------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska 11-13.09 - fotorelacja
--------------------
------------------------Opel poszerza paletę zespołów napędowych w modelu Insignia - KLIK
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana tarcz hamulcowych

ODPOWIEDZ
marcin.1987
Użytkownik
Posty: 895
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: marcin.1987 » 28 wrz 2020, o 21:50

Jak było słabo oczyszczone i poskładane na sucho i na szybko to może piszczeć. Mogły się też klocki usmażyć, ale to ciężko powiedzieć, bo nic nie napisałeś, czy były jakieś sytuacje awaryjne, albo jazda po górach, albo ostre traktowanie hamulców.

Być może jest tak, że wszystko jest ok, tylko w tym zakresie prędkości jest jakiś rezonans i przenosi drgania na kierownicę. Najprościej sprawdzić, to jest rozebrać i przesmarować pastą do hamulców tam gdzie trzeba. Jak zmieni się zakres drgań albo znikną to masz odpowiedź. Przy okazji zobaczysz stan klocków - czy się nie zeszkliły.

Awatar użytkownika
mpDante
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
Auto: Insignia OPC (my'14)
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Polkowice

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: mpDante » 29 wrz 2020, o 12:55

Raczej ostrego traktowania nie było. Masz rację, dam do rozebrania i zobaczymy. Na pewno te drgania się nasiliły z czasem.

Nigdy nie używałem pasty, ale spróbuję w ten sposób, może się coś zmieni.

BorsucziPL
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 4 cze 2020, o 09:21
Auto: Insignia A HB 140KM
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Dzierżoniów
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: BorsucziPL » 6 paź 2020, o 21:23

Witam, jaki zestaw polecili byście na tylną oś do mojej Isi z silnikiem A DTE ?
Nr VIN : W0LGM6ESXE1176778
Nadmienię tylko że lato mam na 18" natomiast zimę na 17" kołach i potrzebuję czegoś ze średniej półki.
Dzięki za wszelkie rady :)

marcin.1987
Użytkownik
Posty: 895
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: marcin.1987 » 7 paź 2020, o 07:29

Masz układ J60 więc tarcze w rozmiarze 292mm lite, niewentylowane. Ja bym założył komplet gładkich zimmerman z klockami zimmerman, albo tarcze Brembo i klocki Ferodo. W tym rozmiarze cena nie zabija a zestaw przyzwoity.

No i jeszcze Textar jest godny uwagi.

BorsucziPL
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 4 cze 2020, o 09:21
Auto: Insignia A HB 140KM
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Dzierżoniów
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: BorsucziPL » 7 paź 2020, o 11:08

marcin.1987 pisze:
7 paź 2020, o 07:29
...
A do wentylowanych Zimmermanow Sport 292mm jakie klocki byście polecili, bądź jakie inne wentylowane tarcze w tym rozmiarze.
Dzięki Marcin za info ^^
Ostatnio zmieniony 7 paź 2020, o 22:46 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1322
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: wassermann » 7 paź 2020, o 13:09

Mylisz wentylowane z nawiercanymi (perforowanymi). To inne określenia, choć w obu przypadkach chodzi o wentylację,
Wentylowane = podwójne (grubość zwykle > 20 mm).
Niewentylowane = lite (grubość ok. 12 mm)
292 są lite. Nawiercane tarcze niczego Ci nie dadzą, poza +1 do wyglądu i samopoczucia.

Zimmermann Sport to tarcze nawiercane. Ale po co nawiercane tarcze w zwykłym samochodzie? Potem będzie marudzenie, że widać pęknięcia przy otworach i że otwory pozapychane. Dużo większe hamulce przychodzą z gładkimi tarczami, a nawiercane pojawiają się dopiero w OPC i to tylko na przedniej osi (355 mm). Przerost formy nad treścią. Lepiej skupić się na doborze dobrej pary tarcza + klocek. Ktoś wspomniał Brembo + Ferodo (ale z linii Premier), to zawsze dobre połączenie.

Do cywilnej jazdy jak już koniecznie chcesz coś poprawić, to możesz poszukać tarczy nacinanej. Ale te z kolei buczą przy hamowaniu tak od 80 km/h i więcej.

M.

marcin.1987
Użytkownik
Posty: 895
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: marcin.1987 » 7 paź 2020, o 14:27

Dokładnie. Jeżeli do tej pory wystarczało Ci to co miałeś (nie napisałeś jaki zestaw tam był) to nawiercane nic nie zmienią poza wyglądem. Zestawy powyżej są dobrej jakości i spełnią swoje zadanie. Jeżeli chciałbyś coś poprawić to musiałbyś mieć też mocniejszy zestaw na przedniej osi, albo w ogóle zmienić układ hamulcowy na większy J61 lub J62. Oba zmieszczą się w 17calowe felgi. Ale to temat na długą dyskusję i wiele już o tym swapie znajdziesz na forum.

@wassermann

Do Insigni A Ferodo nie ma innej serii klocków niż Premier.

Awatar użytkownika
mpDante
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
Auto: Insignia OPC (my'14)
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Polkowice

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: mpDante » 7 paź 2020, o 18:20

Chyba będę musiał zamówić czujnik zegarowy i sprawdzić moje tarcze. Po rozebraniu, przesmarowaniu klocków smarem K2 Synthetic Grease i ponownym złożeniu, mam wrażenie, że jest gorzej... :( Jestem już tak poirytowany drganiami, że gdyby okazało się, że to wina tarcz, to poważnie przemyślę zamianę hamulców na J62. Czy to będą odpowiednie zaciski:
https://allegro.pl/oferta/zacisk-ham-pr ... 9747885998

Ewentualnie przy J61 może iść w jakieś EBC czy coś w tym stylu?

marcin.1987
Użytkownik
Posty: 895
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: marcin.1987 » 7 paź 2020, o 20:27

W przypadku J61 masz większy wybór klocków hamulcowych niż dla J62. Masz dostępne Galfery, Hawki, dba, pełną gamę EBC.

Przy J62 z kolei rozmiar tarcz już robi dużą poprawę i odporność na przegrzanie. Ja zrobiłem swap z J61 na J62 zjechałem komplet który kupiłem i teraz w piwnicy leży komplet OZ Sport 337mm i klocki EBC Green. Czekam na dobrą pogodę i zakładam. Mam nadzieję że w ten weekend się uda.

Awatar użytkownika
mpDante
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
Auto: Insignia OPC (my'14)
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Polkowice

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: mpDante » 7 paź 2020, o 20:36

Ten zacisk co podlinkowałem będzie OK? Gdybym wymienił na 337 to raczej pójdę w klasyczną gładką tarczę... i ewentualnie jakiś lepszy klocek, bo już nie mam zaufania do tarcz nawiercanych... może jakieś komplet od Brembo tym razem.

W jakimś sklepie widziałem polecany zestaw dla Insigni - EBC Ultimax + EBC Yellow, ale to już trochę przegięcie cenowe o:o

Generalnie u mnie auto jeździ w koło komina, głównie miasto. Zrobiłem na tych tarczach Rotingera kilka tras po 500km w jedną stronę, więc może mają przelatane 4tys.km.

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Slask

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: fuli » 7 paź 2020, o 22:14

Na dniach będę wymieniał znów na tarcze 337mm EBC ultimax i yellow stuff oraz z tyłu daje radę zimmerman sport, nie pęka, ale tylko z klockiem też EBC yellow. Na przód już nigdy wierconych. U mnie ten zestaw jako jedyny wytrzymał drugi rzut klocków EBC yellow. A czego ja nie przerabiałem ;) tył dwukrotnie dłużej wytrzymuje w stosunku do przodu.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mpDante
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
Auto: Insignia OPC (my'14)
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Polkowice

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: mpDante » 8 paź 2020, o 07:01

Pytanie czy ewentualnie zostać na 321 i brać zestaw EBC czy 337 i coś tańszego? Brembo ma ciekawy marketing, ktoś na tym jeździł już? https://www.bremboparts.com/europe/pl/p ... igh-carbon

Na allegro widziałem tarcze ultimax 337 za 1090 o:o Jest średnio 2x droższa od zwykłej.
Z tego co widzę EBC green są tańsze od yellow, dlaczego akurat wybieracie żółte?

Jakby nie patrzeć, to zaciski w zamienniku+jarzma wyjdą lekko licząc ok.700zł. Ile płacicie i gdzie za taki zestaw EBC?

Na tył jest sens wkładać coś lepszego ponad standard?

marcin.1987
Użytkownik
Posty: 895
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: marcin.1987 » 8 paź 2020, o 09:22

Jest wiele osób które jeżdżą na 321 i 315 na tyle i nic się im nie dzieje. Mają zainstalowane dobre zestawy i daje to radę. Jeżeli jeździsz większość w mieście i raczej w granicach rozsądku bez udawania rajdowca i hamowania w ostatnim momencie to 321 na dobrych gratach da radę. Tył też powinien być markowy. Niekoniecznie wyczynowy, ale dobry. Im gorzej z tyłu tym więcej roboty będzie miał przód.

Marketing brembo robi wrażenie, ale jak się okazuje wiele w tym marketingu, bo inni też to mają. Tak było choćby z technologią PVT. Może to jest ich patent, którym się chwalą, ale w tarczach OZ Sport w rozmiarze 337 też są filary a nie żebra. Także trzeba brać to na chłodno.

A zestaw oz sport i EBC Green na przód w rozmiarze 337 wyszło mnie równo 9 stówek.

Awatar użytkownika
mpDante
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
Auto: Insignia OPC (my'14)
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Polkowice

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: mpDante » 8 paź 2020, o 14:54

OZ Sport?

Z tego co widzę na stronie Brembo, to wentylację PVT ich tarcze dla Insigni mają dopiero w J62....
https://www.bremboparts.com/europe/pl/c ... 00026883-1

Wygląda też na to, że J62 ma węższe/krótsze przewody hamulcowe?

marcin.1987
Użytkownik
Posty: 895
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: marcin.1987 » 8 paź 2020, o 17:20

Otto Zimmerman Sport ;)

Zgadza się - dopiero w 337 jest PVT. Chodziło mi o to, że oni się tym chwalą na każdym kroku, a u Zimmerman masz też filary i nie wiesz o tym póki ich z pudełka nie wyciągniesz. A co do przewodów - może i są jakieś różnice, ale jak spojrzysz na ofertę firmy Hel performance i przewody w oplocie to masz dwa rodzaje - OPC i pozostałe.

Awatar użytkownika
mpDante
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
Auto: Insignia OPC (my'14)
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Polkowice

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: mpDante » 9 paź 2020, o 08:51

Gdzie kupowałeś zestaw, że wyszedł 900?

Awatar użytkownika
mpDante
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
Auto: Insignia OPC (my'14)
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Polkowice

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: mpDante » wczoraj, o 22:03

Dzisiaj udało mi się sprawdzić tarcze czujnikiem zegarowym, niestety tylko przy krawędzi zewnętrznej... z prawej strony przekracza 0,04 z lewej jest poniżej. Zastanawiam się czy to już może robić problem? Niby dopuszczalne jest 0,05.

Poza tym, ponoć mierzyć powinno się 1cm od krawędzi, ale tarcze nawiercane mi to uniemożliwiają. Na jakiej zasadzie to działa, im dalej od krawędzi tym bicie większe czy mniejsze?

marcin.1987
Użytkownik
Posty: 895
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: marcin.1987 » dzisiaj, o 06:58

Logicznie - im dalej od środka, tym większe odchylenie. Odchylenie 0.05mm jest dopuszczalne. Tylko dobrze byłoby zmierzyć ten 1cm od krawędzi lub jak najbliżej otworu jeśli on przeszkadza. Jak blisko są te otwory do krawędzi? Masz może zdjęcie?

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1422
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 19 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych

Post autor: Bartol » dzisiaj, o 11:32

Mierzysz na tyle głęboko, na ile pozwala ci rozmieszczenie otworów, nic tutaj nie wymyślimy. Moje zdanie jest takie, że mimo dopuszczalnego odkształcenia, jakbyś przetoczył tarcze to różnice byś zauważył na kierownicy w trakcie hamowania.
Jeśli w trakcie hamowania jednak nie odczuwasz niedogodności, a tarcze mają prawidłową grubość to ja bym jeździł, bo wtedy brak argumentu w kierunku wymiany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”