--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - info i zapisy
----------------------------------
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Stuki na nierównościach tył zawieszenia

ODPOWIEDZ
Emil234
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 21 kwie 2018, o 20:43
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Emil234 » 11 kwie 2019, o 19:14

Zbiornik miałem luźny ...dokręcili nie pomogło. Wychodzi na to, że wszyscy mamy amory Sachsa. Wczoraj byłem u innego mechanika ...zarzeka się, że to one stukają, a mam nowe. Będę je wymieniał ale w następnym tygodniu na jakieś inne.

Tak na marginesie przy "testach" stukania rzucałem autem na boki bo mechanik chciał usłyszeć. Mam teraz 6 wgniotek koło relingów ...Fuck

Wysłane z mojego Pixel 2 XL przy użyciu Tapatalka



Dodano po 4 minutach 40 sekundach:
Tak swoją drogą ciekawy jestem jaką mamy partie produkcyjną tych amorów ?!

Wysłane z mojego Pixel 2 XL przy użyciu Tapatalka

Emil234
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 21 kwie 2018, o 20:43
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Emil234 » 12 kwie 2019, o 06:43

Hej Wam

Dostałem wczoraj prywatną wiadomość od Pana, który walczył z tym tematem 2 lata. Miał 2 razy Sacha amory oraz Bilstein nowe. Okazało się, że założył oryginalne używane z przebiegiem 150 tys. km. Zero pukania !!! Szukam używek !!!

Wysłane z mojego Pixel 2 XL przy użyciu Tapatalka


darek byd
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 4 kwie 2019, o 17:42
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bydgoszcz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: darek byd » 12 kwie 2019, o 07:42

Ja wczoraj też zamówiłem amory ( nie Sachsa) - pewnie na początku przyszłego tygodnia je dostanę i wrzucę info czy pomogło...

Emil234
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 21 kwie 2018, o 20:43
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Emil234 » 12 kwie 2019, o 12:24

Dzisiaj jadę po używane. Dyskutowałem z nowym mechanikiem. Powiedział, że każde da się wyczuć czy będą stuki. Trzeba mocno się zaprzeć i próbować ruszać góra dół, niby da się wyczuć jakieś luz/stuki.

Wysłane z mojego Pixel 2 XL przy użyciu Tapatalka


darek byd
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 4 kwie 2019, o 17:42
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bydgoszcz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: darek byd » 12 kwie 2019, o 14:23

koniecznie daj znać czy wymiana amorów pomogła...

Emil234
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 21 kwie 2018, o 20:43
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Emil234 » 15 kwie 2019, o 12:14

Witam

Temat załatwiony !!!! Założyłem stare amortyzatory z 2011 ( moja jest z 2014) Auto jak nowe !!! Sachsa i Bilstein nie nadają się !!! Prawdopodobnie nawet nowe GM będą stukać !!!

Zakładać używki !!!
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Pixel 2 XL przy użyciu Tapatalka


Bartol
Użytkownik
Posty: 665
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Bartol » 15 kwie 2019, o 15:20

Jakie symbole są na tych amorkach? Często zamiast nr GM jest numer producenta.

Jaką moją sprawność te zamontowane, bo to podstawa jeśli chodzi o amartyzatory?
Ja wolę stukające, ale takie co kleją oponę do drogi.

Dodano po 20 sekundach:
Sprawdziłeś je przed założeniem?

Emil234
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 21 kwie 2018, o 20:43
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Emil234 » 15 kwie 2019, o 15:28

Mechanik sprawdzał czy mają luzy/stuki ręcznie. A czy się lepią do drogi muszę jeszcze sprawdzić na stacji. Jedno wiem moje Sachsa nowe są do dupy i je reklamuje ( tak jak pisałem wcześniej dostałem wiadomość od osoby, która miała 2 x Sachs oraz Bilstein nowe). Ja wydałem ponad 1500 zł na nie potrzebne naprawy plus wgniotki, rysy na lakierze i połamane plastiki.

Wysłane z mojego Pixel 2 XL przy użyciu Tapatalka




darek byd
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 4 kwie 2019, o 17:42
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bydgoszcz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: darek byd » 16 kwie 2019, o 08:26

Jak to jest możliwe, że nowe amortyzatory mogą stukać... :/
Ile płaciłeś za używki jeśli można wiedzieć??

Emil234
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 21 kwie 2018, o 20:43
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Emil234 » 16 kwie 2019, o 08:29

150 zł za 2 sztuki. Wiadomo nie są w najlepszym stanie. Może i też nie kleją się do drogi jak trzeba (muszę sprawdzić, chociaż w jeździe nie czuje różnic ) jedno jest wykluczone ... zamienniki stukają.

Wysłane z mojego Pixel 2 XL przy użyciu Tapatalka


darek byd
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 4 kwie 2019, o 17:42
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bydgoszcz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: darek byd » 16 kwie 2019, o 11:57

Dzięki za info. Skoro nowe stukają to na pewno mają zdecydowane gorsze właściwości jezdne niż używane oryginały które kupiłeś. Mi chyba również pozostaje poszukać używki.

Bartol
Użytkownik
Posty: 665
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Bartol » 16 kwie 2019, o 15:06

Tak, zajeżdżone GM, ledwo odbijające będą lepsze od nowych bo nie stukają :lol:
Oczywiście nie powinno nic stukać, ale jest coś takiego jak sprawność amortyzatora, która zazwyczaj jest źle mierzona na ścieżce diagnostycznej.
Widziałem zupełnie nie działający amortyzator, a wg badania był sprawny.
Jeśli kolega sprawdził amorki przed zamontowaniem i były ok to posłużą.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 699
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: mcrace » 17 kwie 2019, o 08:50

Ja w piątek będę zmieniał na KYB'y... w alfie romeo były spoko. So, we will see...
The history of hysteria
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

Buluś
Klubowicz
Posty: 316
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Buluś » 18 kwie 2019, o 19:47

Na allegro masz nowe gma z oslonami I odbojami za 600 komplet cena bardzo dobra a GM
Części do Insigni - czegoś szukasz, pisz na priva

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 699
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: mcrace » 19 kwie 2019, o 05:30

A dla GM nie robi właśnie sachs?

Na forum czytałem, że komuś ASO też dwa razy amortyzatory wymieniało z uwagi na stuki.
The history of hysteria
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

Emil234
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 21 kwie 2018, o 20:43
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Emil234 » 19 kwie 2019, o 05:32

Dyskutowałem z serwisem na ten temat. Pan kierownik powiedział, że on nie wiem kto produkuje amory. Może to być też i Sachs.

Wysłane z mojego Pixel 2 XL przy użyciu Tapatalka


Bartol
Użytkownik
Posty: 665
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Bartol » 19 kwie 2019, o 08:11

Na stronach z częściami można znaleźć amortyzatory Sachs z opisem, że to te idące na pierwszy montaż. Z drugiej strony jest kilka opinii o stukaniu tych modeli.

Ciekawy jestem co dokładnie stuka. Czy to wina budowy amortyzatora, starej poduszki która zostaje i nie każdy ją wymienia czy nieprawidłowego montażu np. nie przepompowania amorka przed montażem.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 1745
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: kecraminsignia » 19 kwie 2019, o 08:47

U mnie tyle że z przodu stukają na jakiś łożyskach. Bardzo możliwe że z tyłu też na jakiś właśnie gumkach, łącznikach czy coś w tym stylu co się tam znajduje.

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 699
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: mcrace » 19 kwie 2019, o 09:50

Bartol pisze:
19 kwie 2019, o 08:11
Na stronach z częściami można znaleźć amortyzatory Sachs z opisem, że to te idące na pierwszy montaż. Z drugiej strony jest kilka opinii o stukaniu tych modeli.

Ciekawy jestem co dokładnie stuka. Czy to wina budowy amortyzatora, starej poduszki która zostaje i nie każdy ją wymienia czy nieprawidłowego montażu np. nie przepompowania amorka przed montażem.
Ja poduszki zmieniałem też i stuki były.

Jestem właśnie po wymianie amortyzatorów. Roczne sachsy wymieniłem na KYB'y - i nastała cisza :)
The history of hysteria
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

Awatar użytkownika
balldome
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: EL

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: balldome » 19 kwie 2019, o 11:01

Emil234 pisze:
19 kwie 2019, o 05:32
Dyskutowałem z serwisem na ten temat. Pan kierownik powiedział, że on nie wiem kto produkuje amory. Może to być też i Sachs.

Wysłane z mojego Pixel 2 XL przy użyciu Tapatalka
Ja zmieniałem swoje amory ok rok temu, powiedziałem ze maja dać mi takie jak fabrycznie montowane i sprawdzili ze miałem sachs i dali mi taki sam model. Stare miałem rozlane i cały czas stukały, a po wymianie na nowe, stuki były cały czas, wiec myślałem ze jeszcze coś innego stuka. Mechanicy oraz na stacjach diagnostycznych nic nie mogli znaleźć, wiec wymieniałem elementy, które teoretycznie mogą stukać. I tym o to sposobem wymieniłem pół zawieszenia, a stuki jak były tak są ... Wiec tez chyba wymienię ponownie amory, a te oddam na gwarancje.

Orientuje się ktoś jak oni uwzględniając oddawania amorów na gwarancje? Czy komuś udało się odzyskać zwrot pieniędzy?

.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”