--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 9380
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 254 razy
Otrzymał  piwo: 117 razy
Kontakt:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: dokia » 28 mar 2019, o 09:11

Są tu też inni w tym dobrzy, ale tak- siła razy ramię. Jeszcze przy tym ruchu , ponieważ mamy energię kinetyczną ruchu obrotowego to ważny jest moment bezwładności tej tarczy. Tu nie tylko działa siła. A ten moment bezwładności zarówno dla walca jak i dysku zależy w kwadracie od jego promienia i jest wprost proporcjonalny do jej masy (tj tej tarczy). To jak potem wziąć pod uwagę jeszcze tę energię kinetyczną czyli ten moment pomnożyć przez prędkość obrotową w kwadracie, to naprawdę mała różnica w rozmiarach tarczy daje dość znaczące zmiany w użytkowaniu. @gzandar ma tu rację, że to może być niebezpieczne.
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Major601 » 28 mar 2019, o 12:15

Klocki do systemu 17" POC J61 są większe od systemu 16" POC J60 jeśli chodzi o przód, z tyłu są takie same we wszystkich przypadkach prócz OPC.
Jednak zaciski przednie z systemu 16" cali pasują do jarzm 17" - co nie oznacza że są identyczne - tzn. średnica tłoka jest taka sama, tłok przychodzi dokładnie w to samo miejsce na klocku, ale zacisk nieznacznie się różni - ten do systemu 17" jest bardziej masywny, waży więcej bo ma więcej metalu - mówiąc kolokwialnie. Ja po założeniu 17" jeździłem 2 lata na zaciskach 16" zanim zdobyłem 17"

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 26 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Bartol » 28 mar 2019, o 12:23

Major601 pisze:
28 mar 2019, o 12:15
Ja po założeniu 17" jeździłem 2 lata na zaciskach 16" zanim zdobyłem 17"
Różnice rzeczywiście odczułeś po zmianie tarczy i jarzma czy dopiero po zmianie zacisków?

kw8
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 29 cze 2015, o 12:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: kw8 » 28 mar 2019, o 12:45

Major601 pisze:Klocki do systemu 17" POC J61 są większe od systemu 16" POC J60 jeśli chodzi o przód, z tyłu są takie same we wszystkich przypadkach prócz OPC[\quote]

To jakie są w OPC? Moim zdaniem takie same jak w systemie 17 i 17+, czyli do tarczy 315 mm.
Jak zmieniałem u siebie z 321 na 337 mm to zastanawiałem się czy jednak nie założyć systemu z OPC i wszędzie gdzie szukałem system ten to tarcze przód 355 mm z 4 tłoczkowymi zaciskami i tarcze tył 315 mm z jednotłoczkowym zaciskiem



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

xul
Klubowicz
Posty: 1957
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 73 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: xul » 28 mar 2019, o 13:22

tarcze tył wg. tego są takie same dla 17/17+ oraz 18+, ale zaciski i klocki już są inne

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Major601 » 28 mar 2019, o 16:55

Różnica w hamowaniu z przodu była od razu z zaciskiem 16” a tarczą 321mm. Nie wiem dlaczego są inne, może dlatego że przy większej tarczy większe siły oddziałują na tzw pięść.
Na tył OPC średnica tarczy jest 315 ale zacisk inny niż normalnie. Tak wynika z katalogu części

xul
Klubowicz
Posty: 1957
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 73 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: xul » 28 mar 2019, o 18:54

Żeby było śmieszniej to klocki do tarczy 315mm niezależnie od wersji maja ten sam rozmiar, ale do układu 18+ są prawie 2 razy droższe (ze sklepu opla, wg. numerów) i klocki z 18+ można stosować w 17/17+, ale odwrotnie już takiej informacji nie ma. Przypuszczam, że zaciski OPC mogą być przystosowane do współpracy z mocniejszą pompą i przez to mocniej dociskać klocki do tarczy.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Major601 » 29 mar 2019, o 07:08

Dokładnie tak. Pompa przy OPC jest inna niż we wszystkich pozostałych przypadkach.
Odnośnie klocków do OPC na tył jest dokładnie tak jak mówisz, ale od części GM są wiele lepsze niejednokrotnie opisywane na forum.

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: sychie » 24 kwie 2019, o 21:00

czyli rozumiem że mając 16" układ mogę zrobić tak:
- jarzma od 17"
- tarcze od 17"
- klocki od 17"
- zaciski stare 16"
i będzie to pasować?
plus przyciąć osłony tarcz...
ciężko znaleźć komplet zacisków na miejscu, bo na szrotach nie widza co sprzedają a jak już coś jest to pordzewiałe że trzeba je regenerować a z racji ze mam zwichrowane aktualne tarcze to chciałem tylko trochę poprawić siłe hamowania.
a jarzma dostępne od reki nowe na znanym portalu...

tyłu raczej nie planuje zmieniać, przy aktualnym zestawie 16" klocki na tyle i tak zużywają się bardzo szybko... duzo szybciej niz przód..

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Major601 » 25 kwie 2019, o 20:12

Z przodem tak jak mówisz. Zaciski mogą zostać. Jeździłem tak dwa lata i specjalnej różnicy nie ma po zmianie zacisków na 17” z przodu.
Jednak jak już kiedyś pisałem przy pozostawieniu tylu 16” a przodu 17” zaczęły dużo bardziej się nagrzewać tylne tarcze

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: sychie » 25 kwie 2019, o 20:49

hm ok dzięki za potwierdzenie. czy jarzma z NTY będą ok?bo nowe po 70 zł są...
bo używek to ze świeca szukać bo i tak nikt nie wie co sprzedaje...

rozumiem że w przedlifcie tak samo jest? bo widze masz polifta juz

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Major601 » 26 kwie 2019, o 02:16

Nie uważam żeby te NTY były coś warte. Lepiej oryginały nawet używane.
Przed lift i polift są identyczne
Ciężko znaleźć używki, bo niełatwo rozróżnić. Mam kpl zapasowy 17” używanych który leży w kanale garażu, jeśli chcesz to mogę odsprzedać, bo ja długo Insignią jeździć już nie będę. Gdybyś chciał to info na priv.

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: sychie » 6 maja 2019, o 09:20

jeszcze zapytam aby się upewnić, jeśli zacisk zostawię od 16" to klocek od zestawu 17" się zmieści w tym? jarzmo będę wymieniał oczywiście na 17".
bo widzę sprzeczne informacje, bo klocek jest większy od zestawu 17" wiec pytanie czy wejdzie do starego zacisku

ediit:
Major601 pisze:
28 mar 2019, o 12:15
Klocki do systemu 17" POC J61 są większe od systemu 16" POC J60 jeśli chodzi o przód, z tyłu są takie same we wszystkich przypadkach prócz OPC.
Jednak zaciski przednie z systemu 16" cali pasują do jarzm 17" - co nie oznacza że są identyczne - tzn. średnica tłoka jest taka sama, tłok przychodzi dokładnie w to samo miejsce na klocku, ale zacisk nieznacznie się różni - ten do systemu 17" jest bardziej masywny, waży więcej bo ma więcej metalu - mówiąc kolokwialnie. Ja po założeniu 17" jeździłem 2 lata na zaciskach 16" zanim zdobyłem 17"
nie pasuje, zacisk od 16" nie pasuje pod jarzma 17"
właśnie sprawdziłem, dodatkowo na moim zacisku jest napis: 139
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bieder1
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: bieder1 » 13 maja 2019, o 12:15

Witam

Wydaje się że udało mi się kupić zaciski na przód od 2.0T na tarcze 321mm. Już jada DHLem. :D :D :D
Pytaniu czy regenerować je czy zakładać używane?
i czy ktos podpowie jak sprawdzić że to rzeczywiście na 321?

Sprzedawca twierdzi że sprawne.
Jeżeli regenerować to gdzie Poznań i jakie koszty są realne???

Dodatkowo jakie tarcze przód i klocki???

Tył będzie update w kolejnym podejściu..

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Major601 » 13 maja 2019, o 12:47

Większość odpowiedzi na Twoje pytaniela są już w tym wątku... wystarczy poczytać.
Zaciski na 17” to Mando o oznaczeniu GM134

bieder1
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: bieder1 » 13 maja 2019, o 13:31

Z tymi oznaczeniami to różnie piszą począwszy od 1 strony dlatego pytam. Np. Gm 139 ktoś miał dla 17" też.
O regeneracji czy robić czy nie niestety nie zauważyłem.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 127 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Rooff_ » 13 maja 2019, o 13:54

Co rozumiesz pod pojęciem 'regeneracja'? Jeśli chcesz jeżdzić tym autem dłuższą chwilę, to na pewno warto przed założeniem tych zacisków sprawdzić ich stan. Przede wszystkim wszystkie uszczelnienia, gumki ochronne, stan tłoczka i prowadnic. Zerknąć na odpowietrznik, czy da się go odkręcić.
Druga sprawa to wygląd - myślę, że warto doczyścić (szkiełkowanie lub piaskowanie) i pomalować proszkowo albo na jakiś fajny kolor, albo przynajmniej na jakiś stonowany, ale ułatwiający czyszczenie i zabezpieczający przed przyklejaniem się brudu. Takie czyszczenie i malowanie oczywiście tylko na zdemontowanym zacisku. Po założeniu to już tylko zabawa pędzelkiem, a wcześniej szczotkami drucianymi na wiertarce lub ręcznie.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

bieder1
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: bieder1 » 13 maja 2019, o 14:03

Regeneracja to wg mnie dać do firmy co się tym zajmuje i zrobić komplet z malowaniem. W Poznaniu właśnie znalazłem na Szczepankowie za ok 190 złotych od sztuki. Gdyby chodzilo o samo malowanie to bym ogarnął sam.

bieder1
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 17 lip 2018, o 15:31
Auto: Insignia 2.0 CDTI fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: bieder1 » 14 maja 2019, o 12:00

Zakładając że dam tarcze 321mmm Zimermann Sport na przód to jakie klocki zapodać do tego??? Czy brać komplet od Zimermanna?

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Major601 » 14 maja 2019, o 12:58

Proponuję wątek o tarczach i klockach.
Dobry, rozsądny zestaw to do tarczy Zimmermana klocki Hawk HPS.
Odnośnie zacisków do 17” oryginalnie zawsze GM134, a 139 jak praktyka pokazała nie zawsze pasuje, dlatego lepiej kupić zestaw z jednego samochodu

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”