--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Ubytek płynu chłodniczego - płyn przy kolektorze

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Ubytek płynu chłodniczego - płyn przy kolektorze

Post autor: rataj73 » 29 wrz 2021, o 10:26

Normalna cena bo jest trochę roboty z tym, trzeba też zdemontować chłodniczkę egr bo innaczej kolektor nie zejdzie.
Jak będzie już kolekror na weierzchu niech go mechanik porządnie wyczyści ze smoły a dodatkowo niech sprawdzi stan klap wirowych. Jeżeli są w porządku to ok a jeżeli luźne to niech je od razu przy okazji wywali. Samochód straci prawie nieodczuwalnie na dynamice z dołu, ale za to nic ci się nie pourywa uszkadzając przy okazji w najlepszym przypadku turbo.

radii86
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego - płyn przy kolektorze

Post autor: radii86 » 30 wrz 2021, o 10:31

Dzięki za odpowiedź. Co do kolektora mam silnik a20dt i nie ma w nim klap wirowych podobno. Wiec przynajmniej tutaj problemu nie powinno być. Będzie ściągana przy okazji pompa wtryskowa - nie warto byłoby wymienić w niej uszczelki? Wiem, że lubi cieknąć.

camil9
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 19 mar 2021, o 13:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego - płyn przy kolektorze

Post autor: camil9 » 2 lis 2021, o 20:26

Witam
Mam taki sam problem wyciek płynu na kolektoże ssącym przy świecach żarowych .
Jest już spory na początku co tyśiąc km. Dolewka bo był komunikat o niskim poziomie a wczoraj trasa Warszawa Łódź i spowrotem , komunikat o niskim poziomie (dolewanie przed samym wyjazdem trochę więcej niż max ).


Dziś samochód trafił na warsztat (rozrząd + wymiana uszczelek kolektora ssącego)

Niestety ale informacja po rozebraniu była gorsza ,kolektor ssący do wymiany (pęknięty )
Zamówiony nowy (zamiennik )

camil9
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 19 mar 2021, o 13:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego - płyn przy kolektorze

Post autor: camil9 » 27 sty 2022, o 15:19

Rozrząd i kolektor wymieniony ,koszt wymiany 850zł.+ części .czas naprawy niecałe 2 dni w tym oczekiwanie na nowy kolektor .
Samochód teraz się całkiem inaczej zbiera (wcześniej jakoś tak chodził jak by przymulony ).
Co ważne kolektor u mnie był bez klap wirowych

radii86
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego - płyn przy kolektorze

Post autor: radii86 » 11 maja 2022, o 18:47

Panowie u mnie jest poziom płynu jak na zdjęciach. Jeżeli doleję do kreski to przejadę 100 km i wraca do tego poziomu czyli wycieka na kolektorze. Niżej nie schodzi. Jest tak od dwóch lat. Wymieniać uszczelkę na kolektorze? Za miesiąc mam podróż całą Polskę wzdłuż i boję się że wtedy się wyleje i będzie problem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Luk4665
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 25 cze 2023, o 11:32
Auto: Opel Astra
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Poniatowa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego - płyn przy kolektorze

Post autor: Luk4665 » 15 wrz 2023, o 12:24

Witam mam identyczny problem, płyn na kolektorze. W niedługim czasie mam zamiar się do niego dobrać. Czy możliwe jest że płyn spływa do miski olejowej? Ostatnio zauważyłem że oleju przybywa. Dpf usunięty więc to nie to. Poproszę o porady.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ ogrzewania + chłodzenia”