--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
- Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
https://m.fotosik.pl/zdjecie/5449a8cacebce791
Zaciski dotarły i wygląda że 134. Zapytam ponownie o tą regenerację. Pytanie czy montowaliście używane bez regeneracji czy z?
Zaciski dotarły i wygląda że 134. Zapytam ponownie o tą regenerację. Pytanie czy montowaliście używane bez regeneracji czy z?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Wyglądają na zmęczone. Ja bym bez rozebrania i czyszczenia nawet nie próbował zakładać.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
- Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Dokładnie, ja w życiu takiego czegoś bym nie założył. Najlepiej kompleksowo wszystko zrobić: nowe prowadnice, uszczelki i osłonki w zacisku i jarzmie, a jeśli po wyciśnięciu tłok jest skorodowany to również wymienić. Hamulce to bezpieczeństwo.
- pjoter1
- Użytkownik
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Ja zakładałem tył bez regeneracji. Mechanik powiedział jednak, że rozebrał, przeczyścił i przesmarował przed założeniem.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Dla mnie to nie musi „wyglądać”, ale wszystko ma lekko pracować. Patrząc po tym zdjęciu raczej prowadnice i tłok są skorodowane
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
- Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Zaciski już oddane do regeneracji w piątek powinny być.
Pytanie jeszcze o klocki. Wiem polecacie Hawki ale czy jeszcze coś do Zimermannow można rozważać?
Nie koniecznie za ponad 400 zyla.
I pytanie o osłony bo 321 mają wieksze. Nowe majątku nie kosztują natomiast czy jest to dużo większy naklad pracy przy ich wymianie?
Pytanie jeszcze o klocki. Wiem polecacie Hawki ale czy jeszcze coś do Zimermannow można rozważać?
Nie koniecznie za ponad 400 zyla.
I pytanie o osłony bo 321 mają wieksze. Nowe majątku nie kosztują natomiast czy jest to dużo większy naklad pracy przy ich wymianie?
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
EBC green też nie są złe w tym budżecie. Żeby założyć nowe osłony trzeba wycisnąć piasty
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
A jak wyciśniesz piasty to najpewniej pójdą na złom, bo się uszkodzą przy ściąganiu.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Jak robi się profesjonalnym ściągaczem to nie koniecznie, ale ja bym nie zakładał ponownie starych.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Pytanie o tylne zaciski.
Czy jest jakaś różnica w tylnych zaciskach i jarzmach wersji 17", pomiędzy hamulcem elektrycznym a zwykłym?
Czy jest jakaś różnica w tylnych zaciskach i jarzmach wersji 17", pomiędzy hamulcem elektrycznym a zwykłym?
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
- Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Ja z początku jeździłem bez przez 40tys km, później jak wymieniałem piasty to założyłem odpowiednie osłony. Nie bawiłbym się specjalnie w ściąganie piast jeśli są dobre
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Naciąć, odgiąć, zabezpieczyć jakimś lakierem. Powinno być OK.
U mnie się sprawdza. Przy okazji wymiany piast (na razie nie planuję) też wymienię osłony.
U mnie się sprawdza. Przy okazji wymiany piast (na razie nie planuję) też wymienię osłony.
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
- Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- pjoter1
- Użytkownik
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Też to przerabiałem...
Jest subtelna różnica w wyglądzie.
Widać to np. tutaj:
https://www.buycarparts.co.uk/trw/2184626
https://www.buycarparts.co.uk/trw/2184624
Numery są inne.
W praktyce może być jednak, że można je montować zamiennie, ale to musiałby Ci ktoś bardziej obeznany potwierdzić.
Do elektryka łatwiej jest dostać. Ja w końcu nie kombinowałem i montowałem takie jak trzeba.
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
- Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
https://www.fotosik.pl/zdjecie/9168d748a4a1c6c8
Zaciski już po regeneracji teraz jeszcze tarcze i klocki do kupienia.
Zaciski już po regeneracji teraz jeszcze tarcze i klocki do kupienia.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Ładnie podobnie jak moje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
- Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Osłony zmieniłeś widzę . Jak poszło z piastami?
Jakie klocki Złożyłeś?
Jakie klocki Złożyłeś?
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Osłony założyłem bo wymieniłem przy okazji piasty. Teraz mam kpl. Klocki Hawk HPS i jestem bardziej zadowolony niż z Galfer wcześniej założonych
Odnośnie wymiany piast pisałem w osobnym wątku że mam ściągacz Tesam i poszło bez najmniejszych problemów.
Odnośnie wymiany piast pisałem w osobnym wątku że mam ściągacz Tesam i poszło bez najmniejszych problemów.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2019, o 21:55 przez Major601, łącznie zmieniany 1 raz.