------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska 11-13.09 - zapraszamy
--------------------
---------------------------------------------------Nowy kokpit w Oplach - Pure Panel - KLIK
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Stuki na nierównościach tył zawieszenia

ODPOWIEDZ
prusak_glatz
Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
Auto: Insignia 2.0CDTI 140
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kłodzko
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: prusak_glatz » 30 lip 2019, o 15:22

Witam ,sklep dzisiaj oddał pieniądze, nie było żadnych przeprosin, po zapytaniu kogo to wina, czy ich czy sachs bez odpowiedzi. Żadnego dokumentu nie dostałem z reklamacji Sachs , myślę że Sachs im szybko odpisał że to ich wina. p.s teraz mam pytanie z tymi amortyzatorami kyb jak wybrać, żeby pasowały. Po sprawdzeniu z tyłu mam amorki Monroe które stukają a nie GM.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2704
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 38 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Rooff_ » 30 lip 2019, o 17:29

Dobrze Ci idzie pisanie do producentów, to może napisz maila do KYB z prośbą o dobranie modelu amorów? :)
Albo do któregoś z autoryzowanych dystrybutorów na Polskę?
https://kyb-europe.com/polska/znajdz-dystrybutora/
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

prusak_glatz
Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
Auto: Insignia 2.0CDTI 140
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kłodzko
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: prusak_glatz » 3 wrz 2019, o 09:52

Witam, ponowne odświeżenie tematu, nie wiem jakim cudem ale do insignia z 2014 nie ma amortyzatorów kyb do obniżonego podwozia w kombi, czy ktoś ma te amorki do tej insigni? Proponują mi Blistein czy ktoś ma je założone, bo nie wiem czy je brać czy będą stukać jak sachsy?

Klos21
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 5 wrz 2019, o 17:54
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Olkusz
Postawił piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Klos21 » 12 wrz 2019, o 18:39

Buluś pisze:
13 sty 2019, o 15:26
tak, kupuj przedliftowe tam da się wymienić tuleje
A będzie pasować do sport tourer polift 2014 rok kombi? Taki banan to koszt 400 zeta a jest dostępny za 200 w modelach od 2009 do 2017, to ten?

Buluś
Klubowicz
Posty: 391
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Buluś » 14 wrz 2019, o 20:15

prusak_glatz pisze:
3 wrz 2019, o 09:52
Witam, ponowne odświeżenie tematu, nie wiem jakim cudem ale do insignia z 2014 nie ma amortyzatorów kyb do obniżonego podwozia w kombi, czy ktoś ma te amorki do tej insigni? Proponują mi Blistein czy ktoś ma je założone, bo nie wiem czy je brać czy będą stukać jak sachsy?
a nie lepiej to
https://allegro.pl/oferta/2x-oryginalne ... 8118114376
Części do Insigni - czegoś szukasz, pisz na priva
Insignia 1.8 COSMO 115 tys km na części

prusak_glatz
Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
Auto: Insignia 2.0CDTI 140
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kłodzko
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: prusak_glatz » 19 wrz 2019, o 08:50

te oryginalne za tą promocyjną cenę nie pasują do każdego modelu.

robert0821
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 20 lis 2019, o 16:21
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Lublin

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: robert0821 » 20 lis 2019, o 16:54

Witam. Problem stuków niestety dotyczy i mnie (dałem się oszukać sprzedającemu który wcisnął mi kit o tym że to nie obciążona półka wydaje te dźwięki, zmyliło mnie to że w Astrze faktycznie tak było). Auto ogólnie prowadzi się dobrze, sztywno i nieźle tłumi nierówności. Jednak ze względu na ten irytujący dźwięk zdecydowałem się więc w pierwszej kolejności wymienić tylne amortyzatory wraz z osłonami by dowiedzieć się czy to pomoże(opisywane przez was objawy pasują idealnie). Czy powinienem w związku z tym wymienić coś jeszcze przy amortyzatorach? Będę próbował zrobić to samo bo nie jest to chyba wielka sztuka mechaniki. Mam zwykłe zawieszenie z napędem na przód, tylko nie wiem czy jest obniżone czy nie, jak to sprawdzić? Po vinie w katalogu kyb'a dobrałem amortyzatory o nr 349136. Czy ktoś zakładał takie i jest ok? Czy osłony muszą być jakieś konkretne czy mogą mi w sklepie dobrać jakiekolwiek? I jeszcze czy po tej operacji trzeba ustawiać zbieżność?

lewis
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 22 maja 2015, o 11:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: lewis » 20 lis 2019, o 21:06

Ja zakładałem KYB z tym nr jaki podałeś 349136. Mam zwykle zawieszenie, napęd przód, CDTI 2.0. Wymieniłem też osłony/odbije na SACHS. U mnie opadły obie osłony, amortyzatory dostały i zaczęło się skrzypienie. Po wymienię od 30 tyś cisza.

prusak_glatz
Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
Auto: Insignia 2.0CDTI 140
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kłodzko
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: prusak_glatz » 31 sty 2020, o 10:43

Witam wracam do tematu, wcześniej kupiłem sachsy które oddałem, zakupiłem teraz na doopla oryginały do tyłu są to GM monroe, i cóż dalej stuka z prawej strony , wiec czy to napewno amortyzatory?

Awatar użytkownika
volf_2006
Użytkownik
Posty: 143
Rejestracja: 6 wrz 2014, o 17:46
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Sosnowiec
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: volf_2006 » 31 sty 2020, o 11:20

Zobacz czy nie masz luzu na tulejce w wahaczu (wewnętrzna ze śrubą do regulacji kąta nachylenia koła),często nawet stacja kontroli to przeoczy.

prusak_glatz
Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
Auto: Insignia 2.0CDTI 140
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kłodzko
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: prusak_glatz » 6 lut 2020, o 21:11

Jak będę wymieniać olej na wiosnę to powiem żeby mi sprawdził, napewno to nie jest amortyzator, niemożliwe żeby oryginały też stukały, zapewne to tuleje

ushat1
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 1 lut 2019, o 08:58
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Sobienie Jeziory

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: ushat1 » 16 lut 2020, o 14:28

Miałem to samo, wymieniłem tuleje wahacza z obu stron i cisza. Jeszcze czeka mnie wymiana amortyzatorów i poduch, ale różnica już będzie mniej wyczuwalna.

@prusak_glatz - mam nadzieję że zauważysz ten edit i muszę odpowiedzieć tutaj bo nie mogę jeszcze wysyłać wiadomości priv przez blokadę :/ ja wymieniałem całe wahacze ostatecznie, mayle 230 zł za sztukę, cena mechanika. Amory i poduchy pewnie wymienię już sam.

Gepardox
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 25 mar 2020, o 23:15
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Mielec
Postawił piwo: 2 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Gepardox » 5 cze 2020, o 08:30

Wczoraj przy zmianie opon w warsztacie zerknąłem na stan wahaczy i tulejek. Mam stuki w zawieszeniu. Nowe amory. A wahacze i tuleje jak na zdjęciu ... Chyba pierw zacząć od wymiany wahaczy prawda?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
liTai
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 07:37
Auto: Insignia Sedan
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Zabrze

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: liTai » 29 cze 2020, o 20:50

Ostatnio zauważyłem stuki z tyłu samochodu. Dzisiaj byłem na stacji diagnostycznej, zawieszenie ok. Prawdopodobnie stuka ten oplot linki ręcznego. Czy możecie mi powiedzieć, co powinno tam być żeby sztywno siedziało. Zawleczka jakaś?

Czy u Was też obudowa filtra paliwa dosyć luźno siedzi na swoim miejscu? Mogę ją całą bez problemu zdjąć z "wieszaka".

Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”