--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Łożyska kół
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Łożyska kół
No z tym masz racje, ze to w sumie tylko rstetyka. U mnie był to w sumie warunek konieczny. 1. J64 potrzebuje duzo wiecej miejsca 2. Ktos moze głupio pytać, skoro zamontowałem hamulce za pare tyś. to nie stac mnie było na dwie blaszki?
No głupie rozwiązanie z tymi piastami :/ same osłony w ASO ~50zl
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No głupie rozwiązanie z tymi piastami :/ same osłony w ASO ~50zl
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Łożyska kół
No nie potrzeba się kłaść pod samochód, widać przez felgę, czy osłona jest cała, czy w połowie.wojtas69 pisze:to będzie trzeba się położyć pod samochód
Każdy robi jak uważa, dla mnie wymiana układu hamulcowego na większy z pozostawieniem mniejszych osłon i ich cięcie to delikatnie mówiąc porażka. Auto ładne, doinwestowane i taka kastracja osłon. Spać bym nie mógł po nocach.
U mnie także było ciężko, ale dobierając odpowiednie narzędzie (kawałek odciętej rury o dobranej średnicy do piasty) udało się wybić bez strat.
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Łożyska kół
Chyba nie zrozumiałeś sposobu montażu, nie mówię o przecięciu osłon w pół tylko powiększeniu otworów i zamocowaniu do starych.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Łożyska kół
No Ci powiem, że podziwiam, mniej roboty jest z wymianą.
Wycięcie otworów w nowych osłonach, odcięcie na aucie krawędzi zewnętrznej starych osłon, pospawanie wyciętych kołnierzy do starych osłon i malowanie na aucie - tak to wygląda?
I to ma być łatwiej niż wymiana osłon?
Cóż, jak napisałem, każdy robi jak uważa.
Wycięcie otworów w nowych osłonach, odcięcie na aucie krawędzi zewnętrznej starych osłon, pospawanie wyciętych kołnierzy do starych osłon i malowanie na aucie - tak to wygląda?
I to ma być łatwiej niż wymiana osłon?
Cóż, jak napisałem, każdy robi jak uważa.
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Łożyska kół
Nadal nie rozumiesz więc napiszę jaśniej, wycinasz otwór w nowej osłonie wielkości piasty, malujesz sam brzeg cięcia starą osłonę przycinasz tak żeby miała o 2 cm większą średnicę, malujesz brzeg cięcia robisz z 6 otworów i nitujesz
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Łożyska kół
ja podobnie jak kolega KaMYk jakoś muszę mieć poczucie estetyki nawet jeśli chodzi o głupią osłonkę. Drażniłoby mnie to, że mam takie auto (a nie jakigoś starego "rzęcha") i mam osłonki z nitami jak w Ikarusach i tak długo by mnie to drażniło, dopóki z nerwów nie wymieniłbym i tak... Niestety taki już jestem
Każdy robi jak chce, to prawda. Ja chcę mieć nowe osłony bez cięcia starych i kombinacji.
Łożyska piast wymienię na nowe bo i tak już je nabyłem i posłużą "od nowa" swoją żywotnością
Chodziło mi o sam fakt wyciągnięcia piasty ze zwrotnicy.
Widziałem takie narzędzie do wyciskania bez demontażu zawieszenia i wolałbym nie wyciągać wszystkiego ale jeśli zajdzie konieczność to wyciągnę
Każdy robi jak chce, to prawda. Ja chcę mieć nowe osłony bez cięcia starych i kombinacji.
Łożyska piast wymienię na nowe bo i tak już je nabyłem i posłużą "od nowa" swoją żywotnością
Chodziło mi o sam fakt wyciągnięcia piasty ze zwrotnicy.
Widziałem takie narzędzie do wyciskania bez demontażu zawieszenia i wolałbym nie wyciągać wszystkiego ale jeśli zajdzie konieczność to wyciągnę
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Łożyska kół
Ten przyrząd o którym piszesz,fajna sprawa ale 1500 pln na jeden raz słabo.Wyjęcie piast ze zwrotnic bez ich zniszczenia to raczej loteria.Mnie się nie udało pomimo całodniowych wysiłków i to w jednym kole.Raczej przygotuj się na spory hardkor.
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Łożyska kół
A można zrobić to w 30 min bez uszkodzeń a efekt ten sam Żebyście mnie czasem źle nie zrozumieli, podaje tylko alternatywę a nie jedyne i słuszne rozwiązanie. Jeśli ktoś ma przejechane np: około 50 tyś. km i to jeszcze po autostradach to szkoda łożysk, ale jeśli ponad 200 tyś. km po polskich drogach to wymieniać wraz z piastami.
Odbiegając od tematu mam pytanie do posiadaczy zacisków Brembo, pamiętacie może ich numery bo w katalogu są dwa rodzaje i nie wiem który zamówić.
Odbiegając od tematu mam pytanie do posiadaczy zacisków Brembo, pamiętacie może ich numery bo w katalogu są dwa rodzaje i nie wiem który zamówić.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Łożyska kół
ja mam ponad 40kkm przejechane i liczę że łatwo wyjdą, tak czy owak chcę założyć nowe łożyska z piastą bo już je nabyłem.
Jednak nadal nie wiem jak najłatwiej usunąć bez szkód dla innych elementów zawieszenia
Jednak nadal nie wiem jak najłatwiej usunąć bez szkód dla innych elementów zawieszenia
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Łożyska kół
https://youtu.be/PEyFJn_-i1s
Tak można to zrobić. Tylko wymiary odpowiednio dobrać. Przyrząd na pewno tańszy niż 1500zł.
Tak można to zrobić. Tylko wymiary odpowiednio dobrać. Przyrząd na pewno tańszy niż 1500zł.
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Łożyska kół
Dobry pomysł, wycięcie z materiałem tego krążka water jetem to może z 70 zł albo wykorzystać starą tarczę hamulcową, kawałek rury to już grosze.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2017, o 15:36 przez wojtas69, łącznie zmieniany 1 raz.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Łożyska kół
Widziałem ten filmik już i chcę wymyśleć coś w tym stylu...
Zastanawia mnie czy można dokonać takiego zabiegu na samochodzie z zawieszeniem bez rozbierania - tzn odkręcić półoś i nic więcej.
Oczywiście wcześniej wyciągnąć czujnik ABS
Zastanawia mnie czy można dokonać takiego zabiegu na samochodzie z zawieszeniem bez rozbierania - tzn odkręcić półoś i nic więcej.
Oczywiście wcześniej wyciągnąć czujnik ABS
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Łożyska kół
Półoś może zasłaniać śruby mocujące piastę ale wystarczy wypiąć sworzeń wahacza lub odkręcić amortyzator żeby trochę odsunąć zwrotnicę od półosi i pójdzie. Czasami też pomaga wypięcie drążka kierowniczego i maksymalne skręcenie zwrotnicy, w tej pozycji potrafi się wysunąć półoś z piasty.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Łożyska kół
Raczej półoś do wyjęcia ze zwrotnicy. Podejrzewam, że kluczem do śrub nie dojdziesz, a jak dojdziesz to spore ryzyko uszkodzenia manszety przegubu. Lepiej jedną nakrętkę więcej ściągnąć niż ryzykować, bo w razie uszkodzenia i tak trzeba rozkręcić, żeby wymienić
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 4 lis 2015, o 20:25
- Auto: Insignia Sport
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Dolny Śląsk
Re: Łożyska kół
Piasty nie w każdej iśce wyjdą łatwo , ja robiłem dwie . Pierwszej poszło jak po maśle , w drugiej musiałem podgrzać żeby wybić.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Łożyska kół
Witam czytałem trochę o łożyskach i objawach zużytych łożysk i mam zagwostkę otóż przed zmianą kół na zimowe nie słyszałem żeby łożyska przód buczały może dlatego że letnie były głośne chociaż jak sobie przypominam to jakieś buczenie było ale to ignorowałem teraz słychać wyraźnie a szczególnie jak zwalniam ale bez hamowania i tak przy 20 km/h buczy bardzo głośno , prawie że wyje , opony przy tej prędkości na pewno nie powinno być słychać no chyba że się mylę , może ktoś spotkał się z takimi objawami
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Łożyska kół
Niekoniecznie bez obciążenia może być dobrze (znam takie przypadki) , tak samo mogę podnieść koło i zakręcić i posłuchać .
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Łożyska kół
Chyba żartujesz? Rozpędzarka daje ok 200km/h , chcesz to zrobić ręcznie? Nawet lekkie uszkodzenie bieżni łożyska będzie tak hałasować że nie będziesz miał wątpliwosci że to ta usterka.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Łożyska kół
Witam , no i byłem na rozpędzarce i nic jest cicho prawa i lewa , tylko właśnie może to nie być miarodajne bo koło nie jest obciążone , pojeżdżę jeszcze trochę i poobserwuje , ale ewidentnie jak skręcam w lewo to słychać mocno , w prawo cicho , wziąłem na rondzie tak ostrzej skręciłem i hałas się wzmógł także ewidentnie wychodzi lewe łożysko