Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
-
pawel_insignia
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Post
autor: pawel_insignia » 9 sie 2019, o 07:13
Maverick_86 pisze: ↑8 sie 2019, o 08:39
Montował ktoś może coś tańszego np. Driveshaft Parts lub GSP i może się wypowiedzieć co do żywności?
Ja montowałem na tył GSP, kupiłem w lipcu 2018, kupione na allegro:
https://allegro.pl/oferta/gsp-piasta-ko ... ZDE3NjE%3D
przejechane jakieś 17-18tys km. Póki co nic się nie dzieje. W najbliższym czasie czeka mnie prawdopodobnie wymiana z przodu i chyba tez będę się decydował na GSP. Jeżeli coś się zacznie dziać, to napiszę tu i zdecyduje się na droższe
-
Maverick_86
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: Maverick_86 » 9 sie 2019, o 08:59
W sklepie oplex-a natomiast polecają piasty polskiego producenta firmy MARGO. Na setki sprzedanych piast nie mieli praktycznie reklamacji. Chyba się skusze też na taką, bo patrzyłem na stronie MARGO to współpracują z czołowymi producentami łożysk.
-
Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Post
autor: Major601 » 11 sie 2019, o 11:17
Ja uważam że nie warto montować byle czego, zwłaszcza że jest trochę z tym roboty - dlatego obstawiam SKF lub FAG wyłącznie. Geometria obowiązkowa bez znaczenia czy wymieniamy przód czy tył
-
pawel_insignia
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Post
autor: pawel_insignia » 12 sie 2019, o 06:57
No nie wiem, dlaczego sądzisz że wszystko co inne niż SKF lub FAG to byle co. Tak jak powiedziałem, póki co założyłem GSP na tył i jest ok. Jeżeli coś się zacznie dziać, to poinformuję
-
Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Post
autor: Major601 » 12 sie 2019, o 14:43
Nie uważam że byle co, ale wspomniane marki to pewność wykonania dobrego przebiegu (sprawdzone przy mojej karierze 22lata za kierownicą). Ja robię rocznie 40-50tys km i nie mam czasu i chęci grzebać ciagle przy tym samym, dlatego stawiam na sprawdzone marki.
Ponadto najlepszym egzaminem są warunki zimowe dla łożysk
-
Maverick_86
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: Maverick_86 » 18 sie 2019, o 12:54
Reasumując ja tak jak pisałem zdecydowałem się założyć piastę polskiego producenta firmy MARGO. Siedzi w niej najprawdopodobniej łożysko MGK. Zobaczymy jak się będzie sprawować i ile wytrzyma. Piasta kupiona w sklepie Oplex.
-
Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Post
autor: Major601 » 18 sie 2019, o 13:54
Każdy zakłada co sam uzna za słuszne... Kwestia zasobności portfela oraz tego czy chcesz mieć gwarantowany spokój i zaoszczędzony czas. Ja mam niewiele czasu w życiu, a samochód potrzebny jest mi każdego dnia na pokonywanie przebiegów rocznych około 50tys km
-
Maverick_86
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: Maverick_86 » 18 sie 2019, o 14:07
Ja robię niewiele ponad połowę tego, bo około 30 tysięcy rocznie. Ale też używam auta do codziennego dojazdu do pracy łącznie po 100 km dziennie, więc też staram się aby mnie nic nie zaskoczyło. No zobaczymy jak ta piasta się spisze, i nie o zasobność portfela chodziło w tym przypadku, a o chęć sprawdzenia jak się spisze konkretnie ten produkt polskiego producenta.
-
Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Post
autor: Major601 » 18 sie 2019, o 17:59
Ważne że to nie Chińczyk z plastikowymi kulkami łożyska
Eksploatacja zimowa pokaże. Jestem ciekaw.
-
Maverick_86
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: Maverick_86 » 18 sie 2019, o 18:23
Będę informował. Dodam, że poprzednią piastę trochę dobiły hamulce bo zacisk w tym kole nie odbijał do końca, hamulce się przegrzewaly. Więc wymiana piasty poszła razem z regeneracja zacisku w tym kole.
-
pawel_insignia
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Post
autor: pawel_insignia » 6 wrz 2019, o 11:05
Major601 jestem zmuszony wycofać pochwały na temat łożyska GSP. Ostatnio właśnie zaczęło coś hałasować, myślałem że to łożysko prawy przód, okazało się jednak że to lewy tył, czyli te które było wymieniane rok temu. Przejechałem raptem 18tys (chyba mniej więcej tyle w rok). Tak więc nie polecam. Tym razem zamontowane to co polecają tutaj najczęściej - SKF.
-
Maverick_86
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: Maverick_86 » 6 wrz 2019, o 16:55
Dobrze, że jednak nie wziąłem GSP, a już miałem zamawiać po tym jak zachwalałeś.
No zobaczymy jak moje Margo się spisze, będę informował.
-
Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Post
autor: Major601 » 10 wrz 2019, o 06:09
A tak się gorączkowali...
trzeba słuchać starego
Mam prawko 22 lata i nagrzebałem się przy samochodach.
Najgorsze jest ciągłe naprawianie tej samej usterki...
-
marcin.1987
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Post
autor: marcin.1987 » 23 paź 2019, o 11:27
Ja miałem Margo w poprzedniej Astrze i padło po jakichś 25k km. Najpierw delikatnie, ale po dwóch- trzech dniach dojazdów do pracy w samochodzie buczało jak w bombowcu. Z tych najtańszych piast zadowolony byłem z firmy starline.
-
Maverick_86
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: Maverick_86 » 23 paź 2019, o 11:46
No będzie widać, na ten moment dopiero 5 tysięcy zrobione na MARGO więc ciężko wydać opinie. Do tej pory jak na tą chwilę ok.
-
Maverick_86
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: Maverick_86 » 8 mar 2020, o 15:45
Major601 pisze: ↑10 wrz 2019, o 06:09
trzeba słuchać starego
Święte słowa.
Po zrobionych ok. 15 tys. na piaście MARGO ostatnio podczas przeglądu diagnosta stwierdził luz na łożysku właśnie tej piasty.
Na razie nie słyszę żeby wyło/dudniło, ale i tak przymierzam się do wymiany, tym razem wrzucam SKF.
Także nie polecam MARGO.
Kolego Major, wirtualne piwko leci dla Ciebie.
-
pawel_insignia
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Post
autor: pawel_insignia » 8 mar 2020, o 18:04
Czyli GSP i MARGO do śmieci
-
Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Post
autor: Major601 » 8 mar 2020, o 18:07
Dziękuje
Dla mnie tylko SKF lub FAG ale fag ma łożysko SKF
-
Maverick_86
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: Maverick_86 » 8 mar 2020, o 19:45
Jeśli chodzi o piasty z łożyskiem to chyba tak.
Jeśli chodzi o inne części to na półosie GSP jeszcze nikt nie narzeka na forum.
-
Scurwy
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 cze 2018, o 20:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Żywiec
Post
autor: Scurwy » 16 sie 2021, o 14:44
Witam, czy normalnym jest, że piasta wchodzi bardzo luźno w aluminiową zwrotnicę, po włożeniu ma wręcz z 0.01 luzu? Demontaż był na prasie, puściło przy około 7t nacisku.