--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych

Post autor: wassermann » 13 kwie 2021, o 20:08

Każda Insignia B z benzyną 260 KM miała fabrycznie czterotłok Brembo i tarcze 345 mm. GSi dodatkowo otrzymywały (przy dopłacie do kół 20”) gumy PS4S, które pewnie poprawiają rezultat tak o metr lub nawet dwa :) Ale wynik 32 ze 100 jest imponujący. Przyznam, że ten zestaw rozbestwia i rozpieszcza - po przejściu na zimowe trzeba cholernie uważać, bo ABS zaraz interweniuje, gdy nawyki zostają jeszcze po letnich.
W paru innych testach Insi (już bez Brembo) też spotkałem się z oponami PS4S - widocznie Opel w ten sposób poprawiał jej rezultaty, podstawiając egzemplarz obuty w nieseryjne opony słynące z przyczepności.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych

Post autor: wassermann » 22 kwie 2021, o 18:09

MBJ pisze:
13 kwie 2021, o 19:32
W którymś magazynie motoryzacyjnym, bodajże Magazynie Auto sprzed jakichś 2 lat udział w teście brała Insignia GSI na Pilot Sport 4S. Wyhamowała na 31,9m. o:o
Nie znam specyfiki Insignii B ale zakładam, że jest tam za pewne czterotłoczek Brembo na tarczy ~345mm. Nie mniej jednak jestem przekonany, że to i tak w przeważającej mierze zasługa PS 4S. :D
Natomiast Ford Mustang V8 na tych samych oponach PS 4S, wyposażony w sześciotłoczkowe Brembo i tarcze aż 380 mm (zaś z tyłu 330 mm), cięższy od Insi o jakieś 100 kg ale nie więcej, zatrzymuje się na 35 metrach ;) Pewnie wytrzymałość powtarzanych hamowań ma sporo większą, ale mimo wszystko wynik Insi na tym tle jeszcze bardziej zyskuje.
http://dailydriver.pl/test/test-ford-mu ... celifting/

M.

MBJ
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ślady przegrzania na tarczach hamulcowych

Post autor: MBJ » 22 maja 2021, o 11:16

Pomyliłem się jednak. 31.0 a nie 31,9m. :P

EDIT: Jestem ciekawy na ile poprawiłby się rezultat na najnowszej Potenzie Sport... która ostatnio wygrała z PS4 i to w Mustangu 265/35 R20 ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”