--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 lip 2019, o 13:17
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ścinawa
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Tak, piasty trzeba zdemontowac żeby wymienić osłony tarcz. Ja wstawiałem nowe bo stare to musiałem traktować 5kg młotem żeby wylazły. Prasa 5 ton nie dała rady. Pamiętaj o dobrym wyczyszczeniu gniazda piasty w zwrotnicy z utlenionego aluminium bo za chiny nowej nie wsadzisz piasty, a tylko można ją uszkodzić.. Ja do tego użyłem mikroszlifierki.
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Osłony możesz obciąć te górne ranty, a co do ręcznego wszystko pasuje bez problemowo.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 maja 2021, o 19:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Białystok
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
kur... im dalej w las tym więcej drzew myślałem że to będzie tańsza operacja a tu jeszcze na piasty trzeba się nastawić
- mpDante
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
- Auto: Insignia OPC-Line ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Polkowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Skompletowałem jakiś czas temu nowy zestaw pod 337, ale jeszcze nie wymieniałem... zastanawia mnie czy blaszki, które są dodane do klocków to jedyne blaszki jakie będę potrzebował? Dla każdego rozmiaru tarczy te blaszki wyglądają inaczej i mam wątpliwości czy do 337 wystarczają jedynie te małe?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Tnij śmiało osłony u mnie też ich nie będzie. Zmieniam układ 16 calowy na... 16 calowy bo oszukali mnie stwierdzając w VIN, że jest 16".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Dobrze że czytam temat dopiero po zmianie hamulcy. Przód/tył na 337/315 bo pewnie doczytał bym, że nie da aię zdemontować piast bez ich zniszczenia i sobie darował, a u mnie wszystko musi być fabryka. Dlatego tarcze kotwiczne też wymieniałem. W każdym bądź razie nie wiedziałem, że te piasty się niszczą przy demontażu i je zdjąłem po czym założyłem spowrotem i jak narazie 15tys. km za nami i się kręcą bez żadnych objawów. Swoją drogą w vectrze c też robiłem swap hamulcy i też piasty ściągałem.
- mpDante
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
- Auto: Insignia OPC-Line ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Polkowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Jakby ktoś z was rozważał zakup tarcz marki Rotinger (GT), to szczerze odradzam... jestem właśnie po odrzuconej reklamacji na wersję nawiercaną 321 (sprzedali tarcze proste, więc reklamację na krzywe odrzucają). Na dokładkę, tarcze z powłoką antykorozyjną wyglądają gorzej niż tarcze, które mam na tyle - bez antykorozji. Oczywiście na antykorozję gwarancji w ogóle nie udzielają.
Robienie biurwy z logiki w tej firmie, to chyba codzienność. Jeden człowiek przez telefon mi mówi, że nie mają na te tarcze reklamacji, a potem w mailu piszą, że kupiłem zwykłe, ale oni do Insignii polecają lepsze, odporne na odkształcanie.
Robienie biurwy z logiki w tej firmie, to chyba codzienność. Jeden człowiek przez telefon mi mówi, że nie mają na te tarcze reklamacji, a potem w mailu piszą, że kupiłem zwykłe, ale oni do Insignii polecają lepsze, odporne na odkształcanie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 lip 2019, o 13:17
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ścinawa
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Może to kwestia rocznika. U mnie w roczniku 2010 i przy przebiegu 450 tyś. aluminium było tak utlenione, że nie było mowy o wyjęciu bez uszkodzenia.Radek84 pisze: ↑31 lip 2021, o 03:47Dobrze że czytam temat dopiero po zmianie hamulcy. Przód/tył na 337/315 bo pewnie doczytał bym, że nie da aię zdemontować piast bez ich zniszczenia i sobie darował, a u mnie wszystko musi być fabryka. Dlatego tarcze kotwiczne też wymieniałem. W każdym bądź razie nie wiedziałem, że te piasty się niszczą przy demontażu i je zdjąłem po czym założyłem spowrotem i jak narazie 15tys. km za nami i się kręcą bez żadnych objawów. Swoją drogą w vectrze c też robiłem swap hamulcy i też piasty ściągałem.
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Być może. Ja zmieniałem przy 170tys. km. Popukałem gumowym młotkiem z czuciem i ładnie wyszły bez oporów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 29 paź 2017, o 12:07
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Tuchola
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Witam, zakupiłem ZACISKI MANDO GM 134, moje pytanie brzmi czy to są zaciski na zestaw j61 na tarcze 321mm przód?
Dodano po 16 minutach 29 sekundach:
Dodano po 16 minutach 29 sekundach:
Znalazlem
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 lut 2023, o 12:55
- Auto: saab 9-5NG 2.8v6
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Te oslony do 321 to wyglada na to, ze sie roznia od tych do 337 tylko wiekszym wcieciem. czyz nie? Czy one sa tez wiekszej srednicy? Bo jezeli sa srednice te same, to teoretycznie, gdyby ktos chcial samemu to robic, a zdjecie piasty bywa problematyczne, to wtedy istniejaca mozna ladnie podciac flexem pod ksztalt na wzor tej przeznaczonej do 17+, bez palowania sie w sciaganie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 maja 2019, o 13:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Konin
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Jestem świeżo po przesiadce z tyłu z 292mm na 315mm i chciałem się podzielić moim jednym spostrzeżeniem, otóż zaciski do ręcznego elektrycznego jaki i manualnego są takie same. Wystarczy tylko stronami (z lewego zacisku na prawy i na odwrót) przekręcić mocowania i dźwignię linki ręcznego. Łącznie nakretka 13mm do dźwigni i torx 30 do mocowania linki. Sam zacisk jest skonstruowany tak, że dźwignia od położenia jałowego działa w jedną i drugą stronę (tzn dociska klocek), nie ma obaw rozszczelnienia zacisku itd,. Wszystko funkcjonuje jak należy
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 7 wrz 2022, o 19:36
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Witam wszystkich, wygląda na to, że na forum jestem zarejestrowany od roku, w sumie nawet nie wiedziałem
Do rzeczy. Nieszczęsne J60 (jeden wyjazd w góry i biją jak szalone) i chęć wymiany tego zestawu przynajmniej na początek na j61 z przodu.
Cały wątek przeczytałem z 5 razy, kolega poniżej pytał, czy klocki od 17 j61 z przodu wejdą do zacisków j60, jeśli wymieni jarzma na te od wersji j61. Faktycznie wymiarami się klocki nieco różnią. Ktoś potwierdzi wprost, że wchodzą?
Sorki, że odgrzebuję taki stary post ale dopadła mnie rozkmina bo na sobotę chcę mieć części na wymianę i na ten moment w koszyku alle mam klocki od 16, klocki od 17, tarcze 17, komplet tarcze+klocki17, komplet tarcze+klocki16, to wszystko ATE, jarzma (niestety? nty) i parę innych pierdół typu smary itp. Jestem przygotowany na każdą kombinację alpejską ale oczywiście wolałbym trochę to uścislić i nie zawracać dupy sprzedawcom zwrotami. Zamawiam jutro do południa, a w sobotę MUSZĘ wymienić.
Obecne były TRW, założne przy zakupie i pofalowały się okrutnie (12k km, dobiły je zjazdy ze wniesień w górach). Iść w te nieco większe trw, zimmermann, ate, czy odpuścić taką wymianę na chybcika i cyknąć ate j60 bo i tak będą lepsze od trw co miałem zamontowane?
Jeśli większa tarcza wytrzyma znacznie bardziej rozsądny kilometrarz (jeżdzę bardzo łagodnie + autostrady, gdzie rzadko hamuję) to ok. jeśłi nie to i tak przygotuję się lepiej przyszłościowo do wymiany na j62 kompletując wcześniej części. Teraz sytuacja zastała mnie taka, że daleki wyjazd (znowu góry), a z tymi hamulcami co mam to mi plomby wylecą przy hamowaniu i dodatkowo spadnę w przepaść, nie mówiac już o niszczeniu zawieszenia. A po spadnięciu w przepasć to już wogóle sobie zniszczę zawieszenie
Nie lubię drutowania i zawsze wstawiam oryginały (w sumie głupi nawyk). Samochód sobie poprawiam do stanu idealnego, właśnie m32 zregenerowałem całą, wymianiłem sprzęgło i dwumasę ale z tymi papierowymi hamulcami to już może podrutuję, nawet z cięciem osłony tylko cholera wie co zamawiać i gdzie.
Zaciski z jarzmami od j61 znalazłem zregenerowane na allegro za 775, może też kupię i dopiero na miejscu zadecyduję co będzie pasować i zostanie założóne. Wtedy miałbym pewność, że większe klocki wejdą, wszystko było by "oryginalnie" i bez nty (a w sumie czemu niby nty złe). Z drugiej strony jak już dłubać i wymieniać zaciski to na j62 tylko niezbyt mogę ję znaleźć w necie. Jakieś namiary do magiczncyh hurtowni/sklepów co to mają towar ale z pozycjonowaniem w necie są na bakier? j62 nie na przyszłą sobotę, pytam przyszłościowo.
a dobra, co mi tam,:
Fele 18 cali,
a hamulce 16 mi dali
one są z papieru,
a niby ze stali.
Kłamali.
Do rzeczy. Nieszczęsne J60 (jeden wyjazd w góry i biją jak szalone) i chęć wymiany tego zestawu przynajmniej na początek na j61 z przodu.
Cały wątek przeczytałem z 5 razy, kolega poniżej pytał, czy klocki od 17 j61 z przodu wejdą do zacisków j60, jeśli wymieni jarzma na te od wersji j61. Faktycznie wymiarami się klocki nieco różnią. Ktoś potwierdzi wprost, że wchodzą?
Sorki, że odgrzebuję taki stary post ale dopadła mnie rozkmina bo na sobotę chcę mieć części na wymianę i na ten moment w koszyku alle mam klocki od 16, klocki od 17, tarcze 17, komplet tarcze+klocki17, komplet tarcze+klocki16, to wszystko ATE, jarzma (niestety? nty) i parę innych pierdół typu smary itp. Jestem przygotowany na każdą kombinację alpejską ale oczywiście wolałbym trochę to uścislić i nie zawracać dupy sprzedawcom zwrotami. Zamawiam jutro do południa, a w sobotę MUSZĘ wymienić.
Obecne były TRW, założne przy zakupie i pofalowały się okrutnie (12k km, dobiły je zjazdy ze wniesień w górach). Iść w te nieco większe trw, zimmermann, ate, czy odpuścić taką wymianę na chybcika i cyknąć ate j60 bo i tak będą lepsze od trw co miałem zamontowane?
Jeśli większa tarcza wytrzyma znacznie bardziej rozsądny kilometrarz (jeżdzę bardzo łagodnie + autostrady, gdzie rzadko hamuję) to ok. jeśłi nie to i tak przygotuję się lepiej przyszłościowo do wymiany na j62 kompletując wcześniej części. Teraz sytuacja zastała mnie taka, że daleki wyjazd (znowu góry), a z tymi hamulcami co mam to mi plomby wylecą przy hamowaniu i dodatkowo spadnę w przepaść, nie mówiac już o niszczeniu zawieszenia. A po spadnięciu w przepasć to już wogóle sobie zniszczę zawieszenie
Nie lubię drutowania i zawsze wstawiam oryginały (w sumie głupi nawyk). Samochód sobie poprawiam do stanu idealnego, właśnie m32 zregenerowałem całą, wymianiłem sprzęgło i dwumasę ale z tymi papierowymi hamulcami to już może podrutuję, nawet z cięciem osłony tylko cholera wie co zamawiać i gdzie.
Zaciski z jarzmami od j61 znalazłem zregenerowane na allegro za 775, może też kupię i dopiero na miejscu zadecyduję co będzie pasować i zostanie założóne. Wtedy miałbym pewność, że większe klocki wejdą, wszystko było by "oryginalnie" i bez nty (a w sumie czemu niby nty złe). Z drugiej strony jak już dłubać i wymieniać zaciski to na j62 tylko niezbyt mogę ję znaleźć w necie. Jakieś namiary do magiczncyh hurtowni/sklepów co to mają towar ale z pozycjonowaniem w necie są na bakier? j62 nie na przyszłą sobotę, pytam przyszłościowo.
a dobra, co mi tam,:
Fele 18 cali,
a hamulce 16 mi dali
one są z papieru,
a niby ze stali.
Kłamali.
sychie pisze: ↑6 maja 2019, o 09:20jeszcze zapytam aby się upewnić, jeśli zacisk zostawię od 16" to klocek od zestawu 17" się zmieści w tym? jarzmo będę wymieniał oczywiście na 17".
bo widzę sprzeczne informacje, bo klocek jest większy od zestawu 17" wiec pytanie czy wejdzie do starego zacisku
ediit:
nie pasuje, zacisk od 16" nie pasuje pod jarzma 17"Major601 pisze: ↑28 mar 2019, o 12:15Klocki do systemu 17" POC J61 są większe od systemu 16" POC J60 jeśli chodzi o przód, z tyłu są takie same we wszystkich przypadkach prócz OPC.
Jednak zaciski przednie z systemu 16" cali pasują do jarzm 17" - co nie oznacza że są identyczne - tzn. średnica tłoka jest taka sama, tłok przychodzi dokładnie w to samo miejsce na klocku, ale zacisk nieznacznie się różni - ten do systemu 17" jest bardziej masywny, waży więcej bo ma więcej metalu - mówiąc kolokwialnie. Ja po założeniu 17" jeździłem 2 lata na zaciskach 16" zanim zdobyłem 17"
właśnie sprawdziłem, dodatkowo na moim zacisku jest napis: 139
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
W połowie się zgubiłem więc napisze w prost.
Jak chcesz coś zmieniać to zmieniaj na 337mm czyli 17+
Ja kupiłem nowe zaciski SKV 44SKV201 44SKV202 oraz jarzma TRW tylko one są dostępne TRWBDA1110, tarcze klocki TEXTAR. Wymieniłem również przewody na stalowe w oplocie.
Montaż P&P
Jedyne "drutowanie" na które sobie pozwoliłem to nie wymieniałem osłon metalowych bo wiązało się to ze zwalaniem piast. Obciąłem flexem rant aby nie haczyło o większą tarcze.
Jak chcesz coś zmieniać to zmieniaj na 337mm czyli 17+
Ja kupiłem nowe zaciski SKV 44SKV201 44SKV202 oraz jarzma TRW tylko one są dostępne TRWBDA1110, tarcze klocki TEXTAR. Wymieniłem również przewody na stalowe w oplocie.
Montaż P&P
Jedyne "drutowanie" na które sobie pozwoliłem to nie wymieniałem osłon metalowych bo wiązało się to ze zwalaniem piast. Obciąłem flexem rant aby nie haczyło o większą tarcze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 7 wrz 2022, o 19:36
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Dzięki za numery poszczególnych części, kupiłem dokładnie taki zestaw jaki poleciłeś. Przewodów nie ruszam.
Wrzucę zdjęcia starego i nowego zestawu na samochodzie.
Wrzucę zdjęcia starego i nowego zestawu na samochodzie.