------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska 11-13.09 - zapraszamy
--------------------
---------------------------------------------------Nieco o elektryfikacji Opla - KLIK
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Remont zawieszenia

ODPOWIEDZ
OsUcH
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 21:51
Auto: Opel Insignia Sedan
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Remont zawieszenia

Post autor: OsUcH » 7 mar 2019, o 18:04

Witam,

Panowie jestem na etapie planowania wymiany zawieszenia tj. wszystkich części metalowo-gumowych z przodu jak i z tylu. Czy ktoś z was posiada listę elementów, które muszę zamówić i w jakich ilościach? Czy wahacz podlega wymianie czy można wymienić w nim elementy zużyte? Jak wyglada sprawa drążków stabilizatora? Jakiego producenta polecacie?

marcin.1987
Użytkownik
Posty: 849
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont zawieszenia

Post autor: marcin.1987 » 8 mar 2019, o 10:19

Jak chcesz wymienić wszystkie tuleje to jedź do ASO i niech zrobią Ci wycenę. Dostaniesz listę części z nr katalogowymi i ilością. Producent - Lemforder. Ewentualnie zestaw poliuretanowych tulei. Jak się aż tak poważnie zabierasz do tematu to warto w nie zainwestować. Większość tulei (jeśli nie wszystkie) są wymienne i nie ma potrzeby wymiany wahaczy, chyba, że jest uszkodzony, albo sworzeń ma luzy.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1262
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Remont zawieszenia

Post autor: Bartol » 8 mar 2019, o 17:50

Jakbym miał zrobić taki remoncik kupiłbym za kilka stówek prasę hydrauliczną 30 ton, ściągacz sprężyn, wszystko zrobił sam, a pojechał tylko na ustawienie zbieżności. Wyjdzie taniej niż w serwisie, prasa się zwróci i zostanie do majsterkowania ;)

Dodano po 2 minutach
Podejście dobre, robisz wszystko i masz przez kilka lat nowe, ale czy rzeczywiście wszystko jest zużyte? Kwestia podejścia do tematu.
Jeśli co dwa miesiące masz wymieniać pojedyncze elementy to można wszystko zrobić na raz i raz ustawić zbieżność zamiast 20 razy.

OsUcH
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 21:51
Auto: Opel Insignia Sedan
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Remont zawieszenia

Post autor: OsUcH » 9 mar 2019, o 12:53

właśnie tak chce podejść do tematu. Kupić wszystkie elementy metalowo gumowe wymienić na nowe. Jedynie co zauważyłem to muszę podjechać na stację diagnostyczną sprawdzić czy sworzeń na wahaczu nie ma luzu, bo jeśli tak to niestety wchodzi w grę wymiana całego wahacza. Dostałem wykaz części niezbędnych z MPBS ale niestety nie mają wszystkiego i się zastanawiam czy jak wymienię większość na poliuretan to reszta brakujących części gumowych nie będzie zbyt cierpiała ze względu na to, że poliuretan jest sztywniejszy?

LISTA z MPBS
- 2x 4501948 (oś przednia)
- 2x 4501949 (oś przednia)
- 2x brak na drążek stabilizatora oraz łączników
- 2x 45019127 (górny)
- 2x 45019126 (ta występuję w dwóch wersjach, 39 lub 47mm. Z czego posiadamy w ofercie tylko 39mm ) [górny]
- 2x 45019158 (poprzeczny przedni)
- 2x 45019159 (poprzeczny przedni)
- 2x 45019123 (pod sprężynę)
- 2x brak na zwrotnicę.
- 2x brak na drążek stabilizatora oraz łączników

marcin.1987
Użytkownik
Posty: 849
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont zawieszenia

Post autor: marcin.1987 » 9 mar 2019, o 13:52

Możesz wziąć poliuretany o twardości tulei gumowych (chyba 75ShA).

gingop
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Remont zawieszenia

Post autor: gingop » 18 maja 2020, o 16:47

Czy ktoś się orientuje czy jest możliwość wymiany tulei zawieszenia tylnego bez demontażu zwrotnicy? Chodzi mi o wymianę tulei tej dolnej pod tarczą hamulcowa. Da radę to zrobić na aucie?

Gepardox
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 25 mar 2020, o 23:15
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Mielec
Postawił piwo: 2 razy

Re: Remont zawieszenia

Post autor: Gepardox » dzisiaj, o 11:08

Wie ktoś może, gdzie kupie wahacz dolny tylny nr 4 23 045 ? Nie mogę znaleźć nigdzie prócz https://7zap.com/pl/part/OPEL/423045/

xul
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Remont zawieszenia

Post autor: xul » dzisiaj, o 11:51

https://sklep.dixi-car.pl/wahacz-zawies ... -8447.html - szukaj po numerze GM, a nie numerze części, będzie łatwiej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”