--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana tarcz hamulcowych

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: Rooff_ » 28 mar 2020, o 18:41

Aż by się prosiło co by zrobić jakieś malowanie piasty (przynajmniej tej wtstającej części) i przede wszystkim zacisków hamulcowych oraz jarzma ;)

Rafał_79
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
Auto: 2.8T 4x4 OPC
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: Rafał_79 » 28 mar 2020, o 19:20

Jest szansa że latem jarzma i zacisk pomaluję bo i tak będę to rozbierał. Dzisiaj okazało się że blaszki w klockach były pod inny rozmiar tarczy i wszystko musiałem złożyć na starych. Po wyczyszczeniu było widać że nie są idealne ale na szczęście klocek ładnie w nich pracuje.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: Bartol » 28 mar 2020, o 19:47

Wystająca części piasty nie jest widoczna po założeniu felg, więc nie ma potrzeby jej malować. Ważne jest by przed założeniem tarczy wyczyścić piastę w miejscu przylegania i nic więcej.

Awatar użytkownika
quadzz
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: 14 mar 2020, o 18:24
Auto: Insignia A ST FL 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: quadzz » 28 mar 2020, o 20:31

Jw. Piasty nie maluj, wyczyść tylko z rdzy i będzie malinka. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: wassermann » 28 mar 2020, o 20:58

Tylne tarcze uległy skrzywieniu?!?

M

Rafał_79
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
Auto: 2.8T 4x4 OPC
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: Rafał_79 » 28 mar 2020, o 21:27

Niestety tak. Auto mam od października, zaraz po zakupie było słychać lekkie tarcie klocków z tyłu. Odstawiłem do mechanika na wymianę rozrządu i przy okazji wymiana klocków przód i czyszczenie zacisków tył. Niestety kiepsko wyszło z tym czyszczeniem zacisków, przez chwilę było ok. ale potem klocki przestały dobrze odbijać i tarły o tarczę. Nie byłem w stanie tego zrobić od razu bo byłem na nartach. Po powrocie już nie było sensu ruszać bo już lekko biło.

piter410
Klubowicz
Posty: 74
Rejestracja: 2 gru 2018, o 18:07
Auto: opel insignia 2014
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Pruszków

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: piter410 » 1 kwie 2020, o 08:50

dare50 pisze:
23 mar 2020, o 22:55
Obrazek
A co masz za model tarcz ???

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2346
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: dare50 » 1 kwie 2020, o 08:53

Zimmermann

piter410
Klubowicz
Posty: 74
Rejestracja: 2 gru 2018, o 18:07
Auto: opel insignia 2014
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Pruszków

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: piter410 » 1 kwie 2020, o 10:32

dare50 pisze:
1 kwie 2020, o 08:53
Zimmermann
Powiedz jeszcze jakie klocki dałeś do tych tarcz, i czy jesteś zadowolony z takiego zestawu

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2346
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: dare50 » 1 kwie 2020, o 10:37

Ate ceramic i nie narzekam na razie jest ok , chciałem EBC Yellow ale słaba dostępność była , ale do tych tarcz byłyby idealne

piter410
Klubowicz
Posty: 74
Rejestracja: 2 gru 2018, o 18:07
Auto: opel insignia 2014
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Pruszków

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: piter410 » 1 kwie 2020, o 11:10

dare50 dzięki

Łysy33
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 27 sie 2019, o 12:10
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: Łysy33 » 9 kwie 2020, o 10:53

witam, czy aktualnie forumowicze posiadają jakiś kod rabatowy na zakupy w sklepie brakeparts.pl?

bieder1
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: bieder1 » 9 kwie 2020, o 14:29

Szybkie pytanie o klocki przód.
Mam tarcze 321mm Zimmerman sport i właśnie skończyły mi się klocki HPS Hawk. Klocki naprawdę fajne ale gnojki sprzedają je obecnie 200zlotych drożej niż kupowałem w zeszłym roku w maju.

Pytanie co fajnego w budżecie zeszłorocznym czyli do 500 złotych mogę kupić????

Awatar użytkownika
quadzz
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: 14 mar 2020, o 18:24
Auto: Insignia A ST FL 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: quadzz » 9 kwie 2020, o 14:30

Dorzuć stówkę i weź ebc red stuff


Sent from my iPhone using Tapatalk

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2346
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: dare50 » 9 kwie 2020, o 14:42

dorzuć 2 stówy i weź Yellowstuff do tych tarcz będą lepsze

Awatar użytkownika
quadzz
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: 14 mar 2020, o 18:24
Auto: Insignia A ST FL 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: quadzz » 9 kwie 2020, o 14:43

O i najlepiej. I będziesz miał spokój na jakiś czas.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2346
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: dare50 » 9 kwie 2020, o 14:48

Swego czasu jak zakładałem te Zimmermany to też miały wpaść te Yellowstuff ,ale zbyt długi czas oczekiwania był , ale przy następnej wymianie je założę

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: Alex » 9 kwie 2020, o 15:01

Również potwierdzam. EBC Yellowstuff + Zimmerman Sport to bardzo dobre połączenie.

MartiniWKZ
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 9 sty 2020, o 20:02
Auto: Zafira C Tourer
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kozienice/Brzóza

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: MartiniWKZ » 4 maja 2020, o 19:12

Witam.
Niebawem czeka mnie kompleksowa wymiana układu hamulcowego.
A przeglądając na szybkiego TEN wątek...to wydaje mi się że będę miał mega orzech do zgryzienia 😁
Co użytkownik to inne zdanie.
Ale chyba dopatrzyłem się pewnej zależności.
Większość poleca tarcze Zimmermann'y.
Gorzej z klockami😎

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: Bartol » 5 maja 2020, o 20:24

Dużo użytkowników jeździ na Zimmermann, ale są inne, również polecane firmy. Klocki opisane są w tym temacie, nawet na tej stronie więc nie powinieneś mieć kłopotów z wyborem odpowiedniego zestawu.
Ewentualne, przyszłe problemy z tarczami będą wynikały głównie ze stylu jazdy.

Ja jeżdżę na TRW, cały komplet, tarcze i klocki na wszystkie piasty kosztował 950 zł. Mimo bardzo delikatnego traktowania po 30 000 km musiałem je przetoczyć. Być może je zwichrowało, a może od początku nie były idealne, ale nie zwróciłem na to uwagi- w między czasie wymieniłem tuleje, przekładałem koła, może za mocno dokręciłem, więc ciężko rzetelnie ocenić. Przetoczenie raptem 100 zł, a dla mnie dodatkowa atrakcja i powód do przewietrzenia Insigni.
Robiąc tylko trasy przez 30 000 km zużyłem 0,3 mm tarczy, do tego przetoczenie 0,2 mm. Niewiarygodnie mały ubytek, a przypominam, że tarcze są jednymi z tańszych na rynku, więc powtarzam, że wszystko zależy od sposobu użytkowania.

Z Zimmermann'ów i polecanych do nich klocków większość użytkowników jest zadowolona. Pytałem natomiast o nie gościa, który przetacza tarcze, nawet na zlecenie ASO, i powiedział, że najlepsze tarcze to EBC. Wg niego Zimmermanny nie trzymają wymiarów i również biją. Wspominał, że BMW są bardzo wrażliwe, nawet na minimalne odkształcenie tarczy i po zamontowaniu EBC rzadko kiedy jest problem, gdy często toczy właśnie Zimmermann'y.

Dodano po 7 minutach 8 sekundach:
Dodam jeszcze, że samochód kupiłem z tarczami Bosch zamontowanymi przez ASO i mimo zużycia granicznego hamowały idealnie. Kierownica ani drgnęła, zarówno w trakcie jazdy jak i podczas hamowania.

Dodano po 16 minutach 34 sekundach:
Kolejna sprawa, że jeśli ktoś boryka się z drganiami podczas hamowania, wymienia tarcze i oczekuje poprawy. Tymczasem jakość produkcji w dzisiejszych czasach(nie tylko tarcz) pozostawia wiele do życzenia. Często nowe tarcze, nie sprawdzone przez mechanika, nie trzymają wymiaru i od początku są problemem niedogodności związanych z jakością prowadzenia pojazdu. Zostają mylnie wykluczone jako powód drgań tylko dlatego, że są nowe, a to nie koniecznie jest prawdą.
Po drugie, tarcze proste w pudełku i na piaście po założeniu, mogą się zdeformować w trakcie użytkowania. Nie chodzi mi tu o eksperymenty typu polewanie gorącej tarczy zimną wodą, ale po prostu to tylko stal, poddawana ekstremalnych przeciążeniom i ma prawo się odkształcić.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”