--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

ODPOWIEDZ
bieder1
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: bieder1 » 19 maja 2019, o 20:46

Jakie piasty dałeś ? Link ?

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Major601 » 19 maja 2019, o 22:02

Piasty dałem FAG. Demontaż jak pisałem bez problemów dzięki ściągaczowi Tesam

bieder1
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: bieder1 » 30 maja 2019, o 11:06

Pilne pytanie .....
w przyszłym tygodniu zmiana na 321 z przodu komplet zaciski, tarcze, klocki, piasty, osłony ... tył jeszcze zostaje do update....
Z tyłu mam normalne Zimermany tarcze i jakie klocki zapodać bo mi padły ????????

Dodano po 1 godzinie 57 minutach 28 sekundach:
jeszcze pytanie czy klocki tył sa takie same dla 292mm i 315 mm tarczy?
W ATE ceramic podają dwa modele. LD2758 dla 292mm a dla 315 ld 2755.
Ponoć różnią się blaszkami.

bieder1
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: bieder1 » 5 cze 2019, o 11:45

Jak docieracie hamulce????
dzisiaj zrobiony przód na 321mm komplet Zimermann Sport _ HAwk HPS + piasty i osłony ... tył na razie nowe tarcze bez zmiany rozmiaru ale klocki ceramiki Ate wrzucone.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: marcin.1987 » 5 cze 2019, o 19:24

W jednym z wątków o hamulcach było pisane jak to zrobić. Seria hamowań z coraz większych prędkości, a później studzenie hamulców. Tylko do tego potrzebne są odpowiednie warunki drogowe. Można klasycznie - unikać agresywnego hamowania bez konieczności przez pierwsze 500-1000km - też się dotrą.

xul
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: xul » 5 cze 2019, o 19:34

Dla tarcz Zimmermann Formula Z, prosto z instrukcji
Zimmermann pisze: Please perform 15 braking operations by braking in about 3 seconds from 100km/h to 50km/h. Then carry another 15 braking operations with braking whitin about 3 seconds from 100km/h to 25km/h.
Between the single braking actions the brake disc should cool down by the airstream for aobut 3 minutes. Therefore prease avoid any stop-over during the above-mentioned running-in procedure with braking maneuvers.
translator pisze: Proszę wykonać 15 operacji hamowania poprzez hamowanie w ciągu około 3 sekund od 100 km/h do 50 km/h. Następnie należy wykonać kolejne 15 operacji hamowania z hamowaniem w czasie około 3 sekund z prędkości 100 km/h do 25 km/h.
Pomiędzy pojedynczymi operacjami hamowania tarcza hamulcowa powinna ochładzać się przez strumień powietrza przez 3 minuty. W związku z tym należy unikać zatrzymywania się podczas wyżej wymienionej procedury docierania z manewrami hamowania.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Major601 » 5 cze 2019, o 21:55

Ja każdy komplet docieram jeżdżąc normalnie ale hamując bardzo delikatnie przez 2000km bez konieczności nie hamuje na max. Później nie ma problemu i hamulce są idealne przynajmniej 30000km

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: wassermann » 5 cze 2019, o 22:04

Jestem świeżo po docieraniu hamulców w moim drugim samochodzie - i stwierdziłem, że to bzdura :D

Od dawna w drugim aucie (jak i w Vectrze dawniej) stosowałem procedurę Zimmermanna, którą jeden z Kolegów przytoczył wyżej. Ale przy okazji ostatniej wymiany postanowiłem nieco posłuchać na YT o co w tym chodzi. Dość powiedzieć, że w Insignii niczego nie docierałem, tylko jeździłem pierwsze kilkaset km delikatnie, no i hamulce mam bardzo dobre.

Docieranie jest odpowiednie dla sportowej reakcji hamulców. Zależy od konkretnych klocków/tarcz- procedura Zimmermanna wcale nie jest uniwersalna.

W docieraniu chodzi o to, by dokonać "transferu" warstwy klocków na tarcze. Rzekomo, po właściwie przeprowadzonej procedurze, kolor tarcz powinien zmienić się ze srebrnego na szaro-niebieskawy.

Docierania nie wolno wykonywać na tarczach fabrycznie pokrytych matową farbą. Najpierw należy je zetrzeć do srebrnej warstwy roboczej, a potem dotrzeć. Nie wszystkie tarcze mają taką powłokę.

I teraz najciekawsze - docieranie nie jest wieczne :lol: Należy je wykonywać raz na jakiś czas, bo warstwa przeniesiona z klocków na tarcze naturalnie się wyciera... Tak więc w praktyce to docieranie jest bez sensu, o ile ktoś nie użytkuje auta sportowo!

Procedura polega na:
- znalezieniu długiego prostego odcinka, najlepiej w środku nocy, gdy nie ma ruchu,
- delikatnym rozgrzaniu układu,
- wykonaniu przynajmniej 10 hamowań ze 100 do 50 km/h, zwiększając siłę hamowania (np. 5 hamowań trwających 5 sekund i 5 kolejnych trwających 3 sekundy)
- między hamowaniami nie wystudzić układu, przerwy około 30 sekund
- zapewniam, że po takiej serii 10 hamowań, poczujecie dym w kabinie, a pedał zrobi się miękki :D
- nie dopuścić do zatrzymania się
- zrobić jazdę parę kilometrów i wystudzić układ
- wykonać 10 następnych hamowań, tym razem ze 100 km/h do ok. 20 km/h (prawie zatrzymanie - ale bez zatrzymania :!:), również pierwsze 5 przez 5 sekund, a kolejne 5 przez 3 sekundy - te ostatnie będą już naprawdę ostre - ale hamowanie nie może angażować ABS :!:
- nie wolno zatrzymać auta po hamowaniu!
- po tej serii wykonać dłuższą jazdę studzącą
- 200-300 km przejechać po mieście, bez agresywnego używania hamulców
- na co dzień także unikać trzymania nogi na hamulcu po mocniejszym zahamamowaniu do zera - niech auto się potoczy, tarcza przekręci względem jarzma.

Generalnie w docieraniu ma być dym. Ale chodzi o ten transfer powłoki klocka na tarczę. Tyle że on starcza na niewiele... Więc po co go w ogóle robić? Lepiej docierać po prostu przez stonowane używanie przez pierwsze kilkaset km.

Ostatnio założyłem do Octavii tarcze nacinane Brembo Max i klocki Ferodo DS Performance (drogowe, ale z "nutą" sportową). Pierwsze jazdy już po docieraniu to obciach - hamulce piszczały jak w starym Jelczu. Teraz trochę się uspokoiły, ale na końcówce hamowania nadal popiskują.

To docieranie to chyba przerost formy nad treścią ;)

M.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Bartol » 5 cze 2019, o 22:08

No, dałeś do pieca teraz ;)
Możesz opisać procedurę docierania nowych wycieraczek? ;D

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8454
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: dokia » 5 cze 2019, o 22:09

Ja uważam, podobnie jak @wassermann, że te docieranie etapowe/ilościowe też jest bzdurą, ale to z innego powodu. Przecież nie ma dróg prostych i pustych wszędzie i nie mogę sobie pozwolić na takie "zabawy" - rzucania się w prędkość i hamowania raz po raz- bo może mi ktoś znowu kupować tylny zderzak :) . Też po wymianie na początku jeżdżę ostrożnie- głównie po to aby żaden zapach mi przy aucie nie przeszkadzał, ale jak mam traskę minimum 200-300km to pozaliczam to wszystko z tej listy i tak, bez zbędnego myślenia o tym.
Radio 357 :)

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Bartol » 5 cze 2019, o 22:26

Nigdy nie docierałem tarcz, ale prawie zawsze unikam gwałtownych hamowań. Moje TRW mają 30 tys. przebiegu i ledwo wyczuwalny jest rant na tarczy. Myślę, że jeszcze ze 100 tys. pociągną ;)

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Major601 » 5 cze 2019, o 22:43

A ja lubię sobie pohamować gwałtownie od czasu do czasu, przynajmniej wiem jak reagują hamulce i czy są sprawne w pełni

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8454
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: dokia » 5 cze 2019, o 22:53

Mi to samo wychodzi.. te hamowanie gwałtowne , bo za bardzo się rozpędzam. Dzisiaj też przegrzałam cały układ
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: wassermann » 5 cze 2019, o 22:56

dokia pisze:
5 cze 2019, o 22:09
Ja uważam, podobnie jak @wassermann, że te docieranie etapowe/ilościowe też jest bzdurą, ale to z innego powodu. Przecież nie ma dróg prostych i pustych wszędzie i nie mogę sobie pozwolić na takie "zabawy"
Mieszkam niedaleko równej i prostej dwupasmowej wylotówki z miasta z oficjalnym limitem 100 km/h... Docieranie zwykle realizuję, ostatnio także, między godz 2 a 4 w nocy ;)

M.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8454
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: dokia » 5 cze 2019, o 22:59

Ja mam mniej pasków przy mieście, a nie będę w nocy latać 20km dalej bo wtedy to po prostu wolę spać. Mój mąż zawsze mówił, gdy nie mogłam spać, że zło nigdy nie śpi :P To widzę Ty też nie możesz spać :P - powód opisany parę słów wcześniej :D
Ja już mogę :P
Radio 357 :)

Tox
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 23 lip 2018, o 11:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kołobrzeg

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Tox » 9 lip 2019, o 19:08

bieder1 pisze:
30 maja 2019, o 13:04


Dodano po 1 godzinie 57 minutach 28 sekundach:
jeszcze pytanie czy klocki tył sa takie same dla 292mm i 315 mm tarczy?
W ATE ceramic podają dwa modele. LD2758 dla 292mm a dla 315 ld 2755.
Ponoć różnią się blaszkami.

Może ktoś odpowiedzieć.
OK. Doczytałem w końcu. Klocki są takie same ale co do blaszek to nie wiem, muszę kupić bo w zestawie EBC ich nie było.
Lub założę stare.

bieder1
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: bieder1 » 9 lip 2019, o 21:15

Blachami się różnią, a klocki teoretycznie są te same. Na stronach ATE jest katalog można fajnie sprawdzić.

LubieLays
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 18 sie 2019, o 16:13
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kębłowo

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: LubieLays » 19 lut 2020, o 20:21

Koledzy mam kilka pytań. Odnośnie swapu na 337mm jakie macie felgi 17 średnica i ET. Zastanawiam się czy na każdą felgę wejdzie ten zestaw. Mam 8.00x17 ET42. Znalazłem zestaw TRW jarzmo + zacisk na przód:
TRW BDA1110 - Jarzmo L/P - z moim obserwacji wynika iż jest to jedno jarzmo na dwie strony, zgadza się?
TRW BHS1192E - Zacisk hamulcowy prawa strona
TRW BHS1193E - zacisk hamulcowy lewa strona
Zastanawiam się także nad zestawem 321mm, po rozeznaniu z tematem doszedłem do wniosku, że wystarczy kupić jarzmo do tego zestawu, zacisk jest ten sam. Problem pojawia się z kupnem jarzma. Nie mogę nigdzie znaleźć jarzma jedynie od firmy NTY. Znacie może numery seryjne ori albo może wiecie gdzie kupić.
Pozdro

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8974
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: mazmarcin » 19 lut 2020, o 20:39

Przy 337 to już chyba tylko felga 18tka.
321 to felga 17tka.

LubieLays
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 18 sie 2019, o 16:13
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kębłowo

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: LubieLays » 19 lut 2020, o 21:38

Opisane jest jako 17+ i z tego tematu oraz jeszcze jednego koledzy opisują że wchodzą na felge 17, dopiero 355m jest do 18stki

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”