--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Parowanie szyb
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
U mnie TŻ wyłączał zimą, ale już nie będzie tego robił w kolejną nie będzie też przestawiania wszystkich moich osobistych ustawień w aucie. I git.
W toyocie też mi tak parowało jak klima nie była włączona.. jak suche dni to spoko było. Ale sprzedałam ją w sierpniu a w listopadzie jej nowy właściciel wysyła sms z pytaniem kiedy wymieniałam filtr kabinowy (mimo, że dostał kopie wszystkich faktur za okres 5cioletni jej użytkowania przeze mnie i wymieniam zawsze wiosną wraz z uzupełnieniem czynnika chłodzącego) bo że mu paruje, to mu odpisałam aby klimę włączył bo po to ona jest też.
W toyocie też mi tak parowało jak klima nie była włączona.. jak suche dni to spoko było. Ale sprzedałam ją w sierpniu a w listopadzie jej nowy właściciel wysyła sms z pytaniem kiedy wymieniałam filtr kabinowy (mimo, że dostał kopie wszystkich faktur za okres 5cioletni jej użytkowania przeze mnie i wymieniam zawsze wiosną wraz z uzupełnieniem czynnika chłodzącego) bo że mu paruje, to mu odpisałam aby klimę włączył bo po to ona jest też.
Radio 357 :)
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2343
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Parowanie szyb
@dokia dobre dobre , zresztą bardzo dużo osób wyłącza , jednak widać że świadomość jak dziła i do czego służy klima jest w społeczeństwie bardzo mała
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Słyszałam tę opinię wiele razy, nie wiem skąd to wynika i słyszałam też, że światła mijania też znacząco podwyższają spalanie paliwa. Kiedyś moją koleżankę zabierał brat z jakiegoś spływu kajakowego i przyjechał na rezerwie i w drodze powrotnej wyłączył klimę i światła aby dojechać ona opowiadała że tak się bała jak nigdy bez tych świateł jechać i w piekarniku.
Wszyscy też się martwią ileż to ja benzyny palę, raz ojca wiozłam i mżawka była, wycieraczki pracowały automatycznie, bo tak mam ustawione, a ojciec gada " wyłącz wycieraczki jak taki mały deszcz bo się zetrą i niepotrzebnie obciążają auto, więcej spalisz"
No to się zetrą, nie?? po to chyba są ale żebym spaliła od tego litr więcej na 100 to chyba nie, prawda?
A klima jest bardzo potrzebna, ja się mogę opalać na słońcu ale nie dusić w aucie czy w domu, w domu też mam klimę aby nie rozbierać się niepotrzebnie w dzień i nie umęczyć się upałem. Z takich technologii trzeba po prostu korzystać bo po to są.
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 cze 2018, o 20:04
- Auto: Astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
Re: Parowanie szyb
Światła mijania - 0,1 do 0,2 litra/100km
Ledy do jazdy dziennej - 0,02 do 0,05 litra/100 km.
W Niemczech kierowcy produkują DODATKOWE 120000 ton CO2 rocznie bo źle używają świateł (zbyt wcześnie je włączają lub dodatkowo do ledów).
Można rzec, że jedno auto nie zużywa prawie nic na światłach. Ale globalnie licząc zużycie paliwa jest gigantyczne. Jeśli weźmie się pod uwagę, że powodem tego zużycia jest czysty idiotyzm (jazda w dzień na światłach poza Skandynawią jest idiotyzmem) to ręce opadają.
No i gdzie ta ekologia? Miliony litrów paliwa i miliony ton CO2, miliony szybciej zużytych żarówek tylko ze względu głupoty polityków. Bo ktoś sobie ubzdurał, że bez świateł ludzkość wyginie
Ledy do jazdy dziennej - 0,02 do 0,05 litra/100 km.
W Niemczech kierowcy produkują DODATKOWE 120000 ton CO2 rocznie bo źle używają świateł (zbyt wcześnie je włączają lub dodatkowo do ledów).
Można rzec, że jedno auto nie zużywa prawie nic na światłach. Ale globalnie licząc zużycie paliwa jest gigantyczne. Jeśli weźmie się pod uwagę, że powodem tego zużycia jest czysty idiotyzm (jazda w dzień na światłach poza Skandynawią jest idiotyzmem) to ręce opadają.
No i gdzie ta ekologia? Miliony litrów paliwa i miliony ton CO2, miliony szybciej zużytych żarówek tylko ze względu głupoty polityków. Bo ktoś sobie ubzdurał, że bez świateł ludzkość wyginie
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Parowanie szyb
No tak, a klima to +1 do 2 L/100km.
Tak jest i praw fizyki się nie zmieni, ale cóż, jak trzeba to trzeba, choćby dlatego, że z klimą bezpieczniej.
Co do jazdy na światłach w dzień - jak najbardziej tak - ale na światłach dziennych (!), nie na światłach mijania. W niektórych krajach i miastach zabronione jest jeżdżenie w dzień na światłach mijania. I zużywają się przy tym nie tylko żarówki, ale przede wszystkim reflektory - i później taki pacjent w nocy nic nie widzi.
Co do parowania szyb - trzeba sprawdzić:
MxW.
Tak jest i praw fizyki się nie zmieni, ale cóż, jak trzeba to trzeba, choćby dlatego, że z klimą bezpieczniej.
Co do jazdy na światłach w dzień - jak najbardziej tak - ale na światłach dziennych (!), nie na światłach mijania. W niektórych krajach i miastach zabronione jest jeżdżenie w dzień na światłach mijania. I zużywają się przy tym nie tylko żarówki, ale przede wszystkim reflektory - i później taki pacjent w nocy nic nie widzi.
Co do parowania szyb - trzeba sprawdzić:
- filtr kabinowy
- wilgoć w kabinie - czy dywaniki są suche, czy nie ma przecieków
- oraz - o tym często się zapomina - czy odpowietrzniki są drożne, a są często w bagażniku, w tylnych słupkach, gdzieś pod zderzakiem - i ktoś zapakuje sobie kufer po brzegi, albo śnieg/błoto pod zderzak, i dziwi się, że mu szyby parują. albo w Insi kombi zamontuje listwę LED w prowadnicy rolety, która właśnie pełni funkcję odpowietrznika.
- no i wiadomo, jeździ się raczej zawsze na klimie (automat), a czasami nawet na wymuszonej (manual), np. w deszczu i przy 4/5 osobach
MxW.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 cze 2018, o 20:04
- Auto: Astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
Re: Parowanie szyb
Ja na szczęście mam nowoczesny kompresor ze zmiennym sterowaniem oraz duży silnik. Zużycie paliwa na włączonej klimie jest de facto zerowe. Jesli stoję na światłach to owszem, mam 0,3 litra/godzinę więcej.
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Parowanie szyb
kolego mxw skąd posiadasz dane że na klimie więcej pali o 1 do 2 l/100km ? Przy obecnym silniku mam o mniej niż 0.5l a w poprzednim 1.8 nie przekraczało litra ! Co do parowania szyb to moim zdaniem błąd w sterowaniu klapami bo układ potrafi odciąć całkowicie nawiew na szybę i ta wówczas paruje ! W VC zawsze dawało na szybę i tam nie parowało chyba że filtr był już brudny
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
a gdzie Wy w ogóle czytacie to ile pali na czym? bo ja nie wiem gdzie mam sprawdzić w mojej
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 wrz 2017, o 20:54
- Auto: Zafira C
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Parowanie szyb
Zużycie paliwa przez klimę rozpoznasz w "spalaniu chwilowym" stojąc na biegu jałowym. Natomiast ile więcej spala przez światła to już chyba tylko na podstawie badań laboratoryjnych.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
No tyle to się domyśliłam, właśnie nie wiem skąd koledzy wyżej mają te badania laboratoryjne, myślałam że sami je robią jakoś. Ja mam klimę włączoną nonstop i nie rozmyślałam ile przez to palę więcej.
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 cze 2018, o 20:04
- Auto: Astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
Re: Parowanie szyb
Tak, te liczby to wynik pracy innych
https://www.zeit.de/auto/2013-04/lesera ... tverbrauch
Po polsku nie szukałem.
Ja te liczby dedykuję ślepym ideologom ratowania świata, którzy zabronili żarówek 100w ale milionów ton bezsensownie zużytego paliwa już nie.
https://www.zeit.de/auto/2013-04/lesera ... tverbrauch
Po polsku nie szukałem.
Ja te liczby dedykuję ślepym ideologom ratowania świata, którzy zabronili żarówek 100w ale milionów ton bezsensownie zużytego paliwa już nie.
-
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Pomorskie
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Parowanie szyb
Troszkę mylne pojęcia tutaj ktoś ma. Co z tego że mam klimę na moje także może chodzić cały rok, ale po pierwsze po co skoro faktycznie pali trochę więcej (może nie jakieś tam spore ilości) na pewno jest tak samo z światłami bo kumpel kiedyś w siebie w passerati ustawił chwilowe spalanie i pokazał różnicę na postoju z włączonymi i wyłączonymi światłami wyszło 0,1L /100km w sumie logiczne bo alternator musi zasilać kolejne urządzenie za czym idzie zwiększenie jego obrotów a to przekłada się na zużycie paliwa (podłączcie do agregatu ładowarkę z telefonem, a po czasie dodajcie do tego no nie wiem grzałkę do wody czy inne urządzenie). Tak czy inaczej podsumowując, każde włączone urządzenie więcej, zużywa prąd i może dla kogoś jest to śmieszne, ale niestety prawdziwe. Po drugie od klimy można szybko zachorować, ja np teraz od połowy lipca załapałem coś wirusowego i za cholerę nie mogę wyzdrowieć (gardło, kaszel) obstawiam że to właśnie dzięki klimatyzacji. Po trzecie używając urządzenie przez cały rok a nie sporadycznie narażam je na szybsze zużycie, nie oszukujmy się dzisiaj nawet TV jest tak produkowany że ma osiągnąć jakiś czas pracy i najzwyczajniej się zepsuć ba.... nawet na nieśmiertelnych LED'ach pisze 500000h żywotności. No i żeby nie było po czwarte dalej pytam się po co Wcześniej miałem A6 C5 Sedan i nie musiałem włączać klimy, aby szyba mi nie parowała. Dlatego napisałem że ktoś tu coś myli, to jak byś poszedł do lekarza bo załapałeś przeziębienie a lekarz by odpowiedział Pani'eee Januszu, ale tabletki można brać cały rok xD Rozumiecie aluzję?
To żadne wytłumaczenie, pomoc, czy rada na problem z parowaniem szyby. Co do filtra kabinowego to ja osobiście go nie wymieniałem bo Opelek w moich rękach jest dopiero kilka 2-3 miesiące, z pewnością to zrobię. Bardziej martwi mnie to że jeżeli robi to w upalne dni z nawiewem, to co dopiero zimą....
To żadne wytłumaczenie, pomoc, czy rada na problem z parowaniem szyby. Co do filtra kabinowego to ja osobiście go nie wymieniałem bo Opelek w moich rękach jest dopiero kilka 2-3 miesiące, z pewnością to zrobię. Bardziej martwi mnie to że jeżeli robi to w upalne dni z nawiewem, to co dopiero zimą....
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Parowanie szyb
Skoro parują szyby wewnątrz auta to jest tam wilgoć, aby nie parowały trzeba jej się pozbyć.
Zawsze jak czytam takie wypowiedzi to zaczynają się od wymiany filtra kabinowego.
Teraz dochodzimy do tego że każdy ma swoje teorie, sposoby i przyzwyczajenia.
Jeden włącza klimę a inny lubi ciepło i zimny łokieć lub jeden lubi posłuchać dobrej muzyki podczas jazdy a inny zachwyca się szumem wiatru przy otwartych oknach udostępniając muzykę przechodniom.
Jeszcze są tacy co nie używają klimy jako osuszacza a stosują woreczki do pochłaniania wilgoci lub granulat silikonowy dla kotów.
Podsumowując, każdy ma swoje sposoby do których się zdążył przyzwyczaić i które może polecić.
Zawsze jak czytam takie wypowiedzi to zaczynają się od wymiany filtra kabinowego.
Teraz dochodzimy do tego że każdy ma swoje teorie, sposoby i przyzwyczajenia.
Jeden włącza klimę a inny lubi ciepło i zimny łokieć lub jeden lubi posłuchać dobrej muzyki podczas jazdy a inny zachwyca się szumem wiatru przy otwartych oknach udostępniając muzykę przechodniom.
Jeszcze są tacy co nie używają klimy jako osuszacza a stosują woreczki do pochłaniania wilgoci lub granulat silikonowy dla kotów.
Podsumowując, każdy ma swoje sposoby do których się zdążył przyzwyczaić i które może polecić.
Insignia MY2012
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 967
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Parowanie szyb
Tak.... to Ty.
- wyłaczanie klimy na zimę nie ma sensu bo i tak sprężarka się nie załącza poniżej +5,
- nie używane podzespoły w tym przypadku zużyją się szybciej niż używane,
- oszczędności w jeździe bez świateł mają skalę laboratoryjną (opisane wyżej - można to rozpatrywać w skali globalnej) - więcej stracisz przez uchylenie okna.
- tak jak pisze @Zbyszek - podstawa to usunięcie źródeł wilgoci (mokre dywaniki, niedrożne odpływy, świeży filtr, itp.). Niektórzy w drzwiach auta potrafią wozić po kilka litrów wody.
http://www.insignia-club.pl/viewtopic.p ... 8&start=20
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Parowanie szyb
Co parowania, to jak przedmówca zauważył, głównym winowajcą jest wilgoć, jest jeszcze kwestia różnicy temperatur i punktu rosy. Oprócz filtra warto sprawdzić czy jest drożyn odpływ z klimy (może tam stoi woda) albo czy nie mamy jakiegoś przecieku do wewnątrz (może dywaniki są wilgotne albo ktoś na szybko wyprał auto i nie wysuszył dokładnie).
A co do zużywania się "klimatyzacji". Jest to układ zamknięty (jak jest sprawny), więc jak jest czynnik i olej w układzie, to ma idealne warunki do pracy, sprzęgło może się popsuć. Biorąc pod uwagę, że pompy ciepła, to są analogiczne urządzenia jak klimatyzacja w aucie, to z tego co wyczytałem, częściej się psują urządzenia pracujące w trybie on/off niż inwertorowe, które pracują ciągle z modulacją mocy, a dodatkowo taki kompresor osiąga najwyższą skuteczność przy 70-80% mocy (nie wiem jak sterowany jest kompresor w aucie).
PS: 500 000h to jest ponad 50 lat, a jeżeli byłoby tego tylko 50 000h, to przy używaniu 8h dziennie wychodzi na jakieś 17 lat świecenia LED, kwestia tylko barwy, bo ta się zmienia z upływam czasu, a przede wszystkim pod wpływem działania wyższej temperatury
A co do zużywania się "klimatyzacji". Jest to układ zamknięty (jak jest sprawny), więc jak jest czynnik i olej w układzie, to ma idealne warunki do pracy, sprzęgło może się popsuć. Biorąc pod uwagę, że pompy ciepła, to są analogiczne urządzenia jak klimatyzacja w aucie, to z tego co wyczytałem, częściej się psują urządzenia pracujące w trybie on/off niż inwertorowe, które pracują ciągle z modulacją mocy, a dodatkowo taki kompresor osiąga najwyższą skuteczność przy 70-80% mocy (nie wiem jak sterowany jest kompresor w aucie).
PS: 500 000h to jest ponad 50 lat, a jeżeli byłoby tego tylko 50 000h, to przy używaniu 8h dziennie wychodzi na jakieś 17 lat świecenia LED, kwestia tylko barwy, bo ta się zmienia z upływam czasu, a przede wszystkim pod wpływem działania wyższej temperatury
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Parowanie szyb
Od klimy każdy może się rozchorować, znam takich. 16 stopni i nadmuch na twarz, bo przecież gorąco jest. Od 16 lat mam auta z klimatronikiem i od tego czasu nie wyłączam klimy. Dzieci też mi się nigdy nie rozchorowały z tego powodu. Wystarczy mądrze używać i regularnie serwisować. Odgrzybienie i dobry filtr z węglem.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Parowanie szyb
Ja tak jak @P405 wcale nie choruję od klimy i nigdzie nie marznę. Zazwyczaj nawiew skierowany mam na szyby a nie w czoło, tylko chwilami, jak auto mocno nagrzane korzystam z guzika "Auto" przy klimie, aby szybko wymienić temperaturę. Zimą też jest ona u mnie włączona, zimą też dbam aby śniegu nie było , zawsze buciki otrzepane i syn też trzepie buty, nawet teraz latem trzepie, tak bardzo sobie wdrukował to jako codzienną czynność przed wejściem na pokład mojego auta.
Radio 357 :)