--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Łożyska kół
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
- Auto: ST COSMO 2.0 D 160
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Łożyska kół
Jak sprawdzić czy łożyska w kole hałasują ? Bo coś ostatnio nasilił się hałas podczas jazdy
Może ktoś podać jaki jest numer łożysk do kół i czy można wymienić samo łożysko czy trzeba wymieniać łącznie z piastą.
Jest gdzieś jakaś instrukcja w sieci jak dokonać wymiany łożysk.
pozdrawiam
Może ktoś podać jaki jest numer łożysk do kół i czy można wymienić samo łożysko czy trzeba wymieniać łącznie z piastą.
Jest gdzieś jakaś instrukcja w sieci jak dokonać wymiany łożysk.
pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 5 maja 2014, o 19:30
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Łożyska kół
jetem właśnie po wymianie lewego tyłu ale czeka mnie jeszcze wymiana drugiego jedno co mogę powiedzieć ciężko wybić stare
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
- Auto: ST COSMO 2.0 D 160
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Łożyska kół
Możesz opisać jakie były objawy zużytych łożysk - jak sprawdziłeś, że już pora na wymianę ? Jakie łożyska kupiłeś ?juras1976 pisze:/edit
Tzn, ciężko zdjąć piastę ? Opisz sposób demontażu.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2015, o 11:32 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 5 maja 2014, o 19:30
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Łożyska kół
Ja nie musiałem za bardzo sprawdzać u mnie było je słychać podczas jazdy ,fajna metoda na sprawdzenie to jazda na pustej drodze 60-70km/h i gwałtowna zmiana pasa skręcając ostro w lewo powinno być słychać prawe łożysko i odwrotnie z drugim :)co do wymiany ja po doświadczeniach kolegi wykręcałem całość na samochodzie nie dało by rady tego wybić jest chyba 7 śrub i jedna wtyczka do rozpięcia a łożysko kupowałem w sklepie Oplex-Łodź cena 179zł
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 18:37
- Auto: Vectra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
Re: Łożyska kół
Witam.jakim sposobem wybijałeś starą piastę?Wyjąłem dziś całą zwrotnicę próbowałem ruszyć piastę i ani drgnie.Jutro zacznę się bawić od nowa, ale jest problem z zamontowaniem zwrotnicy w czymkolwiek żeby wybić piastę.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Łożyska kół
Jak ostatnio musiałem wybić piastę, to zwrotnicę podparłem trzema drewnianymi klockami o różnej długości, tak, aby piasta była poziomo, dopasowałem pod względem średnicy kawałek rury tak, aby ta rura (dosłownie 5 cm długości) opierała się o metalową część piasty, jeden młotek położyłem na tej rurze od góry, aby leżał na całej średnicy rury, a drugim przywaliłem w ten pierwszy. Młotki 5 kg. Po 3 uderzeniu zaczęła piasta wychodzić.
Uważaj na taki czarny pasek plastykowy na piaście, pod nim są czujniki abs. U Ciebie to i tak do wyrzucenia, ale ja wyjmowałem tylko aby zmienić osłonę tarczy hamulcowej i piasty montowałem ponownie. Udało się nic nie zepsuć.
Uważaj na taki czarny pasek plastykowy na piaście, pod nim są czujniki abs. U Ciebie to i tak do wyrzucenia, ale ja wyjmowałem tylko aby zmienić osłonę tarczy hamulcowej i piasty montowałem ponownie. Udało się nic nie zepsuć.
Re: Łożyska kół
jak masz całą zwrotnicę na wierzchu to można ją podgrzać Tylko trzeba to robić z głową bo to je amelinium Panie Jak podgrzejesz to nie wal w to młotem tylko najpierw spróbuj delikatnie obrócić
a jak wkładacie nową piastę to musi być wszystko dobrze oczyszczone i delikatnie natłuszczone smarem molibdenowym żeby nie mieć takich rewelacji w przyszłości
a jak wkładacie nową piastę to musi być wszystko dobrze oczyszczone i delikatnie natłuszczone smarem molibdenowym żeby nie mieć takich rewelacji w przyszłości
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Łożyska kół
Jak wyczyściłem piastę i zwrotnicę to nawet z lekkim luzem weszła piasta w zwrotnicę
Oczywiście posmarowałem, ale miedzianym a nie molibdenowym.
Oczywiście posmarowałem, ale miedzianym a nie molibdenowym.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3063
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Łożyska kół
Wrzucał ktoś do siebie piastę firmy DRIVESHAFTPARTS? Muszę na biegu wymienić bo jutro mam dalsza wycieczkę, a tylko taką mają u mnie w okolicy na stanie, są też jakieś NTY i typowe chińczyki, ale SKF i FAG'a brak ;/
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Łożyska kół
Nic nie podgrzewamy. Wyjmujemy zwrotnicę i zawozimy do najbliższego zakładu mechaniki samochodowej czy ślusarza. Na prasie takie rzeczy się wyciska. Mi wczoraj kolega wyprasował. Nic nie chciał. Ale dałem 20. Bo zawsze jak zajdę rzuca robotę i mi pomaga co bym nie miał. Przed montażem zwrotnicę w środku oczyściłem szczotką drucianą na wiertarce. Popryskałem wd 40. Włożyłem na jakąś 1/4 ręką a dalej powolutku wciągnąłem śrubami. Dość lekko szło. Nie walimy po łożysku młotkiem. Ze względu na fakt, że łożysko jest z piastą. Nie ma możliwości jego wbicia. Tak by uderzać w zewnętrzną część łożyska.
Montaż i demontaż zwrotnicy zajęły po około 1,5 godziny.
Montaż i demontaż zwrotnicy zajęły po około 1,5 godziny.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Łożyska kół
Panowie mam pytanie!
Noszę się z zamiarem wymiany przednich hamulców z 16" na 17".
Nabyłem nowe (większe) osłony tarcz hamulcowych, jednak aby je założyć trzeba zdemontować niestety piastę.
Piasty mam jeszcze dobre - nic nie huczy a przebieg 40kkm.
Moje pytanie jest takie czy po wyciągnięciu istniejących piast ze zwrotnicy można je z powrotem zabudować czy należy założyć nowe?
Noszę się z zamiarem wymiany przednich hamulców z 16" na 17".
Nabyłem nowe (większe) osłony tarcz hamulcowych, jednak aby je założyć trzeba zdemontować niestety piastę.
Piasty mam jeszcze dobre - nic nie huczy a przebieg 40kkm.
Moje pytanie jest takie czy po wyciągnięciu istniejących piast ze zwrotnicy można je z powrotem zabudować czy należy założyć nowe?
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Łożyska kół
Jeśli przy demontażu ich nie zwichrujesz po przez krzywe wybijanie oraz piasty wybijesz podpierając je tylko o zewnętrzną część (która bezpośrednio styka się z zwrotnicą) to możesz je zamontować z powrotem. Pamiętaj również żeby młotem nie wybijać z piasty półosi bo ją też w ten sposób uszkodzisz, jak nie pójdzie po dobroci to musisz użyć ściągacza.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Łożyska kół
zdecydowałem kupić i wymienić też łożyska piast - zrobić cały komplet żeby po demontażu nie było niespodzianek.
Jak najłatwiej pozbyć się półosi ze zwrotnicy w insignii?
I czy potrzeba wyciągać półosie żeby wywalić piastę?
Jak najłatwiej pozbyć się półosi ze zwrotnicy w insignii?
I czy potrzeba wyciągać półosie żeby wywalić piastę?
Re: Łożyska kół
Nie ma potrzeby demontażu półosi, odkręcasz nakrętkę mocującą półoś do piasty i wszystkie inne elementy od zwrotnicy i całą zwrotnice bierzesz na stół, półoś powinna się swobodnie wysunąć z piasty.
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Łożyska kół
A opłaca się tyle zabaw dla osłon? Może by stare osłony przyciąć, albo nawet tylko ranty obciąć, w nowych wyciąć nowe otwory, żeby przez piastę przeszły i przynitować do starych. Dużo mniej roboty i nerwów
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4196
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Łożyska kół
Będę się tym bawił prawdopodobnie na początku lipca. Zrobię dokładnie tak jak piszesz. Jeśli się uda i będzie to jakoś wyglądać, to fotorelację zamieszczę na Forum.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Łożyska kół
Cięcie osłon jest conajmniej kiepskie. Piasty niestety nie wychodzą tak jak byśmy chcieli ja przy zmieńie systemu musiałem kupic dwie nowie piasty bo w jednej uszkodził sie pasek magnetyczny a w drugiej pasek magnetyczny "wszedł" w łożysko i czujnik nie czytał :/
Prawie 800 cała zabawa.
Jak juz chcecie zmieniać hamulce to na jak największe dacie rade warto
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Prawie 800 cała zabawa.
Jak juz chcecie zmieniać hamulce to na jak największe dacie rade warto
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Łożyska kół
Możesz wyjaśnić dla czego kiepskie? Ze względu na doznania estetyczne? Ale żeby je mieć to będzie trzeba się położyć pod samochód, żeby osłony zobaczyć od strony wewnętrznej ponieważ tylko od tej strony będzie widać, że było coś robione Bez sensu wydane 800 zł, które lepiej wydać na tarcze i klocki.