--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Wymiana półosi

ODPOWIEDZ
spiryt4
Użytkownik
Posty: 766
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Opel InsigniaCDTI ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Świętochłowice
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: spiryt4 » 27 cze 2019, o 21:58

Na 100% wyleje się nawet jak przechylisz całe auto to i tak jakaś ilość się wyleje.

coffe
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: coffe » 4 lip 2019, o 05:50

z lewej strony wyleje się na 100% tak jak kolega pisze. Z prawej jak wybijesz z łącznika to nic się nie wyleje. Oczywiście mówimy o lewej i prawej stronie z perspektywy jak siedzimy w samochodzie.

Awatar użytkownika
Major601
Forumowicz
Posty: 466
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Insignia HB
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Major601 » 6 lip 2019, o 19:16

Dziwne bo u mnie skrzynia F40 nie wylało się nic przy wymianie lewej półosi

coffe
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: coffe » 8 lip 2019, o 20:46

no to jestem w szoku...jak dla mnie musiałeś mieć baaardzo niski poziom oleju..u siebie jak tylko wyjąłem półoś to od razu ciekło jak z kranu

Awatar użytkownika
Major601
Forumowicz
Posty: 466
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Insignia HB
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Major601 » 8 lip 2019, o 20:52

Oleju jest dość. Bo był wymieniony tydzień po wymianie półosi. Zlało się 2,4l

sychie
Forumowicz
Posty: 420
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubelskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: sychie » 2 sie 2019, o 23:27

zrobił ktoś więcej niż 30tys km na gsp? czy coś innego aktualnie polecacie? chce kupić coś co wytrzyma min. 30-50tys km

Major601 a skąd brałeś łożysko podpory/ nigdzie nie mogę znaleźć samego łożyska.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 583
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 3 sie 2019, o 06:51

Oprócz GSP jeszcze NTY jest w tej samej cenie, ja taką mam z lewej strony, obecnie 15 tys już zrobione na niej. Łożysko też bez problemu z NTY znajdziesz na Allegro.

sychie
Forumowicz
Posty: 420
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubelskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: sychie » 4 sie 2019, o 09:37

z NTY mam złe wspomnienia, raz kupiłem piaste do poprzedniego auta od razu była wadliwa, wymieniłem i to samo huczało łożysko.. wiec nigdy nty już :)

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 583
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 5 sie 2019, o 08:12

O dobrze że to napisałeś. Bo przymierzałem się wziąć właśnie piastę z tej firmy, bo mi huczy łożysko. Wezmę coś innego w takim razie. 😁 Ale półoś jak dotąd z NTY u mnie wygląda ok, zobaczymy jak będzie się spisywać jak trochę przebiegu przybędzie na liczniku.

Baziu123
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 22 gru 2018, o 11:44
Auto: Insignia 1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2019
Miasto: Namyslow

Re: Wymiana półosi

Post autor: Baziu123 » 5 sie 2019, o 17:13

Witam jestem po wymianę tylnych tulei przednich wahaczy drgania kierownicy jak i całej karoseri są w dalszym ciągu od około 110 km na godzinę. Z mechanikiem zauważyłem że prawa jak i lewa półoś tam gdzie wchodzi w skrzynie biegów ma luz góra dół.Co ciekawe podeszlismy do takiej samej insigni na podnośniku i to samo.Czy ten luz może powodować te wibracje? Insignia to 1.8 benzyna skrzynia m32

coffe
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: coffe » 5 sie 2019, o 18:07

Kolego, u mnie po wymianie półosi wibracje i drgania ustały (wcześniej też wymieniłam tuleje wahaczy).

sychie
Forumowicz
Posty: 420
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubelskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: sychie » 5 sie 2019, o 19:49

a firmę DRIVESHAFT PARTS ktoś kojarzy?


odnośnie m32, sprawdź najpierw czy nie ma luzu na mechanizmie różnicowym bo te skrzynie są słabe.

Bartol
Użytkownik
Posty: 902
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Bartol » 5 sie 2019, o 21:36

Co egzemplarz to inna przyczyna drgań. Nie radzę wymieniać po kolei tego co polecają inni, bo kasę wydasz, a drgania jak są, tak będą.
@coffe ma diesla i jeszcze jestem w stanie uwierzyć, że moment wytrzepał półosie, ale nie w benzynie 1.8.
I nawet jeśli już tą półoś wymienisz i napiszesz, że już nie drży to prędzej przez to że ktoś zamieni miejscami koła(bo np. odkręci dwa na podnośniku), przełoży źle wyważone koło lub krzywą tarczę względem piasty lub dokręci prawidłowo koła kluczem dynamometrycznym.
Czy masz wiedzę jakie jest bicie piasty, tarczy? Czy koła są prawidłowo wyważone i czy felgi są proste?
Ile masz ciężarków na kołach? U mnie po Hunterze na jednym kole jest 20g, na drugim 15g, na trzecim 5g a na czwartym nie ma wcale.
Jak widzę felgę, oblepioną 80g ciężarków lub pół kilo błota we wnętrzu felgi to bez jazdy podejrzewam drgania.

Baziu123
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 22 gru 2018, o 11:44
Auto: Insignia 1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2019
Miasto: Namyslow

Re: Wymiana półosi

Post autor: Baziu123 » 6 sie 2019, o 20:36

Wiedzy na twoje pytania nie mam jedyne co to bylem wywazyc kola i oczywiscie pan dokleil jeszcze gramy. Faktycznie felgi mam oklejone odwaznikami. Dzisiaj jechałem s8 140 na godzinę i jest trochę lepiej po wymianę tych tulei kierownica tak nie drrzy jak drrzala ale wibracje w aucie dalej czuć. Myślę że to jednak mogą być źle wyważone kola

Bartol
Użytkownik
Posty: 902
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Bartol » 6 sie 2019, o 23:20

W serwisie dokręcili koła ręcznie. Rozpędzam się i delikatnie drży szczególnie na łukach z większą prędkością. W domu dokręciłem kluczem dynamometrycznym i drgania ustały. Piasty z plasteliny ;)

rafalk
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 8 lut 2017, o 09:52
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: rafalk » 30 wrz 2019, o 20:53

Wymiana lewej półosi w Insigni B20DTH przy przebiegu 144k km wyeliminowała problem wibracji przy przyspieszaniu na biegach od 3 w górę. Wibracje były najbardziej odczuwalne na 3 i 4 biegu, na trzecim biegu nie trzeba było nawet wcisnąć gazu do oporu. Bywały momenty, że wibracje były niewyczuwalne albo bardzo słabe, natomiast innym razem telepało całym autem.

Awatar użytkownika
Major601
Forumowicz
Posty: 466
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Insignia HB
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Major601 » 9 paź 2019, o 12:20

To długo wytrzymała. U mnie silne objawy drgań pojawiły się przy przebiegu 80tys km od nowości mam ten samochód.
Objawy praktycznie takie same, drgania od 70km/h

rafalk
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 8 lut 2017, o 09:52
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: rafalk » 19 paź 2019, o 17:52

Auto kupiłem z takim przebiegiem i od razu wymieniłem półoś idąc za radami na forum. Nie wiem jak wcześniej się zachowywało, chociaż teoretycznie do końca serwisowane w ASO w Niemczech.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”