--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

ODPOWIEDZ
m.bielawski
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: 10 lip 2019, o 13:17
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ścinawa

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: m.bielawski » 5 maja 2021, o 14:54

Tak, piasty trzeba zdemontowac żeby wymienić osłony tarcz. Ja wstawiałem nowe bo stare to musiałem traktować 5kg młotem żeby wylazły. Prasa 5 ton nie dała rady. Pamiętaj o dobrym wyczyszczeniu gniazda piasty w zwrotnicy z utlenionego aluminium bo za chiny nowej nie wsadzisz piasty, a tylko można ją uszkodzić.. Ja do tego użyłem mikroszlifierki.

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1021
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: spiryt4 » 5 maja 2021, o 15:01

Osłony możesz obciąć te górne ranty, a co do ręcznego wszystko pasuje bez problemowo. :)

miroon93
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 2 maja 2021, o 19:42
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Białystok

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: miroon93 » 5 maja 2021, o 15:05

kur... im dalej w las tym więcej drzew ;D myślałem że to będzie tańsza operacja a tu jeszcze na piasty trzeba się nastawić :D

Awatar użytkownika
mpDante
Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
Auto: Insignia OPC-Line ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Polkowice
Postawił piwo: 1 raz

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: mpDante » 10 maja 2021, o 09:42

Skompletowałem jakiś czas temu nowy zestaw pod 337, ale jeszcze nie wymieniałem... zastanawia mnie czy blaszki, które są dodane do klocków to jedyne blaszki jakie będę potrzebował? Dla każdego rozmiaru tarczy te blaszki wyglądają inaczej i mam wątpliwości czy do 337 wystarczają jedynie te małe?
Obrazek

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: marcin.1987 » 10 maja 2021, o 18:57

Tak. One wystarczają. Innych blaszek tam nie ma

MBJ
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: MBJ » 14 maja 2021, o 20:39

spiryt4 pisze:
5 maja 2021, o 15:01
Osłony możesz obciąć te górne ranty, a co do ręcznego wszystko pasuje bez problemowo. :)
Tnij śmiało osłony u mnie też ich nie będzie. :lol: Zmieniam układ 16 calowy na... 16 calowy bo oszukali mnie stwierdzając w VIN, że jest 16". ;)
16inch.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Radek84 » 31 lip 2021, o 03:47

Dobrze że czytam temat dopiero po zmianie hamulcy. Przód/tył na 337/315 bo pewnie doczytał bym, że nie da aię zdemontować piast bez ich zniszczenia i sobie darował, a u mnie wszystko musi być fabryka. Dlatego tarcze kotwiczne też wymieniałem. W każdym bądź razie nie wiedziałem, że te piasty się niszczą przy demontażu i je zdjąłem po czym założyłem spowrotem i jak narazie 15tys. km za nami i się kręcą bez żadnych objawów. Swoją drogą w vectrze c też robiłem swap hamulcy i też piasty ściągałem.

Awatar użytkownika
mpDante
Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
Auto: Insignia OPC-Line ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Polkowice
Postawił piwo: 1 raz

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: mpDante » 11 sie 2021, o 18:17

Jakby ktoś z was rozważał zakup tarcz marki Rotinger (GT), to szczerze odradzam... jestem właśnie po odrzuconej reklamacji na wersję nawiercaną 321 (sprzedali tarcze proste, więc reklamację na krzywe odrzucają). Na dokładkę, tarcze z powłoką antykorozyjną wyglądają gorzej niż tarcze, które mam na tyle - bez antykorozji. Oczywiście na antykorozję gwarancji w ogóle nie udzielają.

Robienie biurwy z logiki w tej firmie, to chyba codzienność. Jeden człowiek przez telefon mi mówi, że nie mają na te tarcze reklamacji, a potem w mailu piszą, że kupiłem zwykłe, ale oni do Insignii polecają lepsze, odporne na odkształcanie. :lol:

m.bielawski
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: 10 lip 2019, o 13:17
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ścinawa

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: m.bielawski » 11 sie 2021, o 20:04

Radek84 pisze:
31 lip 2021, o 03:47
Dobrze że czytam temat dopiero po zmianie hamulcy. Przód/tył na 337/315 bo pewnie doczytał bym, że nie da aię zdemontować piast bez ich zniszczenia i sobie darował, a u mnie wszystko musi być fabryka. Dlatego tarcze kotwiczne też wymieniałem. W każdym bądź razie nie wiedziałem, że te piasty się niszczą przy demontażu i je zdjąłem po czym założyłem spowrotem i jak narazie 15tys. km za nami i się kręcą bez żadnych objawów. Swoją drogą w vectrze c też robiłem swap hamulcy i też piasty ściągałem.
Może to kwestia rocznika. U mnie w roczniku 2010 i przy przebiegu 450 tyś. aluminium było tak utlenione, że nie było mowy o wyjęciu bez uszkodzenia.

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Radek84 » 11 sie 2021, o 21:57

Być może. Ja zmieniałem przy 170tys. km. Popukałem gumowym młotkiem z czuciem i ładnie wyszły bez oporów.

kris16125
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 29 paź 2017, o 12:07
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Tuchola

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: kris16125 » 1 mar 2022, o 08:35

Witam, zakupiłem ZACISKI MANDO GM 134, moje pytanie brzmi czy to są zaciski na zestaw j61 na tarcze 321mm przód?

Dodano po 16 minutach 29 sekundach:
Major601 pisze:
13 maja 2019, o 12:47
Większość odpowiedzi na Twoje pytaniela są już w tym wątku... wystarczy poczytać.
Zaciski na 17” to Mando o oznaczeniu GM134
Znalazlem ;)

kielbasa
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 15 lut 2023, o 12:55
Auto: saab 9-5NG 2.8v6
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: kielbasa » 17 lut 2023, o 14:35

Te oslony do 321 to wyglada na to, ze sie roznia od tych do 337 tylko wiekszym wcieciem. czyz nie? Czy one sa tez wiekszej srednicy? Bo jezeli sa srednice te same, to teoretycznie, gdyby ktos chcial samemu to robic, a zdjecie piasty bywa problematyczne, to wtedy istniejaca mozna ladnie podciac flexem pod ksztalt na wzor tej przeznaczonej do 17+, bez palowania sie w sciaganie.

Astrix
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 maja 2019, o 13:58
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Konin

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Astrix » 17 lip 2023, o 08:37

Jestem świeżo po przesiadce z tyłu z 292mm na 315mm i chciałem się podzielić moim jednym spostrzeżeniem, otóż zaciski do ręcznego elektrycznego jaki i manualnego są takie same. Wystarczy tylko stronami (z lewego zacisku na prawy i na odwrót) przekręcić mocowania i dźwignię linki ręcznego. Łącznie nakretka 13mm do dźwigni i torx 30 do mocowania linki. Sam zacisk jest skonstruowany tak, że dźwignia od położenia jałowego działa w jedną i drugą stronę (tzn dociska klocek), nie ma obaw rozszczelnienia zacisku itd,. Wszystko funkcjonuje jak należy

RobertSz82
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 7 wrz 2022, o 19:36
Auto: Insignia
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: RobertSz82 » 30 sie 2023, o 00:21

Witam wszystkich, wygląda na to, że na forum jestem zarejestrowany od roku, w sumie nawet nie wiedziałem ;)

Do rzeczy. Nieszczęsne J60 (jeden wyjazd w góry i biją jak szalone) i chęć wymiany tego zestawu przynajmniej na początek na j61 z przodu.
Cały wątek przeczytałem z 5 razy, kolega poniżej pytał, czy klocki od 17 j61 z przodu wejdą do zacisków j60, jeśli wymieni jarzma na te od wersji j61. Faktycznie wymiarami się klocki nieco różnią. Ktoś potwierdzi wprost, że wchodzą?

Sorki, że odgrzebuję taki stary post ale dopadła mnie rozkmina bo na sobotę chcę mieć części na wymianę i na ten moment w koszyku alle mam klocki od 16, klocki od 17, tarcze 17, komplet tarcze+klocki17, komplet tarcze+klocki16, to wszystko ATE, jarzma (niestety? nty) i parę innych pierdół typu smary itp. Jestem przygotowany na każdą kombinację alpejską ale oczywiście wolałbym trochę to uścislić i nie zawracać dupy sprzedawcom zwrotami. Zamawiam jutro do południa, a w sobotę MUSZĘ wymienić.

Obecne były TRW, założne przy zakupie i pofalowały się okrutnie (12k km, dobiły je zjazdy ze wniesień w górach). Iść w te nieco większe trw, zimmermann, ate, czy odpuścić taką wymianę na chybcika i cyknąć ate j60 bo i tak będą lepsze od trw co miałem zamontowane?

Jeśli większa tarcza wytrzyma znacznie bardziej rozsądny kilometrarz (jeżdzę bardzo łagodnie + autostrady, gdzie rzadko hamuję) to ok. jeśłi nie to i tak przygotuję się lepiej przyszłościowo do wymiany na j62 kompletując wcześniej części. Teraz sytuacja zastała mnie taka, że daleki wyjazd (znowu góry), a z tymi hamulcami co mam to mi plomby wylecą przy hamowaniu i dodatkowo spadnę w przepaść, nie mówiac już o niszczeniu zawieszenia. A po spadnięciu w przepasć to już wogóle sobie zniszczę zawieszenie ;)

Nie lubię drutowania i zawsze wstawiam oryginały (w sumie głupi nawyk). Samochód sobie poprawiam do stanu idealnego, właśnie m32 zregenerowałem całą, wymianiłem sprzęgło i dwumasę ale z tymi papierowymi hamulcami to już może podrutuję, nawet z cięciem osłony tylko cholera wie co zamawiać i gdzie.

Zaciski z jarzmami od j61 znalazłem zregenerowane na allegro za 775, może też kupię i dopiero na miejscu zadecyduję co będzie pasować i zostanie założóne. Wtedy miałbym pewność, że większe klocki wejdą, wszystko było by "oryginalnie" i bez nty (a w sumie czemu niby nty złe). Z drugiej strony jak już dłubać i wymieniać zaciski to na j62 tylko niezbyt mogę ję znaleźć w necie. Jakieś namiary do magiczncyh hurtowni/sklepów co to mają towar ale z pozycjonowaniem w necie są na bakier? j62 nie na przyszłą sobotę, pytam przyszłościowo.

a dobra, co mi tam,:

Fele 18 cali,
a hamulce 16 mi dali
one są z papieru,
a niby ze stali.
Kłamali.

:D
sychie pisze:
6 maja 2019, o 09:20
jeszcze zapytam aby się upewnić, jeśli zacisk zostawię od 16" to klocek od zestawu 17" się zmieści w tym? jarzmo będę wymieniał oczywiście na 17".
bo widzę sprzeczne informacje, bo klocek jest większy od zestawu 17" wiec pytanie czy wejdzie do starego zacisku

ediit:
Major601 pisze:
28 mar 2019, o 12:15
Klocki do systemu 17" POC J61 są większe od systemu 16" POC J60 jeśli chodzi o przód, z tyłu są takie same we wszystkich przypadkach prócz OPC.
Jednak zaciski przednie z systemu 16" cali pasują do jarzm 17" - co nie oznacza że są identyczne - tzn. średnica tłoka jest taka sama, tłok przychodzi dokładnie w to samo miejsce na klocku, ale zacisk nieznacznie się różni - ten do systemu 17" jest bardziej masywny, waży więcej bo ma więcej metalu - mówiąc kolokwialnie. Ja po założeniu 17" jeździłem 2 lata na zaciskach 16" zanim zdobyłem 17"
nie pasuje, zacisk od 16" nie pasuje pod jarzma 17"
właśnie sprawdziłem, dodatkowo na moim zacisku jest napis: 139

Holios
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Holios » 30 sie 2023, o 04:59

W połowie się zgubiłem więc napisze w prost.

Jak chcesz coś zmieniać to zmieniaj na 337mm czyli 17+

Ja kupiłem nowe zaciski SKV 44SKV201 44SKV202 oraz jarzma TRW tylko one są dostępne TRWBDA1110, tarcze klocki TEXTAR. Wymieniłem również przewody na stalowe w oplocie.
Montaż P&P

Jedyne "drutowanie" na które sobie pozwoliłem to nie wymieniałem osłon metalowych bo wiązało się to ze zwalaniem piast. Obciąłem flexem rant aby nie haczyło o większą tarcze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

RobertSz82
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 7 wrz 2022, o 19:36
Auto: Insignia
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: RobertSz82 » 30 sie 2023, o 11:46

Dzięki za numery poszczególnych części, kupiłem dokładnie taki zestaw jaki poleciłeś. Przewodów nie ruszam.
Wrzucę zdjęcia starego i nowego zestawu na samochodzie.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”