
Tabliczka.JPG
Z tego co przeczytałem na forum i poszukałem to wychodzi mi, że opcja nr 1 ale poprosiłbym mądrzejszych ode mnie o opinię.

1) https://eibach.pl/product/zestaw-sprezy ... -35/98918/

Nacisk na oś przednią do 1240 kg
Nacisk na oś tylna do 1355 kg

2)https://eibach.pl/product/zestaw-sprezy ... -35/98918/

Nacisk na oś przednią do 1175 kg
Nacisk na oś tylna do 1355 kg

I czy taka zmiana samych sprężyn na obniżone może źle wpłynąć na amortyzatory? Jak wiadomo są one trochę drogie wiec chiałbym tego uniknąć :)

Dzięki!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”