--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



Sprężyny tył - specyfikacja
- Paweł Pablo
- Klubowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 31 sty 2016, o 11:23
- Auto: Insignia A ST FL
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Wyrzysk/Piła/Wielkopolska
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Sprężyny tył - specyfikacja
Mam pytanko aso stwierdziło że mam w mojej kombi pękniętą jedną sprężynę z tyłu ,do wymiany oczywiście obie.Zaproponowali mi założenie zamienników firmy Kayaba , pytanie brzmi czy tej firmy warto brać pod uwagę sprężyny czy lepiej założyć oryginały Gm?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1693
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Sprężyny tył - specyfikacja
Jak jeszcze w Vectrze C straciłem 2 sprężyny, to wymieniłem na LESJOFOERS - który produkuje tylko sprężyny, więc jest w tym specjalistą. Oryginały GM kosztowały chore pieniądze, a jak pokazała praktyka trzaskały bez żenady.
M.
M.
- Paweł Pablo
- Klubowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 31 sty 2016, o 11:23
- Auto: Insignia A ST FL
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Wyrzysk/Piła/Wielkopolska
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Sprężyny tył - specyfikacja
Zgadza się jedna orginalna do mnie koszt ponad 5 stówek za sztukę , sami stwierdzili że to chyba za drogo i zaproponowali Kayaba za 4 stówki za komplet.Stwierdzili również że z tyłu nie ma znaczenia czy to będzie orginał czy zamiennik. Ma ktoś w kombi założone sprężyny tej firmy Kayaba i podzieli się wrażeniami ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 lip 2021, o 09:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kędzierzyn-Kożle
Re: Sprężyny tył - specyfikacja
Jakie powinny być sprężyny po tym vinie-WOLGT8EM8E1186824 może ktoś powiedzieć bo mi tył wysoko stoi być może poprzedni właściciel założył nie właściwe
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 lip 2021, o 09:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kędzierzyn-Kożle
Re: Sprężyny tył - specyfikacja
Mam różnice 2cm.tył wyżej stoi,podobno tylne sprężyny nie byly zmieniane więc dlaczego taka różnica
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 9121
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 245 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
- Kontakt:
Re: Sprężyny tył - specyfikacja
To może przednie zmieniał? Całe one są z przodu? Bo może któraś uszkodzona o kawałek? Mi dwa auta temu przód opadł i to tak że przy zimowym bieżniku tarło prawe przednie koło o nadkole podczas skręcania w lewo. Chrobot jak wiadro myszy. Wymyślili w serwisie aby sprężyny wymienić na nowe i było ok, auto miało wtedy już chyba 200tys przebiegu i też na nowych sprężynach od nowości. Najpierw przodem atakuję wszystkie przeszkody to i popsułam sprężyny 
A i u mnie tyłek jakoś mega wysoko, ale nie umiem sprawdzić czy dobrze jest, bo nie wiem ile być powinno i przyrządów nie mam.
A i u mnie tyłek jakoś mega wysoko, ale nie umiem sprawdzić czy dobrze jest, bo nie wiem ile być powinno i przyrządów nie mam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 lip 2021, o 09:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kędzierzyn-Kożle
Re: Sprężyny tył - specyfikacja
Sprawa została wyjaśniona okazało się po vinie że przód jest fabrycznie o te 2cm.obniżony dlatego tył stoi wyżej 
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 cze 2020, o 06:43
- Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Osielsko
Re: Sprężyny tył - specyfikacja
Witam, ktoś pomoże ustalić numer sprężyny tył po win: W0LGT6EN5D1082514 z góry dziękuje.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 8 lis 2022, o 12:31
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Szczecin
Re: Sprężyny tył - specyfikacja
Tu jest dobra strona do nr katalogowych części jeśli wiesz jaką masz Insignię 
Jedna wada to język strony, ale translator na polski załątwia sprawę.
Po wybraniu Insigni/zawieszenia tylnego mamy cały wachlarz części w tym sprężyn do chyba każdego rodzaju Insigni jaka wyszła. Sprężyna zaczynają się od pozycji 34.
https://opel.vdopel.ru/
https://opel.vdopel.ru/gm.lmc?mk=20&m=2 ... m=0_363363

Jedna wada to język strony, ale translator na polski załątwia sprawę.
Po wybraniu Insigni/zawieszenia tylnego mamy cały wachlarz części w tym sprężyn do chyba każdego rodzaju Insigni jaka wyszła. Sprężyna zaczynają się od pozycji 34.
https://opel.vdopel.ru/
https://opel.vdopel.ru/gm.lmc?mk=20&m=2 ... m=0_363363
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 1 sty 2021, o 15:33
- Auto: Insignia2014
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Chrzanów
Re: Sprężyny tył - specyfikacja
Witam, pomożecie ustalić numer sprężyn tył po win: W0LGT8GM1E1044666, bo mi pękła i nie wiem jaką wybrać, bo nie wiem jakie zawieszenie OPEL INSIGNIA A Sports Tourer (G09) 2.0 CDTI (163Hk) z góry dziękuje.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 wrz 2021, o 08:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
-
- Użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 24 mar 2024, o 22:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Sprężyny tył - specyfikacja
Po pierwsze policz ilość zwojów sprzężony po drugie wymieniaj obie po trzecie oryginalna zostaw dobieranie sprężyn po vinie albo typie samochodu już raz robiłem to był niżej zawieszony niż na starych szorowalemwałem przy każdym spowalniaczy podwoziem
Dobierając uwzględnij ilość zwojów oraz grubość drutu
Objawy
Krzywo stoi dobija i rozwala amory jak są bałwanki to też je rozwali Dźwinę dźwięki albo kawałki sprężyny zostaną na jezdni
Dobierając uwzględnij ilość zwojów oraz grubość drutu
Objawy

Krzywo stoi dobija i rozwala amory jak są bałwanki to też je rozwali Dźwinę dźwięki albo kawałki sprężyny zostaną na jezdni

-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2 kwie 2016, o 22:56
- Auto: Sport Tourer
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Katowice
Re: Sprężyny tył - specyfikacja
Czy
Dodano po 11 minutach 47 sekundach:
Czy przy montażu sprężyn do Insigni ST należy zwracać uwagę gdzie jest góra a gdzie dół? Czym się kierować. Na sprężynie nie ma z tego co wiem żadnych oznaczeń. Oryginały mają kod paskowy z identyfikatorem literowym. Pytanie więc gdzie jest góra a gdzie dół? Co w przypadku gdy napisy są starte lub nieczytelne, jak wówczas ustalić która strona to dół. Mam podejrzenie u siebie, że jedna ze sprężyn, (obie oryginalne GM ident. CU) jest zamontowana odwrotnie. Objaw po przejechaniu progu spowalniającego tył nie równo się ugina. Prawa jest sztywniejsza lewa zaś siada i buja się bardziej. Do tego lewy tył jest niżej od prawego tyłu o około 1cm. Amory IDS mam nowe.
Dodano po 11 minutach 47 sekundach:
Czy przy montażu sprężyn do Insigni ST należy zwracać uwagę gdzie jest góra a gdzie dół? Czym się kierować. Na sprężynie nie ma z tego co wiem żadnych oznaczeń. Oryginały mają kod paskowy z identyfikatorem literowym. Pytanie więc gdzie jest góra a gdzie dół? Co w przypadku gdy napisy są starte lub nieczytelne, jak wówczas ustalić która strona to dół. Mam podejrzenie u siebie, że jedna ze sprężyn, (obie oryginalne GM ident. CU) jest zamontowana odwrotnie. Objaw po przejechaniu progu spowalniającego tył nie równo się ugina. Prawa jest sztywniejsza lewa zaś siada i buja się bardziej. Do tego lewy tył jest niżej od prawego tyłu o około 1cm. Amory IDS mam nowe.
- zubek
- Zapaleniec
- Posty: 1125
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 45 razy
Re: Sprężyny tył - specyfikacja
To zależy jakie to sprężyny (Nie jestem pewny co do GM, ale są chyba progresywne). Przy sprężynach progresywnych (monoblock) różnica jest istotna - ciasne zwoje idą do dołu. Inna sprawa, że jeśli ktoś przyoszczędził i wymienił jedną to może być różnica w zużyciu i też będzie nierówno.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2 kwie 2016, o 22:56
- Auto: Sport Tourer
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Katowice
Re: Sprężyny tył - specyfikacja
Nie wiem czy moje sprężyny GM 13276204 ident CU są progresywne. Ich bliźniakiem jest zamiennik z Sachsa Nr katalogowy: 994 313 https://allegro.pl/oferta/sachs-sprezyn ... 4109755583.
Natomiast ich zamiennik z KYB RA 5164 ma już zmienną geometrię i nieco inny wygląd:
https://allegro.pl/oferta/kyb-ra5164-sp ... 5943448666
Natomiast ich zamiennik z KYB RA 5164 ma już zmienną geometrię i nieco inny wygląd:
https://allegro.pl/oferta/kyb-ra5164-sp ... 5943448666
- zubek
- Zapaleniec
- Posty: 1125
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 45 razy
Re: Sprężyny tył - specyfikacja
Inny rodzaj sprężyny progresywnej to sprężyna o zmiennej średnicy drutu - te sachsy właśnie to mają. Niemniej jednak rzadko progresywne były stosowane na pierwszy montaż więc oryginały raczej są zwykłe.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2 kwie 2016, o 22:56
- Auto: Sport Tourer
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Katowice
Re: Sprężyny tył - specyfikacja
Oryginały wyglądają identycznie jak te z Sachsa.
Nawiasem mówiąc przypatrzywszy się opisowi tych sprężyn widać małą strzałkę z napisem TOP co wskazuje jej orientację.https://intercars.pl/produkty/c6e333-sp ... ia-994-313
Lecz jak się ma teoria z gęsto ułożonymi zwojami od dołu, tu mi to nie pasuje bo te są u góry uwzględniając strzałkę.
Nawiasem mówiąc przypatrzywszy się opisowi tych sprężyn widać małą strzałkę z napisem TOP co wskazuje jej orientację.https://intercars.pl/produkty/c6e333-sp ... ia-994-313
Lecz jak się ma teoria z gęsto ułożonymi zwojami od dołu, tu mi to nie pasuje bo te są u góry uwzględniając strzałkę.