--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
---------------------VIII ZLOT Insignia Club Polska 24-26.09 - zapraszamy
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana półosi

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 6473
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 68 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: mazmarcin » 2 mar 2021, o 10:03

Ja płaciłem 1000 za pobraniem. Miałem szczęście.

bobek358
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 24 lut 2019, o 18:16
Auto: INSIGNIA 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Śmigiel

Re: Wymiana półosi

Post autor: bobek358 » 21 maja 2021, o 09:04

Cześć, pytanie mam w VIN na 8 pozycji literkę M, czyli silnik 120DTH wersja 120 kW.
Szukam wewnętrznych przegubów i z tego co widzę wg: https://opel.7zap.com/pl/car/g09/k/0/18-1/#7X potrzebuję przegubów u numerze: 374848 OEM: 13296195

Ktoś z Was montował te przeguby:
https://allegro.pl/oferta/przegub-wewne ... 9805258608

Radek84
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: Radek84 » 14 cze 2021, o 13:41

Ja właśnie jestem na wymianie przegubów 400zł przegub + 100zł robocizna. Mechanik przejechał się autem przed wymianą i stwierdził, że to typowy objaw w insigni.

Radek84
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: Radek84 » 15 cze 2021, o 22:19

No i jak narazie chyba mogę ich polecić. Autem już nie trzęsie podczas przyspieszania, a cały zabieg wymiany przegubów i oleju w skrzyni zajął 2 godz.
Sorry za posta pod postem.

jup2tw
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 3 maja 2021, o 16:06
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Oleśnica

Re: Wymiana półosi

Post autor: jup2tw » 25 sie 2021, o 20:35

Jak z trwałością półosi firmy GSP? Jakie przebiegi wytrzymuje ?

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 702
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 26 sie 2021, o 12:31

Po przejechaniu 55 tys. na GSP na razie ok.

Awatar użytkownika
no_bo
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 28 lut 2019, o 21:37
Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Marki

Re: Wymiana półosi

Post autor: no_bo » 28 sie 2021, o 23:05

Radek84 pisze:No i jak narazie chyba mogę ich polecić. Autem już nie trzęsie podczas przyspieszania, a cały zabieg wymiany przegubów i oleju w skrzyni zajął 2 godz.
Sorry za posta pod postem.
Gdzie kolego robiłeś?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Radek84
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: Radek84 » 28 sie 2021, o 23:21

Nie jestem pewien czy powinienem pisać w tym miejscu, ale forum jest poto aby wymieniać się doświadczeniami.
http://www.fkr-serwis.pl/

Awatar użytkownika
no_bo
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 28 lut 2019, o 21:37
Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Marki

Re: Wymiana półosi

Post autor: no_bo » 28 sie 2021, o 23:33

Za daleko niestety :) szukam pod Warszawą. Koła idealne, felgi nowe, opony nowe, komplet hamulców nowy. Jak wolno jadę lekko buja autem góra dół, a w okolicy 120 drży całe auto delikatnie. Większość warsztatów mówi że nic nie ma, a problem pojawia się cyklicznie co jakiś czas raz mocniej raz słabiej. Półosie obie robiłem dwa razy pod Warszawą i bez zmian. Plan mam na wstawienie do Sulejówka żeby sprawdzili to co robił inny warsztat dwa razy, zastanawiam się też na łożyskiem podpory - podobne o objawy podobno są w Vectrach.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Radek84
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: Radek84 » 30 sie 2021, o 12:57

U mnie rzucało autem podczas przyspieszania i były to raczej drgania na boki

jup2tw
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 3 maja 2021, o 16:06
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Oleśnica

Re: Wymiana półosi

Post autor: jup2tw » 2 wrz 2021, o 19:50

Dzisiaj wymieniłem lewy przegub wewnętrzny drgania mniejsze ale dalej są, w najbliższym czasie wezmę się za wymianę prawego. Teraz trochę informacji które mogą się komuś przydać. W aucie skrzynia manualna F40 więc obie półosie takie same 13219092.
Oryginalny przegub wewnętrzny GKN 13296195 dostępny w ASO (czas oczekiwania około 10dni)za jedyne 2342zł!
Zamiennik lobro 3067820 cena od 340-500zł.
U siebie założyłem przegub firmy GSP 621030 cena 115zł. Ze względu na to że nie ma w internecie potwierdzenia że przegub ten pasuje do insigni to chciałbym potwierdzić że przegub pasuje, na razie zrobione kilkadziesiąt kilometrów bez żadnych niepokojących objawów. Podsumowując można wymienić oba przeguby za cenę około 230zł :)

pjotr
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 2 kwie 2016, o 22:56
Auto: Sport Tourer
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Katowice

Re: Wymiana półosi

Post autor: pjotr » 4 wrz 2021, o 00:34

Po przejechaniu 41 tys. na GSP na razie jest OK.

jup2tw
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 3 maja 2021, o 16:06
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Oleśnica

Re: Wymiana półosi

Post autor: jup2tw » 12 wrz 2021, o 19:12

Wymieniony drugi przegub oraz łożysko podpory i drgania zniknęły. Łożysko założone firmy FŁT 6008 2rs cena 20zł. Z tego co udało mi się dowiedzieć to GKN w Polsce używa na pierwszy montaż łożysk min. tej polskiej firmy więc nie widzę sensu przepłacać za orginał

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 359
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Szulcu » 12 wrz 2021, o 19:43

Jakie miałeś dokładnie objawy?

jup2tw
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 3 maja 2021, o 16:06
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Oleśnica

Re: Wymiana półosi

Post autor: jup2tw » 14 wrz 2021, o 04:35

Drgania na karoserii przy przyspieszaniu najbardziej odczuwalne na 3-4biegu na fotelu aż tak tego nie czuć ale jak kolanem opierała o tunel to było czuć drgania. Dodatkowo przy ruszaniu/puszczanie sprzęgła słyszałem metaliczne stuknięcie. Na dzień dzisiejszy cisza i spokój. Wymiana na spokojnie jakieś 4 godzinki z kawką.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”