--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Sprężyny tył - specyfikacja

Awatar użytkownika
Paweł Pablo
Klubowicz
Posty: 216
Rejestracja: 31 sty 2016, o 11:23
Auto: Insignia A ST FL
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Wyrzysk/Piła/Wielkopolska
Postawił piwo: 2 razy

Re: Sprężyny tył - specyfikacja

Post autor: Paweł Pablo » 20 sie 2020, o 12:34

Mam pytanko aso stwierdziło że mam w mojej kombi pękniętą jedną sprężynę z tyłu ,do wymiany oczywiście obie.Zaproponowali mi założenie zamienników firmy Kayaba , pytanie brzmi czy tej firmy warto brać pod uwagę sprężyny czy lepiej założyć oryginały Gm?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1693
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Sprężyny tył - specyfikacja

Post autor: wassermann » 20 sie 2020, o 12:40

Jak jeszcze w Vectrze C straciłem 2 sprężyny, to wymieniłem na LESJOFOERS - który produkuje tylko sprężyny, więc jest w tym specjalistą. Oryginały GM kosztowały chore pieniądze, a jak pokazała praktyka trzaskały bez żenady.

M.

Awatar użytkownika
Paweł Pablo
Klubowicz
Posty: 216
Rejestracja: 31 sty 2016, o 11:23
Auto: Insignia A ST FL
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Wyrzysk/Piła/Wielkopolska
Postawił piwo: 2 razy

Re: Sprężyny tył - specyfikacja

Post autor: Paweł Pablo » 20 sie 2020, o 12:50

Zgadza się jedna orginalna do mnie koszt ponad 5 stówek za sztukę , sami stwierdzili że to chyba za drogo i zaproponowali Kayaba za 4 stówki za komplet.Stwierdzili również że z tyłu nie ma znaczenia czy to będzie orginał czy zamiennik. Ma ktoś w kombi założone sprężyny tej firmy Kayaba i podzieli się wrażeniami ?

Miciu
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 28 lip 2021, o 09:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kędzierzyn-Kożle

Re: Sprężyny tył - specyfikacja

Post autor: Miciu » 23 sie 2021, o 09:21

Jakie powinny być sprężyny po tym vinie-WOLGT8EM8E1186824 może ktoś powiedzieć bo mi tył wysoko stoi być może poprzedni właściciel założył nie właściwe

Miciu
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 28 lip 2021, o 09:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kędzierzyn-Kożle

Re: Sprężyny tył - specyfikacja

Post autor: Miciu » 24 sie 2021, o 04:27

Mam różnice 2cm.tył wyżej stoi,podobno tylne sprężyny nie byly zmieniane więc dlaczego taka różnica

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 9121
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 245 razy
Otrzymał  piwo: 115 razy
Kontakt:

Re: Sprężyny tył - specyfikacja

Post autor: dokia » 24 sie 2021, o 05:54

To może przednie zmieniał? Całe one są z przodu? Bo może któraś uszkodzona o kawałek? Mi dwa auta temu przód opadł i to tak że przy zimowym bieżniku tarło prawe przednie koło o nadkole podczas skręcania w lewo. Chrobot jak wiadro myszy. Wymyślili w serwisie aby sprężyny wymienić na nowe i było ok, auto miało wtedy już chyba 200tys przebiegu i też na nowych sprężynach od nowości. Najpierw przodem atakuję wszystkie przeszkody to i popsułam sprężyny 🤗

A i u mnie tyłek jakoś mega wysoko, ale nie umiem sprawdzić czy dobrze jest, bo nie wiem ile być powinno i przyrządów nie mam.

Miciu
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 28 lip 2021, o 09:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kędzierzyn-Kożle

Re: Sprężyny tył - specyfikacja

Post autor: Miciu » 25 sie 2021, o 04:58

Sprawa została wyjaśniona okazało się po vinie że przód jest fabrycznie o te 2cm.obniżony dlatego tył stoi wyżej 🤭

pietras81
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 29 cze 2020, o 06:43
Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: Osielsko

Re: Sprężyny tył - specyfikacja

Post autor: pietras81 » 7 lis 2021, o 21:16

Witam, ktoś pomoże ustalić numer sprężyny tył po win: W0LGT6EN5D1082514 z góry dziękuje.

Zeberko
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2 wrz 2019, o 21:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Częstochowa
Postawił piwo: 1 raz

Re: Sprężyny tył - specyfikacja

Post autor: Zeberko » 17 lis 2021, o 20:12

pietras81 coś takiego masz XJ3= OBNIŻONE ZAWIESZENIE SPORTOWE OPC

adikas
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 8 lis 2022, o 12:31
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Szczecin

Re: Sprężyny tył - specyfikacja

Post autor: adikas » 24 lis 2022, o 20:58

Tu jest dobra strona do nr katalogowych części jeśli wiesz jaką masz Insignię :)
Jedna wada to język strony, ale translator na polski załątwia sprawę.
Po wybraniu Insigni/zawieszenia tylnego mamy cały wachlarz części w tym sprężyn do chyba każdego rodzaju Insigni jaka wyszła. Sprężyna zaczynają się od pozycji 34.

https://opel.vdopel.ru/

https://opel.vdopel.ru/gm.lmc?mk=20&m=2 ... m=0_363363

oli_83
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 1 sty 2021, o 15:33
Auto: Insignia2014
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Chrzanów

Re: Sprężyny tył - specyfikacja

Post autor: oli_83 » 20 sty 2024, o 16:06

Witam, pomożecie ustalić numer sprężyn tył po win: W0LGT8GM1E1044666, bo mi pękła i nie wiem jaką wybrać, bo nie wiem jakie zawieszenie OPEL INSIGNIA A Sports Tourer (G09) 2.0 CDTI (163Hk) z góry dziękuje.

egon1k
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 15 wrz 2021, o 08:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin

Re: Sprężyny tył - specyfikacja

Post autor: egon1k » 1 lip 2024, o 14:09

Jakie miałeś objawy pękniętej sprężyny?

Paweledi123
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 24 mar 2024, o 22:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Sprężyny tył - specyfikacja

Post autor: Paweledi123 » 1 lip 2024, o 15:35

Po pierwsze policz ilość zwojów sprzężony po drugie wymieniaj obie po trzecie oryginalna zostaw dobieranie sprężyn po vinie albo typie samochodu już raz robiłem to był niżej zawieszony niż na starych szorowalemwałem przy każdym spowalniaczy podwoziem
Dobierając uwzględnij ilość zwojów oraz grubość drutu

Objawy :)
Krzywo stoi dobija i rozwala amory jak są bałwanki to też je rozwali Dźwinę dźwięki albo kawałki sprężyny zostaną na jezdni :)

pjotr
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 2 kwie 2016, o 22:56
Auto: Sport Tourer
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Katowice

Re: Sprężyny tył - specyfikacja

Post autor: pjotr » 13 sie 2024, o 09:43

Czy

Dodano po 11 minutach 47 sekundach:
Czy przy montażu sprężyn do Insigni ST należy zwracać uwagę gdzie jest góra a gdzie dół? Czym się kierować. Na sprężynie nie ma z tego co wiem żadnych oznaczeń. Oryginały mają kod paskowy z identyfikatorem literowym. Pytanie więc gdzie jest góra a gdzie dół? Co w przypadku gdy napisy są starte lub nieczytelne, jak wówczas ustalić która strona to dół. Mam podejrzenie u siebie, że jedna ze sprężyn, (obie oryginalne GM ident. CU) jest zamontowana odwrotnie. Objaw po przejechaniu progu spowalniającego tył nie równo się ugina. Prawa jest sztywniejsza lewa zaś siada i buja się bardziej. Do tego lewy tył jest niżej od prawego tyłu o około 1cm. Amory IDS mam nowe.

Awatar użytkownika
zubek
Zapaleniec
Posty: 1125
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 45 razy

Re: Sprężyny tył - specyfikacja

Post autor: zubek » 13 sie 2024, o 11:24

To zależy jakie to sprężyny (Nie jestem pewny co do GM, ale są chyba progresywne). Przy sprężynach progresywnych (monoblock) różnica jest istotna - ciasne zwoje idą do dołu. Inna sprawa, że jeśli ktoś przyoszczędził i wymienił jedną to może być różnica w zużyciu i też będzie nierówno.

pjotr
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 2 kwie 2016, o 22:56
Auto: Sport Tourer
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Katowice

Re: Sprężyny tył - specyfikacja

Post autor: pjotr » 13 sie 2024, o 13:34

Nie wiem czy moje sprężyny GM 13276204 ident CU są progresywne. Ich bliźniakiem jest zamiennik z Sachsa Nr katalogowy: 994 313 https://allegro.pl/oferta/sachs-sprezyn ... 4109755583.
Natomiast ich zamiennik z KYB RA 5164 ma już zmienną geometrię i nieco inny wygląd:
https://allegro.pl/oferta/kyb-ra5164-sp ... 5943448666

Awatar użytkownika
zubek
Zapaleniec
Posty: 1125
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 45 razy

Re: Sprężyny tył - specyfikacja

Post autor: zubek » 13 sie 2024, o 18:43

Inny rodzaj sprężyny progresywnej to sprężyna o zmiennej średnicy drutu - te sachsy właśnie to mają. Niemniej jednak rzadko progresywne były stosowane na pierwszy montaż więc oryginały raczej są zwykłe.

pjotr
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 2 kwie 2016, o 22:56
Auto: Sport Tourer
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Katowice

Re: Sprężyny tył - specyfikacja

Post autor: pjotr » 14 sie 2024, o 00:29

Oryginały wyglądają identycznie jak te z Sachsa.
Nawiasem mówiąc przypatrzywszy się opisowi tych sprężyn widać małą strzałkę z napisem TOP co wskazuje jej orientację.https://intercars.pl/produkty/c6e333-sp ... ia-994-313
Lecz jak się ma teoria z gęsto ułożonymi zwojami od dołu, tu mi to nie pasuje bo te są u góry uwzględniając strzałkę.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”