--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana półosi

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Major601 » 24 maja 2019, o 15:23

A kupiłeś samochód nowy czy używany?
Ja kupiłem praktycznie nowy za cenę 80% katalogowej i muszę odżałować nie dość utratę wartości, to jeszcze ciągłe bolączki. Szkoda, ale przynajmniej na forum jest ruch 😉 bo nie byłoby o czym pisać

Odnośnie półosi nie zakładałbym prawej na lewą czy jakoś tam. Lepiej kupić nową/regenerowana niż kombinować.

coffe
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: coffe » 24 maja 2019, o 15:57

Kupiłem używany. Hm...w sumie racja z tą nową półosią tylko tak jak wcześniej pisałem...dziwne jest to że raz jest ok a raz lipa...bo wydaje mi się że coś albo jest pospute albo nie jest popsute...chyba że się mylę

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: sychie » 24 maja 2019, o 21:31

coffe pisze:
24 maja 2019, o 14:49
Hm...jeszcze mi została ta półoś do wymiany 😁😁😁 i tak sobie myślę że na prawą stronę założę ta co była z lewej strony bo po jej wymianie na nową dalej były wibracje więc chyba jest dobra 🤔 kurde nie załamujcie minie z tymi wibracjami ... samochód za tyle kasy a taki bubel by był???
nie da się dać lewa na prawą.

coffe
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: coffe » 25 maja 2019, o 05:22

Jeśli możesz to wyjaśnij dlaczego?

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: xul » 25 maja 2019, o 05:53

Da się dać lewą lewą na prawą o ile obie półosie są identyczne (mają identyczni identyfikator) - tak by wyglądało z EPC, praktykiem nie jestem
A28NER+AF40 - tu jest wspomniane tylko o jednym rodzaju półosi, w kilku innych przypadkach jest podobnie
A20DT + M32 - a tu już są osobno, prawa i lewa, a dodatkowo różne między rocznikami

coffe
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: coffe » 25 maja 2019, o 06:46

Ja mam A20DT F40

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 752
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 25 maja 2019, o 07:58

U Ciebie się da coffe dać lewa na prawa. 😀
PS. Podoba mi się stwierdzenie Majora pare postów wcześniej, że skoro raz drga raz nie to teraz jest wszystko w porządku i każda Insignia tak ma. 😁 Coraz bardziej się również skłaniam ku takiej tezie. 😂

coffe
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: coffe » 25 maja 2019, o 08:56

Hehehe no wiem że taka sama...pewnie ten kolega nie śledził wątku tylko tak napisał sobie... 😜 nie no nie załamuj mnie...nie ma opcji żebym zaakceptował takie wibracje i drgania...jakoś na początku tego wątku ktoś miał identyczne objawy ale nie podzielił się informacją czy udało mu się rozwiązać sprawę...a post jest z 2015 roku 😭 ...jak wymiana półosi nie pomoże to jeszcze zostaje wspornik półosi (ktoś pisał że u niego pomogła wymiana) później zostają poduszki silnika i skrzyni ...a jak to nie pomoże to spalę sukę 😜😂

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: sychie » 29 maja 2019, o 19:32

sprawdziłem,
m32 nie pasuje lewa na prawą,
f40 pasuje lewa = prawa

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1019
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: spiryt4 » 29 maja 2019, o 20:36

Zakładałem u siebie w M32 przeliczyłem ząbki na wieloklinie i nie było różnicy między l/p obie miały po 37 ząbków

coffe
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: coffe » 29 maja 2019, o 21:06

Może w M32 chodzi o długość półosi...w F40 A20DT na bank są takie same (oczywiście nie licząc wałka/łącznika ze skrzynią z prawej strony)

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1019
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: spiryt4 » 29 maja 2019, o 23:36

Bez wałka obie są tej samej długości. Zakładałem do mojej półośki z po lifta bi turbo a tam przecież była skrzynia F40

pjotr
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 2 kwie 2016, o 22:56
Auto: Sport Tourer
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Katowice

Re: Wymiana półosi

Post autor: pjotr » 2 cze 2019, o 01:00

U mnie w M32 są dwie różne:
Lewa: 13228204; Prawa: 13219092.
Właśnie jestem po wymianie lewej (Lobro-GKN 305215). Jest zdecydowanie lepiej niż było. Nie idealnie ale znacznie lepiej. Drgania przy przyspieszaniu się znacznie zmniejszyły. Delikatne pływanie auta też ustało. Porównując starą półoś z nową, luz był przy przegubie zewnętrznym, nie wewnętrznym gdzie się go spodziewałem. Był to luz poosiowy, trzymając za półoś i przegub rozciągając oba elementy luz był spory tak ze 2mm i było słychać wyraźne stukanie, którego nie było w nowej półosi. Gdy ruszałem starą półosią na samochodzie góra dół czuć było niewielki luz, ale spory poosiowy. Reasumując wielokrotnie czytałem na forach, że luz poosiowy ma być, wygląda że ma ale niewielki (oceniam, że 0,5mm), bo gdy przegub się odsuwa od reszty półosi to właśnie wtedy luz góra-dół się powiększa. Dlatego najprawdopodobniej odczuwałem, że auto pływało. Często na autostradzie musiałem korygować tor jazdy bo auto samo zjeżdżało. A geometrii po wymianie nie robiłem.

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 967
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: WWL
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: zubek » 2 cze 2019, o 07:44

Major601 pisze:
24 maja 2019, o 14:15
Czyli teraz jest wszystko w porządku, każda Insignia tak ma 😂
to jest stwierdzenie nieudolnych mechaników chcących się pozbyć problemu, którego nie potrafią zdiagnozować

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Major601 » 2 cze 2019, o 10:37

To jestem ciekawy co zdiagnozują Ci „udolni”, będą wymieniać wszystko po kolei, bo na diagnostyce zazwyczaj nie znajdują żadnych nieprawidłowosci

coffe
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: coffe » 2 cze 2019, o 13:04

pjotr pisze:
2 cze 2019, o 01:00
U mnie w M32 są dwie różne:
Lewa: 13228204; Prawa: 13219092.
Właśnie jestem po wymianie lewej (Lobro-GKN 305215). Jest zdecydowanie lepiej niż było. Nie idealnie ale znacznie lepiej. Drgania przy przyspieszaniu się znacznie zmniejszyły. Delikatne pływanie auta też ustało. Porównując starą półoś z nową, luz był przy przegubie zewnętrznym, nie wewnętrznym gdzie się go spodziewałem. Był to luz poosiowy, trzymając za półoś i przegub rozciągając oba elementy luz był spory tak ze 2mm i było słychać wyraźne stukanie, którego nie było w nowej półosi. Gdy ruszałem starą półosią na samochodzie góra dół czuć było niewielki luz, ale spory poosiowy. Reasumując wielokrotnie czytałem na forach, że luz poosiowy ma być, wygląda że ma ale niewielki (oceniam, że 0,5mm), bo gdy przegub się odsuwa od reszty półosi to właśnie wtedy luz góra-dół się powiększa. Dlatego najprawdopodobniej odczuwałem, że auto pływało. Często na autostradzie musiałem korygować tor jazdy bo auto samo zjeżdżało. A geometrii po wymianie nie robiłem.
Dzięki kolego za cenne wskazówki odnośnie sprawdzenia luzu na półosi... przydadzą się. Ja na chwilę obecną jeszcze nie zabrałem się do wymiany prawej strony kar myślę że koło środy postaram się powalczyć...o efektach oczywiście poinformuję. Jak to nie pomoże to trzeba będzie zabrać się za poduszki skrzyni i silnika.

wlad
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 21 paź 2018, o 20:59
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kłodzko
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: wlad » 11 cze 2019, o 11:17

Ja tez mam za sobą już wymianę, po 150 tyś. przegub wewnętrzny się poddał, drugi miał tez lekki luz. Kupiłem regenerowane półosie GKN po 700/sztuka. Jak na razie jest bardzo dobrze:)

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Major601 » 11 cze 2019, o 13:54

GKN przynajmniej były na pierwszy montaż wg mnie to dobry wybór, ale i tak za słaba jakość skoro przy tak niewielkich przebiegach to pada...

coffe
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: coffe » 12 cze 2019, o 19:13

Po przełożeniu półosi z lewej na prawą stronę jak na razie wibracje i drgania ustały (1 tydzień od przekładki) także sumując to wszystko...wymieniane były tuleje, półoś nowa z lewej strony, na prawą stronę dałem półoś która była z lewej strony - pasuje w 100% także jak na obecną chwilę mój problem uważam za rozwiązany.

duronek
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 22 lis 2016, o 08:47
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana półosi

Post autor: duronek » 27 cze 2019, o 21:02

U mnie drgania zaczęły się po wymianie dwumasu i sprzęgła, po wymianie prawej półosi są mniejsze, ale nie zniknęły.
Mam już lewą półoś i planuje wymienić ją samemu.
Po podniesieniu samochodu z jednej strony i wyjęciu półosi wyleje się olej ?
Przerabiał to ktoś ?

Pod blokiem nie mam na tyle dobrych warunków żeby szukać jeszcze korka do wlewu oleju ;-)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”