--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana półosi
Wymiana półosi
Przeszukałem forum nie znalazłem odpowiedzi , więc pytam , choć wiele się pisze na temat drgań i możliwe że wina pada na półoś , więc będę musiał je wymienić tym bardziej że wymiana tulei nie pomogła wcale . Pytanie moje jest takie bo ASO odpada ze względu na cenę 3900 zł szt. bez robocizny , więc muszę kupić zamiennik tylko jakiej firmy , czy ktoś z użytkowników przerabiał temat i zakładał zamienniki znalazłem takie LÖBRO , EKG , SPIDAN . Może ktoś się orientuje jakiej firmy są oryginały . Będzie to moja pierwsza naprawa poza ASO więc może ktoś zna namiar na dobrego mechanika który zna się na rzeczy z opolskiego , bądź ościennych województw . A czy da się jakoś sprawdzić z której strony półoś jest niesprawna?.
Re: Wymiana półosi
chodzi Ci pewnie o przeguby półosi tylko trzeba zdiagnozować czy luzy są na przegubach wewnętrznych czy zewnętrznych
Re: Wymiana półosi
A można sam przegub wymienić , nie wiem nie znam się w ASO mówili że trzeba półoś całą , chyba że mnie chcą rąbnąć , na pewno.
Re: Wymiana półosi
zewnętrzny na pewno tak, wewnętrzny ten od skrzyni biegów to nie wiem.
Zewnętrzny jest prawdopodobnie razem z łożyskiem poszukaj jako części zamienne.
Nie wiem dlaczego chcesz wymieniać półosie one nie mają nic wspólnego z drganiami kierownicy przenoszą napęd na koła i raczej przy ruszaniu czy hamowaniu lub przy skręconych kołach słychać stukanie.
Możesz to łatwo sprawdzić skręć koła i połyku przyspieszaj i hamuj jeżeli w lewo lub w prawo słychać terkot to przeguby, raczej zewnętrzne wewnętrzne to żatkość
Zewnętrzny jest prawdopodobnie razem z łożyskiem poszukaj jako części zamienne.
Nie wiem dlaczego chcesz wymieniać półosie one nie mają nic wspólnego z drganiami kierownicy przenoszą napęd na koła i raczej przy ruszaniu czy hamowaniu lub przy skręconych kołach słychać stukanie.
Możesz to łatwo sprawdzić skręć koła i połyku przyspieszaj i hamuj jeżeli w lewo lub w prawo słychać terkot to przeguby, raczej zewnętrzne wewnętrzne to żatkość
Re: Wymiana półosi
Terkotu nie ma , przy skręcaniu też cisza nie tylko drga kierownica , właściwie to ona najmniej .W drgania wchodzi przód auta , po stronie pasażera bardziej , drgania czuć od podłogi przy prędkości 80 km-120km przy dawaniu gazu .
- k.olix
- Klubowicz
- Posty: 877
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:49
- Auto: Insignia 2.0 160PS
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Wymiana półosi
Gdzieś czytałem miał ktoś takie objawy i faktycznie była to półoś, ale zdiagnozuj na 100% bo droga impreza.
Krzysztof
- Mikołaj
- Użytkownik
- Posty: 603
- Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
- Auto: Insignia 1,6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Amsterdam/Sosnowiec
Wymiana półosi
One maja dużo do drgań na kierownicy a zwłaszcza drgania przodu samochodu. Ja to przerabiałem w innym aucieA.M. pisze:Nie wiem dlaczego chcesz wymieniać półosie one nie mają nic wspólnego z drganiami kierownicy przenoszą napęd na koła i raczej przy ruszaniu czy hamowaniu lub przy skręconych kołach słychać stukanie.
PS. Jednak dobra diagnoza to podstawa, w tym przypadku cena zaporowa. Cały czas czekam na wiadomość od znajomego.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Wymiana półosi
Witam
Mam podobny problem i ciężko mi jest dojść do jakiegoś konsensusu, przy skręcaniu nie słychać żadnego terkotu , stuku itp. rzeczy. Gdy jadę ze stałą prędkością obojętnie jaką na tzw. lekkim gazie bez przyśpieszania, nie mam żadnych drgań (obr ok 2000) drgań, gdy przycisnę pedał mocniej a nawet do dechy, zaczynają się drgania na całej karoserii, byłem u mechanika i do kręcił mi śruby na łożyskach i minimalnie jest lepiej ale nie ustało to całkowicie.
Tarcze klocki nowe, nie drży mi kierownica , nie ściąga mnie przy hamowaniu, koło dwumasowe ok.
Moje podejrzenia padają na przeguby wewnętrzne ??? ale nie jestem w 100% pewny a nie jest to za tania wymiana
Może ktoś taki miał taki problem
Mam podobny problem i ciężko mi jest dojść do jakiegoś konsensusu, przy skręcaniu nie słychać żadnego terkotu , stuku itp. rzeczy. Gdy jadę ze stałą prędkością obojętnie jaką na tzw. lekkim gazie bez przyśpieszania, nie mam żadnych drgań (obr ok 2000) drgań, gdy przycisnę pedał mocniej a nawet do dechy, zaczynają się drgania na całej karoserii, byłem u mechanika i do kręcił mi śruby na łożyskach i minimalnie jest lepiej ale nie ustało to całkowicie.
Tarcze klocki nowe, nie drży mi kierownica , nie ściąga mnie przy hamowaniu, koło dwumasowe ok.
Moje podejrzenia padają na przeguby wewnętrzne ??? ale nie jestem w 100% pewny a nie jest to za tania wymiana
Może ktoś taki miał taki problem
- Mikołaj
- Użytkownik
- Posty: 603
- Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
- Auto: Insignia 1,6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Amsterdam/Sosnowiec
Re: Wymiana półosi
A czujesz to na całym przodzie czy po którejś stronie bardziej?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Wymiana półosi
na całym przodzie, raczej nie jest co odczuwalne bardziej z którejś strony mocniej
- Mikołaj
- Użytkownik
- Posty: 603
- Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
- Auto: Insignia 1,6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Amsterdam/Sosnowiec
Wymiana półosi
Aha, no to u mnie jak miałem podobnie to czuć było na całym przodzie, ale najbardziej żonka czuła jak trzymała nogi na podłodze(strona pasażera)
I u mnie stwierdzono półoś
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
I u mnie stwierdzono półoś
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Wymiana półosi
Dziś byłem u mechanika i sprawdził mi tule wahaczy, poduszki pod silnikiem pod skrzynią i są jak nowe zero luzu, na przekładni też nie ma żadnego luzu, nigdzie nie cieknie, największe podejrzenia padają na przeguby wewnętrzne lub całe pół ośki a impreza nie jest tania zamienniki prawą i lewą stronę to koszt 2000zł plus robota
I dalej jestem w tym samym miejscu...
I dalej jestem w tym samym miejscu...
Jak dokładnie doszłeś do tego że to na 100% była półośka? Z której strony miałeś padniętą półośkę? Kupiłeś nową , zamienniki czy używkę?Mikołaj pisze:Aha, no to u mnie jak miałem podobnie to czuć było na całym przodzie, ale najbardziej żonka czuła jak trzymała nogi na podłodze(strona pasażera)
I u mnie stwierdzono półoś
- Mikołaj
- Użytkownik
- Posty: 603
- Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
- Auto: Insignia 1,6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Amsterdam/Sosnowiec
Wymiana półosi
Ja miałem to w poprzednim aucie, czyli C5. Ale miałem te same objawy co Ty, czyli przy przyspieszaniu drżał cały przód auta, ale troszkę bardziej było odczuwane po prawej stronie. Diagnoza była w ASO Citroena. Prawa miała jakieś delikatne luzy. Pierwsze co zrobiłem kupiłem używkę, ale to był zły pomysł bo po wymianie było tylko troszeczkę lepiej ale problem nie został usunięty całkowicie. Więc zamówiłem nową w ASO, ale tam koszt po upustach miałem 1200 zł. I po założeniu tej półosi problem się rozwiązał. Drgania ustały i już było wszystko gitara.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Wymiana półosi
Mam podobny problem. Koła wymienione na letnie, wyważone ,opony nowe , ( na zimowych stalowych było to samo)tarcze i klocki nowe. Przy przyspieszaniu wibracje samochodu i przy prędkości 120-140 drgania na kierownicy. Podczas hamowania przy tej prędkości też drgania . W ASO diagniza przeguby wewnętrzne. Zdecydowałem się na wymianę. Zobaczymy , czy pomoże.
Re: Wymiana półosi
3800 za dwa przeguby. Dziś odebrałem auto . Pomogło . Wibracje całkowicie ustąpiły.
Uszczelniacz półosi
Witam,
Dzisiaj przy okazji naprawy zamka w ASO mechanik stwierdził lekki pocenie przedniego prawego uszczelniacza półosi. Kwalifikuje się on do wymiany, aczkolwiek jeszcze mogę na nim pojeździć. Koszt wyceniono na 250zł. Czy to dużo? Warto takie coś robić w ASO (Ruda Śląska) czy może lepiej u klasycznego mechanika?! Co doradzacie?
Pozdrawiam.
Dzisiaj przy okazji naprawy zamka w ASO mechanik stwierdził lekki pocenie przedniego prawego uszczelniacza półosi. Kwalifikuje się on do wymiany, aczkolwiek jeszcze mogę na nim pojeździć. Koszt wyceniono na 250zł. Czy to dużo? Warto takie coś robić w ASO (Ruda Śląska) czy może lepiej u klasycznego mechanika?! Co doradzacie?
Pozdrawiam.
Re: Wymiana półosi
Mam bardzo podobny przypadek. Wszystko zaczęło się od wymiany dwumasy, wcześniej auto nie miało drgań przy przyspieszaniu. Teraz podczas przyspieszania (najbardziej wyczuwalne na 3-4 biegu przy niepełnym wciśniętym pedale gazu) auto wpada w wibracje. Nie jest to dwumasa bo nowa i nie tarcze bo też nowe. Z tego co mechanicy mówią to dosyć często półosie padają w Insigniach, tylko ze to nie staje się z dnia na dzień. A u mnie niestety po wymianie dwumasy nagle padła by półoś ? Już się obawiam ze coś sobie "pożyczyli" przy okazji w tym serwisie, albo coś nie tak złożyli, bo zaraz następnego dnia pomiędzy półosią a skrzynią leciał dosyć intensywnie olej. Pojechałem do nich na reklamacje i wymienić mieli uszczelniacz. Tylko zastanawiam się czy czegoś nie schrzanili przy okazji.
-- 2 cze 2015, o 12:06 --
Jeśli ktoś miał do czynienia z wymianą półosi proszę o jakieś informacje. Gdzie można je kupić ? W Intercarsie i w Autku nie ma w ogóle dostępnych. Jakie są ceny prawej i lewej półosi ?
U mnie dzisiaj wymieniłem tuleje na wahaczu i niestety dalej auto drży przy przyspieszaniu. Została półoś, tylko jak tu zdiagnozować która ???
-- 2 cze 2015, o 12:06 --
Jeśli ktoś miał do czynienia z wymianą półosi proszę o jakieś informacje. Gdzie można je kupić ? W Intercarsie i w Autku nie ma w ogóle dostępnych. Jakie są ceny prawej i lewej półosi ?
U mnie dzisiaj wymieniłem tuleje na wahaczu i niestety dalej auto drży przy przyspieszaniu. Została półoś, tylko jak tu zdiagnozować która ???