--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Hamulec ręczny elektryczny
- KierGTS
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 gru 2019, o 09:39
- Auto: Insignia A 1,8ben
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Toruń
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Inaczej jest ona poprowadzona. Montuje sie ją przy zacisku odpowiednio z góry albo z dołu
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Podczas przeglądu wyszło mi że różnica w hamowaniu ręcznym elektrycznym między kolami jest 50%.
Linka ręcznego wymieniona na nową z 2 lata temu.
Tarcze i klocki ta tyle wymienione na nowe a różnica na hamowaniu nożnym między kołami wynosi 4%
Co trzeba zrobić by elektryczny hamulec ustawić równo aby oba koła hamowały tak samo?
Linka ręcznego wymieniona na nową z 2 lata temu.
Tarcze i klocki ta tyle wymienione na nowe a różnica na hamowaniu nożnym między kołami wynosi 4%
Co trzeba zrobić by elektryczny hamulec ustawić równo aby oba koła hamowały tak samo?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 sty 2021, o 22:01
- Auto: INSGNIA KOMBI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bedzin
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Witam awaria hamulca ręcznego (czasem działa, po zaciągnięciu i spuszczeniu już nie) błąd" C029A Błąd generalny zwarcie do zasilania" po wykasowaniu powraca:(?
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 1 mar 2021, o 18:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Szklary Górne
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Przeczyść może najpierw wtyczkę, sterownik od hamulca elektrycznego jest za tylnym lewym kołem pod nadkolem, musisz ściągnąć koło.
Dodano po 9 godzinach 48 minutach 26 sekundach:
Witam, mam problem po wymianie tarcz i klocków tył, na desce rozdzielczej w prawym górnym rogu na postoju miga mi żółta kontrolka hamulca ręcznego z kluczykiem pod spodem. Robiłem kalibracje opcomem, tylko za każdym razem ma status nieudana. Próbowałem też przyciskiem skalibrować ręczny,z wyjęciem bezpiecznika włącznie. Może ktoś miał taki przypadek i mi coś doradzi. Pozdrawiam
Dodano po 9 godzinach 48 minutach 26 sekundach:
Witam, mam problem po wymianie tarcz i klocków tył, na desce rozdzielczej w prawym górnym rogu na postoju miga mi żółta kontrolka hamulca ręcznego z kluczykiem pod spodem. Robiłem kalibracje opcomem, tylko za każdym razem ma status nieudana. Próbowałem też przyciskiem skalibrować ręczny,z wyjęciem bezpiecznika włącznie. Może ktoś miał taki przypadek i mi coś doradzi. Pozdrawiam
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Dla rocznika 2015 to OPCOM raczej średnio. No chyba, że do odczytu błędów - czego chyba nie zrobiłeś, a wypadałoby od tego zacząć. Wtedy powinno Ci pokazać przyczynę wyświetlania tej ikony.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 1 mar 2021, o 18:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Szklary Górne
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Mógłbyś mi kolego Rooff_ podpowiedzieć czego nie zrobiłem, bo już zaciski ściągałem z tyłu jeszcze raz cofałem tłoczki, sprawdzałem linki itd., byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedź. Z góry bardzo dziękuję. Pozdrawiam
Dodano po 39 minutach 28 sekundach:
Dodam tylko ,że stan płynu hamulcowego również sprawdzałem jest prawie na max. Dodam tylko , że w okienku kalibracji w op-com liczba cykli hamulca ręcznego mam na -1 .
Dodano po 39 minutach 28 sekundach:
Dodam tylko ,że stan płynu hamulcowego również sprawdzałem jest prawie na max. Dodam tylko , że w okienku kalibracji w op-com liczba cykli hamulca ręcznego mam na -1 .
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Błędów nie sprawdziłeś Przynajmniej nic nie napisałeś, że to zrobiłeś. Skoro jest ikona to jest i tego przyczyna = błąd w którymś ze sterowników.
Ja się OP-COM-em bardzo mało bawiłem, więc nie podpowiem co i jak.
Ja się OP-COM-em bardzo mało bawiłem, więc nie podpowiem co i jak.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 1 mar 2021, o 18:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Szklary Górne
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Błędów brak. No nic będę musiał się umówić do ASO Moim zdaniem ta liczba cykli hamulca ma znaczenie (-1) a powinno być bardzo dużo. Szkoda, że forum mi nie pomogło
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 sty 2021, o 07:22
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Poznań
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Witam Panowie,
Opel Insignia 1.4 2012r A14NET. Od tygodnia na desce rozdzielczej pali się pomarańczowa dioda od hamulca elektrycznego postojowego. System wspomagania przy wzniesieniu sprawny
Hamulce sprawne (wymieniane 3 miesiące temu), wszystko działa jak należy. Hamulec elektryczny całkowicie sprawny. Po podpięciu do OP-COM wyrzuca błąd C0561:
- C0561 71 System Disabled Information Stored Invalid Serial Data Received
Ciężko jest mi zlokalizować po opisie kodu i pełnej sprawności układu problem, jednakże boli mnie to że nie da się tego błędu usunąć (próbowaliśmy również innym interfejsem diagnostycznym go wypluć z pamięci ale lampka po usunięciu gaśnie na sekundę i powraca na desce rozdzielczej).
Sprawdziłem również stan bezpiecznika 27 i jest jak najbardziej i.O (sprawny).
Nie wiem powoli jak to ugryźć bo nie znalazłem za dużo informacji na forach polskich i zagranicznych opisujących ten problem, a wolałbym to jak najszybciej przywrócić do porządku.
Czy ktoś z Was mógłby doradzić bazując na swojej fachowej wiedzy lub doświadczeniach jak podejść do tego tematu? W przyszłym tygodniu jak nie znajdę jakiś informacji najwyżej rozpruje całą konsole od tunelu środkowego i posprawdzam czy coś z instalacją się nie stało na drodze przełącznik a sterownik od hamulca elektrycznego pod tylnim lewym nadkolem.
Za każdą rzetelną informacje oraz wsparcie serdeczne dziękuję!
Opel Insignia 1.4 2012r A14NET. Od tygodnia na desce rozdzielczej pali się pomarańczowa dioda od hamulca elektrycznego postojowego. System wspomagania przy wzniesieniu sprawny
Hamulce sprawne (wymieniane 3 miesiące temu), wszystko działa jak należy. Hamulec elektryczny całkowicie sprawny. Po podpięciu do OP-COM wyrzuca błąd C0561:
- C0561 71 System Disabled Information Stored Invalid Serial Data Received
Ciężko jest mi zlokalizować po opisie kodu i pełnej sprawności układu problem, jednakże boli mnie to że nie da się tego błędu usunąć (próbowaliśmy również innym interfejsem diagnostycznym go wypluć z pamięci ale lampka po usunięciu gaśnie na sekundę i powraca na desce rozdzielczej).
Sprawdziłem również stan bezpiecznika 27 i jest jak najbardziej i.O (sprawny).
Nie wiem powoli jak to ugryźć bo nie znalazłem za dużo informacji na forach polskich i zagranicznych opisujących ten problem, a wolałbym to jak najszybciej przywrócić do porządku.
Czy ktoś z Was mógłby doradzić bazując na swojej fachowej wiedzy lub doświadczeniach jak podejść do tego tematu? W przyszłym tygodniu jak nie znajdę jakiś informacji najwyżej rozpruje całą konsole od tunelu środkowego i posprawdzam czy coś z instalacją się nie stało na drodze przełącznik a sterownik od hamulca elektrycznego pod tylnim lewym nadkolem.
Za każdą rzetelną informacje oraz wsparcie serdeczne dziękuję!
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Hamulec ręczny elektryczny
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_c0561/
Trzeba namierzyć z czym nie ma komunikacji. Może wystarczy odpiąć i podpiąć ponownie wtyczki, zanim zaczniesz pruć tunel
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Trzeba namierzyć z czym nie ma komunikacji. Może wystarczy odpiąć i podpiąć ponownie wtyczki, zanim zaczniesz pruć tunel
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 sty 2021, o 07:22
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Poznań
Re: Hamulec ręczny elektryczny
W tygodniu jak będzie delikatnie cieplej to od tego zacznę tak jak mówisz. Zastanawiam się przy okazji czy jest gdzieś możliwość namierzenia schematów elektrycznych układu hamulca postojowego elektrycznego. Mógłbym od razu po przeczyszczeniu wtyczek i braku pozytywnego rezultatu uderzyć w posprawdzanie stanu wiązki czy gdzieś coś się nie rozpruło. Tak czy siak nad tym popracuję i jak uda mi się w bólach to opanować to zrobie dla potomnych w formie fotorelacji krok po kroku jak to ogarnąć.Rooff_ pisze: ↑7 mar 2021, o 03:10https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_c0561/
Trzeba namierzyć z czym nie ma komunikacji. Może wystarczy odpiąć i podpiąć ponownie wtyczki, zanim zaczniesz pruć tunel
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Roff_ jesteś może zorientowany skąd takie schematy można pozyskać?
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Hamulec ręczny elektryczny
A może wiązka koło amora z tyłu przetarta? Co prawda jak u mnie się przetarło był inny błąd ale może inny kabelek przetarło?
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 1 mar 2021, o 18:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Szklary Górne
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Niestety ASO MM Cars w Lubinie poległo, bo nie ma błędu w sterowniku, polecili mi wymianę zacisków hamulcowych na tył, choć nie wiem, co to ma wspólnego ze świecącą żółtą kontrolką hamulca ręcznego Wiem gdzie jest problem, tylko nie wiem jak go rozwiązać. Sterownik ręcznego cały czas jest w trybie wymiany linki hamulca ręcznego, czy tam zwolnienia liniki hamulca ręcznego i nie zapamiętuje końca wymiany, czyli zaciągnięcia i zwolnienia hamulca z przycisku , a także kalibracji komputerem. Może wiecie jak zrestartować sterownik(odłączenie klem nic nie dało) lub jak go wylogować i zaprogramować od nowa. Może ktoś jest z okolic Wrocławia i się tego podejmie. Status liczby cykli hamulca ręcznego mam ma -1 . Proszę o odpowiedź. Próbowałem już wszystkiego i ręcznie przyciskiem i opcomem i serwis ASO lub napiszcie co odpowiada za pamięć sterownika od hamulca ręcznego. Z góry dziękuję. Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 3 sty 2020, o 20:10
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Raszówka
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Hamulec ręczny elektryczny
A próbowałeś w Legnicy u tego magika Leszek Lisik. Ja nie mam dobrej opinii o Lubinie. Ceny z dupy wzięte a części z marzą chyba razy 300. A co do fachowości to bardzo słabo.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 1 mar 2021, o 18:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Szklary Górne
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Kolego kizior11 nie próbowałem, proszę namiar na tego Pana z Legnicy. Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 sty 2021, o 07:22
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Poznań
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Wracając do tematu tego błędu C0561-71
Rozebrałem dziś całe nadkole z tyłu lewej strony. Kostki powyciągane i poczyszczone (chociaż i tak wszystko było czyste moim zdaniem).
Brak jakichkolwiek przetarć w instalacji.
Przy okazji zdemontowałem tunel środkowy bo i tak musiałem zamontować lopatke od slota na kubek ( kiedyś musiało mi wyskoczyć z mocowania bo zauważyłem to po znikających kluczach od domu w aucie). Co do stanu instalacji w całej konsoli jak najbardziej wszystko okej.
Podsumowując powyższe:
-Brak uszkodzeń mechanicznych
-Hamulec elektryczny postojowy śmiga idealnie.
-Błąd C0561-71 nadal wisi (brak możliwości usunięcia)
Korzystając z okazji dodam od siebie, że miałem przyjemność dziś rozmawiać z programistą zajmującym się UPSem i programowaniem sterowników i powiedział mi, że błąd wcale nie musi oznaczać problemów z hamulcem elektrycznym.
W styczniu z uwagi na pojawiający się błąd P0420 od sondy i wizytą w jednej firmie zajmującej się wyprogramowaniem sond, przy odebraniu auta ten błąd się pojawił. Pracownik firmy poinformował mnie, że wszystkie błędy zostały usunięte a z racji tego że to były pierwsze mrozy to pomyślałem że to może być od tych temperatur i sam się tym zajmę jak będzie cieplej.
No i dziś skojarzyłem ten temat z akcją wyprogramowania sondy, i o ile mam pewność że sonda jest wyprogramowana(błędu na Op-Com nie ma), tak do końca teraz nie jestem przekonany czy czasem tamci Panowie czegoś nie skopali w tabeli sterownika ECU.
Zrobiłem prosty test odpinając kilka kostek aby zasymulować czy pojawi się check engine:
-odpiąłem kostkę od przepustnicy
-odpiąłem czujnik temperatury wody w układzie
-odpiąłem złącze kostki od abs lewy tył
I w ani jednym przypadku nie zapala się check engine, a wydaję mi się że powinien przynajmniej przy jednym z tych trzech.
Bazując na powyższym stwierdzam, że błąd C0561-71 może informować właśnie o problemie z komunikacją z modułem odpowiedzialnym za wysyłanie informacji o check engine na blacie.
Gdybym miał rozrysować logikę funkcjonowania w sposób blokowy to tak bym to poskładał.
Co o tym myślicie? Ma to sens?
Nie chcę być cwaniakiem tylko uczciwie podejść do tematu, i jeżeli brak check engine i brak możliwości usunięcia błędu C0561-71 ma podstawy do wizyty w firmie od wyprogramowania sondy na reklamacje to będę wdzięczny za wasze sugestie.
Rozebrałem dziś całe nadkole z tyłu lewej strony. Kostki powyciągane i poczyszczone (chociaż i tak wszystko było czyste moim zdaniem).
Brak jakichkolwiek przetarć w instalacji.
Przy okazji zdemontowałem tunel środkowy bo i tak musiałem zamontować lopatke od slota na kubek ( kiedyś musiało mi wyskoczyć z mocowania bo zauważyłem to po znikających kluczach od domu w aucie). Co do stanu instalacji w całej konsoli jak najbardziej wszystko okej.
Podsumowując powyższe:
-Brak uszkodzeń mechanicznych
-Hamulec elektryczny postojowy śmiga idealnie.
-Błąd C0561-71 nadal wisi (brak możliwości usunięcia)
Korzystając z okazji dodam od siebie, że miałem przyjemność dziś rozmawiać z programistą zajmującym się UPSem i programowaniem sterowników i powiedział mi, że błąd wcale nie musi oznaczać problemów z hamulcem elektrycznym.
W styczniu z uwagi na pojawiający się błąd P0420 od sondy i wizytą w jednej firmie zajmującej się wyprogramowaniem sond, przy odebraniu auta ten błąd się pojawił. Pracownik firmy poinformował mnie, że wszystkie błędy zostały usunięte a z racji tego że to były pierwsze mrozy to pomyślałem że to może być od tych temperatur i sam się tym zajmę jak będzie cieplej.
No i dziś skojarzyłem ten temat z akcją wyprogramowania sondy, i o ile mam pewność że sonda jest wyprogramowana(błędu na Op-Com nie ma), tak do końca teraz nie jestem przekonany czy czasem tamci Panowie czegoś nie skopali w tabeli sterownika ECU.
Zrobiłem prosty test odpinając kilka kostek aby zasymulować czy pojawi się check engine:
-odpiąłem kostkę od przepustnicy
-odpiąłem czujnik temperatury wody w układzie
-odpiąłem złącze kostki od abs lewy tył
I w ani jednym przypadku nie zapala się check engine, a wydaję mi się że powinien przynajmniej przy jednym z tych trzech.
Bazując na powyższym stwierdzam, że błąd C0561-71 może informować właśnie o problemie z komunikacją z modułem odpowiedzialnym za wysyłanie informacji o check engine na blacie.
Gdybym miał rozrysować logikę funkcjonowania w sposób blokowy to tak bym to poskładał.
Co o tym myślicie? Ma to sens?
Nie chcę być cwaniakiem tylko uczciwie podejść do tematu, i jeżeli brak check engine i brak możliwości usunięcia błędu C0561-71 ma podstawy do wizyty w firmie od wyprogramowania sondy na reklamacje to będę wdzięczny za wasze sugestie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 1 mar 2021, o 18:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Szklary Górne
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Odpowiem, na mój temat. Nie oddawałem auta do elektryka, bo bałem się, że jak ASO nic nie zrobią, wezmą pieniądze i każą wymienić coś co nie ma wpływu. Kupiłem sterownik hamulca recznego wraz z linkami, oczywiście do polifta muszą być 4xdroższe, wymieniłem i wszystko w porządku nie ma żółtej kontroli od hamulca. Reasumując, jak wymieniacie klocki, tarcze tył, nie róbcie żadnej kalibracji, szczególnie op-comem lepiej przyciskiem to
zrobić,.Ja robiąc to opcomem, jak widać
uszkodziłem sterownik! Szkoda, że nikt na forum mi nie pomógł, reasumując, straciłem 60zl mechanik (kalibracja)+ 100zl ASO kazali wymienićzaciski+300zl sterownik + 0 złotych moja robocizna.
zrobić,.Ja robiąc to opcomem, jak widać
uszkodziłem sterownik! Szkoda, że nikt na forum mi nie pomógł, reasumując, straciłem 60zl mechanik (kalibracja)+ 100zl ASO kazali wymienićzaciski+300zl sterownik + 0 złotych moja robocizna.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2021, o 02:38 przez Yagi83, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Sosnowiec
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Moim zdaniem firma która grzebała Ci w sofcie wyrżnęła tablicę błędów DTC. Niestety 90% tunerów i innych partaczy elektroników ma znikome pojęcie o softach w sterownikach. Działają na tzw. automatach gdzie jednym kliknięciem ma się wszystko samo robić. Zapłaciłeś za wyprogramowanie sond z ecu, a masz usunięta tablicę błędów DTC czyli check się nie pojawi. Poprostu ręce i nogi opadają. Kolega miał podobnie po programie w pewnej stodole, cała tablica błędów wyrżnięta z ecu. Mogłeś wszystkie czujniki z auta odpiąć, a błędów brak. Nie chcesz chyba wiedzieć czym grozi taka jazda bez żadnej kontroli. Wgrywaj czym prędzej serie z powrotem i jedź do firmy, która ma pojęcie o sterownikachLorance pisze: ↑13 mar 2021, o 23:09Wracając do tematu tego błędu C0561-71
Rozebrałem dziś całe nadkole z tyłu lewej strony. Kostki powyciągane i poczyszczone (chociaż i tak wszystko było czyste moim zdaniem).
Brak jakichkolwiek przetarć w instalacji.
Przy okazji zdemontowałem tunel środkowy bo i tak musiałem zamontować lopatke od slota na kubek ( kiedyś musiało mi wyskoczyć z mocowania bo zauważyłem to po znikających kluczach od domu w aucie). Co do stanu instalacji w całej konsoli jak najbardziej wszystko okej.
Podsumowując powyższe:
-Brak uszkodzeń mechanicznych
-Hamulec elektryczny postojowy śmiga idealnie.
-Błąd C0561-71 nadal wisi (brak możliwości usunięcia)
Korzystając z okazji dodam od siebie, że miałem przyjemność dziś rozmawiać z programistą zajmującym się UPSem i programowaniem sterowników i powiedział mi, że błąd wcale nie musi oznaczać problemów z hamulcem elektrycznym.
W styczniu z uwagi na pojawiający się błąd P0420 od sondy i wizytą w jednej firmie zajmującej się wyprogramowaniem sond, przy odebraniu auta ten błąd się pojawił. Pracownik firmy poinformował mnie, że wszystkie błędy zostały usunięte a z racji tego że to były pierwsze mrozy to pomyślałem że to może być od tych temperatur i sam się tym zajmę jak będzie cieplej.
No i dziś skojarzyłem ten temat z akcją wyprogramowania sondy, i o ile mam pewność że sonda jest wyprogramowana(błędu na Op-Com nie ma), tak do końca teraz nie jestem przekonany czy czasem tamci Panowie czegoś nie skopali w tabeli sterownika ECU.
Zrobiłem prosty test odpinając kilka kostek aby zasymulować czy pojawi się check engine:
-odpiąłem kostkę od przepustnicy
-odpiąłem czujnik temperatury wody w układzie
-odpiąłem złącze kostki od abs lewy tył
I w ani jednym przypadku nie zapala się check engine, a wydaję mi się że powinien przynajmniej przy jednym z tych trzech.
Bazując na powyższym stwierdzam, że błąd C0561-71 może informować właśnie o problemie z komunikacją z modułem odpowiedzialnym za wysyłanie informacji o check engine na blacie.
Gdybym miał rozrysować logikę funkcjonowania w sposób blokowy to tak bym to poskładał.
Co o tym myślicie? Ma to sens?
Nie chcę być cwaniakiem tylko uczciwie podejść do tematu, i jeżeli brak check engine i brak możliwości usunięcia błędu C0561-71 ma podstawy do wizyty w firmie od wyprogramowania sondy na reklamacje to będę wdzięczny za wasze sugestie.
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Cześć panowie. A ja mam taką przypadłość z elektrycznym ręcznym:
Wymieniłem cały mechanizm wraz z linkami na używany - stary bardzo hałasował więc tylko czekać jak miał paść całkiem.
Po wymianie zaciąga i opuszcza bez problemów, ale:
- świeci się kontrolka hamulca ręcznego
- na biegu wstecznym kontrolka gaśnie (manual)
- nie działa wyłączanie hamulca podczas ruszania do przodu
- na biegu wstecznym opuszczanie hamulca przy ruszaniu działa prawidłowo
Co może być przyczyną?
Dodam, że nowy mechanizm ma inny numer seryjny, jest nieco nowszy od starego. Wizualnie wygląda identycznie.
Przed wymianą wprowadziłem mechanizm w tryb serwisowy, tj trzymając przycisk na opuszczanie ręcznego przez 15 sekund i ponowne naciśnięcie.
Czy trzeba jakoś powrócić z trybu serwisowego?
Wymieniłem cały mechanizm wraz z linkami na używany - stary bardzo hałasował więc tylko czekać jak miał paść całkiem.
Po wymianie zaciąga i opuszcza bez problemów, ale:
- świeci się kontrolka hamulca ręcznego
- na biegu wstecznym kontrolka gaśnie (manual)
- nie działa wyłączanie hamulca podczas ruszania do przodu
- na biegu wstecznym opuszczanie hamulca przy ruszaniu działa prawidłowo
Co może być przyczyną?
Dodam, że nowy mechanizm ma inny numer seryjny, jest nieco nowszy od starego. Wizualnie wygląda identycznie.
Przed wymianą wprowadziłem mechanizm w tryb serwisowy, tj trzymając przycisk na opuszczanie ręcznego przez 15 sekund i ponowne naciśnięcie.
Czy trzeba jakoś powrócić z trybu serwisowego?