--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Flex Ride info ogólne

ODPOWIEDZ
marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: marcin.1987 » 23 lut 2017, o 17:04

Nic się nie pali.

robertino86

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: robertino86 » 23 lut 2017, o 17:41

Czyli coś sie namieszało.Nie świecą tak wyraziście jak bym miał włączony sport lub tour,tylko tak delikatnie.Swieci się to non stop,a w szczególności widać to w nocy.Póki co zawieszenie działa rewelacyjnie jak na przebieg 220tyś.i nic się nie dzieje.

Awatar użytkownika
Fede
Użytkownik
Posty: 227
Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
Auto: czarny sedan, 205KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: Fede » 24 lut 2017, o 08:01

U mnie też widać delikatne podświetlenie pod tymi klawiszami cały czas, podczas jazdy na dziennych w np. tunelu.
Po zamknięciu auta poświata pod nimi znika razem ze zgaśnięciem lampki (P) (ręcznego) na zegarach, czyli po kilkudziesięciu sekundach.

leinks

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: leinks » 3 mar 2017, o 10:09

Cześć,
Mam do Was pytanie. Wiem, że macie u siebie FlexRide. Zamierzam wlozyc do swojego Saaba 9-5 zawieszenie przednie Flex z kolumna HiperStrut z Insi OPC. Podpowiedzcie mi, jak Flexride nie ma zasilania (amortyzator) to jak on pracuje? Jak w trybie Sport, czy trochę inaczej? Czy ktoś z Was ma kolumnę HiperStrut? Jest różnica w stosunku do normalnego McPhesona? Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam Lukasz

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: rataj73 » 3 mar 2017, o 10:55

Jak nie ma zasilania na amorkach to zawory pracują na najtwardzszych nastawach i jest to trochę uciążliwe na miejskich dziurawych drogach, w trasie jest ok.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: wassermann » 3 mar 2017, o 13:16

Ja mam HiPer Strut seryjny (2.0T 4x4 poliftowe), ale nigdy nie jechałem Insignią bez tego wynalazku ;)

Trudno mówić na ile eliminuje podsterowność. Ta na pewno występuje, bo Insignia jest ciężka i za szybkie wejście w zakręt zawsze będzie dla niej problematyczne, szczególnie na śliskiej nawierzchni, a w zimie to już w ogóle. Podsterowność całkowicie eliminuje się w 4x4 dodaniem gazu, co jednak prowadzi do zwiększania prędkości i stąd nie zawsze może być rozwiązaniem.

Za to nigdy nie doznałem uczucia wyrwania kierownicy z rąk, co tam wyrywania - jakiegokolwiek niepokoju. Nawet na nierównych drogach, koleinach, przy wyprzedzaniu i zmianie pasa ruchu, pomimo opon szer. 245 - w dłoniach czuć spokój. Insignia prowadzi się bardzo spokojnie, tylko trzeba brać poprawkę na bezwładność.

M.

leinks

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: leinks » 3 mar 2017, o 13:48

Dzięki wielkie za porady. Wassermann myślisz, że na ustawieniu Sport przy 18 felgach będzie za twardo? Chyba, że jakiś gwint zrobie, bądź zestaw Bilstein + Eibach... Właśnie te nasze zawiasy trochę się przechylają (ciężar). Nie to co w Bmw np.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: wassermann » 3 mar 2017, o 19:25

E tam za twardo. Ja mam 245/40 R19 (ciśnienie normalne) i 90% czasu jeżdżę w trybie Sport. Wyłączam tylko na dziurawych ulicach w mieście lub złych fragmentach dróg lokalnych, gdzie i tak muszę znacznie zwolnić. Poza tym tylko Sport (z włączoną opcją sztywniejszych amortyzatorów, bo to można konfigurować).
Odwrotnie niż instrukcja (Tour), ja polecam Sport szczególnie na autostrady. Tam nie ma nierówności, a zwiększona kontrola nad samochodem bardzo się przydaje.
Nic się nie przechyla, to nie Polonez na resorach... Jak doświadczyłem awaryjnego ominięcia jakiegoś żelastwa na jezdni (jako pasażer), to nabrałem zaufania od Insi. Poszła jak po szynach, zwarta w sobie, tylko unik-powrót, przy 100 km/h na mokrym, bez pierdnięcia najmniejszego, choć byłem w ułamku sekundy przekonany że pofruniemy. Co najwyżej może w zacieśnianym łuku stracić przyczepność bokiem (nie zarzucić tyłem, tylko cała wyślizgiwać się na zewnątrz), bo przez ciężar i naciskanie gazu ma tendencję do poszerzania zakrętu, ale przechylanie to nie problem (dla mnie).
Nie jest to jakieś szczególnie twarde zawieszenie. Ojciec ma Mazdę 6, poprzedni model (215/50 R17) i tam czuć dosłownie wszystko, auto jeździ jak gokart, Insignia w Sport jest przy niej komfortowa...

M.

leinks

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: leinks » 3 mar 2017, o 20:52

No to spoko. Takiej właśnie odpowiedzi oczekiwałem :-) To chyba zdecyduje się na ten zawias. Jak będzie tragicznie twardo to włoże spowrotem McPhesona. Słyszałem też, że ten HiperStrut nie przenosi tak drgań jak zwykły amor, więc dlatego inni co mają samo FlexRide mogą mieć mniejszy komfort przy ustawieniu Sport. Do tyłu wrzucę już tylko jakiś amor Bilstein B8 i sprężyny Eibacha i powinno być Git.

pinkman
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 29 gru 2016, o 21:30
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: pinkman » 9 mar 2017, o 09:34

Witam!

Dopadł mnie problem "Sprawdź układ zawieszenia" no i oczywiście auto jest twarde jak wóz drabiniasty. Oddałem furę do mechaniora i ten posprawdzał kabelki popsikał wtyczki kontaktem i problem nadal występuje. Błąd jaki zaczytuję przez VUX-COM to U0139-71 "Utrata komunikacji z modułem sterującym zawieszenia, nieważne dane". Jakieś sugestie co można zrobić aby Flex ożył?

Holios
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: Holios » 9 mar 2017, o 13:28

najlepiej było by podpiąć po MDI, tam będzie dokładnie widać ten moduł i można spróbować aktualizację softu

pinkman
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 29 gru 2016, o 21:30
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: pinkman » 10 mar 2017, o 11:18

Wybiorę się zatem na jakąś profesjonalna diagnostykę może coś mi mądrzejszego powiedzą.
Sprawdzałem jeszcze wczoraj oporność na amorkach ale jakieś bzdury mi wychodziły, na wtyczce która idzie do amora. Być może coś źle doczytałem ...? Oporność mierzę na wtyczce pomiędzy tymi dwoma pinami co idą do amora?

Duke_

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: Duke_ » 28 mar 2017, o 14:14

Witam

Pany, kto mi moze wyjasnic do czego odnosi sie ten wpis po rozkodowaniu nr VIN ?

XJ6 = DLA JAPONII (-2003) / DLA ZMODYFIKOWANEGO OBNIŻONEGO PODWOZIA (2009-)
Ostatnio zmieniony 28 mar 2017, o 17:30 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8

R1985
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: 16 cze 2016, o 22:49
Auto: ST 2.0T 4x4 Cosmo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: SKMKraków
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: R1985 » 28 mar 2017, o 15:15

http://www.mamhopla.com.pl/Watek-insign ... czenia--72
XJ6/XJ6 Obniżone zawieszenie (w wersjach Edition i Cosmo standard tylko z 2.0 CDTI EcoFLEX i 2.8 Turbo)

Duke_

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: Duke_ » 28 mar 2017, o 15:20

Ciekawe o ile obnizone bo jak patrze na swoja Insi to raczej nic nie widac aby bylo cos w minusie :(
Ostatnio zmieniony 28 mar 2017, o 17:29 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: P405 » 28 mar 2017, o 20:01

Chyba o 1cm.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
michalm83
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: michalm83 » 28 mar 2017, o 20:47

O 1cm to wersje eco flex były obniżone.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: P405 » 29 mar 2017, o 06:19

To miałem na myśli.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Duke_

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: Duke_ » 29 mar 2017, o 09:15

Moja jest ecoFLEX wiec wychodzi na to ze jest obnizona o 1cm, troche poplyneli z tym obnizeniem, z nim czy bez niego roznicy nie ma.
Ostatnio zmieniony 9 kwie 2018, o 22:12 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

pinkman
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 29 gru 2016, o 21:30
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Flex Ride info ogólne

Post autor: pinkman » 13 kwie 2017, o 13:37

pinkman pisze:Witam!

Dopadł mnie problem "Sprawdź układ zawieszenia" no i oczywiście auto jest twarde jak wóz drabiniasty. Oddałem furę do mechaniora i ten posprawdzał kabelki popsikał wtyczki kontaktem i problem nadal występuje. Błąd jaki zaczytuję przez VUX-COM to U0139-71 "Utrata komunikacji z modułem sterującym zawieszenia, nieważne dane". Jakieś sugestie co można zrobić aby Flex ożył?
Dla potomnych!
U mnie okazało się, że moduł CDC był uszkodzony. Zakupiłem używkę (~300 zł) i fachmajster zalogował mi go do auta (200 zł). Okazało się także, że uszkodzony był tylny prawy amorek. Dziwna sytuacja bo VAUX-COM nie pokazywał błędu amortyzatora mimo sprawnego modułu CDC!!! Jak chciałem zaczytać błędy z modułu zawieszenia pokazywał się jakiś błąd szyny (czy coś takiego).

Może komuś moja sytuacja pomoże w zdiagnozowaniu swojej usterki.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”