--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana półosi
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana półosi
A kupiłeś samochód nowy czy używany?
Ja kupiłem praktycznie nowy za cenę 80% katalogowej i muszę odżałować nie dość utratę wartości, to jeszcze ciągłe bolączki. Szkoda, ale przynajmniej na forum jest ruch bo nie byłoby o czym pisać
Odnośnie półosi nie zakładałbym prawej na lewą czy jakoś tam. Lepiej kupić nową/regenerowana niż kombinować.
Ja kupiłem praktycznie nowy za cenę 80% katalogowej i muszę odżałować nie dość utratę wartości, to jeszcze ciągłe bolączki. Szkoda, ale przynajmniej na forum jest ruch bo nie byłoby o czym pisać
Odnośnie półosi nie zakładałbym prawej na lewą czy jakoś tam. Lepiej kupić nową/regenerowana niż kombinować.
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łódź
Re: Wymiana półosi
Kupiłem używany. Hm...w sumie racja z tą nową półosią tylko tak jak wcześniej pisałem...dziwne jest to że raz jest ok a raz lipa...bo wydaje mi się że coś albo jest pospute albo nie jest popsute...chyba że się mylę
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana półosi
nie da się dać lewa na prawą.coffe pisze: ↑24 maja 2019, o 14:49Hm...jeszcze mi została ta półoś do wymiany i tak sobie myślę że na prawą stronę założę ta co była z lewej strony bo po jej wymianie na nową dalej były wibracje więc chyba jest dobra kurde nie załamujcie minie z tymi wibracjami ... samochód za tyle kasy a taki bubel by był???
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łódź
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wymiana półosi
Da się dać lewą lewą na prawą o ile obie półosie są identyczne (mają identyczni identyfikator) - tak by wyglądało z EPC, praktykiem nie jestem
A28NER+AF40 - tu jest wspomniane tylko o jednym rodzaju półosi, w kilku innych przypadkach jest podobnie
A20DT + M32 - a tu już są osobno, prawa i lewa, a dodatkowo różne między rocznikami
A28NER+AF40 - tu jest wspomniane tylko o jednym rodzaju półosi, w kilku innych przypadkach jest podobnie
A20DT + M32 - a tu już są osobno, prawa i lewa, a dodatkowo różne między rocznikami
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łódź
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana półosi
U Ciebie się da coffe dać lewa na prawa.
PS. Podoba mi się stwierdzenie Majora pare postów wcześniej, że skoro raz drga raz nie to teraz jest wszystko w porządku i każda Insignia tak ma. Coraz bardziej się również skłaniam ku takiej tezie.
PS. Podoba mi się stwierdzenie Majora pare postów wcześniej, że skoro raz drga raz nie to teraz jest wszystko w porządku i każda Insignia tak ma. Coraz bardziej się również skłaniam ku takiej tezie.
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łódź
Re: Wymiana półosi
Hehehe no wiem że taka sama...pewnie ten kolega nie śledził wątku tylko tak napisał sobie... nie no nie załamuj mnie...nie ma opcji żebym zaakceptował takie wibracje i drgania...jakoś na początku tego wątku ktoś miał identyczne objawy ale nie podzielił się informacją czy udało mu się rozwiązać sprawę...a post jest z 2015 roku ...jak wymiana półosi nie pomoże to jeszcze zostaje wspornik półosi (ktoś pisał że u niego pomogła wymiana) później zostają poduszki silnika i skrzyni ...a jak to nie pomoże to spalę sukę
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1019
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Wymiana półosi
Zakładałem u siebie w M32 przeliczyłem ząbki na wieloklinie i nie było różnicy między l/p obie miały po 37 ząbków
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łódź
Re: Wymiana półosi
Może w M32 chodzi o długość półosi...w F40 A20DT na bank są takie same (oczywiście nie licząc wałka/łącznika ze skrzynią z prawej strony)
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1019
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Wymiana półosi
Bez wałka obie są tej samej długości. Zakładałem do mojej półośki z po lifta bi turbo a tam przecież była skrzynia F40
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 2 kwie 2016, o 22:56
- Auto: Sport Tourer
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Katowice
Re: Wymiana półosi
U mnie w M32 są dwie różne:
Lewa: 13228204; Prawa: 13219092.
Właśnie jestem po wymianie lewej (Lobro-GKN 305215). Jest zdecydowanie lepiej niż było. Nie idealnie ale znacznie lepiej. Drgania przy przyspieszaniu się znacznie zmniejszyły. Delikatne pływanie auta też ustało. Porównując starą półoś z nową, luz był przy przegubie zewnętrznym, nie wewnętrznym gdzie się go spodziewałem. Był to luz poosiowy, trzymając za półoś i przegub rozciągając oba elementy luz był spory tak ze 2mm i było słychać wyraźne stukanie, którego nie było w nowej półosi. Gdy ruszałem starą półosią na samochodzie góra dół czuć było niewielki luz, ale spory poosiowy. Reasumując wielokrotnie czytałem na forach, że luz poosiowy ma być, wygląda że ma ale niewielki (oceniam, że 0,5mm), bo gdy przegub się odsuwa od reszty półosi to właśnie wtedy luz góra-dół się powiększa. Dlatego najprawdopodobniej odczuwałem, że auto pływało. Często na autostradzie musiałem korygować tor jazdy bo auto samo zjeżdżało. A geometrii po wymianie nie robiłem.
Lewa: 13228204; Prawa: 13219092.
Właśnie jestem po wymianie lewej (Lobro-GKN 305215). Jest zdecydowanie lepiej niż było. Nie idealnie ale znacznie lepiej. Drgania przy przyspieszaniu się znacznie zmniejszyły. Delikatne pływanie auta też ustało. Porównując starą półoś z nową, luz był przy przegubie zewnętrznym, nie wewnętrznym gdzie się go spodziewałem. Był to luz poosiowy, trzymając za półoś i przegub rozciągając oba elementy luz był spory tak ze 2mm i było słychać wyraźne stukanie, którego nie było w nowej półosi. Gdy ruszałem starą półosią na samochodzie góra dół czuć było niewielki luz, ale spory poosiowy. Reasumując wielokrotnie czytałem na forach, że luz poosiowy ma być, wygląda że ma ale niewielki (oceniam, że 0,5mm), bo gdy przegub się odsuwa od reszty półosi to właśnie wtedy luz góra-dół się powiększa. Dlatego najprawdopodobniej odczuwałem, że auto pływało. Często na autostradzie musiałem korygować tor jazdy bo auto samo zjeżdżało. A geometrii po wymianie nie robiłem.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 967
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wymiana półosi
to jest stwierdzenie nieudolnych mechaników chcących się pozbyć problemu, którego nie potrafią zdiagnozować
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana półosi
To jestem ciekawy co zdiagnozują Ci „udolni”, będą wymieniać wszystko po kolei, bo na diagnostyce zazwyczaj nie znajdują żadnych nieprawidłowosci
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łódź
Re: Wymiana półosi
Dzięki kolego za cenne wskazówki odnośnie sprawdzenia luzu na półosi... przydadzą się. Ja na chwilę obecną jeszcze nie zabrałem się do wymiany prawej strony kar myślę że koło środy postaram się powalczyć...o efektach oczywiście poinformuję. Jak to nie pomoże to trzeba będzie zabrać się za poduszki skrzyni i silnika.pjotr pisze: ↑2 cze 2019, o 01:00U mnie w M32 są dwie różne:
Lewa: 13228204; Prawa: 13219092.
Właśnie jestem po wymianie lewej (Lobro-GKN 305215). Jest zdecydowanie lepiej niż było. Nie idealnie ale znacznie lepiej. Drgania przy przyspieszaniu się znacznie zmniejszyły. Delikatne pływanie auta też ustało. Porównując starą półoś z nową, luz był przy przegubie zewnętrznym, nie wewnętrznym gdzie się go spodziewałem. Był to luz poosiowy, trzymając za półoś i przegub rozciągając oba elementy luz był spory tak ze 2mm i było słychać wyraźne stukanie, którego nie było w nowej półosi. Gdy ruszałem starą półosią na samochodzie góra dół czuć było niewielki luz, ale spory poosiowy. Reasumując wielokrotnie czytałem na forach, że luz poosiowy ma być, wygląda że ma ale niewielki (oceniam, że 0,5mm), bo gdy przegub się odsuwa od reszty półosi to właśnie wtedy luz góra-dół się powiększa. Dlatego najprawdopodobniej odczuwałem, że auto pływało. Często na autostradzie musiałem korygować tor jazdy bo auto samo zjeżdżało. A geometrii po wymianie nie robiłem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 paź 2018, o 20:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kłodzko
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana półosi
Ja tez mam za sobą już wymianę, po 150 tyś. przegub wewnętrzny się poddał, drugi miał tez lekki luz. Kupiłem regenerowane półosie GKN po 700/sztuka. Jak na razie jest bardzo dobrze:)
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana półosi
GKN przynajmniej były na pierwszy montaż wg mnie to dobry wybór, ale i tak za słaba jakość skoro przy tak niewielkich przebiegach to pada...
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łódź
Re: Wymiana półosi
Po przełożeniu półosi z lewej na prawą stronę jak na razie wibracje i drgania ustały (1 tydzień od przekładki) także sumując to wszystko...wymieniane były tuleje, półoś nowa z lewej strony, na prawą stronę dałem półoś która była z lewej strony - pasuje w 100% także jak na obecną chwilę mój problem uważam za rozwiązany.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 lis 2016, o 08:47
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kraków
- Kontakt:
Re: Wymiana półosi
U mnie drgania zaczęły się po wymianie dwumasu i sprzęgła, po wymianie prawej półosi są mniejsze, ale nie zniknęły.
Mam już lewą półoś i planuje wymienić ją samemu.
Po podniesieniu samochodu z jednej strony i wyjęciu półosi wyleje się olej ?
Przerabiał to ktoś ?
Pod blokiem nie mam na tyle dobrych warunków żeby szukać jeszcze korka do wlewu oleju
Mam już lewą półoś i planuje wymienić ją samemu.
Po podniesieniu samochodu z jednej strony i wyjęciu półosi wyleje się olej ?
Przerabiał to ktoś ?
Pod blokiem nie mam na tyle dobrych warunków żeby szukać jeszcze korka do wlewu oleju