--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Flex Ride info ogólne
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Flex Ride info ogólne
Czyli coś sie namieszało.Nie świecą tak wyraziście jak bym miał włączony sport lub tour,tylko tak delikatnie.Swieci się to non stop,a w szczególności widać to w nocy.Póki co zawieszenie działa rewelacyjnie jak na przebieg 220tyś.i nic się nie dzieje.
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Flex Ride info ogólne
U mnie też widać delikatne podświetlenie pod tymi klawiszami cały czas, podczas jazdy na dziennych w np. tunelu.
Po zamknięciu auta poświata pod nimi znika razem ze zgaśnięciem lampki (P) (ręcznego) na zegarach, czyli po kilkudziesięciu sekundach.
Po zamknięciu auta poświata pod nimi znika razem ze zgaśnięciem lampki (P) (ręcznego) na zegarach, czyli po kilkudziesięciu sekundach.
Re: Flex Ride info ogólne
Cześć,
Mam do Was pytanie. Wiem, że macie u siebie FlexRide. Zamierzam wlozyc do swojego Saaba 9-5 zawieszenie przednie Flex z kolumna HiperStrut z Insi OPC. Podpowiedzcie mi, jak Flexride nie ma zasilania (amortyzator) to jak on pracuje? Jak w trybie Sport, czy trochę inaczej? Czy ktoś z Was ma kolumnę HiperStrut? Jest różnica w stosunku do normalnego McPhesona? Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam Lukasz
Mam do Was pytanie. Wiem, że macie u siebie FlexRide. Zamierzam wlozyc do swojego Saaba 9-5 zawieszenie przednie Flex z kolumna HiperStrut z Insi OPC. Podpowiedzcie mi, jak Flexride nie ma zasilania (amortyzator) to jak on pracuje? Jak w trybie Sport, czy trochę inaczej? Czy ktoś z Was ma kolumnę HiperStrut? Jest różnica w stosunku do normalnego McPhesona? Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam Lukasz
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Flex Ride info ogólne
Jak nie ma zasilania na amorkach to zawory pracują na najtwardzszych nastawach i jest to trochę uciążliwe na miejskich dziurawych drogach, w trasie jest ok.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Flex Ride info ogólne
Ja mam HiPer Strut seryjny (2.0T 4x4 poliftowe), ale nigdy nie jechałem Insignią bez tego wynalazku
Trudno mówić na ile eliminuje podsterowność. Ta na pewno występuje, bo Insignia jest ciężka i za szybkie wejście w zakręt zawsze będzie dla niej problematyczne, szczególnie na śliskiej nawierzchni, a w zimie to już w ogóle. Podsterowność całkowicie eliminuje się w 4x4 dodaniem gazu, co jednak prowadzi do zwiększania prędkości i stąd nie zawsze może być rozwiązaniem.
Za to nigdy nie doznałem uczucia wyrwania kierownicy z rąk, co tam wyrywania - jakiegokolwiek niepokoju. Nawet na nierównych drogach, koleinach, przy wyprzedzaniu i zmianie pasa ruchu, pomimo opon szer. 245 - w dłoniach czuć spokój. Insignia prowadzi się bardzo spokojnie, tylko trzeba brać poprawkę na bezwładność.
M.
Trudno mówić na ile eliminuje podsterowność. Ta na pewno występuje, bo Insignia jest ciężka i za szybkie wejście w zakręt zawsze będzie dla niej problematyczne, szczególnie na śliskiej nawierzchni, a w zimie to już w ogóle. Podsterowność całkowicie eliminuje się w 4x4 dodaniem gazu, co jednak prowadzi do zwiększania prędkości i stąd nie zawsze może być rozwiązaniem.
Za to nigdy nie doznałem uczucia wyrwania kierownicy z rąk, co tam wyrywania - jakiegokolwiek niepokoju. Nawet na nierównych drogach, koleinach, przy wyprzedzaniu i zmianie pasa ruchu, pomimo opon szer. 245 - w dłoniach czuć spokój. Insignia prowadzi się bardzo spokojnie, tylko trzeba brać poprawkę na bezwładność.
M.
Re: Flex Ride info ogólne
Dzięki wielkie za porady. Wassermann myślisz, że na ustawieniu Sport przy 18 felgach będzie za twardo? Chyba, że jakiś gwint zrobie, bądź zestaw Bilstein + Eibach... Właśnie te nasze zawiasy trochę się przechylają (ciężar). Nie to co w Bmw np.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Flex Ride info ogólne
E tam za twardo. Ja mam 245/40 R19 (ciśnienie normalne) i 90% czasu jeżdżę w trybie Sport. Wyłączam tylko na dziurawych ulicach w mieście lub złych fragmentach dróg lokalnych, gdzie i tak muszę znacznie zwolnić. Poza tym tylko Sport (z włączoną opcją sztywniejszych amortyzatorów, bo to można konfigurować).
Odwrotnie niż instrukcja (Tour), ja polecam Sport szczególnie na autostrady. Tam nie ma nierówności, a zwiększona kontrola nad samochodem bardzo się przydaje.
Nic się nie przechyla, to nie Polonez na resorach... Jak doświadczyłem awaryjnego ominięcia jakiegoś żelastwa na jezdni (jako pasażer), to nabrałem zaufania od Insi. Poszła jak po szynach, zwarta w sobie, tylko unik-powrót, przy 100 km/h na mokrym, bez pierdnięcia najmniejszego, choć byłem w ułamku sekundy przekonany że pofruniemy. Co najwyżej może w zacieśnianym łuku stracić przyczepność bokiem (nie zarzucić tyłem, tylko cała wyślizgiwać się na zewnątrz), bo przez ciężar i naciskanie gazu ma tendencję do poszerzania zakrętu, ale przechylanie to nie problem (dla mnie).
Nie jest to jakieś szczególnie twarde zawieszenie. Ojciec ma Mazdę 6, poprzedni model (215/50 R17) i tam czuć dosłownie wszystko, auto jeździ jak gokart, Insignia w Sport jest przy niej komfortowa...
M.
Odwrotnie niż instrukcja (Tour), ja polecam Sport szczególnie na autostrady. Tam nie ma nierówności, a zwiększona kontrola nad samochodem bardzo się przydaje.
Nic się nie przechyla, to nie Polonez na resorach... Jak doświadczyłem awaryjnego ominięcia jakiegoś żelastwa na jezdni (jako pasażer), to nabrałem zaufania od Insi. Poszła jak po szynach, zwarta w sobie, tylko unik-powrót, przy 100 km/h na mokrym, bez pierdnięcia najmniejszego, choć byłem w ułamku sekundy przekonany że pofruniemy. Co najwyżej może w zacieśnianym łuku stracić przyczepność bokiem (nie zarzucić tyłem, tylko cała wyślizgiwać się na zewnątrz), bo przez ciężar i naciskanie gazu ma tendencję do poszerzania zakrętu, ale przechylanie to nie problem (dla mnie).
Nie jest to jakieś szczególnie twarde zawieszenie. Ojciec ma Mazdę 6, poprzedni model (215/50 R17) i tam czuć dosłownie wszystko, auto jeździ jak gokart, Insignia w Sport jest przy niej komfortowa...
M.
Re: Flex Ride info ogólne
No to spoko. Takiej właśnie odpowiedzi oczekiwałem To chyba zdecyduje się na ten zawias. Jak będzie tragicznie twardo to włoże spowrotem McPhesona. Słyszałem też, że ten HiperStrut nie przenosi tak drgań jak zwykły amor, więc dlatego inni co mają samo FlexRide mogą mieć mniejszy komfort przy ustawieniu Sport. Do tyłu wrzucę już tylko jakiś amor Bilstein B8 i sprężyny Eibacha i powinno być Git.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 gru 2016, o 21:30
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Flex Ride info ogólne
Witam!
Dopadł mnie problem "Sprawdź układ zawieszenia" no i oczywiście auto jest twarde jak wóz drabiniasty. Oddałem furę do mechaniora i ten posprawdzał kabelki popsikał wtyczki kontaktem i problem nadal występuje. Błąd jaki zaczytuję przez VUX-COM to U0139-71 "Utrata komunikacji z modułem sterującym zawieszenia, nieważne dane". Jakieś sugestie co można zrobić aby Flex ożył?
Dopadł mnie problem "Sprawdź układ zawieszenia" no i oczywiście auto jest twarde jak wóz drabiniasty. Oddałem furę do mechaniora i ten posprawdzał kabelki popsikał wtyczki kontaktem i problem nadal występuje. Błąd jaki zaczytuję przez VUX-COM to U0139-71 "Utrata komunikacji z modułem sterującym zawieszenia, nieważne dane". Jakieś sugestie co można zrobić aby Flex ożył?
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Flex Ride info ogólne
najlepiej było by podpiąć po MDI, tam będzie dokładnie widać ten moduł i można spróbować aktualizację softu
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 gru 2016, o 21:30
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Flex Ride info ogólne
Wybiorę się zatem na jakąś profesjonalna diagnostykę może coś mi mądrzejszego powiedzą.
Sprawdzałem jeszcze wczoraj oporność na amorkach ale jakieś bzdury mi wychodziły, na wtyczce która idzie do amora. Być może coś źle doczytałem ...? Oporność mierzę na wtyczce pomiędzy tymi dwoma pinami co idą do amora?
Sprawdzałem jeszcze wczoraj oporność na amorkach ale jakieś bzdury mi wychodziły, na wtyczce która idzie do amora. Być może coś źle doczytałem ...? Oporność mierzę na wtyczce pomiędzy tymi dwoma pinami co idą do amora?
Re: Flex Ride info ogólne
Witam
Pany, kto mi moze wyjasnic do czego odnosi sie ten wpis po rozkodowaniu nr VIN ?
XJ6 = DLA JAPONII (-2003) / DLA ZMODYFIKOWANEGO OBNIŻONEGO PODWOZIA (2009-)
Pany, kto mi moze wyjasnic do czego odnosi sie ten wpis po rozkodowaniu nr VIN ?
XJ6 = DLA JAPONII (-2003) / DLA ZMODYFIKOWANEGO OBNIŻONEGO PODWOZIA (2009-)
Ostatnio zmieniony 28 mar 2017, o 17:30 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
-
- Użytkownik
- Posty: 179
- Rejestracja: 16 cze 2016, o 22:49
- Auto: ST 2.0T 4x4 Cosmo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: SKMKraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Flex Ride info ogólne
http://www.mamhopla.com.pl/Watek-insign ... czenia--72
XJ6/XJ6 Obniżone zawieszenie (w wersjach Edition i Cosmo standard tylko z 2.0 CDTI EcoFLEX i 2.8 Turbo)
XJ6/XJ6 Obniżone zawieszenie (w wersjach Edition i Cosmo standard tylko z 2.0 CDTI EcoFLEX i 2.8 Turbo)
Re: Flex Ride info ogólne
Ciekawe o ile obnizone bo jak patrze na swoja Insi to raczej nic nie widac aby bylo cos w minusie
Ostatnio zmieniony 28 mar 2017, o 17:29 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
- michalm83
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Flex Ride info ogólne
Moja jest ecoFLEX wiec wychodzi na to ze jest obnizona o 1cm, troche poplyneli z tym obnizeniem, z nim czy bez niego roznicy nie ma.
Ostatnio zmieniony 9 kwie 2018, o 22:12 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 gru 2016, o 21:30
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Flex Ride info ogólne
Dla potomnych!pinkman pisze:Witam!
Dopadł mnie problem "Sprawdź układ zawieszenia" no i oczywiście auto jest twarde jak wóz drabiniasty. Oddałem furę do mechaniora i ten posprawdzał kabelki popsikał wtyczki kontaktem i problem nadal występuje. Błąd jaki zaczytuję przez VUX-COM to U0139-71 "Utrata komunikacji z modułem sterującym zawieszenia, nieważne dane". Jakieś sugestie co można zrobić aby Flex ożył?
U mnie okazało się, że moduł CDC był uszkodzony. Zakupiłem używkę (~300 zł) i fachmajster zalogował mi go do auta (200 zł). Okazało się także, że uszkodzony był tylny prawy amorek. Dziwna sytuacja bo VAUX-COM nie pokazywał błędu amortyzatora mimo sprawnego modułu CDC!!! Jak chciałem zaczytać błędy z modułu zawieszenia pokazywał się jakiś błąd szyny (czy coś takiego).
Może komuś moja sytuacja pomoże w zdiagnozowaniu swojej usterki.