--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

B20DTH Drgania silnika , wibracje karoserii 1500-2000 obr/min

ODPOWIEDZ
tijs_verwest_
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
Auto: Insignia Sports Tour
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Choszczno
Otrzymał  piwo: 1 raz

B20DTH Drgania silnika , wibracje karoserii 1500-2000 obr/min

Post autor: tijs_verwest_ » 5 lut 2024, o 22:15

Witam

Posiadam Insignie Sports Tourer z silnikiem B20DTH i skrzynia manulana 6 biegow .
Niedawno zrobilem trase 1500km (UK- Polska) i zauwazylem ,ze przy przyspieszaniu kiedy obroty wejdą na 1500obr to czuc wibracje w aucie . Kierownica nie ma drgań , ale wibracje sa najbardziej wyczuwalne kiedy przyloży sie noge do boku tunelu srodkowego .
Drgania pojawiaja sie takze przy delikatnym wkrecaniu silnika na obroty na postoju . W momencie przekroczenia 1500obr auto zaczyna drgać jakby w rytm obrotow silnika .(im wyzsze obroty tym wibracje sa szybsze )
Podczas jazdy autostrada najbardziej odczuwalne sa wibracje na biegach 4,5,6 przy predkosci 70kmh wzywz kiedy wcisne gaz w podloge i auto sie rozpedza (ale tylko kiedy obroty sa w przedziale 1500-2000obr/min )
.Robilem test podczas jazdy i w momencie wrzucenia na luz wibracje znikaja
Analogicznie samo wrzucenie z luzu np na 4 albo 5 bieg podczas jazdy autostrada nie powoduje odrazu wibracji . Dopiero moment kiedy wcisne pedal gazu i zaczne przyspieszac powoduje ze buda zaczyna sie wibrowac w rytm obrotow silnika .
Przebieg 250tys .
Dwumasa nie halasuje ,nie daje zadnych typowych objawow niedomagania .
Przeguby wewnetrzne przod sprawdzane na podnosniku u mechanika i ponoc brak luzow.
Mysle o poduszce silnika (ale nie wiem czy to dobry trop bo wibracje sa tylko w podsnym przedziale obrotow a nie zawsze ) albo moze jakies kolo pasowe nie domaga i moze powoduje te wibracje?
Co jeszcze moge wziac pod uwage?
Przypomne tylko ze wibracje pojawiaja sie na postoju przy delikatnym wkrecaniu silnika na obroty w przedziale 1500-2000 obr/min (na zimnym silniku sa troche slabsze niz na rozgrzanym ) ale podczas jazdy juz gdy dziala siła przeniesienia napedu to te wibracje sa jakby 2x mocniej wyczuwalne ale wlasnie tylko w tym przedziale obrotow .

Jesli ktos mial podobny problem i go jakos rozeiazal bez wymiany polowy auta to prosze o kontakt.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2436
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 26 razy

Re: B20DTH Drgania silnika , wibracje karoserii 1500-2000 obr/min

Post autor: Mateo » 6 lut 2024, o 07:26

Mechanikiem nie jestem, ale wg. Mojej oceny wygląda to na koło dwumasowe. Zacząłbym szukanie od układu napędowego silnik/skrzynia.

tijs_verwest_
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
Auto: Insignia Sports Tour
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Choszczno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH Drgania silnika , wibracje karoserii 1500-2000 obr/min

Post autor: tijs_verwest_ » 6 lut 2024, o 19:14

Dwumas biore po uwage jako ostatecznosc bo nie wydaje zadnych dzwiekow , nic nie stuka , nic nie chrobocze a biegi dobrze wchodza . Poza tym to troche dziwne ze na zimnym silniku tych wibracji nie czuc podczas przyspieszania . Dopiero sa wyczuwalne jak juz auto sie rozgrzeje .
Dzisiaj sprawdzalem przeguby wewnetrzne organoleptycznie i gdy ruszam przod tyl ( w strone kola i do srodka ) połoska to jest luz gdzies tak max do 0,5 cm . To dopuszczalny luz? Czy to musi byc totalnie sztywne i nie ma prawa drgnac w zadna strone kiedy auto stoi na kolach ?

Radek84
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Bełchatów
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: B20DTH Drgania silnika , wibracje karoserii 1500-2000 obr/min

Post autor: Radek84 » 1 maja 2024, o 22:20

Półosie bym odpuścił jeżeli dzieje się to też na postoju.
Na myśl przychodzą mi wtryski, ale tak czysto teoretycznie.

Pan_guz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 26 lip 2024, o 12:04
Auto: Opel insignia
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 1 raz

Re: B20DTH Drgania silnika , wibracje karoserii 1500-2000 obr/min

Post autor: Pan_guz » 27 lip 2024, o 01:11

Miałem dokładnie to samo , auto padło i jest na warrsztacie, pierwsza diagnoza padło turbo mechanik dopiero w poniedziałek bedzie rozbierał i da dokładniejsza diagnoze.Mam ten sam silnik przebieg 91tys

Sebastian1701
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 23 gru 2023, o 06:57
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Częstochowa
Postawił piwo: 1 raz

Re: B20DTH Drgania silnika , wibracje karoserii 1500-2000 obr/min

Post autor: Sebastian1701 » 10 paź 2024, o 13:19

Pan_guz pisze:
27 lip 2024, o 01:11
Miałem dokładnie to samo , auto padło i jest na warrsztacie, pierwsza diagnoza padło turbo mechanik dopiero w poniedziałek bedzie rozbierał i da dokładniejsza diagnoze.Mam ten sam silnik przebieg 91tys
Utaliłeś przyczynę?

Pan_guz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 26 lip 2024, o 12:04
Auto: Opel insignia
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 1 raz

Re: B20DTH Drgania silnika , wibracje karoserii 1500-2000 obr/min

Post autor: Pan_guz » 24 lis 2024, o 23:33

Nie , wymieniona turbina, dpf, rozrzad i cały czas dokładnie to samo jak wyżej opisujesz, biorę pod uwagę dwunase, a Ty robiłeś coś w tym kierunku aby rozwiązać problem ?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”