--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Parowanie szyb

ODPOWIEDZ
Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Parowanie szyb

Post autor: Bartol » 21 lis 2020, o 21:53

Zbyszek01 pisze:
21 lis 2020, o 21:27
Jakoś ten osuszacz w zimie mnie nie przekonuje tym bardziej że jak włączałem obieg wewnętrzny aby się szybciej nagrzało w środku to moment i szyby zaparowane. Wymiana powietrza wewnątrz auta szybciej na to pomagała.
Włączasz obieg zamknięty żeby szybciej nagrzać, przez to paruje(obieg wew.= wilgoć) i otwierasz szybę chłodząc to co nagrzałeś żeby usunąć wilgoć...???
Na szczęście w benzynie nie ma takich problemów. Moje 1.8 stoi cały weekend pod chmurką, odpalam, ruszam w trasę i po 1 km leci letnie powietrze, a po 5 km mogę się zatrzymać żeby ściągnąć bluzę.
Czyżby użytkownicy diesla znaleźli sposób na szybsze nagrzewanie się pojazdu poprzez włączanie obiegu zamkniętego?

Dodano po 8 minutach 3 sekundach:
Koledzy, ale to nawet w instrukcji jest powielone kilka razy, że obieg zamknięty równa się parowanie szyb, a że macie diesla trudno, trzeba dłużej jechać w kurtce ;)

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Parowanie szyb

Post autor: Zbyszek01 » 22 lis 2020, o 05:17

Nie mam kurtek i butów zimowych i nie marznę. To co pisałem o włączaniu obiegu zamkniętego robię raz na rok, może dwa razy czyli tyle razy mi parują szyby. U mnie ciepłe leci jak silnik osiąga około 50°C co trwa tak + - 2,5 - 3 km (but w podłodze to i szybciej) a auto zawsze w garażu.

Awatar użytkownika
pondek91
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
Auto: Opel Insignia COSMO
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Chorzów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Parowanie szyb

Post autor: pondek91 » 22 lis 2020, o 08:32

To nie jest tak że cały czas miałem obieg zamknięty i parują szyby. One już parowały ale żeby szybciej rsno przed wyjazdem do pracy odparowało to włączałem obieg zamknięty bo zauważyłem że szybciej wilgoć znika z szyby. Później uchylam okno i wyrzucam to powietrze. Ale może po prostu za krótko się wietrzyło i później znów osiadało na szybie. Potrzebowałem dzisiaj na rano samochód a wczoraj wieczorem zauważałym , że szyba zamarzła już od środka. Odpaliłem samochód , nawiew na szybę i jak się rozmrozilo to wytarłem fibra do sucha. Dzisiaj przed 6 poszedłem do samochodu i sucho. (Fakt że na dworze było sucho dzisiaj). Pod siedzeniem profilaktykcznie będę miał ten marketowy pochłaniacz i będę obserwował. Jedynie co jeszcze bym musiał sprawdzić to czy odpływ klimy jest drożny ale czy w taką temperature będzie też kapało spod auta ?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Parowanie szyb

Post autor: Rooff_ » 22 lis 2020, o 09:09

Sprawdź jeszcze czy nie masz mokrego/wilgotnego dywanika po stronie kierowcy. Jeśli tak to może nagrzewnica być nieszczelna. Ale to powinieneś widzieć, że Ci płynu chłodzącego ubywa.

Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
pondek91
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
Auto: Opel Insignia COSMO
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Chorzów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Parowanie szyb

Post autor: pondek91 » 22 lis 2020, o 13:27

Pierwsze co zrobiłem zanim wszedłem na forum to sprawdzenie dywaników i bagażnika pod kołem zapasowym - było sucho.

Awatar użytkownika
smogf
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 5 wrz 2019, o 10:17
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Słubice
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Parowanie szyb

Post autor: smogf » 25 lis 2020, o 11:52

Jak dla mnie to sie kupy nie trzyma. Nawet przy dużym zaparowaniu, włączasz klimę, ewentualnie nawiew na szybę i chwila moment schodzi. Po zamknięciu obiegu będzie parować bardziej. Gdzieś ewidentnie się wilgoć dostaje. I to ostro.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Parowanie szyb

Post autor: Bartol » 25 lis 2020, o 20:28

pondek91 pisze:
22 lis 2020, o 08:32
One już parowały ale żeby szybciej rsno przed wyjazdem do pracy odparowało to włączałem obieg zamknięty
Ewidentnie się to kupy nie trzyma. Kolega ma problem, ale nie słucha co piszemy, tylko powtarza, że używa obiegu zamkniętego, bo tak lepiej.
Ja nie używam w ogóle i u mnie szyby nie parują.
Niech położy irchę przed szybę jak dużym fiacie i przeciera ;)

Dodano po 2 minutach 42 sekundach:
pondek91 pisze:
21 lis 2020, o 17:36
Zauważyłem jednak że jak włącze obieg zamknięty po wejściu do samochodu to szybciej ta wilgoć znika bo pobiera powietrze se środka które szybciej podgrzać niż to z zewnątrz
Tu również pisze wbrew logice. No trudno, nie my mamy problem.

Dodano po 2 minutach 31 sekundach:
Podejrzewam, że wnętrze ma tak zawilgocone od jazdy na obiegu zamkniętym przy aktualnej pogodzie, że rozszczelnienie nagrzewnicy to pikuś.

Awatar użytkownika
pondek91
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
Auto: Opel Insignia COSMO
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Chorzów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Parowanie szyb

Post autor: pondek91 » 26 lis 2020, o 12:57

Uhuhu pojechaliście na pełnej. Dorabiacie historie nie z tego świata i coś sobie zakodowaliście i powielacie to nonstop, że jeżdzę na obiegu zamkniętym i nic się kupy nie trzyma.

To może wypunktuje żebyście lepiej zrozumieli

1. Zaparowana szyba po wejściu do samochodu.
2. Odpalany samochód z klimą (odparowuje ale powoli)
3. Włączam obieg zamknięty z uchylonymi oknami (odparowuje znacznie szybciej)
4. Odparowało
5. Wyłączam obieg zamknięty
6. Jazda do celu.

Co do problemu póki co został usunięty poprzez wytarcie szyby fibrą waflową do sucha. 0 wilgoci na szybie.

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1019
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Parowanie szyb

Post autor: spiryt4 » 26 lis 2020, o 13:23

Proponuję zamknąć temat i snuć dalsze domysły, autor się wyraził dość jasno że sobie już poradził fibrą.

Popapraniec48
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 30 lip 2021, o 02:43
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Świebodzice

Re: Parowanie szyb

Post autor: Popapraniec48 » 8 gru 2021, o 19:52

Witam, mam problem z ogrzewaniem, mianowicie czasami nie mogę włączyc nawiewu na przednią szybę. Ogolnie słychać jakby powietrze leciało słabiej niż przy normlanej pracy gdy wszystko działa. Po wyłączeniu silnika na 15 min +- nawiew wraca do normy. Czy jest ktoś w stanie powiedziec co moze byc uszkodzone? Jest zima i trochę ciezko jezdzić bez nawiewu przodu.. Dodam też że takie cos dzieje mi się tylko po postoju, kilku-kilkunasto godzinnym. Prosze o nie pisanie ,,odłącz aku''

Awatar użytkownika
Fede
Użytkownik
Posty: 227
Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
Auto: czarny sedan, 205KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Parowanie szyb

Post autor: Fede » 9 gru 2021, o 08:50

Popapraniec48 pisze:
8 gru 2021, o 19:52
Witam, mam problem z ogrzewaniem, mianowicie czasami nie mogę włączyc nawiewu na przednią szybę. Ogolnie słychać jakby powietrze leciało słabiej niż przy normlanej pracy gdy wszystko działa. Po wyłączeniu silnika na 15 min +- nawiew wraca do normy. Czy jest ktoś w stanie powiedziec co moze byc uszkodzone? Jest zima i trochę ciezko jezdzić bez nawiewu przodu.. Dodam też że takie cos dzieje mi się tylko po postoju, kilku-kilkunasto godzinnym. Prosze o nie pisanie ,,odłącz aku''
Mam u siebie dokładnie tak samo raz na jakiś czas, z tą różnicą, że u mnie działa jedynie nawiew z kratek na twarz, na cokolwiek bym nie przełączał. Ostatnio miałem tak 2 dni temu.
Nie piszę Ci jak ja rozwiązuje ten problem, bo prosiłeś w ostatnim zdaniu, aby tego nie robić :D

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ ogrzewania + chłodzenia”