--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana półosi
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana półosi
Sprzedać nie, auto do jazdy dla siebie rocznie robię, ze 30 tys., więc u mnie by padła teoretycznie po 4 miesiącach taka półoś ODM.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 paź 2018, o 15:48
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
Re: Wymiana półosi
Jako pracownik oplexa mogę z czystym sumieniem potwierdzić iż to co koledzy powiedzieli o półosi GSP to zgadza się w 100%, nie pamiętam kiedy ostatni raz reklamowaliśmy coś z GSP, dodam, że sprzedajemy tego masę do różnych modeli, półosie i przeguby i nikt nie narzekaMaverick_86 pisze: ↑14 sty 2019, o 10:34Koledzy, jako że dopiero będę się zabierał za zrobienie porządku z drganiami jakie mam u siebie i opisywałem powyżej ponawiam pytanie czy ktoś zakładał inne półosie niż ODM, jeśli tak to jak z trwaloscia, bo ODM chyba dają rade? Bo na ten moment stoję przed wyborem co kupić. Sklep oplex poleca mi firmę GSP, tańsze niż ODM, a niby jakość porównywalna na bazie ich doświadczenia.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana półosi
Troszkę szkoda w takim razie skoro takie pozytywne opinie o GSP, bo zamawiając świadomie i celowo właśnie GSP z powodu braku właśnie GSP otrzymałem od Oplex półoś marki NTY bez wcześniejszej informacji że otrzymam co innego. No nic na ta chwile zostala już zamontowana ta półoś NTY, zobaczymy ile pojeździ, oby jak najdłużej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 sty 2019, o 21:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Izdebnik
Re: Wymiana półosi
Witam. Jestem posiadaczem Insigni i po jej zakupie właśnie eliminuję takie różne bolączki a jedną z nich są owe drgania nadwozia przy przyspieszaniu. Zainteresował mnie wpis odnośnie półosi NTY, którą również kupiłem w Opelex-ie i jutro zamierzam ją wymienić. Oczywiście lewą. Zaczne od trudniejszej storny. Jak nią ruszałem to było słychać metaliczny stuk i wyczuwalny był luz taki 2 może 3 milimetry.
Odnośnie samej półosi to na pierwszy rzut oka to jaka cena taka jakoś. Choć nie o wygląd chodzi a wytrzymałość (co się okaże). W zestawie brakowuje mi tego pierścienia od strony wewnętrznego przegubu. Nie wiem czy go nie ma w zestawie czy ktoś go zakosił? W worku od tamtej strony była dziura.
Dodano po 2 minutach 54 sekundach:
Na co zwrócić jeszcze uwagę przy wymianie tej półosi?
Od razu spuścić olej ze skrzyni?
Obowiązkowo wymienić uszczelniacz w szkrzyni?
Dodano po 2 minutach 26 sekundach:
Zapomniałem dodać że to manual i z tego co mówili w sklepie to na obie strony przychodzą takie same półosie.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2019, o 22:16 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana półosi
Co do pierścienia to nie wiem czy w mojej był, bo jej dokładnie nie oglądałem, przyszła wieczorem, a następnego dnia z rana już miałem umówioną wymianę u mechanika. Też zacząłem od lewej strony najpierw. Co do wytrzymałości czas pokaże. Jakby nie było dwa lata gwarancji jest na nią.
Rzeczywiście w manuału przy skrzyni F40 na prawa i lewa stronę idzie taka sama półoś. Ja zmieniłem tylko ja, olej w skrzyni zmieniłem rok temu, zaraz po zakupie.
Rzeczywiście w manuału przy skrzyni F40 na prawa i lewa stronę idzie taka sama półoś. Ja zmieniłem tylko ja, olej w skrzyni zmieniłem rok temu, zaraz po zakupie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 sty 2019, o 21:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Izdebnik
Re: Wymiana półosi
Dzięki za info. Widzę że sam tego nie robiłeś. Ja zamierzam sam się pobawić i zobaczę co wyjdzie i jakie trudności zastane.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana półosi
Nie robiłem sam bo zimową porą nie mam warunków do przeprowadzenia takich napraw, więc dałem zarobić mechanikowi, a przy okazji robił mi jeszcze rozrusznik.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 paź 2018, o 15:48
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
Re: Wymiana półosi
Witaj Maverick_86Maverick_86 pisze: ↑29 sty 2019, o 08:33Troszkę szkoda w takim razie skoro takie pozytywne opinie o GSP, bo zamawiając świadomie i celowo właśnie GSP z powodu braku właśnie GSP otrzymałem od Oplex półoś marki NTY bez wcześniejszej informacji że otrzymam co innego. No nic na ta chwile zostala już zamontowana ta półoś NTY, zobaczymy ile pojeździ, oby jak najdłużej.
Z uwagi takiej, iż koledzy popełnili błąd prosiłbym abyś we wiadomości prywatnej podesłał mi swoje imię i nazwisko, sprawdzę dlaczego tak się stało, a nie inaczej i postaram się zrekompensować pomyłkę i brak kontaktu z naszej strony. Pomyłki na magazynie zdarzają się - nikt nie jest nieomylny, klient też powinien być poinformowany o problemie. Nie chciałbym Cię i innych zniechęcać do robienia zakupów u nas
pozdrawiam!
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana półosi
Spokojnie, nie czuje się zniechęcony. Ale muszę dodać, że po otrzymaniu przesyłki kontakt z Wami był bezproblemowy, także ogólnie za całokształt transakcji i tak plus dla ekipy Oplex.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 sty 2019, o 21:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Izdebnik
Re: Wymiana półosi
Witaj emeteusz.
A co z tym pierścieniem co pisałem o nim wyżej. Powinien być w komplecie?
A co z tym pierścieniem co pisałem o nim wyżej. Powinien być w komplecie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 10:59
- Auto: kowi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana półosi
wystarczy odkręcić wahacz od zwrotnicy i półoś wyjdzie czy trzeba faktycznie coś więcej rozkręcać? [Strona prawa]
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana półosi
Wykręcić śrubę od sworznia zwrotnicy dźwignąć mc persona żeby wyszedł sworzeń i odciągać.
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łódź
Re: Wymiana półosi
Czyli koledzy w skrzyni manual F40 lewa i prawa półoś jest taka sama (mimo różnych numerów) i strony różnią się tylko tym że prawa składa się z dwóch części (półoś + wałek który wchodzi do skrzyni) bo kurde w ASO Opel jeden konsultant mówi że są takie same a drugi że są rożne od siebie a w innym sklepie mówią że takie same są...Sprawa dotyczy Zafiry C 2.0 cdti 130 km ale raczej nie powinno być różnicy bo przecież silnik jest taki sam jak w Insigni...pomóżcie bo już zgłupiałem od tego wszystkiego...
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana półosi
W Insigni A przed liftem przy skrzyni F40 w manualu na sto procent lewa i prawa półoś są takie same. Co do Zafiry nie potrafię odpowiedzieć czy jest tak samo.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2019, o 16:42 przez Maverick_86, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łódź
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łódź
Re: Wymiana półosi
A20DT...i jeśli masz możliwość kolego to od razu może ceną byś po oczach rzucił może być na PW jak chcesz
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łódź
Re: Wymiana półosi
Wtedy te półosie mają takie same numery i oznqczenia?? Bo u mnie jest na jednej oznaczenie AAKA 13348258 i AAKB 13348259 ???Maverick_86 pisze: ↑15 maja 2019, o 16:16W Insigni A przed liftem przy skrzyni F40 w manualu na sto procent lewa i prawa półoś są takie same. Co do Zafiry nie potrafię odpowiedzieć czy jest tak samo.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wymiana półosi
Numer może się różnić, bo prawa ma dodatkowo ten wałek pośredniczący, ale półoś jest taka sama.
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łódź
Re: Wymiana półosi
Dzięki za odpowiedź. Też tak właśnie myślałem bo wygląda tak samo i jest wbijania w ten wałek. Wolałem się upewnić. Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.