--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Sworznie zacisku pływającego
-
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 8 cze 2015, o 22:07
- Auto: insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
Sworznie zacisku pływającego
Byłem zmuszony zakupić śruby mocujące zaciski hamulcowe. W komplecie na jedną stronę są dwie różne. Na jednej są plastikowe " wstawki " na końcu, a druga śruba nie jest okrągła na swoim obwodzie. Na pytanie gdzie która ma być wkręcona, w serwisie rozłożyli ręce. Problem w tym, że mam założone z lewej strony inaczej niż z prawej. Może ktoś wymieniał ostatnio i pomoże
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sworznie zacisku pływającego
Dziwne. Śruby wchodzące w obie prowadnice zacisku powinny być takie same...
Możesz wstawić zdjęcie tych śrub?
Możesz wskazać te śruby na tym obrazku?
Możesz wstawić zdjęcie tych śrub?
Możesz wskazać te śruby na tym obrazku?
Re: Sworznie zacisku pływającego
To są śruby 6x. U mnie ta z plastykowym kołnierzem jest na dole w obydwóch kołach
- Silv3r
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wałbrzych
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sworznie zacisku pływającego
Dobrze jest. Prowadnice powinny być różne.
Z gumą (to nie "plastik") wstaw na dole (jest to związane z tłumieniem wibracji).
P.s. Ile płaciłes za prowadnice?
Z gumą (to nie "plastik") wstaw na dole (jest to związane z tłumieniem wibracji).
P.s. Ile płaciłes za prowadnice?
-
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 8 cze 2015, o 22:07
- Auto: insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Sworznie zacisku pływającego
No dokładnie chodzi o śrubę 6. Komplet czyli 2 sztuki w opakowaniu 47 zł w serwisie Opla w Szczecinie. I gumka 4 zł za sztukę . Dzięki za info.
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sworznie zacisku pływającego
Takie coś?
Sworzeń prowadzący złoty (gładki/bez gumki) idzie na górę, a srebrny/z gumką na dół.
Przyjrzyj się uważnie sworzniom na tym rysunku.
Sworzeń prowadzący złoty (gładki/bez gumki) idzie na górę, a srebrny/z gumką na dół.
Przyjrzyj się uważnie sworzniom na tym rysunku.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2016, o 20:09 przez radkor, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 8 cze 2015, o 22:07
- Auto: insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Sworznie zacisku pływającego
dokładnie tylko na tej srebrnej w zagłębieniu jest nałożona czarna gumka
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sworznie zacisku pływającego
Wracając do Twojego pytania z pierwszego posta.
Sworzeń gładki, bez gumki do górnego otworu w jarzmie, a sworzeń z gumką do dolnego otworu.
Po prostu wchodzi to na wcisk. Później oczywiście dokręcasz zacisk do tych sworzni blokując je kluczem aby się nie obracały w jarzmie podczas dokręcania śrub.
Pamiętaj tylko o dobrym przesmarowaniu tych sworzni. Najlepiej jakąś ceramiką. Np. ATE PlastiLube.
Sworzeń gładki, bez gumki do górnego otworu w jarzmie, a sworzeń z gumką do dolnego otworu.
Po prostu wchodzi to na wcisk. Później oczywiście dokręcasz zacisk do tych sworzni blokując je kluczem aby się nie obracały w jarzmie podczas dokręcania śrub.
Pamiętaj tylko o dobrym przesmarowaniu tych sworzni. Najlepiej jakąś ceramiką. Np. ATE PlastiLube.
-
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 8 cze 2015, o 22:07
- Auto: insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Sworznie zacisku pływającego
Ok, dzięki. Zauważyłem, że ta z gumką znacznie ciaśniej "wchodzi".
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sworznie zacisku pływającego
Ma ciaśniej wchodzić. Tak po prostu jest w każdym zacisku pływającym. Gdy wsuniesz sworzeń głębiej to gumka wskoczy w szerszy fragment tulei w jarzmie i będzie robiła za swego rodzaju "ogranicznik".
W Insignii widzę, że po prostu zrezygnowali z jednej gumki. W Mondeo robiłem ostatnio serwis hamulców (czyszczenie prowadnic, smarowanie, itp.) i tam gumki są na wszystkich sworzniach.
W Insignii widzę, że po prostu zrezygnowali z jednej gumki. W Mondeo robiłem ostatnio serwis hamulców (czyszczenie prowadnic, smarowanie, itp.) i tam gumki są na wszystkich sworzniach.
- Silv3r
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wałbrzych
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sworznie zacisku pływającego
Bzdura. Gumka nigdzie nie "wskakuje". Otwór ma taką samą średnicę na całej długości.
Nie ma dwóch "gumek" z jednego głównego powodu... Tak jest taniej i nie było takiej potrzeby
Nie ma dwóch "gumek" z jednego głównego powodu... Tak jest taniej i nie było takiej potrzeby
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sworznie zacisku pływającego
Czemu więc sworzeń bez oporu porusza się tylko na krótkim odcinku?Silv3r pisze:Otwór ma taką samą średnicę na całej długości.
Gumka ta właśnie "trzyma" sworzeń w jarzmie.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2016, o 13:09 przez radkor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 8 cze 2015, o 22:07
- Auto: insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Sworznie zacisku pływającego
Dokładnie, jak jest wciśnięty do końca, trzeba użyć sporej siły żeby go wyciągnąć.
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
- Silv3r
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wałbrzych
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sworznie zacisku pływającego
Mylicie się, a kłótnia nie ma sensu
Nawet w tej chwili patrzę na rysunek techniczny zacisków i średnica jest taka sama na całej długości.
Większa niż zalecana ilość smaru i/lub efekt "próżni" powoduje trudności z wyciągnięciem, a nie podciecia.
Wsadzcie prowadnice do drugiego otworu i się przekonajcie.
Nawet w tej chwili patrzę na rysunek techniczny zacisków i średnica jest taka sama na całej długości.
Większa niż zalecana ilość smaru i/lub efekt "próżni" powoduje trudności z wyciągnięciem, a nie podciecia.
Wsadzcie prowadnice do drugiego otworu i się przekonajcie.
-
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 8 cze 2015, o 22:07
- Auto: insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Sworznie zacisku pływającego
Co by nie było w środku, to i tak nie ma znaczenia. Ważne, że wiem gdzie który zamontować. Nie sądzę żeby w serwisie nie wiedzieli- chyba chcieli żebym skorzystał z ich usług.
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 paź 2015, o 07:20
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Sworznie zacisku pływającego
[quote="radkor"]Takie coś?
Gdzie mogę kupić taki zestaw wynajduje same prowadnice bez tej gumki .
W insigni z tyłu mam prowadnice bez gumki co powoduje ze zacisk lata i stuka .
Gdzie mogę kupić taki zestaw wynajduje same prowadnice bez tej gumki .
W insigni z tyłu mam prowadnice bez gumki co powoduje ze zacisk lata i stuka .
- Silv3r
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wałbrzych
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sworznie zacisku pływającego
Raczej nie do dostania pojedyncze części, jedynie zestaw.
Na przód mogę załatwić ale z tyłem problem.
Na przód mogę załatwić ale z tyłem problem.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Sworznie zacisku pływającego
a tu nic nie znajdziesz?lynx6 pisze:Gdzie mogę kupić taki zestaw
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... t-1-3-0510