--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na FacebookuUpgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 9380
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 254 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
- Kontakt:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Są tu też inni w tym dobrzy, ale tak- siła razy ramię. Jeszcze przy tym ruchu , ponieważ mamy energię kinetyczną ruchu obrotowego to ważny jest moment bezwładności tej tarczy. Tu nie tylko działa siła. A ten moment bezwładności zarówno dla walca jak i dysku zależy w kwadracie od jego promienia i jest wprost proporcjonalny do jej masy (tj tej tarczy). To jak potem wziąć pod uwagę jeszcze tę energię kinetyczną czyli ten moment pomnożyć przez prędkość obrotową w kwadracie, to naprawdę mała różnica w rozmiarach tarczy daje dość znaczące zmiany w użytkowaniu. @gzandar ma tu rację, że to może być niebezpieczne.
Radio 357 :)
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Klocki do systemu 17" POC J61 są większe od systemu 16" POC J60 jeśli chodzi o przód, z tyłu są takie same we wszystkich przypadkach prócz OPC.
Jednak zaciski przednie z systemu 16" cali pasują do jarzm 17" - co nie oznacza że są identyczne - tzn. średnica tłoka jest taka sama, tłok przychodzi dokładnie w to samo miejsce na klocku, ale zacisk nieznacznie się różni - ten do systemu 17" jest bardziej masywny, waży więcej bo ma więcej metalu - mówiąc kolokwialnie. Ja po założeniu 17" jeździłem 2 lata na zaciskach 16" zanim zdobyłem 17"
Jednak zaciski przednie z systemu 16" cali pasują do jarzm 17" - co nie oznacza że są identyczne - tzn. średnica tłoka jest taka sama, tłok przychodzi dokładnie w to samo miejsce na klocku, ale zacisk nieznacznie się różni - ten do systemu 17" jest bardziej masywny, waży więcej bo ma więcej metalu - mówiąc kolokwialnie. Ja po założeniu 17" jeździłem 2 lata na zaciskach 16" zanim zdobyłem 17"
-
Bartol
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 26 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Różnice rzeczywiście odczułeś po zmianie tarczy i jarzma czy dopiero po zmianie zacisków?
-
kw8
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 12:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Major601 pisze:Klocki do systemu 17" POC J61 są większe od systemu 16" POC J60 jeśli chodzi o przód, z tyłu są takie same we wszystkich przypadkach prócz OPC[\quote]
To jakie są w OPC? Moim zdaniem takie same jak w systemie 17 i 17+, czyli do tarczy 315 mm.
Jak zmieniałem u siebie z 321 na 337 mm to zastanawiałem się czy jednak nie założyć systemu z OPC i wszędzie gdzie szukałem system ten to tarcze przód 355 mm z 4 tłoczkowymi zaciskami i tarcze tył 315 mm z jednotłoczkowym zaciskiem
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
xul
- Klubowicz
- Posty: 1957
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 73 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
tarcze tył wg. tego są takie same dla 17/17+ oraz 18+, ale zaciski i klocki już są inne
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Różnica w hamowaniu z przodu była od razu z zaciskiem 16” a tarczą 321mm. Nie wiem dlaczego są inne, może dlatego że przy większej tarczy większe siły oddziałują na tzw pięść.
Na tył OPC średnica tarczy jest 315 ale zacisk inny niż normalnie. Tak wynika z katalogu części
Na tył OPC średnica tarczy jest 315 ale zacisk inny niż normalnie. Tak wynika z katalogu części
-
xul
- Klubowicz
- Posty: 1957
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 73 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Żeby było śmieszniej to klocki do tarczy 315mm niezależnie od wersji maja ten sam rozmiar, ale do układu 18+ są prawie 2 razy droższe (ze sklepu opla, wg. numerów) i klocki z 18+ można stosować w 17/17+, ale odwrotnie już takiej informacji nie ma. Przypuszczam, że zaciski OPC mogą być przystosowane do współpracy z mocniejszą pompą i przez to mocniej dociskać klocki do tarczy.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Dokładnie tak. Pompa przy OPC jest inna niż we wszystkich pozostałych przypadkach.
Odnośnie klocków do OPC na tył jest dokładnie tak jak mówisz, ale od części GM są wiele lepsze niejednokrotnie opisywane na forum.
Odnośnie klocków do OPC na tył jest dokładnie tak jak mówisz, ale od części GM są wiele lepsze niejednokrotnie opisywane na forum.
-
sychie
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
czyli rozumiem że mając 16" układ mogę zrobić tak:
- jarzma od 17"
- tarcze od 17"
- klocki od 17"
- zaciski stare 16"
i będzie to pasować?
plus przyciąć osłony tarcz...
ciężko znaleźć komplet zacisków na miejscu, bo na szrotach nie widza co sprzedają a jak już coś jest to pordzewiałe że trzeba je regenerować a z racji ze mam zwichrowane aktualne tarcze to chciałem tylko trochę poprawić siłe hamowania.
a jarzma dostępne od reki nowe na znanym portalu...
tyłu raczej nie planuje zmieniać, przy aktualnym zestawie 16" klocki na tyle i tak zużywają się bardzo szybko... duzo szybciej niz przód..
- jarzma od 17"
- tarcze od 17"
- klocki od 17"
- zaciski stare 16"
i będzie to pasować?
plus przyciąć osłony tarcz...
ciężko znaleźć komplet zacisków na miejscu, bo na szrotach nie widza co sprzedają a jak już coś jest to pordzewiałe że trzeba je regenerować a z racji ze mam zwichrowane aktualne tarcze to chciałem tylko trochę poprawić siłe hamowania.
a jarzma dostępne od reki nowe na znanym portalu...
tyłu raczej nie planuje zmieniać, przy aktualnym zestawie 16" klocki na tyle i tak zużywają się bardzo szybko... duzo szybciej niz przód..
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Z przodem tak jak mówisz. Zaciski mogą zostać. Jeździłem tak dwa lata i specjalnej różnicy nie ma po zmianie zacisków na 17” z przodu.
Jednak jak już kiedyś pisałem przy pozostawieniu tylu 16” a przodu 17” zaczęły dużo bardziej się nagrzewać tylne tarcze
Jednak jak już kiedyś pisałem przy pozostawieniu tylu 16” a przodu 17” zaczęły dużo bardziej się nagrzewać tylne tarcze
-
sychie
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
hm ok dzięki za potwierdzenie. czy jarzma z NTY będą ok?bo nowe po 70 zł są...
bo używek to ze świeca szukać bo i tak nikt nie wie co sprzedaje...
rozumiem że w przedlifcie tak samo jest? bo widze masz polifta juz
bo używek to ze świeca szukać bo i tak nikt nie wie co sprzedaje...
rozumiem że w przedlifcie tak samo jest? bo widze masz polifta juz
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Nie uważam żeby te NTY były coś warte. Lepiej oryginały nawet używane.
Przed lift i polift są identyczne
Ciężko znaleźć używki, bo niełatwo rozróżnić. Mam kpl zapasowy 17” używanych który leży w kanale garażu, jeśli chcesz to mogę odsprzedać, bo ja długo Insignią jeździć już nie będę. Gdybyś chciał to info na priv.
Przed lift i polift są identyczne
Ciężko znaleźć używki, bo niełatwo rozróżnić. Mam kpl zapasowy 17” używanych który leży w kanale garażu, jeśli chcesz to mogę odsprzedać, bo ja długo Insignią jeździć już nie będę. Gdybyś chciał to info na priv.
-
sychie
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
jeszcze zapytam aby się upewnić, jeśli zacisk zostawię od 16" to klocek od zestawu 17" się zmieści w tym? jarzmo będę wymieniał oczywiście na 17".
bo widzę sprzeczne informacje, bo klocek jest większy od zestawu 17" wiec pytanie czy wejdzie do starego zacisku
ediit:
właśnie sprawdziłem, dodatkowo na moim zacisku jest napis: 139
bo widzę sprzeczne informacje, bo klocek jest większy od zestawu 17" wiec pytanie czy wejdzie do starego zacisku
ediit:
nie pasuje, zacisk od 16" nie pasuje pod jarzma 17"Major601 pisze: ↑28 mar 2019, o 12:15Klocki do systemu 17" POC J61 są większe od systemu 16" POC J60 jeśli chodzi o przód, z tyłu są takie same we wszystkich przypadkach prócz OPC.
Jednak zaciski przednie z systemu 16" cali pasują do jarzm 17" - co nie oznacza że są identyczne - tzn. średnica tłoka jest taka sama, tłok przychodzi dokładnie w to samo miejsce na klocku, ale zacisk nieznacznie się różni - ten do systemu 17" jest bardziej masywny, waży więcej bo ma więcej metalu - mówiąc kolokwialnie. Ja po założeniu 17" jeździłem 2 lata na zaciskach 16" zanim zdobyłem 17"
właśnie sprawdziłem, dodatkowo na moim zacisku jest napis: 139
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
bieder1
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
- Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Witam
Wydaje się że udało mi się kupić zaciski na przód od 2.0T na tarcze 321mm. Już jada DHLem.
Pytaniu czy regenerować je czy zakładać używane?
i czy ktos podpowie jak sprawdzić że to rzeczywiście na 321?
Sprzedawca twierdzi że sprawne.
Jeżeli regenerować to gdzie Poznań i jakie koszty są realne???
Dodatkowo jakie tarcze przód i klocki???
Tył będzie update w kolejnym podejściu..
Wydaje się że udało mi się kupić zaciski na przód od 2.0T na tarcze 321mm. Już jada DHLem.
Pytaniu czy regenerować je czy zakładać używane?
i czy ktos podpowie jak sprawdzić że to rzeczywiście na 321?
Sprzedawca twierdzi że sprawne.
Jeżeli regenerować to gdzie Poznań i jakie koszty są realne???
Dodatkowo jakie tarcze przód i klocki???
Tył będzie update w kolejnym podejściu..
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Większość odpowiedzi na Twoje pytaniela są już w tym wątku... wystarczy poczytać.
Zaciski na 17” to Mando o oznaczeniu GM134
Zaciski na 17” to Mando o oznaczeniu GM134
-
bieder1
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
- Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Z tymi oznaczeniami to różnie piszą począwszy od 1 strony dlatego pytam. Np. Gm 139 ktoś miał dla 17" też.
O regeneracji czy robić czy nie niestety nie zauważyłem.
O regeneracji czy robić czy nie niestety nie zauważyłem.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 127 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Co rozumiesz pod pojęciem 'regeneracja'? Jeśli chcesz jeżdzić tym autem dłuższą chwilę, to na pewno warto przed założeniem tych zacisków sprawdzić ich stan. Przede wszystkim wszystkie uszczelnienia, gumki ochronne, stan tłoczka i prowadnic. Zerknąć na odpowietrznik, czy da się go odkręcić.
Druga sprawa to wygląd - myślę, że warto doczyścić (szkiełkowanie lub piaskowanie) i pomalować proszkowo albo na jakiś fajny kolor, albo przynajmniej na jakiś stonowany, ale ułatwiający czyszczenie i zabezpieczający przed przyklejaniem się brudu. Takie czyszczenie i malowanie oczywiście tylko na zdemontowanym zacisku. Po założeniu to już tylko zabawa pędzelkiem, a wcześniej szczotkami drucianymi na wiertarce lub ręcznie.
Druga sprawa to wygląd - myślę, że warto doczyścić (szkiełkowanie lub piaskowanie) i pomalować proszkowo albo na jakiś fajny kolor, albo przynajmniej na jakiś stonowany, ale ułatwiający czyszczenie i zabezpieczający przed przyklejaniem się brudu. Takie czyszczenie i malowanie oczywiście tylko na zdemontowanym zacisku. Po założeniu to już tylko zabawa pędzelkiem, a wcześniej szczotkami drucianymi na wiertarce lub ręcznie.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
bieder1
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
- Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Regeneracja to wg mnie dać do firmy co się tym zajmuje i zrobić komplet z malowaniem. W Poznaniu właśnie znalazłem na Szczepankowie za ok 190 złotych od sztuki. Gdyby chodzilo o samo malowanie to bym ogarnął sam.
-
bieder1
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
- Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Zakładając że dam tarcze 321mmm Zimermann Sport na przód to jakie klocki zapodać do tego??? Czy brać komplet od Zimermanna?
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Proponuję wątek o tarczach i klockach.
Dobry, rozsądny zestaw to do tarczy Zimmermana klocki Hawk HPS.
Odnośnie zacisków do 17” oryginalnie zawsze GM134, a 139 jak praktyka pokazała nie zawsze pasuje, dlatego lepiej kupić zestaw z jednego samochodu
Dobry, rozsądny zestaw to do tarczy Zimmermana klocki Hawk HPS.
Odnośnie zacisków do 17” oryginalnie zawsze GM134, a 139 jak praktyka pokazała nie zawsze pasuje, dlatego lepiej kupić zestaw z jednego samochodu


