------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska 11-13.09 -
--------------------
----------------------------------------Nowy Opel Insignia opuszcza linię produkcyjną - KLIK
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana półosi

ODPOWIEDZ
rafalopa
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 14 wrz 2020, o 09:45
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Poznań

Re: Wymiana półosi

Post autor: rafalopa » 14 wrz 2020, o 13:42

Cześć wszystkim.
U mnie telepie i przyszedł czas na wymianę. Mechanik po jeździe od razu zdiagnozował, że przeguby wewnętrzne.
Mam silnik b20dth z 2015 i według strony https://opel.7zap.com/pl/car/g09/k/0/16-1/#1 są dwie różne półosie.
Lewa: OEM nr 22988771 i prawa: OEM nr 13348259. O ile prawą można w zamienniku znaleźć to lewa tragedia. Kilka sztuk używek. (oryginał w sklepie "do opla" ponad 4000 zł!.
Macie jakieś doświadczenia czy można coś tańszego wyciągnąć? jeśli tak poproszę nazwę i numer.

Pozdrawiam

marcin.1987
Użytkownik
Posty: 859
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: marcin.1987 » 14 wrz 2020, o 15:39

A próbowałeś sam przegub wewnętrzny znaleźć? Dojdzie pracy dla mechanika, ale może się uda.

Szulcu
Użytkownik
Posty: 167
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Wymiana półosi

Post autor: Szulcu » 14 wrz 2020, o 17:57

Masz at czy manual? Podaj oznaczenia literowe. Są na półosiach na naklejkach
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2020, o 17:57 przez Szulcu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 5384
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 41 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: mazmarcin » 14 wrz 2020, o 18:22

rafalopa pisze:
14 wrz 2020, o 13:42
Cześć wszystkim.
U mnie telepie i przyszedł czas na wymianę. Mechanik po jeździe od razu zdiagnozował, że przeguby wewnętrzne.
Mam silnik b20dth z 2015 i według strony https://opel.7zap.com/pl/car/g09/k/0/16-1/#1 są dwie różne półosie.
Lewa: OEM nr 22988771 i prawa: OEM nr 13348259. O ile prawą można w zamienniku znaleźć to lewa tragedia. Kilka sztuk używek. (oryginał w sklepie "do opla" ponad 4000 zł!.
Macie jakieś doświadczenia czy można coś tańszego wyciągnąć? jeśli tak poproszę nazwę i numer.

Pozdrawiam
Przecież obie są jednakowe ( w manualu) przynajmniej.

Szulcu
Użytkownik
Posty: 167
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: Szulcu » 14 wrz 2020, o 18:24

W automacie też właśnie :))) i obie normalnie z lobro są dostępne

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 5384
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 41 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: mazmarcin » 14 wrz 2020, o 18:55

No moich nie ma , parę postów wyżej pisze jakie mam.
Na szczęście kolega znalazł na otomoto bo tak tylko aso z czekaniem.

Szulcu
Użytkownik
Posty: 167
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: Szulcu » 14 wrz 2020, o 19:25

Oszukane masz jakieś ;p

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 5384
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 41 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: mazmarcin » 14 wrz 2020, o 19:47

Pewnie od majfrenda
22792280

rafalopa
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 14 wrz 2020, o 09:45
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Poznań

Re: Wymiana półosi

Post autor: rafalopa » 15 wrz 2020, o 07:10

mazmarcin pisze:
14 wrz 2020, o 18:22
rafalopa pisze:
14 wrz 2020, o 13:42
Cześć wszystkim.
U mnie telepie i przyszedł czas na wymianę. Mechanik po jeździe od razu zdiagnozował, że przeguby wewnętrzne.
Mam silnik b20dth z 2015 i według strony https://opel.7zap.com/pl/car/g09/k/0/16-1/#1 są dwie różne półosie.
Lewa: OEM nr 22988771 i prawa: OEM nr 13348259. O ile prawą można w zamienniku znaleźć to lewa tragedia. Kilka sztuk używek. (oryginał w sklepie "do opla" ponad 4000 zł!.
Macie jakieś doświadczenia czy można coś tańszego wyciągnąć? jeśli tak poproszę nazwę i numer.

Pozdrawiam
Przecież obie są jednakowe ( w manualu) przynajmniej.
No właśnie o to chodzi, że nie są takie same. Mam manual. Konsultant z sklepu "Do opla" dobierał wg VIN-u. Nie miał żadnych zamienników. Mój mechanik da znać co wykombinuje.
Jak nic nie wyciągnie to dam do regeneracji. Zakład niedaleko Częstochowy "Robro 2" choć wolałbym nowe...

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 5384
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 41 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: mazmarcin » 15 wrz 2020, o 09:06

W lewej jest dodatkowy element ale półosie są te same .

rafalopa
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 14 wrz 2020, o 09:45
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Poznań

Re: Wymiana półosi

Post autor: rafalopa » 15 wrz 2020, o 11:40

mazmarcin pisze:
15 wrz 2020, o 09:06
W lewej jest dodatkowy element ale półosie są te same .
Jeżeli tak mówisz to tak może być. To sprawa może być prosta: wersja oryginalna z prawej strony ma numer OEM:13348259
a na znanym portalu aukcyjnym mamy duży wybór zamienników (BRV za 485zł, Spidan za 858zł, Lobro za 667zł, GKN za 674zł)

Jaki tam jest dodatkowy element? Z schematu na https://opel.7zap.com/pl/car/g09/k/0/16-1/#1 widać, że wygląd samego wału jest trochę inny...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”