--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1611
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: wassermann » 20 lut 2020, o 01:01

Na 337 mm TRW wejdzie felga 17”. Na pewno pasuje ta brzydka stalówka strukturalna z kołpakiem udającym „alu”.

M.

LubieLays
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 18 sie 2019, o 16:13
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kębłowo

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: LubieLays » 20 lut 2020, o 19:44

Ok, dzięki za odpowiedź, skoro felga strukturalna wejdzie to moja na pewno.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8970
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: mazmarcin » 20 lut 2020, o 19:50

Jak wchodzi to będzie to fajnie wyglądało felga z tarczą, gorzej felga z autem :lol:

Pawel_wro

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Pawel_wro » 20 lut 2020, o 19:53

Panowie,
Czy byłby ktoś w stanie sprawdzić po vinie jak jest u mnie hamulec? Auto z fabryki wyjechało na Ori 18,

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8441
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: dokia » 20 lut 2020, o 19:56

Przecież pytałeś o rozkodowanie Vin i tam jest
J61 UKŁAD HAMULCOWY - WSPOMAGANY, PRZÓD & TYŁ TARCZOWY, ABS, 17

Pawel_wro

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Pawel_wro » 20 lut 2020, o 20:09

Tak, ale z tego co wiem są trzy rodzaje tarcz z przodu i dwa z tyłu.

Edit...czy to całe 17 cali to oznacza, za mam któryś konkretny?

xul
Klubowicz
Posty: 1868
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: xul » 20 lut 2020, o 20:34

Pierwszy post w tym temacie:
J60 - 16 = 296mm/292mm
J61 - 17 = 321mm/315mm
J62 - 17+ = 337mm/315mm
J64 - 18+ = 355mm/315mm

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8970
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: mazmarcin » 20 lut 2020, o 20:37

Kto by tam czytał te 11 stron od początku ;)

kw8
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 29 cze 2015, o 12:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: kw8 » 20 lut 2020, o 20:41

LubieLays pisze:Ok, dzięki za odpowiedź, skoro felga strukturalna wejdzie to moja na pewno.
Niekoniecznie. Tak jak z tarczami 355. Wchodzą na ori 18 cali bodajże 13 ramion a na inne nie.
Zależy od ET, budowy felgi...

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8441
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: dokia » 20 lut 2020, o 21:09

Pawel_wro pisze:
20 lut 2020, o 20:09
Tak, ale z tego co wiem są trzy rodzaje tarcz z przodu i dwa z tyłu.

Edit...czy to całe 17 cali to oznacza, za mam któryś konkretny?
No i to jest określone pod tym J61 przecież . Co Ci?😯
Teraz stawiasz 🍺 dla @xul 🙃

Pawel_wro

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Pawel_wro » 20 lut 2020, o 21:15

Już wszystko wiem, dzięki ;)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1611
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16

Post autor: wassermann » 21 lut 2020, o 14:22

LubieLays pisze: Niekoniecznie. Tak jak z tarczami 355. Wchodzą na ori 18 cali bodajże 13 ramion a na inne nie.
Zależy od ET, budowy felgi...
355 mm Brembo wchodzą owszem na 18" cali 13 ramion, ale tylko na specjalny wariant ET40.
Jednak spotykana większość tych 18" 13-ramiennych (wizualnie identycznych) jest ET42 i na Brembo już nie przypasuje.

M.

LubieLays
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 18 sie 2019, o 16:13
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kębłowo

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: LubieLays » 22 lut 2020, o 15:18

Sprawdzałem rozmiar felg, strukturalna ma rozmiar 7jx17 ET41, moje nie są Ori i mają 8jx17 ET42, jeżeli felga jest szersza o 1 cal, a ET różni się tylko 1mm to musi wejść. Felgi są na zimę tylko. Na lato mam właśnie 18stki 13 ramienne lecz nie wiem, który to rozmiar. Natomiast nie planuje montować 355mm za duże koszta i przerost formy nad treścią w moim przypadku.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: marcin.1987 » 23 lut 2020, o 13:00

Ja mam układ hamulcowy 337mm i na zimę felgi rial milano 17 cali i wszystko pasuje. Felgi są przewidziane do BMW, ale stosując pierścienie centrujące używam ich odkąd mam auto, a z układem 337mm drugą zimę.

bartejak
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 9 mar 2020, o 19:36
Auto: Insignia 2011,
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: bartejak » 7 maja 2020, o 12:20

Ja też w kwestii tuningu układu hamulcowego. wymyśliłem sobie upgrade na zaciski dwutłoczkowe. jednak, moim zdaniem, insignia jest trochę za ciężka do fabrycznego układu. robił ktoś taki upgrade? jakie zaciski wybrać? o czym pamiętać? Insignia kombi, 2011 rok, 2.0 cdti.

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1021
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: spiryt4 » 7 maja 2020, o 13:17

Dwu tłoczkowe Brembo czyli 17+ wsadzisz od felgi 18" w górę.

Marek79
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:36
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Bielsko-Biała

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Marek79 » 7 maja 2020, o 19:43

Dwu tłoczkowe są TRW czyli 17+(337), felgi od 17 w górę
Brembo są cztero tłoczkowe czyli 18+(355), felgi od 18 w górę.

kmb
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 19 paź 2019, o 12:31
Auto: Vauxhall Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Irlandia

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: kmb » 6 lis 2020, o 02:05

Planuje zamianę J60 na J62, powoli zbieram graty. Moje pytanie brzmi jaka jest różnica pomiędzy tylnymi zaciskami J61-J62 315mm (13275931 i 13275932, TRW BHS1204E i BHS1205E) opisywane jako do tarczy wentylowanej oraz (13275929 i 13275930, TRW BHS1206E i BHS1207E) bez opisu? Dalej, czy one są takie same lub istnieją pełne tarcze do tych drugich?

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: marcin.1987 » 6 lis 2020, o 07:32

Z tyłu są tylko dwa układy hamulcowe 292 tarcze pełne i 315 tarcze wentylowane. Różnica w przypadku 315 może wynikać tylko z jednej kwestii - ręczny elektryczny lub ręczny klasyczny (z wajchą) :). To jedyna rzecz na którą zwracałbym uwagę (chociaż pewien nie jestem czy zaciski się czymś różnią, bo silniczek jest osobny). Ja miałem układ J61 i zmieniałem na J62 wymieniając tylko przód.

kmb
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 19 paź 2019, o 12:31
Auto: Vauxhall Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Irlandia

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: kmb » 6 lis 2020, o 22:44

Dzięki za odpowiedź. I tak prawdopodobnie jest, znalazłem tą różnicę dopiero na angielskich stronach, nie mogłem znaleźć katalogu TRW. Dodam jeszcze, że gdzieś na polskich ofertach ktoś napisał że pasuje do elektrycznego i do manualnego ręcznego. To mnie zmyliło. A to przykład https://www.euspares.co.uk/parts/trw/2184625

Link nie ważny, zmienili opis.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2020, o 23:15 przez kmb, łącznie zmieniany 1 raz.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”