--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana półosi

ODPOWIEDZ
Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 16 sty 2019, o 10:53

Sprzedać nie, auto do jazdy dla siebie rocznie robię, ze 30 tys., więc u mnie by padła teoretycznie po 4 miesiącach taka półoś ODM. 😁

emteusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 22 paź 2018, o 15:48
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: emteusz » 28 sty 2019, o 23:31

Maverick_86 pisze:
14 sty 2019, o 10:34
Koledzy, jako że dopiero będę się zabierał za zrobienie porządku z drganiami jakie mam u siebie i opisywałem powyżej ponawiam pytanie czy ktoś zakładał inne półosie niż ODM, jeśli tak to jak z trwaloscia, bo ODM chyba dają rade? Bo na ten moment stoję przed wyborem co kupić. Sklep oplex poleca mi firmę GSP, tańsze niż ODM, a niby jakość porównywalna na bazie ich doświadczenia.
Jako pracownik oplexa mogę z czystym sumieniem potwierdzić iż to co koledzy powiedzieli o półosi GSP to zgadza się w 100%, nie pamiętam kiedy ostatni raz reklamowaliśmy coś z GSP, dodam, że sprzedajemy tego masę do różnych modeli, półosie i przeguby i nikt nie narzeka :)

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 29 sty 2019, o 08:33

Troszkę szkoda w takim razie skoro takie pozytywne opinie o GSP, bo zamawiając świadomie i celowo właśnie GSP z powodu braku właśnie GSP otrzymałem od Oplex półoś marki NTY bez wcześniejszej informacji że otrzymam co innego. No nic na ta chwile zostala już zamontowana ta półoś NTY, zobaczymy ile pojeździ, oby jak najdłużej. 😀

Radzik_D
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 30 sty 2019, o 21:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Izdebnik

Re: Wymiana półosi

Post autor: Radzik_D » 30 sty 2019, o 22:11

Maverick_86 pisze:
29 sty 2019, o 08:33
Edit
Witam. Jestem posiadaczem Insigni i po jej zakupie właśnie eliminuję takie różne bolączki a jedną z nich są owe drgania nadwozia przy przyspieszaniu. Zainteresował mnie wpis odnośnie półosi NTY, którą również kupiłem w Opelex-ie i jutro zamierzam ją wymienić. Oczywiście lewą. Zaczne od trudniejszej storny. Jak nią ruszałem to było słychać metaliczny stuk i wyczuwalny był luz taki 2 może 3 milimetry.
Odnośnie samej półosi to na pierwszy rzut oka to jaka cena taka jakoś. Choć nie o wygląd chodzi a wytrzymałość (co się okaże). W zestawie brakowuje mi tego pierścienia od strony wewnętrznego przegubu. Nie wiem czy go nie ma w zestawie czy ktoś go zakosił? W worku od tamtej strony była dziura.

Dodano po 2 minutach 54 sekundach:
Na co zwrócić jeszcze uwagę przy wymianie tej półosi?
Od razu spuścić olej ze skrzyni?
Obowiązkowo wymienić uszczelniacz w szkrzyni?

Dodano po 2 minutach 26 sekundach:
Zapomniałem dodać że to manual i z tego co mówili w sklepie to na obie strony przychodzą takie same półosie.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2019, o 22:16 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 30 sty 2019, o 22:17

Co do pierścienia to nie wiem czy w mojej był, bo jej dokładnie nie oglądałem, przyszła wieczorem, a następnego dnia z rana już miałem umówioną wymianę u mechanika. Też zacząłem od lewej strony najpierw. Co do wytrzymałości czas pokaże. Jakby nie było dwa lata gwarancji jest na nią.
Rzeczywiście w manuału przy skrzyni F40 na prawa i lewa stronę idzie taka sama półoś. Ja zmieniłem tylko ja, olej w skrzyni zmieniłem rok temu, zaraz po zakupie.

Radzik_D
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 30 sty 2019, o 21:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Izdebnik

Re: Wymiana półosi

Post autor: Radzik_D » 30 sty 2019, o 22:56

Dzięki za info. Widzę że sam tego nie robiłeś. Ja zamierzam sam się pobawić i zobaczę co wyjdzie i jakie trudności zastane.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 30 sty 2019, o 23:18

Nie robiłem sam bo zimową porą nie mam warunków do przeprowadzenia takich napraw, więc dałem zarobić mechanikowi, a przy okazji robił mi jeszcze rozrusznik.

emteusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 22 paź 2018, o 15:48
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: emteusz » 30 sty 2019, o 23:57

Maverick_86 pisze:
29 sty 2019, o 08:33
Troszkę szkoda w takim razie skoro takie pozytywne opinie o GSP, bo zamawiając świadomie i celowo właśnie GSP z powodu braku właśnie GSP otrzymałem od Oplex półoś marki NTY bez wcześniejszej informacji że otrzymam co innego. No nic na ta chwile zostala już zamontowana ta półoś NTY, zobaczymy ile pojeździ, oby jak najdłużej. 😀
Witaj Maverick_86
Z uwagi takiej, iż koledzy popełnili błąd prosiłbym abyś we wiadomości prywatnej podesłał mi swoje imię i nazwisko, sprawdzę dlaczego tak się stało, a nie inaczej i postaram się zrekompensować pomyłkę i brak kontaktu z naszej strony. Pomyłki na magazynie zdarzają się - nikt nie jest nieomylny, klient też powinien być poinformowany o problemie. Nie chciałbym Cię i innych zniechęcać do robienia zakupów u nas :)

pozdrawiam!

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 31 sty 2019, o 07:06

Spokojnie, nie czuje się zniechęcony. 😀 Ale muszę dodać, że po otrzymaniu przesyłki kontakt z Wami był bezproblemowy, także ogólnie za całokształt transakcji i tak plus dla ekipy Oplex.

Radzik_D
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 30 sty 2019, o 21:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Izdebnik

Re: Wymiana półosi

Post autor: Radzik_D » 31 sty 2019, o 08:37

Witaj emeteusz.
A co z tym pierścieniem co pisałem o nim wyżej. Powinien być w komplecie?

Kowi821
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 23 mar 2018, o 10:59
Auto: kowi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: Kowi821 » 30 mar 2019, o 13:34

wystarczy odkręcić wahacz od zwrotnicy i półoś wyjdzie czy trzeba faktycznie coś więcej rozkręcać? :roll: [Strona prawa]

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Major601 » 1 kwie 2019, o 22:16

Wykręcić śrubę od sworznia zwrotnicy dźwignąć mc persona żeby wyszedł sworzeń i odciągać.

coffe
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: coffe » 15 maja 2019, o 15:39

Czyli koledzy w skrzyni manual F40 lewa i prawa półoś jest taka sama (mimo różnych numerów) i strony różnią się tylko tym że prawa składa się z dwóch części (półoś + wałek który wchodzi do skrzyni) bo kurde w ASO Opel jeden konsultant mówi że są takie same a drugi że są rożne od siebie a w innym sklepie mówią że takie same są...Sprawa dotyczy Zafiry C 2.0 cdti 130 km ale raczej nie powinno być różnicy bo przecież silnik jest taki sam jak w Insigni...pomóżcie bo już zgłupiałem od tego wszystkiego...

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 15 maja 2019, o 16:16

W Insigni A przed liftem przy skrzyni F40 w manualu na sto procent lewa i prawa półoś są takie same. Co do Zafiry nie potrafię odpowiedzieć czy jest tak samo.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2019, o 16:42 przez Maverick_86, łącznie zmieniany 2 razy.

coffe
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: coffe » 15 maja 2019, o 16:17

dzięki kolego...a jakbym podał Ci mój VIN to jesteś w stanie sprawdzić???

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Major601 » 15 maja 2019, o 16:24

Nie koniecznie zależy jaki silnik. Np w B20dth są różne półosie przy skrzyni F40

coffe
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: coffe » 15 maja 2019, o 16:33

A20DT...i jeśli masz możliwość kolego to od razu może ceną byś po oczach rzucił ;) może być na PW jak chcesz

coffe
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: coffe » 16 maja 2019, o 19:35

Maverick_86 pisze:
15 maja 2019, o 16:16
W Insigni A przed liftem przy skrzyni F40 w manualu na sto procent lewa i prawa półoś są takie same. Co do Zafiry nie potrafię odpowiedzieć czy jest tak samo.
Wtedy te półosie mają takie same numery i oznqczenia?? Bo u mnie jest na jednej oznaczenie AAKA 13348258 i AAKB 13348259 ???

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: marcin.1987 » 16 maja 2019, o 20:01

Numer może się różnić, bo prawa ma dodatkowo ten wałek pośredniczący, ale półoś jest taka sama.

coffe
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: coffe » 17 maja 2019, o 06:13

Dzięki za odpowiedź. Też tak właśnie myślałem bo wygląda tak samo i jest wbijania w ten wałek. Wolałem się upewnić. Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”