Witam
Posiadam Insignie Sports Tourer z silnikiem B20DTH i skrzynia manulana 6 biegow .
Niedawno zrobilem trase 1500km (UK- Polska) i zauwazylem ,ze przy przyspieszaniu kiedy obroty wejdą na 1500obr to czuc wibracje w aucie . Kierownica nie ma drgań , ale wibracje sa najbardziej wyczuwalne kiedy przyloży sie noge do boku tunelu srodkowego .
Drgania pojawiaja sie takze przy delikatnym wkrecaniu silnika na obroty na postoju . W momencie przekroczenia 1500obr auto zaczyna drgać jakby w rytm obrotow silnika .(im wyzsze obroty tym wibracje sa szybsze )
Podczas jazdy autostrada najbardziej odczuwalne sa wibracje na biegach 4,5,6 przy predkosci 70kmh wzywz kiedy wcisne gaz w podloge i auto sie rozpedza (ale tylko kiedy obroty sa w przedziale 1500-2000obr/min )
.Robilem test podczas jazdy i w momencie wrzucenia na luz wibracje znikaja
Analogicznie samo wrzucenie z luzu np na 4 albo 5 bieg podczas jazdy autostrada nie powoduje odrazu wibracji . Dopiero moment kiedy wcisne pedal gazu i zaczne przyspieszac powoduje ze buda zaczyna sie wibrowac w rytm obrotow silnika .
Przebieg 250tys .
Dwumasa nie halasuje ,nie daje zadnych typowych objawow niedomagania .
Przeguby wewnetrzne przod sprawdzane na podnosniku u mechanika i ponoc brak luzow.
Mysle o poduszce silnika (ale nie wiem czy to dobry trop bo wibracje sa tylko w podsnym przedziale obrotow a nie zawsze ) albo moze jakies kolo pasowe nie domaga i moze powoduje te wibracje?
Co jeszcze moge wziac pod uwage?
Przypomne tylko ze wibracje pojawiaja sie na postoju przy delikatnym wkrecaniu silnika na obroty w przedziale 1500-2000 obr/min (na zimnym silniku sa troche slabsze niz na rozgrzanym ) ale podczas jazdy juz gdy dziala siła przeniesienia napedu to te wibracje sa jakby 2x mocniej wyczuwalne ale wlasnie tylko w tym przedziale obrotow .
Jesli ktos mial podobny problem i go jakos rozeiazal bez wymiany polowy auta to prosze o kontakt.
Pozdrawiam
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
B20DTH Drgania silnika , wibracje karoserii 1500-2000 obr/min
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
- Auto: Insignia Sports Tour
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Choszczno
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2436
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 26 razy
Re: B20DTH Drgania silnika , wibracje karoserii 1500-2000 obr/min
Mechanikiem nie jestem, ale wg. Mojej oceny wygląda to na koło dwumasowe. Zacząłbym szukanie od układu napędowego silnik/skrzynia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
- Auto: Insignia Sports Tour
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Choszczno
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH Drgania silnika , wibracje karoserii 1500-2000 obr/min
Dwumas biore po uwage jako ostatecznosc bo nie wydaje zadnych dzwiekow , nic nie stuka , nic nie chrobocze a biegi dobrze wchodza . Poza tym to troche dziwne ze na zimnym silniku tych wibracji nie czuc podczas przyspieszania . Dopiero sa wyczuwalne jak juz auto sie rozgrzeje .
Dzisiaj sprawdzalem przeguby wewnetrzne organoleptycznie i gdy ruszam przod tyl ( w strone kola i do srodka ) połoska to jest luz gdzies tak max do 0,5 cm . To dopuszczalny luz? Czy to musi byc totalnie sztywne i nie ma prawa drgnac w zadna strone kiedy auto stoi na kolach ?
Dzisiaj sprawdzalem przeguby wewnetrzne organoleptycznie i gdy ruszam przod tyl ( w strone kola i do srodka ) połoska to jest luz gdzies tak max do 0,5 cm . To dopuszczalny luz? Czy to musi byc totalnie sztywne i nie ma prawa drgnac w zadna strone kiedy auto stoi na kolach ?
-
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Bełchatów
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: B20DTH Drgania silnika , wibracje karoserii 1500-2000 obr/min
Półosie bym odpuścił jeżeli dzieje się to też na postoju.
Na myśl przychodzą mi wtryski, ale tak czysto teoretycznie.
Na myśl przychodzą mi wtryski, ale tak czysto teoretycznie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 26 lip 2024, o 12:04
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 1 raz
Re: B20DTH Drgania silnika , wibracje karoserii 1500-2000 obr/min
Miałem dokładnie to samo , auto padło i jest na warrsztacie, pierwsza diagnoza padło turbo mechanik dopiero w poniedziałek bedzie rozbierał i da dokładniejsza diagnoze.Mam ten sam silnik przebieg 91tys
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 gru 2023, o 06:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Częstochowa
- Postawił piwo: 1 raz
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 26 lip 2024, o 12:04
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 1 raz
Re: B20DTH Drgania silnika , wibracje karoserii 1500-2000 obr/min
Nie , wymieniona turbina, dpf, rozrzad i cały czas dokładnie to samo jak wyżej opisujesz, biorę pod uwagę dwunase, a Ty robiłeś coś w tym kierunku aby rozwiązać problem ?