--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
- Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Piasty dałem FAG. Demontaż jak pisałem bez problemów dzięki ściągaczowi Tesam
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
- Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Pilne pytanie .....
w przyszłym tygodniu zmiana na 321 z przodu komplet zaciski, tarcze, klocki, piasty, osłony ... tył jeszcze zostaje do update....
Z tyłu mam normalne Zimermany tarcze i jakie klocki zapodać bo mi padły ????????
Dodano po 1 godzinie 57 minutach 28 sekundach:
jeszcze pytanie czy klocki tył sa takie same dla 292mm i 315 mm tarczy?
W ATE ceramic podają dwa modele. LD2758 dla 292mm a dla 315 ld 2755.
Ponoć różnią się blaszkami.
w przyszłym tygodniu zmiana na 321 z przodu komplet zaciski, tarcze, klocki, piasty, osłony ... tył jeszcze zostaje do update....
Z tyłu mam normalne Zimermany tarcze i jakie klocki zapodać bo mi padły ????????
Dodano po 1 godzinie 57 minutach 28 sekundach:
jeszcze pytanie czy klocki tył sa takie same dla 292mm i 315 mm tarczy?
W ATE ceramic podają dwa modele. LD2758 dla 292mm a dla 315 ld 2755.
Ponoć różnią się blaszkami.
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
- Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Jak docieracie hamulce????
dzisiaj zrobiony przód na 321mm komplet Zimermann Sport _ HAwk HPS + piasty i osłony ... tył na razie nowe tarcze bez zmiany rozmiaru ale klocki ceramiki Ate wrzucone.
dzisiaj zrobiony przód na 321mm komplet Zimermann Sport _ HAwk HPS + piasty i osłony ... tył na razie nowe tarcze bez zmiany rozmiaru ale klocki ceramiki Ate wrzucone.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
W jednym z wątków o hamulcach było pisane jak to zrobić. Seria hamowań z coraz większych prędkości, a później studzenie hamulców. Tylko do tego potrzebne są odpowiednie warunki drogowe. Można klasycznie - unikać agresywnego hamowania bez konieczności przez pierwsze 500-1000km - też się dotrą.
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Dla tarcz Zimmermann Formula Z, prosto z instrukcji
Zimmermann pisze: Please perform 15 braking operations by braking in about 3 seconds from 100km/h to 50km/h. Then carry another 15 braking operations with braking whitin about 3 seconds from 100km/h to 25km/h.
Between the single braking actions the brake disc should cool down by the airstream for aobut 3 minutes. Therefore prease avoid any stop-over during the above-mentioned running-in procedure with braking maneuvers.
translator pisze: Proszę wykonać 15 operacji hamowania poprzez hamowanie w ciągu około 3 sekund od 100 km/h do 50 km/h. Następnie należy wykonać kolejne 15 operacji hamowania z hamowaniem w czasie około 3 sekund z prędkości 100 km/h do 25 km/h.
Pomiędzy pojedynczymi operacjami hamowania tarcza hamulcowa powinna ochładzać się przez strumień powietrza przez 3 minuty. W związku z tym należy unikać zatrzymywania się podczas wyżej wymienionej procedury docierania z manewrami hamowania.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Ja każdy komplet docieram jeżdżąc normalnie ale hamując bardzo delikatnie przez 2000km bez konieczności nie hamuje na max. Później nie ma problemu i hamulce są idealne przynajmniej 30000km
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Jestem świeżo po docieraniu hamulców w moim drugim samochodzie - i stwierdziłem, że to bzdura
Od dawna w drugim aucie (jak i w Vectrze dawniej) stosowałem procedurę Zimmermanna, którą jeden z Kolegów przytoczył wyżej. Ale przy okazji ostatniej wymiany postanowiłem nieco posłuchać na YT o co w tym chodzi. Dość powiedzieć, że w Insignii niczego nie docierałem, tylko jeździłem pierwsze kilkaset km delikatnie, no i hamulce mam bardzo dobre.
Docieranie jest odpowiednie dla sportowej reakcji hamulców. Zależy od konkretnych klocków/tarcz- procedura Zimmermanna wcale nie jest uniwersalna.
W docieraniu chodzi o to, by dokonać "transferu" warstwy klocków na tarcze. Rzekomo, po właściwie przeprowadzonej procedurze, kolor tarcz powinien zmienić się ze srebrnego na szaro-niebieskawy.
Docierania nie wolno wykonywać na tarczach fabrycznie pokrytych matową farbą. Najpierw należy je zetrzeć do srebrnej warstwy roboczej, a potem dotrzeć. Nie wszystkie tarcze mają taką powłokę.
I teraz najciekawsze - docieranie nie jest wieczne Należy je wykonywać raz na jakiś czas, bo warstwa przeniesiona z klocków na tarcze naturalnie się wyciera... Tak więc w praktyce to docieranie jest bez sensu, o ile ktoś nie użytkuje auta sportowo!
Procedura polega na:
- znalezieniu długiego prostego odcinka, najlepiej w środku nocy, gdy nie ma ruchu,
- delikatnym rozgrzaniu układu,
- wykonaniu przynajmniej 10 hamowań ze 100 do 50 km/h, zwiększając siłę hamowania (np. 5 hamowań trwających 5 sekund i 5 kolejnych trwających 3 sekundy)
- między hamowaniami nie wystudzić układu, przerwy około 30 sekund
- zapewniam, że po takiej serii 10 hamowań, poczujecie dym w kabinie, a pedał zrobi się miękki
- nie dopuścić do zatrzymania się
- zrobić jazdę parę kilometrów i wystudzić układ
- wykonać 10 następnych hamowań, tym razem ze 100 km/h do ok. 20 km/h (prawie zatrzymanie - ale bez zatrzymania ), również pierwsze 5 przez 5 sekund, a kolejne 5 przez 3 sekundy - te ostatnie będą już naprawdę ostre - ale hamowanie nie może angażować ABS
- nie wolno zatrzymać auta po hamowaniu!
- po tej serii wykonać dłuższą jazdę studzącą
- 200-300 km przejechać po mieście, bez agresywnego używania hamulców
- na co dzień także unikać trzymania nogi na hamulcu po mocniejszym zahamamowaniu do zera - niech auto się potoczy, tarcza przekręci względem jarzma.
Generalnie w docieraniu ma być dym. Ale chodzi o ten transfer powłoki klocka na tarczę. Tyle że on starcza na niewiele... Więc po co go w ogóle robić? Lepiej docierać po prostu przez stonowane używanie przez pierwsze kilkaset km.
Ostatnio założyłem do Octavii tarcze nacinane Brembo Max i klocki Ferodo DS Performance (drogowe, ale z "nutą" sportową). Pierwsze jazdy już po docieraniu to obciach - hamulce piszczały jak w starym Jelczu. Teraz trochę się uspokoiły, ale na końcówce hamowania nadal popiskują.
To docieranie to chyba przerost formy nad treścią
M.
Od dawna w drugim aucie (jak i w Vectrze dawniej) stosowałem procedurę Zimmermanna, którą jeden z Kolegów przytoczył wyżej. Ale przy okazji ostatniej wymiany postanowiłem nieco posłuchać na YT o co w tym chodzi. Dość powiedzieć, że w Insignii niczego nie docierałem, tylko jeździłem pierwsze kilkaset km delikatnie, no i hamulce mam bardzo dobre.
Docieranie jest odpowiednie dla sportowej reakcji hamulców. Zależy od konkretnych klocków/tarcz- procedura Zimmermanna wcale nie jest uniwersalna.
W docieraniu chodzi o to, by dokonać "transferu" warstwy klocków na tarcze. Rzekomo, po właściwie przeprowadzonej procedurze, kolor tarcz powinien zmienić się ze srebrnego na szaro-niebieskawy.
Docierania nie wolno wykonywać na tarczach fabrycznie pokrytych matową farbą. Najpierw należy je zetrzeć do srebrnej warstwy roboczej, a potem dotrzeć. Nie wszystkie tarcze mają taką powłokę.
I teraz najciekawsze - docieranie nie jest wieczne Należy je wykonywać raz na jakiś czas, bo warstwa przeniesiona z klocków na tarcze naturalnie się wyciera... Tak więc w praktyce to docieranie jest bez sensu, o ile ktoś nie użytkuje auta sportowo!
Procedura polega na:
- znalezieniu długiego prostego odcinka, najlepiej w środku nocy, gdy nie ma ruchu,
- delikatnym rozgrzaniu układu,
- wykonaniu przynajmniej 10 hamowań ze 100 do 50 km/h, zwiększając siłę hamowania (np. 5 hamowań trwających 5 sekund i 5 kolejnych trwających 3 sekundy)
- między hamowaniami nie wystudzić układu, przerwy około 30 sekund
- zapewniam, że po takiej serii 10 hamowań, poczujecie dym w kabinie, a pedał zrobi się miękki
- nie dopuścić do zatrzymania się
- zrobić jazdę parę kilometrów i wystudzić układ
- wykonać 10 następnych hamowań, tym razem ze 100 km/h do ok. 20 km/h (prawie zatrzymanie - ale bez zatrzymania ), również pierwsze 5 przez 5 sekund, a kolejne 5 przez 3 sekundy - te ostatnie będą już naprawdę ostre - ale hamowanie nie może angażować ABS
- nie wolno zatrzymać auta po hamowaniu!
- po tej serii wykonać dłuższą jazdę studzącą
- 200-300 km przejechać po mieście, bez agresywnego używania hamulców
- na co dzień także unikać trzymania nogi na hamulcu po mocniejszym zahamamowaniu do zera - niech auto się potoczy, tarcza przekręci względem jarzma.
Generalnie w docieraniu ma być dym. Ale chodzi o ten transfer powłoki klocka na tarczę. Tyle że on starcza na niewiele... Więc po co go w ogóle robić? Lepiej docierać po prostu przez stonowane używanie przez pierwsze kilkaset km.
Ostatnio założyłem do Octavii tarcze nacinane Brembo Max i klocki Ferodo DS Performance (drogowe, ale z "nutą" sportową). Pierwsze jazdy już po docieraniu to obciach - hamulce piszczały jak w starym Jelczu. Teraz trochę się uspokoiły, ale na końcówce hamowania nadal popiskują.
To docieranie to chyba przerost formy nad treścią
M.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
No, dałeś do pieca teraz
Możesz opisać procedurę docierania nowych wycieraczek?
Możesz opisać procedurę docierania nowych wycieraczek?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8454
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Ja uważam, podobnie jak @wassermann, że te docieranie etapowe/ilościowe też jest bzdurą, ale to z innego powodu. Przecież nie ma dróg prostych i pustych wszędzie i nie mogę sobie pozwolić na takie "zabawy" - rzucania się w prędkość i hamowania raz po raz- bo może mi ktoś znowu kupować tylny zderzak . Też po wymianie na początku jeżdżę ostrożnie- głównie po to aby żaden zapach mi przy aucie nie przeszkadzał, ale jak mam traskę minimum 200-300km to pozaliczam to wszystko z tej listy i tak, bez zbędnego myślenia o tym.
Radio 357 :)
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Nigdy nie docierałem tarcz, ale prawie zawsze unikam gwałtownych hamowań. Moje TRW mają 30 tys. przebiegu i ledwo wyczuwalny jest rant na tarczy. Myślę, że jeszcze ze 100 tys. pociągną
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
A ja lubię sobie pohamować gwałtownie od czasu do czasu, przynajmniej wiem jak reagują hamulce i czy są sprawne w pełni
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8454
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Mi to samo wychodzi.. te hamowanie gwałtowne , bo za bardzo się rozpędzam. Dzisiaj też przegrzałam cały układ
Radio 357 :)
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Mieszkam niedaleko równej i prostej dwupasmowej wylotówki z miasta z oficjalnym limitem 100 km/h... Docieranie zwykle realizuję, ostatnio także, między godz 2 a 4 w nocy
M.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8454
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Ja mam mniej pasków przy mieście, a nie będę w nocy latać 20km dalej bo wtedy to po prostu wolę spać. Mój mąż zawsze mówił, gdy nie mogłam spać, że zło nigdy nie śpi To widzę Ty też nie możesz spać - powód opisany parę słów wcześniej
Ja już mogę
Ja już mogę
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 lip 2018, o 11:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kołobrzeg
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Może ktoś odpowiedzieć.
OK. Doczytałem w końcu. Klocki są takie same ale co do blaszek to nie wiem, muszę kupić bo w zestawie EBC ich nie było.
Lub założę stare.
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
- Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Blachami się różnią, a klocki teoretycznie są te same. Na stronach ATE jest katalog można fajnie sprawdzić.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 sie 2019, o 16:13
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kębłowo
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Koledzy mam kilka pytań. Odnośnie swapu na 337mm jakie macie felgi 17 średnica i ET. Zastanawiam się czy na każdą felgę wejdzie ten zestaw. Mam 8.00x17 ET42. Znalazłem zestaw TRW jarzmo + zacisk na przód:
TRW BDA1110 - Jarzmo L/P - z moim obserwacji wynika iż jest to jedno jarzmo na dwie strony, zgadza się?
TRW BHS1192E - Zacisk hamulcowy prawa strona
TRW BHS1193E - zacisk hamulcowy lewa strona
Zastanawiam się także nad zestawem 321mm, po rozeznaniu z tematem doszedłem do wniosku, że wystarczy kupić jarzmo do tego zestawu, zacisk jest ten sam. Problem pojawia się z kupnem jarzma. Nie mogę nigdzie znaleźć jarzma jedynie od firmy NTY. Znacie może numery seryjne ori albo może wiecie gdzie kupić.
Pozdro
TRW BDA1110 - Jarzmo L/P - z moim obserwacji wynika iż jest to jedno jarzmo na dwie strony, zgadza się?
TRW BHS1192E - Zacisk hamulcowy prawa strona
TRW BHS1193E - zacisk hamulcowy lewa strona
Zastanawiam się także nad zestawem 321mm, po rozeznaniu z tematem doszedłem do wniosku, że wystarczy kupić jarzmo do tego zestawu, zacisk jest ten sam. Problem pojawia się z kupnem jarzma. Nie mogę nigdzie znaleźć jarzma jedynie od firmy NTY. Znacie może numery seryjne ori albo może wiecie gdzie kupić.
Pozdro
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8974
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Przy 337 to już chyba tylko felga 18tka.
321 to felga 17tka.
321 to felga 17tka.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 sie 2019, o 16:13
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kębłowo
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Opisane jest jako 17+ i z tego tematu oraz jeszcze jednego koledzy opisują że wchodzą na felge 17, dopiero 355m jest do 18stki