--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Łożyska kół

ODPOWIEDZ
gathor
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
Auto: ST COSMO 2.0 D 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Łożyska kół

Post autor: gathor » 25 lip 2015, o 14:47

Jak sprawdzić czy łożyska w kole hałasują ? Bo coś ostatnio nasilił się hałas podczas jazdy
Może ktoś podać jaki jest numer łożysk do kół i czy można wymienić samo łożysko czy trzeba wymieniać łącznie z piastą.
Jest gdzieś jakaś instrukcja w sieci jak dokonać wymiany łożysk.
pozdrawiam

traha

Re: Łożyska kół

Post autor: traha » 25 lip 2015, o 16:42

tył piasta razem z łozyskami

juras1976
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 5 maja 2014, o 19:30
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Łożyska kół

Post autor: juras1976 » 25 lip 2015, o 21:53

jetem właśnie po wymianie lewego tyłu ale czeka mnie jeszcze wymiana drugiego :( jedno co mogę powiedzieć ciężko wybić stare

gathor
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
Auto: ST COSMO 2.0 D 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Łożyska kół

Post autor: gathor » 26 lip 2015, o 10:37

juras1976 pisze:/edit
Możesz opisać jakie były objawy zużytych łożysk - jak sprawdziłeś, że już pora na wymianę ? Jakie łożyska kupiłeś ?
Tzn, ciężko zdjąć piastę ? Opisz sposób demontażu.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2015, o 11:32 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

juras1976
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 5 maja 2014, o 19:30
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Łożyska kół

Post autor: juras1976 » 26 lip 2015, o 14:16

Ja nie musiałem za bardzo sprawdzać u mnie było je słychać podczas jazdy ,fajna metoda na sprawdzenie to jazda na pustej drodze 60-70km/h i gwałtowna zmiana pasa skręcając ostro w lewo powinno być słychać prawe łożysko i odwrotnie z drugim :)co do wymiany ja po doświadczeniach kolegi wykręcałem całość na samochodzie nie dało by rady tego wybić :( jest chyba 7 śrub i jedna wtyczka do rozpięcia a łożysko kupowałem w sklepie Oplex-Łodź cena 179zł :)

Kicaj II
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 28 mar 2016, o 18:37
Auto: Vectra
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto:

Re: Łożyska kół

Post autor: Kicaj II » 2 cze 2016, o 23:18

Witam.jakim sposobem wybijałeś starą piastę?Wyjąłem dziś całą zwrotnicę próbowałem ruszyć piastę i ani drgnie.Jutro zacznę się bawić od nowa, ale jest problem z zamontowaniem zwrotnicy w czymkolwiek żeby wybić piastę.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Łożyska kół

Post autor: KaMYk » 3 cze 2016, o 06:02

Jak ostatnio musiałem wybić piastę, to zwrotnicę podparłem trzema drewnianymi klockami o różnej długości, tak, aby piasta była poziomo, dopasowałem pod względem średnicy kawałek rury tak, aby ta rura (dosłownie 5 cm długości) opierała się o metalową część piasty, jeden młotek położyłem na tej rurze od góry, aby leżał na całej średnicy rury, a drugim przywaliłem w ten pierwszy. Młotki 5 kg. Po 3 uderzeniu zaczęła piasta wychodzić.

Uważaj na taki czarny pasek plastykowy na piaście, pod nim są czujniki abs. U Ciebie to i tak do wyrzucenia, ale ja wyjmowałem tylko aby zmienić osłonę tarczy hamulcowej i piasty montowałem ponownie. Udało się nic nie zepsuć.

Adam10

Re: Łożyska kół

Post autor: Adam10 » 3 cze 2016, o 17:41

jak masz całą zwrotnicę na wierzchu to można ją podgrzać ;) Tylko trzeba to robić z głową bo to je amelinium Panie ;) Jak podgrzejesz to nie wal w to młotem tylko najpierw spróbuj delikatnie obrócić ;)

a jak wkładacie nową piastę to musi być wszystko dobrze oczyszczone i delikatnie natłuszczone smarem molibdenowym żeby nie mieć takich rewelacji w przyszłości ;)

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Łożyska kół

Post autor: KaMYk » 3 cze 2016, o 19:05

Jak wyczyściłem piastę i zwrotnicę to nawet z lekkim luzem weszła piasta w zwrotnicę :)
Oczywiście posmarowałem, ale miedzianym a nie molibdenowym.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3063
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Łożyska kół

Post autor: Zbyszek01 » 4 cze 2016, o 06:36

Miedź i aluminium nie wchodzą ze sobą w reakcję?
Insignia MY2012

MichalMisiek

Re: Łożyska kół

Post autor: MichalMisiek » 12 lip 2016, o 09:39

Wrzucał ktoś do siebie piastę firmy DRIVESHAFTPARTS? Muszę na biegu wymienić bo jutro mam dalsza wycieczkę, a tylko taką mają u mnie w okolicy na stanie, są też jakieś NTY i typowe chińczyki, ale SKF i FAG'a brak ;/

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Łożyska kół

Post autor: hubertus » 20 lip 2016, o 06:32

Nic nie podgrzewamy. Wyjmujemy zwrotnicę i zawozimy do najbliższego zakładu mechaniki samochodowej czy ślusarza. Na prasie takie rzeczy się wyciska. Mi wczoraj kolega wyprasował. Nic nie chciał. Ale dałem 20. Bo zawsze jak zajdę rzuca robotę i mi pomaga co bym nie miał. Przed montażem zwrotnicę w środku oczyściłem szczotką drucianą na wiertarce. Popryskałem wd 40. Włożyłem na jakąś 1/4 ręką a dalej powolutku wciągnąłem śrubami. Dość lekko szło. Nie walimy po łożysku młotkiem. Ze względu na fakt, że łożysko jest z piastą. Nie ma możliwości jego wbicia. Tak by uderzać w zewnętrzną część łożyska.
Montaż i demontaż zwrotnicy zajęły po około 1,5 godziny.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Łożyska kół

Post autor: Major601 » 21 maja 2017, o 09:30

Panowie mam pytanie!
Noszę się z zamiarem wymiany przednich hamulców z 16" na 17".
Nabyłem nowe (większe) osłony tarcz hamulcowych, jednak aby je założyć trzeba zdemontować niestety piastę.
Piasty mam jeszcze dobre - nic nie huczy a przebieg 40kkm.
Moje pytanie jest takie czy po wyciągnięciu istniejących piast ze zwrotnicy można je z powrotem zabudować czy należy założyć nowe?

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Łożyska kół

Post autor: wojtas69 » 25 maja 2017, o 16:42

Jeśli przy demontażu ich nie zwichrujesz po przez krzywe wybijanie oraz piasty wybijesz podpierając je tylko o zewnętrzną część (która bezpośrednio styka się z zwrotnicą) to możesz je zamontować z powrotem. Pamiętaj również żeby młotem nie wybijać z piasty półosi bo ją też w ten sposób uszkodzisz, jak nie pójdzie po dobroci to musisz użyć ściągacza.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Łożyska kół

Post autor: Major601 » 25 maja 2017, o 19:20

zdecydowałem kupić i wymienić też łożyska piast - zrobić cały komplet żeby po demontażu nie było niespodzianek.
Jak najłatwiej pozbyć się półosi ze zwrotnicy w insignii?
I czy potrzeba wyciągać półosie żeby wywalić piastę?

Głodny

Re: Łożyska kół

Post autor: Głodny » 25 maja 2017, o 19:57

Nie ma potrzeby demontażu półosi, odkręcasz nakrętkę mocującą półoś do piasty i wszystkie inne elementy od zwrotnicy i całą zwrotnice bierzesz na stół, półoś powinna się swobodnie wysunąć z piasty.

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Łożyska kół

Post autor: wojtas69 » 25 maja 2017, o 20:32

A opłaca się tyle zabaw dla osłon? Może by stare osłony przyciąć, albo nawet tylko ranty obciąć, w nowych wyciąć nowe otwory, żeby przez piastę przeszły i przynitować do starych. Dużo mniej roboty i nerwów :lol:

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4196
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Łożyska kół

Post autor: IBZI » 25 maja 2017, o 21:15

Będę się tym bawił prawdopodobnie na początku lipca. Zrobię dokładnie tak jak piszesz. Jeśli się uda i będzie to jakoś wyglądać, to fotorelację zamieszczę na Forum.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Łożyska kół

Post autor: kuba89 » 26 maja 2017, o 01:17

Cięcie osłon jest conajmniej kiepskie. Piasty niestety nie wychodzą tak jak byśmy chcieli :( ja przy zmieńie systemu musiałem kupic dwie nowie piasty bo w jednej uszkodził sie pasek magnetyczny a w drugiej pasek magnetyczny "wszedł" w łożysko i czujnik nie czytał :/
Prawie 800 cała zabawa.
Jak juz chcecie zmieniać hamulce to na jak największe dacie rade ;) warto Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Łożyska kół

Post autor: wojtas69 » 26 maja 2017, o 04:30

Możesz wyjaśnić dla czego kiepskie? Ze względu na doznania estetyczne? Ale żeby je mieć to będzie trzeba się położyć pod samochód, żeby osłony zobaczyć od strony wewnętrznej ponieważ tylko od tej strony będzie widać, że było coś robione ]:-> Bez sensu wydane 800 zł, które lepiej wydać na tarcze i klocki.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”