--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na FacebookuUpgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
-
mortoss
- Użytkownik
- Posty: 151
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Ja też niblerem przyciąłem rant. Nie malowałem bo powierzchnia wolna jest bardzo mała, a osłony i tak już u mnie są podrdzewiałe. Co do tyłu to tarcza 292 oraz 315 współpracuje z klockiem tego samego rozmiaru więc siłą rzeczy jest taki odstęp. Co więcej u mnie z przodu (tarcza 337) też jest tak, że klocek nie przykrywa całej tarczy co mnie trochę zaskoczyło....
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4519
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 42 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Również jestem po upgrade. Robiłem przód. To, że klocek nie będzie przykrywał całej tarczy wyczytałem wcześniej. U mnie osłony były w idealnym stanie. Ani śladu rdzy. Naciąłem i odgiąłem, a na wszelki wypadek dodatkowo zamalowałem. Wygląda OK. Działa równie dobrze. Teraz pora na tył 
- Ast00n88
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 wrz 2015, o 21:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Siema, u mnie z przodu tarcza 337 zacisk dwutloczkowy i klocek wypełnianprawie całą tarczę, potem mogę wrzucić jakąś fotkę, gorzej z pedałem hamulca bo jakiś taki trochę miększy się zrobił a układ był dokładnie odpowietrzany, podjerzewam, że może poprostu wydajność pompy zmniejszyła się o 1/3 ponieważ musi "wciskać" teraz 6 tłoczków a nie 4 ?? Przejechalem doslownie z 40 km na nowym zestawie może po dłuższej jezdzie jakos to się wyrówna.
- Ast00n88
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 wrz 2015, o 21:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
W następnyn tyg zrobie z ponad 1000 km jak się nic nie zmieni to spróbuję jeszcze raz
dzieki
-
mortoss
- Użytkownik
- Posty: 151
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Może i są dodatkowe tłoczki ale powierzchnia ich jest praktycznie taka sama. Układ do odpowietrzenia. U mnie przy okazji wpadły przewody w oplocie. PS> czekam na fotkę tarczy 337, z chęcią zerknę czy u mnie jest tak samo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- pjoter1
- Użytkownik
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Czy wiecie jak rozpoznać czy zacisk jest do hamulca ręcznego "zwykłego" czy elektrycznego?
Szukam używek dla siebie. Nie mam elektrycznego postojowego. Na allegro sprzedawcy często nie wiedzą do której wersji jest oferowany zacisk.
Szukam używek dla siebie. Nie mam elektrycznego postojowego. Na allegro sprzedawcy często nie wiedzą do której wersji jest oferowany zacisk.
-
lex4544
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 15 lut 2015, o 17:58
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
Swap hamulcow 16 na trw17+
Witam,
zmienilem uklad hamulcowy przod 16 cali na zestaw trw 17+ z dwutloczkowymi zaciskami.
Na starych tarczach byly drgania na kierownicy przy hamowaniu z predkosci autostradowej wiec postanwilem od razu zalozyc cos mocniejszego.Stare tarcze mialy zmierzone bicie i kwalifikowaly sie do wymiany.
Zakupilem:
-nowe tarcze zimmermann 337mm + klocki
-oslony
-uzywane zaciski trw(wypiaskowane i pomalowane,nowe uszczelki i prowadnice)
Piasty proste.plyn hamulcowy nowy,uklad odpowietrzony.
-Przy hamowaniu drgania na kierownicy gorsze niz wczesniej(ale nie zawsze)
-auto sciaga w prawo przy wcisnieciu hamulca
-czasami pedal hamulca mozna wcisnac do samej podlogi
Ktos pomoze?Jakies pomysly?
zmienilem uklad hamulcowy przod 16 cali na zestaw trw 17+ z dwutloczkowymi zaciskami.
Na starych tarczach byly drgania na kierownicy przy hamowaniu z predkosci autostradowej wiec postanwilem od razu zalozyc cos mocniejszego.Stare tarcze mialy zmierzone bicie i kwalifikowaly sie do wymiany.
Zakupilem:
-nowe tarcze zimmermann 337mm + klocki
-oslony
-uzywane zaciski trw(wypiaskowane i pomalowane,nowe uszczelki i prowadnice)
Piasty proste.plyn hamulcowy nowy,uklad odpowietrzony.
-Przy hamowaniu drgania na kierownicy gorsze niz wczesniej(ale nie zawsze)
-auto sciaga w prawo przy wcisnieciu hamulca
-czasami pedal hamulca mozna wcisnac do samej podlogi
Ktos pomoze?Jakies pomysly?
Ostatnio zmieniony 8 wrz 2018, o 23:11 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4519
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 42 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
A po co nowy temat, skoro podobny istnieje?
Ostatnio dokonałem identycznego upgradu.
Nic nie bije (wcześniej były bardzo delikatne drgania - obstawiałem właśnie tarcze).
Zakładałeś nowe czy używane? Swoje musiałem porządnie odpowietrzyć.
Bardzo ważne jest wyczyszczenie powierzchni przylegania tarczy do piasty. Niewiele trzeba, aby były bicia.
Jeśli wszystko zrobione zgodnie ze sztuką, to zmierz jeszcze jakie masz teraz bicia na tarczy.
No i na koniec może głupota, ale czasem się zdarza. Masz dobrze dokręcone koła? Warto sprawdzić...
Ostatnio dokonałem identycznego upgradu.
Nic nie bije (wcześniej były bardzo delikatne drgania - obstawiałem właśnie tarcze).
Zakładałeś nowe czy używane? Swoje musiałem porządnie odpowietrzyć.
Bardzo ważne jest wyczyszczenie powierzchni przylegania tarczy do piasty. Niewiele trzeba, aby były bicia.
Jeśli wszystko zrobione zgodnie ze sztuką, to zmierz jeszcze jakie masz teraz bicia na tarczy.
No i na koniec może głupota, ale czasem się zdarza. Masz dobrze dokręcone koła? Warto sprawdzić...
-
lex4544
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 15 lut 2015, o 17:58
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Sorry moj blad...
Tarcze i klocki nowe.zaciski uzywane ale poddane regeneracji.Nad mechanikiem nie stalem ale wydaje mi sie ze tak oczywiste sprawy jak dokladne oczyszczenie piasty tlumaczyc mu nie trzeba.
Dzisiaj sprawdze dokrecenie kol ale zastanawia mnie miekki pedal hamulca(przejechalem po wymianie ostroznie 600km)i sciaganie auta przy hamowaniu w prawo(jakby sila hamowania w kolach nie byla rowna).
Problem w tym ze auto robibione w Polsce a w chwili obecnj jestem w Niemczech i na reklamacje u mechanika wracac troche daleko.
Tarcze i klocki nowe.zaciski uzywane ale poddane regeneracji.Nad mechanikiem nie stalem ale wydaje mi sie ze tak oczywiste sprawy jak dokladne oczyszczenie piasty tlumaczyc mu nie trzeba.
Dzisiaj sprawdze dokrecenie kol ale zastanawia mnie miekki pedal hamulca(przejechalem po wymianie ostroznie 600km)i sciaganie auta przy hamowaniu w prawo(jakby sila hamowania w kolach nie byla rowna).
Problem w tym ze auto robibione w Polsce a w chwili obecnj jestem w Niemczech i na reklamacje u mechanika wracac troche daleko.
-
Bartol
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 26 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Różnie z tymi mechanikami bywa, mało który się nie spieszy.
Ja wymieniłem sam, piasty wyczyściłem na lustro i wszystko dokładnie odtłuściłem.
Jeśli pedał miękki to może zostało powietrze w układzie?
Ja wymieniłem sam, piasty wyczyściłem na lustro i wszystko dokładnie odtłuściłem.
Jeśli pedał miękki to może zostało powietrze w układzie?
-
marcin.1987
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Miękki pedał i nierówna siła hamowania to prawie pewne złe odpowietrzanie. Jeśli pojedziesz do jakiegoś mechanika na miejscu w Niemczech nie powinien za to wziąć majątku, a zyskasz pewność, że problem leży gdzieś indziej, choć moim zdaniem to powinno wrócić do normy.
-
lex4544
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 15 lut 2015, o 17:58
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Wlasnie sprawdzilem kola.Wszystkie dokrecone.Chyba zostaje mi wizyta tutaj na miejscu w jakims warsztacie.
Jak myslicie,zaczac od odpowietrzenia calego ukladu czy moze od razu zrobic pomiar bicia piast,tarcz i ponowny montaz?
Kierownica tez potrafi czasami mocno przy hamowaniu wibrowac(nie zawsze)a nie chce nowych tarcz za chwile montowac...
Jak myslicie,zaczac od odpowietrzenia calego ukladu czy moze od razu zrobic pomiar bicia piast,tarcz i ponowny montaz?
Kierownica tez potrafi czasami mocno przy hamowaniu wibrowac(nie zawsze)a nie chce nowych tarcz za chwile montowac...
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2018, o 12:51 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
-
mortoss
- Użytkownik
- Posty: 151
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Układ trzeba odpowietrzyć. A Twoje objawy sugerują mi jednak piastę. Mam podobnie u siebie i niedlugo ją wymienię. Piasta jest prosta ale przy mocniejszym szarpnięciu za szpilkę pokazują się 2 setki luzu... prawdopodobnie powstał przy odbijaniu starej tarczy ale mógł być wcześniej
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
według mnie - kwestia ściągania to wina zacisku - może jakiś tłoczek pracuje ciężej. Wolałbym zostać przy pewnych zaciskach 17" niż używkach 17+". Przy dobrych klockach i tarczach 321mm mam przejechane na nich 50000km i bez problemów a wolno nie jeżdżę...
Jeśli chodzi o wibracje to może tarcze są do reklamacji - bywa że nowe tarcze są już zwichrowane... Niestety takie mamy czasy
Jeśli chodzi o wibracje to może tarcze są do reklamacji - bywa że nowe tarcze są już zwichrowane... Niestety takie mamy czasy
-
lex4544
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 15 lut 2015, o 17:58
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Tyle,ze u mnie byl uklad 16 cali i problem z biciem kierownicy przy hamowaniu.
Zostaly wymienione uszczelki tloczkow a same tloczki zostaly stare bo byly w bdb stanie.wszystko oczywiscie przesmarowane.
Zostaly wymienione uszczelki tloczkow a same tloczki zostaly stare bo byly w bdb stanie.wszystko oczywiscie przesmarowane.
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2018, o 20:54 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
-
mortoss
- Użytkownik
- Posty: 151
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Ja tam mierzyłem tarcze i piasty a wibracje nadal czasem są. Albo luz piasty albo jakaś guma...
- Ast00n88
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 wrz 2015, o 21:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Mortoss tak to wygląda, bardzo podobnie jak u ciebie i na zdjęciu może nie widać, że tarcza jest duża, ale je wyciągnąłem z pudełka myśle kurde hehe zmieści się ?? hamulce robią robotę przejechane 2500 km dotarte ostrożnie Ate ceramic i Jurid white spisują się rewelacyjnie, felgi czyste, wcześniej musiałem co 2-3 dni szorować krwistym płynem, teraz jak go używałem dokładnie dzisiaj to przednie felgi zrobiły się lekko różowe, a jak jezdziłem na zwykłych klockach to felga wyglądała jakbym ją pomalował na czerwono hehe, także jestem bardzo zadowolony, jeszcze w tym tyg uszczelka pompy smoka, rozrząd i póki co odpukać z bani ! piona! i jeszcze dodatkowa fotka ogólnej reprezentacji mojego przypadku hehe
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
lex4544
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 15 lut 2015, o 17:58
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Wracajac do mojego problemu.
Sila hamowania sprawdzona na rolkach, wszystkie kola w normie
Bicie tarcz hamulcowych.Lewa 0.04 , Prawa 0.03 wiec tez w normie
Co sie okazuje, przy zmianie oslon tarcz trzeba wyjac piaste a to mechanik w Polsce zrobil na prasie i musial wyciagnac cala zwrotnice wiec dochodzi ustawienie geometrii...Wyciagnol tylko prawa strone bo i tak oslony sie okazaly za male.
Mysle ze zla geometria moze miec wplyw na lekkie sciaganie auta przy hamowaniu przy wiekszych predkosciach
Czy moze to powodowac wibracje calego auta przy hamowaniu?
Pedal hamulca jest miekki i przy pierwszym mocnym wcisnieciu wpada w podloge ale pozniej juz nie ale to chyba w insigni to norma wiec raczej nie jest zapowietrzony
Sila hamowania sprawdzona na rolkach, wszystkie kola w normie
Bicie tarcz hamulcowych.Lewa 0.04 , Prawa 0.03 wiec tez w normie
Co sie okazuje, przy zmianie oslon tarcz trzeba wyjac piaste a to mechanik w Polsce zrobil na prasie i musial wyciagnac cala zwrotnice wiec dochodzi ustawienie geometrii...Wyciagnol tylko prawa strone bo i tak oslony sie okazaly za male.
Mysle ze zla geometria moze miec wplyw na lekkie sciaganie auta przy hamowaniu przy wiekszych predkosciach
Czy moze to powodowac wibracje calego auta przy hamowaniu?
Pedal hamulca jest miekki i przy pierwszym mocnym wcisnieciu wpada w podloge ale pozniej juz nie ale to chyba w insigni to norma wiec raczej nie jest zapowietrzony
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2018, o 21:47 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
mortoss
- Użytkownik
- Posty: 151
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Z tym hamulcem to raczej nie norma bo brzmi drastycznie a u mnie się tak nie dzieje. Myślę, że piasta może być do wymiany jak była ściągana...


